Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Max Payne 3

Vastaus: Max Payne 3 [PS3/X360]

Ärsyttävää. Sama ongelma kun Heavy Rainin kanssa: peli on niin hyvä että aina on pakko vetää vielä seuraava chapteri. Pelaamista ei pysty lopettamaan.

Hiton hyvältä siis maistuu. Ymmärrän että joitakin alkaa räiskiminen puuduttaa jossain vaiheessa, mutta kuka Max Paynelta jotain muuta odotti?

Hattua täytyy nostaa niille ketkä tätä lähtevät vaikeimmilla tasoilla pelaamaan. Täällä tulee mukavasti tulee heitettyä henkeä jo normal-vaikeustasolla tähtäysapu päällä, mikä on kyllä ihan piristävää. Paitsi että tuon tähtäyksen taidan vaihtaa manuaaliseksi headshottien helpottamiseksi. Ja onhan se palkitsevampaa pelata vapaalla tähtäyksellä.

Kontrolleista ja hahmon jämäkästä tuntumasta pidän suuresti. Aseet tuntuvat mukavan järeiltä. Vaikea selittää, mutta ampumisessa on sellainen "painava" tunne. Hyvin toteutettu!

Ensimmäisten osien uniikkia tunnelmaa tämä ei ole saavuttanut, mutta hyvin kuitenkin yrittää.
 
Vastaus: Max Payne 3 [PS3/X360]

Hattua täytyy nostaa niille ketkä tätä lähtevät vaikeimmilla tasoilla pelaamaan. Täällä tulee mukavasti tulee heitettyä henkeä jo normal-vaikeustasolla tähtäysapu päällä, mikä on kyllä ihan piristävää. Paitsi että tuon tähtäyksen taidan vaihtaa manuaaliseksi headshottien helpottamiseksi. Ja onhan se palkitsevampaa pelata vapaalla tähtäyksellä.

Hardilla vedin itse läpi ja kuolemia tuli, mutta ei ollut mahdottoman vaikea. Kannattaa tosiaan laittaa tähtäysapuja pois, kun omasta mielestä ainakin vaikeuttivat ampumista.
 
Vastaus: Max Payne 3 [PS3/X360]

Poro24: Jeah. Ei se Medium -taso mikään helppo loppujen lopuksi ole, varsinkin jos on tottunut pelaamaan Payneja PC:llä, kuten minä.

Olenkohan jotenkin outo lintu, kun tämä on mielestäni jopa jännempi, kuin aikaisemmat Maxit? Ellei noita saakelin valoefektejä välkehtisi joka helevatan välinäytöksen kohdalla, Max Payne 3 saisi minulta täydet 10 pistettä.

Dome.fi:n arvostelua lainatakseni, "disco efektien" tarkoitus lienee on ollut välittää pelaajalle, kuinka rikkinäinen Maxin henkinen puoli onkaan. Jäbän elämä kun ei ole ollut mitenkään hauskaa.

Tiedän saavani tällä joidenkin vihat niskaani, mutta mielestäni Naughty Dog -tiimin(Unchartedien tekijöiden lafka) kannattaisi ottaa mallia Max Payne kolmosesta. Maxeissa on aina ollut paljon väkivaltaa, mutta sen sallii, sillä tarinapuoli saa aivot hykertämään onnesta, eikä tämä uutukainen tee poikkeusta. Tällaista suoritusta pelien saralla ei näe useasti(MGS 1 kuuluu tähän toistaiseksi ikävän harvinaiseen laatuluokkaan).

Rockstar on uskaltanut tehdä MP3:ssa vähän jännempiä ratkaisuja stooripuolella, jotka todella pakottavat pelaamaan vielä sen yhden chapterin läpi(ei pelkästään trophyjen ja äxönin takia, vaan koska tarina on rakennettu niin loistokkaasti, että sitä ihan tosissaan haluaa tietää mitä seuraavaksi tapahtuu. Olin alunperin siinä uskossa, että tässä vain koitetaan ratsastaa vanhan hyvän pelisarjan nimellä. Sitten luin paljon positiivista palautetta eri foorumeilta, joten ajattelin antaa uudelle Maxille mahdollisuuden, ja kyllä kannatti). Tällaisten videopelien minusta tulisi olla, joissa ei pysty arvaamaan ollenkaan lopullista tulosta.


Kenties yleisestä pleikkaristeista poiketen, minuun iskenee enemmän hiukan vakavampi meno.
 
Vastaus: Max Payne 3 [PS3/X360]

Muhun iskee ihan kympillä nuo efektit. Tuovat juuri hyvin esiin sitä kuinka sekaisin Max on, milloin pillereistä ja viinasta ja milloin favelan kuumuudesta ja päähän otetuista iskuista.

Tuo visuaalinen kikkailu on niinikään lainattu Koston liekistä (Man on Fire), jossa siinäkin se onnistuu luomaan ainutlaatuista fiilistä.
 
Vastaus: Max Payne 3 [PS3/X360]

Pelailen jo toista kertaa läpi, tällä kertaa Hardilla. Tuo on kyllä aivan totta, että aina tekee mieli pelata vielä se yksi seuraava chapteri. Nytkin taisin vetää jo kolme kenttää läpi, "koska kerran vielä". Hard ei mielestäni kyllä eroa paljoakaan Mediumista. Jo Mediumilla tuli kuoltua aika tiheään tahtiin, kun en aina jaksa jäädä kyykkimään suojaan ja varsinkin, jos tyyppejä on enää pari jäljellä, niin juoksen sinne ottamaan osumaa, vain jotta saisin tiputettua viimeset kaverit tyylikkäästi hidastetuilla syöksyillä. Ei siellä suojassa jaksa koko aikaa kyykkiä, tämä on Max Payne, hei. :D

Tässä pelissä on kaksi suurta ja yksi pienempi vika, mitkä varmasti näkyy siinä Metacritic-arvosanassakin (olisi muuten varmasti yli 90:n):

- Checkpointit. Ne on aivan perseeltään joissain kohdissa. Tuntuu, ettei Rockstarin pojat ole edes testanneet joitakin kohtia pelistä. Esimerkiksi täälläkin jo aiemmin mainittu laiturikohtaus siinä hiippailutehtävässä: tiputat 15 tyyppiä, kunnes oot laiturin päädyssä -> joku yllättää sut ja kuolet -> checkpoint latautuu taas aivan laiturin alusta. Ja arvatkaa, oliko kivaa pelata tuotakin kohtaa Hardilla, kun tuo on pitkä ja vaikea kohta, ja toistin sen varmaan 20 kertaa, kunnes lopetin pelin. Sama homma toistuu esimerkiksi risteilytehtävässä, kun vasemmalla toisessa laivassa on ensin läjäpäin vihollisia, jonka jälkeen veneen yläkannella kuolet --> lataus checkpointtiin ja joudut taas tappaamaan aiemmat tyypit toisesta laivasta (kaiken lisäksi tuo yläkansikohtaus on ARMOTON, kuolin siihen valehtelematta AINAKIN 20 kertaa Mediumilla ja pääsin sen varmaan vain siksi läpi, kun sain lopulta avuksi niitä lisä-painkillereitä, nytkin lopetin Hardilla pelaamisen juuri tuohon kohtaan, kun turhaannuin).

- Lataustauot. Tämä näkyy sekä yksin- että moninpelissä. Yksinpelissä lataaminen tapahtuu välinäytösten rullatessa, mutta sitten kun pelaat kolmatta kertaa peliä läpi, eikä huvita enää jok'ikistä välinäytöstä katsoa, niin eipä auta. Kun yrität skipata näytöksen X:stä, peli sanoo, että ei voi skipata vielä, koska yhä ladataan. No, tämä lataus loppuu melkeinpä aina aivan näytöksen lopussa, joten koko skippaamisesta ei ole mitään hyötyä. Oikeastaan voisi sanoa, että näytöksiä ei voi skipata laisinkaan. Moninpelissä lataustauot on vielä tajuttomampia. Joka välissä ladataan. Jopa spawnatessa: spawniaika loppuu, painat X:ää --> odotat jostain kumman syystä vielä kaksi kertaa sen spawniajan määrän ja sitten vasta spawnaat. Lataustauot karttaa ladatessa vaihtelevat, välillä ne tuntuu kestävän vain kymmenisen sekuntia, kun taas toisinaan ollaan odoteltu jopa pari minuuttia, miettien, että etsiiköhän tää peli nyt lisää pelaajia vai mitä tää lataa, ainakin ihan tuttu latausruutu pelivihjeineen ja pyörivine symboleineen on näkyvillä, että tuskin se mitään pelaajia etsi enää.

- Ja se pienin, mutta silti ärsyttävä vika tai pikemminkin puute: Multiplayer-statsit. Niitä ei ole. Tai siis niitä ei näe itse pelissä mistään. Ehkä tappojen määrän saattaa nähdä Grindeistä, mutta ei KDR:ää, ei W/L Ratiota, ei pelattujen pelien tai peliajan määrää, ei tiettyjen aseiden tappomääriä, headshottien määriä - ei yhtikäs mitään. Kaikki löytyy vain Rockstarin Social Clubista PC:n kautta. Mikähän idea Rockstar Vancouverilla tässäkin oli?
 
Vastaus: Max Payne 3 [PS3/X360]

Itsekin voin hyvillä mielin yhtyä edellisiiin kommentteihin. Max Payne 3 on hyvä peli ja ennenkaikkea tuntuu Max Payneltä. Yksi pieni pelissä selviytymiseen vaikuttava seikka kuitenkin on alkanut ottamaan päähän. Miksi tuon tähtäyspisteen pitää välillä hävitä tuosta TV-ruudusta. Tuo on aiheuttanut useita kuolemia, kun vihuja kohdatessa menee arvokkaita sekunteja hukkaan tuon jyvän etsimisessä. Kyllähän se zoomatessa näkyy, mutta mielestäni saisi näkyä koko ajan. Vihut ovat kuitenkin pelissä aika armottoman tarkkoja.
 
Vastaus: Max Payne 3 [PS3/X360]

Omalla kohdallani tässä kävi vähän samanlailla kuin Gearsseissa, eli paskat nakkasin tarinasta. Mutta kun toiminta oli niin timanttista, niin nautin kyllä tästäkin koko rahan edestä. Moninpeli taitaa jäädä tästäkin pelaamatta, ei nuo kolmannepersoonanpelit oikein iske online puolella.

Allekirjotan kyllä noita aikaisemmin listattuja vikoja. Sitten itseäni otti päähän tuo lasertähtäimellä varustetuilla aseilla ammuskelu. Ei tiedä mihinkä niillä pitäisi tähtäillä. Ei näy mitään pistettä vihun kehossa tai sitten mun silmissä on vikaa. Noh parin kokeilu kerran jälkeen kiersin ne kaukaa.
 
Vastaus: Max Payne 3 [PS3/X360]

Sitten itseäni otti päähän tuo lasertähtäimellä varustetuilla aseilla ammuskelu. Ei tiedä mihinkä niillä pitäisi tähtäillä. Ei näy mitään pistettä vihun kehossa tai sitten mun silmissä on vikaa. Noh parin kokeilu kerran jälkeen kiersin ne kaukaa.

Saman huomasin myös ite, ei niillä meinannut osua mihinkään. Tiedä sitten mitä siinä teki väärin :D
 
Vastaus: Max Payne 3 [PS3/X360]

Itsekin voin hyvillä mielin yhtyä edellisiiin kommentteihin. Max Payne 3 on hyvä peli ja ennenkaikkea tuntuu Max Payneltä. Yksi pieni pelissä selviytymiseen vaikuttava seikka kuitenkin on alkanut ottamaan päähän. Miksi tuon tähtäyspisteen pitää välillä hävitä tuosta TV-ruudusta. Tuo on aiheuttanut useita kuolemia, kun vihuja kohdatessa menee arvokkaita sekunteja hukkaan tuon jyvän etsimisessä. Kyllähän se zoomatessa näkyy, mutta mielestäni saisi näkyä koko ajan. Vihut ovat kuitenkin pelissä aika armottoman tarkkoja.

Max laskee välillä aseensa, jolloin myös tähtäin häviää. Näin käy kyllä vain rauhallisemmissa osioissa, eli jos vihollisia on tulossa, niin Max kyllä nostaa aseensa taas valmiiksi tähdättäväksi ja tähtäin ilmestyy ruudulle. Eipä mulla ole mitenkään kesken taistelun tähtäin hävinnyt. Ja tähtäintä taisi pystyä muuttamaan asetuksista, en kyllä katsonut, mitä siellä oli, mutta pisteen tilalle taitaa saada ainakin jonkun näkyvämmän tähtäimen.
 
Vastaus: Max Payne 3 [PS3/X360]

Yksinpeli oli kyllä täyttä rautaa ja tuli vedettyä kolmesti läpi. Vaikeimmilla tasoilla tuli pelattua ja alkuun oli välillä tuskaista, kun en tajunnut käyttää enempää shootdodge ominaisuutta.

Moninpelissä on mielestäni paljonkin toivomisen varaa. Muutamalla kovalla päivityksellä tästä vois saada niin paljon laadukkaamman. Latausajat ovat ensinnäkin törkeen pitkiä eivätkä pelit välillä ala ollenkaan... tai kun alkavat niin välillä jäätyvät. Itse pelaaminen tuntuu ihan mukavalta mikä on tärkeintä.
Muutamia bursteja en vain voi käsittää esim. sneaky lvl2 naamioi sut vastustajan puolelle 30 sekunniks ja lvl3 kunnes kuolet!!! Suurin osa ei tätä vielä ole saanut auki mutta kun saavat... Muutamat burstit kyllä tappavat hauskuuden pitemmän päälle tästä pelistä...

Joukkueiden tasapainotus kesken otteluiden ei myöskään tunnu "toimivan". Lopussa tdm oli 3vs3 ja siittä tuli häviö, kun kesken pelin heitettiin toiseen joukkueeseen. Vastustajilla oli kaikilla -k/d ratio pelin lopussa ja ne voittivat!!! Gang warissa suurin XP tuntuu määräytyvän tappojen perusteella eikä objektin pelaamisesta. Ensimmäinen kierros oli 3vs3, itse en asettanut pommia vaan sain 2 tappoa ja suurimmat XP pisteet kierroksesta! Moninpelissä statsien puuttuminen myös miinus.

Trophy -The Shadows Rushed Me Mitähän R* lienee miettynyt tämän trophyn kohdalla? En jaksa uskoa, että kukaan tuota pelaamalla ikinä saa. Aluksi luulin, että chapteri kerrallaan pelattava läpi kuolematta "minuutissa" mutta että koko peli ilman ensimmäistäkään checkpointtia. Luoditkin loppuu jossain tilanteessa varmasti niin se jää siihen. Hakkereille jäänee se trophy.
 
Vastaus: Max Payne 3 [PS3/X360]

Sitten itseäni otti päähän tuo lasertähtäimellä varustetuilla aseilla ammuskelu. Ei tiedä mihinkä niillä pitäisi tähtäillä. Ei näy mitään pistettä vihun kehossa tai sitten mun silmissä on vikaa. Noh parin kokeilu kerran jälkeen kiersin ne kaukaa.
Onneksi kyseisen laserin pysty kytkemään pois käytöstä back-näppäimellä niin ei tarvinnut kirota jos ei muuta mutkaa ollut saatavilla.
 
Vastaus: Max Payne 3 [PS3/X360]

Trophy -The Shadows Rushed Me Mitähän R* lienee miettynyt tämän trophyn kohdalla? En jaksa uskoa, että kukaan tuota pelaamalla ikinä saa. Aluksi luulin, että chapteri kerrallaan pelattava läpi kuolematta "minuutissa" mutta että koko peli ilman ensimmäistäkään checkpointtia. Luoditkin loppuu jossain tilanteessa varmasti niin se jää siihen. Hakkereille jäänee se trophy.
Ei, kyllä tuo on suoritettavissa, mutta tulee kyllä olemaan tuskallinen taival niille, ketkä lähtee yrittämään. Mutta, se olotila, kun palkinto kilahtaa tilille (ja myös todennäköisesti platinum-trophy/1000 Gamerscorea)
 
Vastaus: Max Payne 3 [PS3/X360]

Max laskee välillä aseensa, jolloin myös tähtäin häviää. Näin käy kyllä vain rauhallisemmissa osioissa, eli jos vihollisia on tulossa, niin Max kyllä nostaa aseensa taas valmiiksi tähdättäväksi ja tähtäin ilmestyy ruudulle. Eipä mulla ole mitenkään kesken taistelun tähtäin hävinnyt. Ja tähtäintä taisi pystyä muuttamaan asetuksista, en kyllä katsonut, mitä siellä oli, mutta pisteen tilalle taitaa saada ainakin jonkun näkyvämmän tähtäimen.

Juuri noiden suvantovaiheiden jälkeen noita ärsyttäviä kuolemia tulee, kun vihut hyökkää jostain kulman takaa aseet laulaen ja Max kaivaa asettaan jostain anuksen seutuvilta. Yleensä räiskintäpeleissä tulee tähdättyä jo valmiiksi suuntaan mista odotan vihujen tulevan, mutta tuo ominaisuus hankaloittaa hommaa paljon. Ja kyseessä ei ole kuin max. sekunnin viivestä, mutta joissain tilanteissa se on vain liikaa. Taistelun aikana homma toimii kuin pitääkin. Immersiotahan tuolla ilmeisesti yritetään rakentaa, mutta itselleni lähinnä ärsyttävä ominaisuus. Asetuksista en ole löytänyt tuohon ratkaisua.
 
Vastaus: Max Payne 3 [PS3/X360]

Moninpeli Pakko kyllä avautua vielä tuosta "team balance" systeemistä. Kaverin kanssa siis oltiin peleillä ja samassa ryhmässä niin arvatenkin peli erottaa meidät eri puolille kesken pelin... Siinä sivussa oli vielä meneillään crew vs. crew.

Tänään sain PT92 pistoolit molempiin käsiin ja tuli sellainen "pysäyttämätön" fiilis. Erilaisia tehostuksiakin auennut pistooleihin mitkä tekee niistä jäätävän tehokkaita. Vastustajat eivät ehtineet kivääreillä edes tähtäämään kunnolla, kun olin jo juoksusta ampunut kuollettavasti.

8 pelaajan tdm otteluissa 4vs.4 toi kyseinen sneaky bursti ei ole aivan niin ärsyttävä. Suhteellisen helppoa muistaa pelaajan nimi, joka sitä käyttää ja näin ollen siittä ei saa niin merkittävää hyötyä, lähinnä tekee itsestään vaan pellen :D
 
Vastaus: Max Payne 3 [PS3/X360]

Mistä näkee MP:ssä kunkin aseen levelin? Haluaisin hahmolle dual-wieldata 1911 pistoolit ja pitäisi saada lvl 6 aseelle.

MP = moninpeli, ei Max Payne ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Max Payne 3 [PS3/X360]

...

8 pelaajan tdm otteluissa 4vs.4 toi kyseinen sneaky bursti ei ole aivan niin ärsyttävä. Suhteellisen helppoa muistaa pelaajan nimi, joka sitä käyttää ja näin ollen siittä ei saa niin merkittävää hyötyä, lähinnä tekee itsestään vaan pellen :D

Joo, välillä kyllä naurattaa, kun vihollistiimistä joku oma pahin vendetta-kamu juoksee valkosen nimen kera sua kohti, luullen että on "näkymätön". Ei muuta ku aseet laulamaan siinä vaiheessa. Se yks Paranoia-bursti on kyllä aika hauska, joka sekottaa kaikkien oman tiimiläisten nimet vihollisiksi, tai jotain tollasta, nii kaikki alkaa vaa räiskimää toisiaan ja sit ihmetellään, kun kukaan ei menetä energiaa. :D

Itellä menossa nyt yksinpelin puolella kolmas pelikerta Old Schoolilla. Paljon helpompi tuo on entä Hard. Samalla nappaan Hardcore-trophyn pienellä kikalla, kun en jaksa enää neljättä kertaa mennä läpi. Paitsi pitää kyllä varmaan käydä vielä Easyllä räiskimässä loput Grindit kasaan, kun puuttuu paljon esimerkiks melee-tappoja, tappoja selälteen ja makuulteen yms.
 
Vastaus: Max Payne 3 [PS3/X360]

Joo, välillä kyllä naurattaa, kun vihollistiimistä joku oma pahin vendetta-kamu juoksee valkosen nimen kera sua kohti, luullen että on "näkymätön". Ei muuta ku aseet laulamaan siinä vaiheessa. Se yks Paranoia-bursti on kyllä aika hauska, joka sekottaa kaikkien oman tiimiläisten nimet vihollisiksi, tai jotain tollasta, nii kaikki alkaa vaa räiskimää toisiaan ja sit ihmetellään, kun kukaan ei menetä energiaa. :D

Itellä menossa nyt yksinpelin puolella kolmas pelikerta Old Schoolilla. Paljon helpompi tuo on entä Hard. Samalla nappaan Hardcore-trophyn pienellä kikalla, kun en jaksa enää neljättä kertaa mennä läpi. Paitsi pitää kyllä varmaan käydä vielä Easyllä räiskimässä loput Grindit kasaan, kun puuttuu paljon esimerkiks melee-tappoja, tappoja selälteen ja makuulteen yms.

Mitä tarkotat tolla kikalla? Itse vedin hardin jälkeen Old Schoolilla läpi eikä hardcore-trophy auennut...
 
Vastaus: Max Payne 3 [PS3/X360]

Mitä tarkotat tolla kikalla? Itse vedin hardin jälkeen Old Schoolilla läpi eikä hardcore-trophy auennut...

Pelaat Old Schoolilla sinne aivan viimeseen checkpointiin asti eli juuri ennen sitä:

...lentokoneen jahtaamista, vaihdat vaikeustason Hardcorelle ja tuhoat sen koneen --> HC-trophy kilahtaa ruutuun. Tämän jälkeen, kun se näytös on menossa, lopetat ja käynnistät yksinpelin uusiksi, jolloin peli jatkuu taas siitä lentokoneen jahtaamisesta ja sulla on edelleen vaikeustasona Old School. Sit vaan menet sen läpi samalla tavalla ja saat Old School -trophyn.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Max Payne 3 [PS3/X360]

Onko muillakin FPS-tähtäys vasemmassa tatissa vai bugaako mulla jotenkin? Kun joku oli moninpelissä aivan mielettömän tappava kiikaritähtäimellä varustetun Barretin kanssa ja itse kun noukin aseen maasta, niin tähtäys oli vasemmassa tatissa ja osuminen täysin mahdotonta edes ladon seinään.

Selvennettynä siis:

-Mulla tähtäys normaalisti oikeassa tatissa, ei mitään southpaw'ta käytössä tms.
-FPS-moodissa (eli optisella tähtäimellä varustettuja aseita käyttäessä) tähtäys onkin yhtäkkiä vasemmassa tatissa

Muilla sama juttu?
 
Vastaus: Max Payne 3 [PS3/X360]

...

Muilla sama juttu?

Eipä oo tuollaista itellä. Ihmettelinkin tuota sun aiempaa viestiä, kun valitit sniputuksen vaikeudesta vasemmalla analogitatilla. Mitäs tapahtuu jos laitat asetuksista just jonkun Southpaw'n tai vastaavan päälle (ja sitten vaikka taas pois päältä)? Tosin itse pelaan PS3-versiolla, että en sitten tiedä X360:sta, onko siellä jotkut eri kontrollit.
 
Ylös Bottom