Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Matkapuhelimen osto

Vastaus: Matkapuhelimen osto

feldon sanoi:
Kännyköiden lisälaitteet ovat poikkeuksetta kompromissiratkaisuja. Minä olen sitä mieltä, että kamerat ostetaan erikseen, samoin mp3-soittimet, kunnes tekniikka kunnolla kehittyy. Alle kahden megapikselin salamattomalla kameralla ei saa aikaan muuta kuin pahan mielen itselleen.
Noinhan se periaatteessa taitaa olla. On jopa huomattavasti halvempaa ostaa suht hyvä kännykkä ja digitaalikamera kun tollanen tämänhetken "paras" kamerakännykkä.
Nuo kamerakännyjen kuvat on ollut kyllä sen verran laaduttomia ettei niitä nyt kovin mielellään katselisi, saatika sitten maksaisi sellaisesta maanvaivasta.
Ja noiden mp3-soittimienkaan hinnat ei nykyään taida kovin korkealla olla...
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

Joo minäkin olen ostamassa uutta kändee.. Tällä hetkellä on Nokia 3310 :)
Mutta itse olen ostamassa tota Nokia 6230 kännykkää.
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

Itse en suosittelisi 6600 kenellekään. Varsinkaan niille, jotka haluavat hoitaa asiansa nopeasti ja käytännöllisesti kännykällään - eli sen ominaisuuksiin nojaten. Luuri on armottoman hidas (vai lienevätkö kaikki Symbian-pohjaiset yhtä hitaita). :o
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

Jarmo Hänninen sanoi:
Itse en suosittelisi 6600 kenellekään. Varsinkaan niille, jotka haluavat hoitaa asiansa nopeasti ja käytännöllisesti kännykällään - eli sen ominaisuuksiin nojaten. Luuri on armottoman hidas (vai lienevätkö kaikki Symbian-pohjaiset yhtä hitaita). :o
Ainakin kaikki mitä itse olen käpistellyt ovat armottomat hitaita. Käynnistys kestää tolkuttoman pitkään, mutta tuollahan tuskin on käytännössä välilä. Henkilökohtaisesti suosittelisin katselemaan jo muidenkin valmistajien malleja, saattaa nimittäin yllättyä positiivisesti. Löysin nimittäin kohtuuhintaisen ja toimivan Bluetooth-luurin ilman PCSuite-horroria :-) Taisi olla N:llä kaipaamillani ominaisuuksilla oleva palikka satakunta euroa hinnakkaampi ja liudalla minulle tarpeettomia kilkkeitä sekä rumalla ulkokuorella.
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

Lämpimästi voin suositella kaikille Sony ericsson k700i puhelinta! Itse en ainakaan ole löytänyt valittamisen aihetta siltä kahden kuukauden ajalta jona olen puhelinta käyttänyt.
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

feldon sanoi:
Kännyköiden lisälaitteet ovat poikkeuksetta kompromissiratkaisuja. Minä olen sitä mieltä, että kamerat ostetaan erikseen, samoin mp3-soittimet, kunnes tekniikka kunnolla kehittyy. Alle kahden megapikselin salamattomalla kameralla ei saa aikaan muuta kuin pahan mielen itselleen.

Täysin samaa mieltä sun kanssa. Uuden sukupolven kehitys on vasta alussa ja uusia malleja/uudistuksia tulee jatkuvalla syötöllä. Parannukset ovat varsin marginaalisia ja suurin osa ostajakunnasta suuren hapatushypetyksen uhreja.Tosin he kustantavat tuotekehittelyn ja "paremman tulevaisuuden", mutta tekevät sen suurella rahalla. Jos takataskusta löytyy enemmän käteistä, saa sille enemmän vastinetta. Mutta vain enemmän - ilmaa jää silti väliin. Se mikä maksaa tänään 700, on vuoden päästä keskitason puhelimissa 200 hinnoissa.

Samaa rahastusilmiötä oli havaittavissa vuosi, pari sitten myös digiboxien kohdalla - ne alkavat olla vasta nyt siinä mallissa, että itse harkitsen ostamista (tosin entisenä Canal Digitalin ja virheettömän kuvan vaatijana oli aluksi vaikea tottua kiitettävän tasoiseen analogikuvaan). Kahdesta transistorista ei kannata maksaa ylihintaa ellei halua tehdä sitä uudelleen vähän ajan päästä ja vähän ajan päästä jne.

Tilanne puhelinmarkkinoilla on muuttamassa varsin mielenkiintoiseen suuntaan. Nyt kun isoilla teleoperaattoreilla on mahdollisuus lanseerata oma puhelimensa valmistajien sijaan, hinnat putoavat ja asiakkaat pyörittelevät päätään. Hintasota johtaa alempiin hintoihin, mutta myös siihen paljon parjattuun rahastukseen.

Miksi saarnaan? Tässä muutama syy:

- Integroidut digikamerat onnettomia (suttuiset kännikuvat ja julkkisbongaukset Seiskaan tosin onnistuvat).
- Wappaus etanaakin hitaampaa ja todella turhauttaa. Lisäksi surkeasta palvelusta ja tekniikasta saa maksaa pöyristyttävää ylihintaa. Sama kuin 56k-ISDN:ää myytäisiin tammikuussa 2005 hintaan 100/kk.
- Jatkuva, uusien mallien lanseeraus eli rahastus. Ei todellisia ja tärkeitä parannuksia.
- Suomalaisten kateellisuus ja sen johtama uusien puhelimien osto. Kaveri hankki uuden tyyriin mallin, joten minä menen perässä ja ostan paremman (lue: kalliimman).
- Mitä puhumiseen ja kommunikointiin todella tarvitaan - luuria, johon voi puhua, jolla voi soittaa ja lähettää teiniviestejä. Kaiken muun voi ostaa erikseen ja paljon paljon toimivampana.

Ei tässä muuta - ensi viikolla lähden uuden puhelimen ostoon. Sehän on nimittäin ihan eri juttu, kun firma maksaa puhelimen. ;)
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

Nokialta on tulossa ensi vuonna liuta S60-läppiä..

3230 on myös harkinnan arvoinen ilmeisesti 300:n hintaan. Mitähän tuo malli tekee 3000-sarjassa? :p
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

Itse tässä päätin hieman ennen joulua, että en uutta puhelinta osta. Vaikka tuo Ngage ärsyttää koska sen valikot ovat todella rumat. ja muutenkin jotenkin ärsyttävä puhelin. pitänee odotella jotain parempaa...
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

feldon sanoi:
Siemenseissä on kiva 2:n vuoden takuu, joten ei koko aikaa tarvitse olla puhelinta vaihtamassa ;)

Siemenssin käyttöliittymä on mun mielestä huonompimitä muilla...(Nokia, Samsung)
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

Ostin joulukuussa uuden puhelimen. Nimittäin Samsungin SGH-X460:n ja olen todella tyytyväinen. Maksoi liikkeessä 219e ja antaessani vanhan puhelimeni vaihdossa, hintaa tuli 170e. Käyttöliittymä on hyvä, parempi kuin Nokiassa. Käsittääkseni suunnilleen samantasoinen Nokia maksaa enemmän. Täältä näkee jotain tietoja puhelimesta. Tarkemmat speksit löytyvät tosin SGH-X450 -puhelimen linkistä. Nämä kaksi puhelinta ovat kai muuten samanlaisia, mutta 450:ssa on antenni eikä kansinäyttöä.
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

teräsporkkana sanoi:
Maksoi liikkeessä 219e ja antaessani vanhan puhelimeni vaihdossa, hintaa tuli 170e. Käyttöliittymä on hyvä, parempi kuin Nokiassa. Käsittääkseni suunnilleen samantasoinen Nokia maksaa enemmän.

Nokialaisia on aika paljon. NGage hakkaa tuon sekä halvemmalla hinnalla että paremmilla ominaisuuksilla.
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

Voin suositella Sony Ericssonia. Itselläni on ollut jo puoli vuotta Z600, eli simpukkamalli. Käytännössä sama kuin T610, mutta taitettavana versiona. Simpukkuudesta en luovu enää koskaan. :) En edes muista enää kuinka monta eri puhelinmallia minulla on ollut (20-30), mutta ehdottomasti paras maku on jäänyt tästä Z600:sta tai sitten Siemensin S55:sta. Siemensin paljon puhuttu SX1 oli kuitenkin todellinen pettymys. Mielestäni näppäinten sijoitus näytön reunoille toimi ihan hyvin, käyttöliittymä oli vain ongelmallinen ja puhelin jopa sammahteli joskus kun yritti lähettää viestiä. Siemens on tainnut muutenkin mennä huonompaan suuntaan, koska kaveri osti viime keväänä jonkun Siemensin perustasoa paremman mallin (ST60?), muttei kuitenkaan ole pitänyt yhtään.
Nokioita minulla on ollut vain pari, "Zippo" ja joku samankaltainen titaanista tehty malli (en jaksa muistella mikä kirjainyhdistelmä). Ihmettelen, miksei Nokia ole tehnyt kunnollista simpukkamallia. Kun mennään ison veden taakse länteen, ei siellä ihmisillä muita malleja olekaan. Viimeinkin Nokia on onnistunut saamaan mielenkiintoisen Art Deco -puhelimien malliston kauppoihin, ajattelin kyllä käydä tsekkaamassa.
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

teräsporkkana sanoi:
Ostin joulukuussa uuden puhelimen. Nimittäin Samsungin SGH-X460:n ja olen todella tyytyväinen. Maksoi liikkeessä 219e ja antaessani vanhan puhelimeni vaihdossa, hintaa tuli 170e. Käyttöliittymä on hyvä, parempi kuin Nokiassa. Käsittääkseni suunnilleen samantasoinen Nokia maksaa enemmän. Täältä näkee jotain tietoja puhelimesta. Tarkemmat speksit löytyvät tosin SGH-X450 -puhelimen linkistä. Nämä kaksi puhelinta ovat kai muuten samanlaisia, mutta 450:ssa on antenni eikä kansinäyttöä.

Itse olen X450/460:n edeltäjää E100 testaillut jonkin verran, ja täytyy kyllä sanoa että jos puhelin pitäisi noin 200 eurolla ostaa, niin tuo olisi kyllä minunkin valinta. Ennen tuon puhelimen testailua en ymmärtänyt mitä ideaa simpukkarakenteessa on, mutta 15min käytön jälkeen mielipiteeni muuttui aika rajusti. Tietääkseni erot E100:n ovat lähinnä ulkonäössä, ja ainakin se on todella hyvin rakennettu puhelin, ei nitise tai natise. Lisäksi näyttö on oikeasti erittäin laadukas. Ominaisuuksia riittää normaalille käyttäjälle oikein hyvin. Itse tosin pidän Nokian perus-käyttöliittymää hieman parempana kuin Samsungin vastaavaa (olettaen että X4x0:ssa on sama käyttliittymä kuin E100:ssa), mutta ei Samsuinginkaan esitys missään nimessä huono ole.

Vielä kun saisivat vastaavanlaisen Series60-puhelimen myyntiin niin taitaisi vanha 7650:ni lähtä vaihtoon ja nopeasti.
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

Paras sivusto puhelimien speksejä ja vertailua varten on ylivoimaisesti www.gsmarena.com (edit: Eli vasemmalta valitsette merkin, sen jälkeen tulevat esille mallit. Jokaisesta löytyy tarkat tiedot. Ja puhelimen kuvan alla on se compare-linkki, josta sitten pääsee vertaamaan niitä samaisia tietoja toisten puhelimien vastaaviin.)

Arvostelujen puolella ehdoton ykkönen on www.mobile-review.com (sieltä löytyy englannin lippu niin saatte kielen vaihdettua).

Matkapuhelininfo.com/forum on ihan OK, mutta siellä ei keskustelu missään nimessä tarjoa niin kattavaa tai syvällistä tietoa mitä esim. nuo kaksi antamaani linkkiä. Kannattaa tosin silti selailla. Itse hankin tässä muutama päivä sitten uuden luurin, ja nimenomaan noiden sivustojen avulla tehty pitkällinen vertailu antoi sitten kolme vaihtoehtoa...ja lopullinen päätös tehtiin KAUPASSA. Kyllä silmän, käden ja taskun miellyttäminen on edelleen mulle niitä tärkeimpiä kriteerejä.

Eli älkää uskoko kaikkea mitä foorumeilta luette... Ottakaa itse selvää.


PS. Olen kyllä samaa mieltä Nokian puhelimista. Siinä missä toinen valmistaja tarjoaa luuria vaikkapa 65k värin TFT näytöllä, mp3-soittoäänillä, Bluetoothilla ja huippuhyvällä käyttöliittymällä, niin Nokian mallissa voi olla 4096-värinen STN-näyttö 4-kanavaisilla polyfonisilla äänillä ynnä muilla vanhentuneilla spekseillä...ja hintaa on satasen enemmän kuin sillä toisen valmistajan puhelimella. Brändi myy vieläkin, se on vaan julma tosiasia. Onneksi tämä on muuttumassa nyt kun Noksun markkinaosuus laskee. (En hauku Nokian puhelimia, on niillä niitä hyviäkin malleja. Ja firman hyvyyttähän se vaan on jos saavat ihmiset ostamaan puhelimen ylihintaan.)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Matkapuhelimen osto

illu sanoi:
PS. Olen kyllä samaa mieltä Nokian puhelimista. Siinä missä toinen valmistaja tarjoaa luuria vaikkapa 65k värin TFT näytöllä, mp3-soittoäänillä, Bluetoothilla ja huippuhyvällä käyttöliittymällä, niin Nokian mallissa voi olla 4096-värinen STN-näyttö 4-kanavaisilla polyfonisilla äänillä ynnä muilla vanhentuneilla spekseillä...ja hintaa on satasen enemmän kuin sillä toisen valmistajan puhelimella.

Tämä nyt on melko outo kommentti.

Noksun uusimmat mallit omaavat kauttaaltaan enemmän featureita kuin kilpailevat merkit samassa hintaluokassa. Käyttöliittymästä sen verran etten muihin kuin Symbian pohjaisiin puhelimiin koskisi. Jos haluaa käyttää luuriaan myös MP3-soittimena löytyykö edes muista merkeista kunnon vaihtoehtoja? Ei, eihän niissä ole edes korttipaikkaa.. :o
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

No näyttöjen laadussa ja soittoäänissä Nokia on pitkään ollut muita jäljessä. Tai ne paremmat speksit löytyvät kyllä Nokian malleistakin (kuten sanoin, en haukkunut mitään enkä ketään), mutta silloin kyllä kilpailevan valmistajan vastaavan puhelimen saa paljon halvemmalla. N-gagesta en sano mitään, siinä on aika paljon kaikkea kivaa. Tosin puhelimeksi en sitä laske. ;)
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

Luckyman sanoi:
Tämä nyt on melko outo kommentti.

Noksun uusimmat mallit omaavat kauttaaltaan enemmän featureita kuin kilpailevat merkit samassa hintaluokassa. Käyttöliittymästä sen verran etten muihin kuin Symbian pohjaisiin puhelimiin koskisi. Jos haluaa käyttää luuriaan myös MP3-soittimena löytyykö edes muista merkeista kunnon vaihtoehtoja? Ei, eihän niissä ole edes korttipaikkaa.. :o


Samaa mieltä Symbianista/Series60:stä, kerran tottunut niin pois ei vaihda. Mutta, Samsungin X460 maksaa noin 200e, ja mitä Symbianeja tolla hinnalla saa? Okei, N-Gage QD:n. Joka minun puhelinmakuni takia on täysin poissuljettu vaihtoehto ja peruspuhelinta kaipaavalle joku X460 tarjoaa mielestäni paremman puhelimen kuin Nokian Series40-puhelimet. Tietysti Nokioissa on toimintoja joista monet pitävät jne, hyviä puhelimia nekin.

Ja mitä MP3-tukeen tulee, niin onko Nokia jo saanut myyntiin puhelimen joka toistaa musiikkia stereona? Jos on, niin hyvä juttu. Itse en ihan viimisiä malleja ole tarkemmin tutkinut.
 
Ylös Bottom