Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Max Payne hype

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Drane
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ps2.ign.com antoi arvosanaksi 8.1, jäi selvästi jälkeen xboxista & pc:stä. Ja vikaa löytyi ainakin luokattoman suurista latausajoista & ruudunpäivityksestä. Kaiken lisäksi grafiikkakin oli tuntuvasti heikompaa.

Jää ainakin minulta ostamatta. PS2:nen ei näköjään ole oikea alusta tämän tyylisille peleille.
 
Jaa, tuskin se PS2:sta on niinkään kiinni vaan siitä mille alustalle se on alunperin tehty niinkuin el Matador sanoi.

Tietenkään pelistä ei tule teknisesti niin hyvä jos se optimoidaan aluksi yhdelle alustalle ja sitten käännetään toiselle yhtä erilaiselle alustalle (ohjelmointimielessä) kuin PS2 on PC:hen verrattuna.

Itse en ainakaan jaksa uskoa että Remedy (tai mikä tiimi käännöksen sitten tekikään) olisi alusta asti tehnyt enginen uusiksi PS2:sta varten. Jos olen väärässä niin korjatkaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sniper3002
Loppuko ps2:sta potku vai...
No en onneksi odottanut peliltä kuin jotain tällaista.

äkspoksilla vain pari hyvää peliä ---> parempi käännös...
ps2:lla monta huippupeliä ---> kehnompi käännös...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter


Ontuva vertaus...

No kuinkas niin??
Katsos kun Hra Gates antoi Rockstarille tukun rahaa ja sanoi että "tehkää meille hyvä käännös, että kuluttajat saisivat edes yhden hyvän syyn ostaa äkspoks." :D
 
Ääh, se Bill mitään nappulaa ole Rockstarille heittänyt. Eiköhän tuo ole lähinnä siitä kiinni, että XBox ja PC ovat toisilleen niin läheistä sukua, ettei käännöksessä ollut mitään ongelmaa. PS2 on puolestaan niin erilainen masiina, että kunnolliseen käännökseen olisi kulunut liikaa aikaa, vaivaa ja rahaa, joten tekivät sitten vain vasemmalla kädellä hutaistun käännöksen tekeleen helpon rahan toivossa. Minun lompakkoni äänestää ei.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kv
ps2.ign.com antoi arvosanaksi 8.1, jäi selvästi jälkeen xboxista & pc:stä. Ja vikaa löytyi ainakin luokattoman suurista latausajoista & ruudunpäivityksestä. Kaiken lisäksi grafiikkakin oli tuntuvasti heikompaa.

Jää ainakin minulta ostamatta. PS2:nen ei näköjään ole oikea alusta tämän tyylisille peleille.

Onhan 8.1 jo ihan hyvä (vaikkei täydellinen)... kouluarvosanahan se olisi hyvä, eli sitä jaksaa pelata.. ja on sitä vähemmän pisteitä saaneita pelejäkin tullut ostettua ja silti pitänyt niistä...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper

....eli sitä jaksaa pelata...

Nyt kun sain PC:lle tämän Maxin ja noin 10 tuntia olen pelannut toiseksi viimeisessä chapterissa ollen (en uskoisi tästä nyt kovinkaan montaa minuuttia matkaa enää olevan jäljellä), pystyn melkeinpä kumoamaan tuon sinun arvauksen. Tai no mitä minä olen sanomaan, mutta en uskoisi pelissä enää kauheasti olevan pontentiaalia, että sen voisi vielä pariin kertaan läpi pelata. Loistava peli muuten; olen nauttinutkin jokaisesta kokemastani hetkestä Maxin parissa.

PS2-käännökselle sanon kaikilla mahdollisilla tavoilla/äänenkorkeuksilla ei. Ensinnäkin minulla on se jo PC:llä ja ainakin kuulemani mukaan Max ei olisi millään konsolilla sen veroinen, mitä PC:llä. Toisekseen PS2n Maxista voi loppua tekeminen yllättävänkin nopeasti, kun on pelin kerran läpi tahkonut. Olettaen peliin ei edes saisi netistä imuroitavia modeja, jotka kasvattavat oikeasti pelin elinikää ihan piristävästi. (tuo imuroiminen oli vain oletus ja jos se onkin mahdollista, niin kumotkaa tuo mun väite). Jos vielä lisäksi sanotaan, että käännös on ollut huolimaton eikä vastaa PC:n tasoa lähellekkään, niin peukku kääntyy meikäläisen osalta jyrkästi alaspäin. Jos löydät vielä lisää pelistä haittapuolia, niin kyllä minun mielestä silloin ostaminen pitäisi välttää. Jos löytyy riittävä PC, niin osta ihmeessä Payne sille! Jos ei taas löydy, mutta PS2 onkin, niin sanonpas vaan; your choice. Kyllä PS2:lle parempiakin sitten löytyisi, aivan varmasti.

Ja mitähän minä taas tässä höpötin ;)
 
joelman, ymmärrän kyllä pointtisi. Mutta kyse on niin ettei minulla ole tarpeeksi vahvaa PC:tä (tällä romulla tuskin pyörisi Quake 2!), joten ostan kyllä tämän pelin. Onhan se tietenkin sääli ettei PS2-versio ole PC:n veroinen, mutta se olikin odotettavissa. Löytyy varmasti parempiakin pelejä, tosin ei tällä hetkellä ole mitään muita kiinnostavia nimikkeitä joita en olisi jo pelannut joten Max Payne saa kelvata Metal Gear Solid 2:ta odotellessa. Eliniästä sen verran että olen pelannut todella huonojakin pelejä useaankin otteeseen läpi uudelleen, joten se ei minua huolestuta.

Onhan tässä PS2-versiossa jotain hyvääkin kuulemma. Olikohan se nyt GameSpotin Video Reviewssä että ohjaus on kuin suunniteltu padille... ja muutenkin sain sellaisen kuvan tuosta (ja muistakin) arvostelusta ettei käännös mikään kovin huono ole... Noh... onpahan sitten kun se tulee edes jokin peli mitä tahkoa :D

Tsori... vähän sekavaa varmaan... sitä se teettää kun väsyneenä kirjoittelee :D
 
Jos ei ole eikä aio hankkia kunnon pc:tä tai Xboxia, niin suosittelen PS2-versiota. Pelasin Maxia tietokoneella, ja se todellakin on loistaa peli, eikä kenenkään kannattaisi jäädä paitsi tästä. Parhaita pc-pelejä pitkiin aikoihin. Max valittiin GameSpotissa vuoden toiseksi parhaaksi peliksi, hävisi vain Serious Sam 2:lle En ymmärrä, miten Sam voi olla vuoden peli mutta ei se mitään, kyllähän Max on voittanut paljon palkintoja ja varmasti menestyy hyvin kaikissa "vuoden peli"-äänestyksissä.

Mitä pelin pituuteen tulee, niin se on juuri sopiva. Peliin ei missään vaiheessa kyllästy, eikä ylivaikeita kohtia tule eteen. Paitsi kaksi labyrinttiä, mutta ei ne kauhean kauaa kestä. Sitäpaitsi Max on kuitenkin 2-3 kertaa pidempi kuin vaikkapa Metal Gear Solid. Jos pelin pelaa läpi alle kymmenessä tunnissa, niin silloin melko varmasti on jäänyt paljosta paitsi, kun on yrittänyt tehdä jotain ennätystä sen sijaan, että nauttisi pelistä ja kaikista sen hienouksista.

Jos PS kakkosta parempaa alustaa ei ole, niin kannattanee ostaa tämä peli.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mpdman
nyt on peli jukastu, onko kellään?

Ei ole vielä kerennyt... Kohtapuolin pitäisi jostain käydä noukkimasta kun saisi rahaa vähän kasaan... kun noita Metal Gear Solid 2:teen säästelemiäni rahoja en viitsi käyttää tähän peliin :D
 
Minä pelasin tänään 5 min. Latasi aika pitkään, grafiikka ei ollut kovin kummoista, mutta hieman hitaan oloista. Eikä se edes tue USB-hiirtä. Bullet time ei tuntunut järkevältä epätarkan ohjauksen kanssa. En tiedä minkälainen PC-versio on, mutta tämän lyhyen testauksen perusteella PS2-versio ei vakuuttanut ainakaan minua.
 
Heh... ihania nuo euro-pelikoneet... pelailin tuossa tuplapottia ja piru vie, tulihan sieltä sitten about 50 ulos! Pistin sitten vähän omaa rahaa likoon ja kävin ostamassa Paynen PS2-seikkailut. PC-versiota en ole kokeillut paljoakaan, mutta olen kuitenkin. PS2-versiossa on toki graffat on huonompaa, mutta kyllähän tämä samaa tasoa on kuin esim GTA3:ssa.. ellei jopa parempaa. Ja itse en olekkaan niitä ihmisiä joille grafiikka on kaikki kaikessa.
Lataus-ajat ovat todellakin hiukan typeriä ja ovatkin pelin ärsyttävin juttu. Tuo Vedgen mainitseman tähtäys Bullet Timessä ei mielestäni ole kovinkaan vaikeata, sillä onhan noihin tatteihin tottunut mm. TimeSplittersissä ja vaikka Agent Under Firessä... Ja kun konsolipelaaja olen henkeen ja vereen, niin padilla pelaaminenhan on minulle aina se ainoa ja oikea vaihtoehto pelaamiseen... paitsi autopeleissä (mutta kyllähän nekin menevät nekin padilla ihan mukavasti)... Minä olen ainakin tyytyväinen ostokseeni... ei vain sen takia että sain tuon melkein "ilmaiseksi", kiitos euro-koneiden, vaan että peli on ihan hyvä ja mukavaa ajanvietettä MGS2:n julkaisua odotellessa... :)
 
Pelasin Max Paynen PC:llä läpi ja muuta ei voi sanoa, kuin että kyllä oli täys paska. Läpi peluuseen meni aikaa 10h ja jos peli maksaa uutena 300mk, niin se on sitten 30mk/h hinta pelaamisesta. Kaiken lisäksi pelillä ei ole juuri ollenkaan jälleen peluu arvoa. Lisätään tähän, että PC:llä mulla ainakin oli helvetisti kaikkia hienoja grafiikka bugeja mun GF2 MX näyttiksellä, vaikka ajurit oli uusimmat. Onneksi peli sentään pyöri hyvin 1024*768*16 resolla ja täysillä detailjeilla. 32bit värit tukehdutti MX:n, eivätkä edes näyttäneet paremmalta. Sitten vielä se loppu näytös: se oli aivan naurettava ja miksi ei edes helikopterin ikkunoista voi näkyä läpi, vaikka grafiikkaa niin hehkutettiin! Sitä grafiikka engineä alettiin kehittämään jo yli 4 vuotta sitten ja joissain tekstuureissa ja objekteissa jälki näkyy vanhahtavana. Sitten vielä se vihujen tekoäly: aivan ahterista, jos verrataan esim. Operation FlashPointiin. Se myös tuntui typerältä, että yhtä aikaa painaa 5 saman näköistä vihollista päälle! En viitsi enää puhua tuosta paskasta, sillä sen ajattelukin oksettaa.

PS. Onneksi lainasin kaverilta, enkä maksanut tuota hirveää 300mk summaa.
 
on muuten remedeyn pojilla ollu aika polleet näytönohjaimet koko tekoprosessin ajan.nimittäin futuremark99(3dmark) käytti jo max.fx:ää ja jos pojat on jo sillon tehnyt graffoja yms ei näyttis oo ollu mikää ihan perus. sama kun esim vuonna99-00 on pojat varmaan tehnyt viimisimmät graffat jolloin silloinkin on tarvittu testaukseen ja muutenkin pyörittämään sujuvasti aika myllyjä .mutta asiaan, ite pelasin maxia ps2:lla puolisen tuntia ja tulos oli.
+ grafiikka, yhtä mukiinmenevää kuin gta3(tosin, filkoissa autot kuin resident evil 1:stä tai driveristä, yök)
+ käännös voisi olla huonompikin, bullet time yms löytyy
+ napit ja namiskat
- vastustajat huomaavat sinut vaikkeivat näe(kulman takaa)
- typerän pitkät latausajat(ei taida olla dvd?)
- liikkuminen, se että pää pitäisi pitää sinne päin mihin ampuu eli käännellä, pitäisi myös ruhoa liikuttaa samassa suhteessa jotta haluaisi pitää kurssin. eli toista tattia tonne -> ja toista <-
- kameralle ei erillistä zoomia(nurkan taa ei nää muuta kuin menemällä viereen ja säätämällä katse-nuppia, sitten mahdollinen vastustaja huomaakin jo sinut...
 
Ylös Bottom