Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Medal of Honor: Warfighter [PS3/X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Medal of Honor: Warfighter [PS3/X360 Hype @ 25.10.2012]

Näin aamusta oli paljon positiivisempi pelikokemus, oli varmaan alun omaa kankeutta ja kun betakin vasta tuupattu liveen niin syytän nykimistä niistä. Hotspot pelimuotona kiva, randomilla siis valitaan mikä paikka pitää räjäyttää/suojella. Tahti pelissä tuntuu sopivalta, sieltä bäfän ja codin välimaastosta siis. Mapissa mukavasti kulkureittejä, edellisessä oli hieman liikaa pullonkauloja selvästi tarkoituksella. Itse siis tykkäilen, aseetkin alkavat maistumaan, hieman nuhainen äänimaailma miinuksena aseissa. Kuten Gimble kirjoitti, aseilla ei vedetä full autona, mutta eivät myöskään ole mahdottoman vaikeita, vaikka selvästi eroavatkin toisistaan. Classit ovat mukavan vaihtelevia, ja tarjoivat varmaan jokaiseen pelityyliin sopivan kitin. Killstreakit/scorestreakit hyvin toteutettu niinkuin edellisessäkin, voi valita onko offensive tai supportti, eli ohjusisku vaiko vaikka ammuksia. Ei ole codin tyyliin taivas täynnä härveleitä.

Suurin miinus tulee valikoiden ulkoasusta, kuten aikasemmin kirjoitin, todella tylsän ja halvan näköiset, plus kohtuu sekavat. Tietysti käyttämällä ne oppii, mutta eivät ole käytännönläheisesti suunniteltu ja tuntuu samalta kuin lukisi lehteä jossa surkea taitto. Valikoita ei käytä nopeasti pelin tiimellyksessä ja aseiden modaus kärsii samasta epäkätevyydestä. Monen mielestä saattaa olla yhden tekevää, mutta itselle osa kokemusta, edellinen oli paremmin tältä osin toteutettu.
 
Medal of Honor: Warfighter [PS3/X360 Hype @ 25.10.2012]

Todella mainio pläjäys!

Aluksi törmäsin samaan valikoiden sekavuuteen kuin muutkin. Samoin nappia tuli otsaan huolella kun mappi oli vieras ja vaikeasti hahmotettavissa. Myöskään mitään toimintoja ei opeteta eli hetki meni kun tajusi mistä milloinkin on kyse. Taisteluparit eivät väillä ymmärrä pysyä piilossa silloin kun toinen pari aikoo spawnata, mutta eiköhän sekin korjaannu kun saa suomimiehiä pariksi. Tunnelma on kuitenkin mahtava ja aseissa on munaa. PS3: lle tekemä ennakkovaraus ei kaduta tippaakaan :)
 
Vastaus: Medal of Honor: Warfighter [PS3/X360 Hype @ 25.10.2012]

No nytpä on savut otettu. Taisteluparina toimi aluksi randomit, sitten Galzzy-kultsu. :D

Kummatkin oltiin erittäin positiivisesti yllättyneitä, vaikka eihän mikään peli ilman vikoja ole. Ensin kiinnitin huomiota valikoiden sekavuuteen (toisaalta, tulihan noita bf3:n valikoitakin itkettyä..) ja muutenkin käyttöjärjestelmä oli hiukan kankea. Toki kivasti oli asepornoa ja valinnanvapautta. Taisteluparittelu oli todella hauskaa ja mielestäni toimiva systeemi, pelaaminen mukavan kompaktia ja ei liian nopeatempoista. Connetion lost (kun matsi päättyi) tuli tutuksi myös muutaman kerran. Kiva peli ja tulee hankittua, graafinen ilme ihan mukava, mapissa korkeuseroja sekä vaihtoehtoisia etenemisreittejä kivasti myös. Kivana huomiona myös se, että kontrollit sai vaihdettua BF3:n mukaisiksi.

Lyhyesti siis, tykkäsin! Kannattaa demoa testata. :)

Onko tästä demokin?
 
Vastaus: Medal of Honor: Warfighter [PS3/X360 Hype @ 25.10.2012]

Ei ole, viitattiin betaan.

Toisaalta ei ole mikään ihme kun käsitteet menee sekaisin. Beta-testit hoidettiin ennen ja osin vieläkin vahvasti esiripun takana uutisotsikoilta piilossa. Nämä julkiset open betat erittäin lähellä julkaisua ovat katsottavissa osin markkinoinnin piikkiin kuten tässä tapauksessa on tapahtunut. Sinänsä säälittävää, kun muistetaan miten vuosi sitten Battlefieldin kohdalla tarjottiin kuukausia vanhaa koodia bugeineen päivineen "beta-testiin" ja jälkikäteen saatiin selitellä ettei kyseessä todellakaan ole se kehitysaste missä nyt mennään. Ero demon; valmiin pelin esittelyversion ja keskeneräisen koodin beta-version välillä on katsojan silmissä joten tarkkana!
 
Medal of Honor: Warfighter [PS3/X360 Hype @ 25.10.2012]

Pakko hehkuttaa vielä, sillä betan perusteella luvassa on kyllä mahtava peli. Enemmän tämä on bäfää kuin codia ja hyvä niin. Immersio on käsinkosketeltavissa ja porukka tuntuu pelaavaan tiimille eikä sooloile turhia. Kun puolustetaan otetaan hyvät asemat ja kun hyökätään, hyökätään rintamana eikä putkessa. Mielestäni tulostaulukosta olisi voitu poistaa k/d ja jättää näkyviin vain pisteet. Painopiste pitäisi olla tiimityöskentelyssä eikä tappojen määrässä. Nythän taistellaan aikaa vastaan sekä puolustettaessa että hyökätessä.

Onko kukaan löytänyt käyttöä tokeneille? Mullakin on niitä jo yli 20 mutta en ymmärrä miten niitä voi hyödyntää.

Pelissä voi myös perustaa platooneja joko pelin kautta tai battlelogissa netissä. Kuka perustaa Konsolifinnin? Itse en boksin puolelle sellaista viitsi väsätä, koska tulen pelaamaan tätä julkaisun jälkeen pleikalla.
 
Vastaus: Medal of Honor: Warfighter [PS3/X360 Hype @ 25.10.2012]

Onko kukaan löytänyt käyttöä tokeneille? Mullakin on niitä jo yli 20 mutta en ymmärrä miten niitä voi hyödyntää.

.

Battlelogissa saa pistettyä niitä ilmeisesti omalle maalleen, mutta varsinaista hyötyä en ole ymmärtänyt, muuta kuin maiden välisen pippelinmittaus kisan.
 
Vastaus: Medal of Honor: Warfighter [PS3/X360 Hype @ 25.10.2012]

Lainaus FAQ:

Q. How do I use my Warfighter Tokens?
A. Head over to www.battlelog.medalofhonor.com/mohw/ and log in. Select the “Nations” tab at the top and select which country you will represent. Spend your tokens accordingly. Youre all set Soldier!
Q. What do Warfighter Tokens do?
A. If you apply tokens every day you will gain an XP Multiplier, make sure to visit every day and apply your tokens to continue getting the extra bounty!

Huomattava määrä korjauksia ja twiikkauksia tarvitaan peliin mutta erittäin viihdyttävä paketti tämä Warfighter
 
Vastaus: Medal of Honor: Warfighter [PS3/X360 Hype @ 25.10.2012]

Mitenkäs tuo aseiden modaus, onko samantyylistä kuin bäfässä? Vaikuttaa tähänastisen perusteella kyllä oikein mehukkaalta tapaukselta.. Huomenna varmaan menee ennakkotilaukseen.
 
Vastaus: Medal of Honor: Warfighter [PS3/X360 Hype @ 25.10.2012]

Rudi; tuo aseiden muokkaus on aika/kohtuu monipuolista, camoja myöten saa hinkata menemään. Lisäksi peli näyttää heti että mitä valitsemasi muutokset tekevät aseelle. Plussaa tietysti olisi, jos nuo muutokset tulisi mukaan peliin, mutta ei. Tässä beta-vaiheessa "väliajalla" tehdyt muutokset ei tuleet pelissä voimaan lainkaan. Tiettyä vaikeutta on tuo valikoiden sekavuus, kun tuntuu että mitään ei löydä. :D
 
Vastaus: Medal of Honor: Warfighter [PS3/X360 Hype @ 25.10.2012]

Rudi; tuo aseiden muokkaus on aika monipuolista, camoja myöten saa hinkata menemään. Lisäksi peli näyttää heti että mitä valitsemasi muutokset tekevät aseelle. Plussaa tietysti olisi, jos nuo muutokset tulisi mukaan peliin, mutta ei. Tässä beta-vaiheessa "väliajalla" tehdyt muutokset ei tuleet pelissä voimaan lainkaan. Tiettyä vaikeutta on tuo valikoiden sekavuus, kun tuntuu että mitään ei löydä. :D

Kiitokset nopeasta vastauksesta! :)

Omasta mielestä ei ole paha jos valikot on vähän sekavat verrattuna siihen, että itse pelissä on jotain häikkää. Tästä loistavana esimerkkinä BF3 & surullisen kuuluisa Input Lag.. Kyllähän nuo ovat ehtineet vielä hioa pikkuvikoja ennen julkkaria ja viimeistään patcheilla hoitavat hommat kuntoon (toivottavasti).
 
Vastaus: Medal of Honor: Warfighter [PS3/X360 Hype @ 25.10.2012]

Rudi; tuo aseiden muokkaus on aika/kohtuu monipuolista, camoja myöten saa hinkata menemään. Lisäksi peli näyttää heti että mitä valitsemasi muutokset tekevät aseelle. Plussaa tietysti olisi, jos nuo muutokset tulisi mukaan peliin, mutta ei. Tässä beta-vaiheessa "väliajalla" tehdyt muutokset ei tuleet pelissä voimaan lainkaan. Tiettyä vaikeutta on tuo valikoiden sekavuus, kun tuntuu että mitään ei löydä. :D

Tuo muutoksien puuttuminen on bugi , täytyy mennä matsissa valikkoon "my gun" ja sieltä tähtäimet ja vaikka paint job niin näkyy
 
Vastaus: Medal of Honor: Warfighter [PS3/X360 Hype @ 25.10.2012]

En tie ovatko muut panneet vielä kunnolla merkille mutta toimii ihan käsittämättömän hyvin ja mitkään lagiefektit ei vaivaa nimeksikään, melkein kuin LANissa pelaisi. On myös aika vakaa esiversioksi, joku lähemmäs 10 h jo taulussa ja nolla tilttiä. Yhden kerran olen tippunut kesken pelin jostain syystä. Kuitenkin jo tämäkin versio toimii jo paremmin kuin vaikka BF3 noin esimerkkinä. Tosi mukava pelailla. Hotspot pelimuoto aivan mainio kun hyödentää koko kartan pinta-alaa ja taistelut siirtyilee. Ei tarvi koko matsia samoilla hoodeilla olla vääntämässä. Siinä mielessä tulee mieleen hieman Ghost Reconin loistava Conflict pelimuoto. Mutta tarvii sanoa että tämä ei ole ei läheskään niin rasittava. Eli toisin kuin Reconin Conflict niin tässä pystyy joskus yksinkin plänäämään koska se ei kestä puolta tuntia. Loistava peli tulossa, tämä Beta nostamassa odotusarvot kattoon. Vaikuttaa siltä että homma pystytään ryssimään enään sillä että mappeja olisi liian pieni määrä julkaisuversiossa. Pidetään peukkuja ettei näin ole.
 
Vastaus: Medal of Honor: Warfighter [PS3/X360 Hype @ 25.10.2012]

Gimble; sulla on varmaan käynyt pirullisen hyvä tuuri, nimittäin itse tipahtelen tuon tuostakin. Yleensä silloin tosin, kun matsi on loppunut ja pitäisi alkaa uusi. Lagia on myös havaittu useamman pelaajan toimesta, omalla kohdallani varsin vähäistä, mutta kyllä sitä ilmenee vaihtelevasti.

NYT tärkeä ilmoitus; kun pelaatte, ottakaa suomalaistaistelupari matkaan, tai jopa useampi pelaaja sinne kentille. On nimittäin tunnelma pi(i)run paljon parempi ja toinen pystyy auttamaan varsin hyvin kaveriaan. :) Randomien kanssa tämä on varsin turhauttava betan-riekale.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Medal of Honor: Warfighter [PS3/X360 Hype @ 25.10.2012]

Niille jotka eivät vielä tienneet, Warfighter tyydyttää tilastonikkarin tarpeet Battlelogissa. Sisään kirjaudutaan samoilla tunnuksilla kuin esim. Battlefieldissä ja sieltä löytyy oma osio Warfighterin peleistä. Ja voin kertoa, että tilastoa löytyy. Periaatte on sama kuin Battlefieldissä eli jokaiselle luokille (6 kpl) löytyy omat osionsa. Lisäksi löytyy medals (74), weapons pins (216), ribbons (31) ja soldiers (72). Aseita löytyy 72 kpl ja kaiken lisäksi jatkuvasti edetään "uralla" eli natsojen määrä kasvaa. Toki tilastoista löytyy myös perinteiset k/d, score/min ja win % sekä accuracy %. Lisäksi peli jakaa joka kierroksen jälkeen suoritukseen perustuvia tokeneita, joita voi ja kannattaa tuhlata Battlelogissa. Ymmärtääkseni kun kahtena peräkkäisenä päivänä tuhlaa Battlelogissa tokenit, saa siitä hetkestä eteenpäin pelata vuorokauden tuplaxp:llä. Tokeneita voi syöttää aina seuraavana päivänä aina seitsenkertaisiin xp-lukemiin saakka.

Betasta sen verran, että muutamia jäätymisiä lukuunottamatta olen nauttinut todella paljon.
 
Vastaus: Medal of Honor: Warfighter [PS3/X360 Hype @ 25.10.2012]

Kiinnostaisi tietää lisää taisteluparin merkityksestä. Panosten jakaminen, ensiavun antaminen ja liikkuvana spawnpisteenä toimiminen tiedetään, mutta onko myös jotain muuta esim. yhteiset killstreak-palkinnot? Jaetaanko myös näköhavainnot? Mitkä asiat ylipäätänsä kannustavat liikkumaan tiimissä "kuten on opetettu"? Onnistuuko pelintekijä näillä opein tekemään soolopelaajasta tiimipelaajan jopa random-porukoissa?
 
Vastaus: Medal of Honor: Warfighter [PS3/X360 Hype @ 25.10.2012]

Kiinnostaisi tietää lisää taisteluparin merkityksestä. Panosten jakaminen, ensiavun antaminen ja liikkuvana spawnpisteenä toimiminen tiedetään, mutta onko myös jotain muuta esim. yhteiset killstreak-palkinnot? Jaetaanko myös näköhavainnot? Mitkä asiat ylipäätänsä kannustavat liikkumaan tiimissä "kuten on opetettu"? Onnistuuko pelintekijä näillä opein tekemään soolopelaajasta tiimipelaajan jopa random-porukoissa?

Kierroksen jälkeen pistelaskutaulukon kärjessä on paras tiimi eikä paras pelaaja. Pelaajan ja taistelutoverin pisteet näkyvät koko ajan ruudussa kuten myös taisteluparin kuolema ja tappo. Pelissä voi spotata vihollisia samalla tavalla kuin Battlefieldissä, mutta tätä toimintoa eivät läheskään kaikki käytä. Luultavasti sen takia, koska betassa ei opeteta mitä mistäkin napista tulee ja moni ei varmaan edes tiedä että spottaustoiminto on olemassa.

Random-parin kanssa pelattaessa valitettavan moni sooloilee eikä pelaa objektivea. Saattaa johtua toki vielä alkujännityksestä ja vieraasta mapista tms. mutta todella toivon että porukka alkaisi ymmärtämään taisteluparin merkityksen. Itse asiassa, uskon vakaasti että leaderboardin kärjessä tulee komeilemaan parhaiten yhteen pelaava pari. Liian usein käy niin, että kun menen viritämään pommia ja tarvitsisin silmät selkään, niin randompari haahuilee jossain ihan muualla. Samoin ei tee mieli spawnata random-parin luo, joka ei ymmärrä pysyä pilossa kun ruutuun tulee teksti että pari yritää spawnata luoksesi.

Olen havainnut, että toisella tiimillä saattaa olla paremmat k/d lukemat ja enemmän tappoja muutenkin, mutta he häviävät koska kukaan ei viritä/pura pommia.

Ainakin yhden lapsuksen pelintekijät saisivat korjata. Asiasta alla olevan videon muodossa:

[video=youtube;BNQqDYj8ZcM]http://www.youtube.com/watch?v=BNQqDYj8ZcM&feature=share&list=UUgwtUvLB9A3o6X23QsTV8fw[/video]
 
Vastaus: Medal of Honor: Warfighter [PS3/X360 Hype @ 25.10.2012]

En ole ihan varma että pystyykö spottaamaan kaverille, jotenkin jäänyt epäselväksi kun joskus vain tulee niitä spot-pisteitä. Kaverin kanssa liikkuminen palkitaan pisteillä, eli jos pelastat kaverisi tulen alta, tai kostat kuoleman. Jälkimmäisessä tilanteessa vihollinen joka ampui kaverisi, hehkuu punaisena jopa seinien/maaston läpi, joten lähettyvillä kannattaa olla. En sitten ole varma että saako "avenger"-tilanteessa kaverin nopeammin ylös elävien kirjoihin, jossakin vaiheessa jäin sellaiseen käsitykseen myös. En sitten tiedä että menettääkö pistesaaliista jotain, jos kaverin kanssa ei liiku.
 
Vastaus: Medal of Honor: Warfighter [PS3/X360 Hype @ 25.10.2012]

Naisjuontaja, blondi ja säästeliäästi vaatetettuna: CHECK!
Asepornoa, asiantuntevine modausvinkkeineen: CHECK!
Erikoisjoukkojen mies naama sumennettuna/ääni madallettuna: CHECK!
Tunteikasta pelikuvaa tähtilippu kolmioon taitettuna: CHECK!
Pelin tuottaja, Greg Goodrich parta harmaana ja vakuuttava myyntipuhe: CHECK!

Lisäksi käydään nopeasti läpi pelin hahmoluokat ja niiden erikoiskyvyt. Oma suosikki jo messupelien kokemuksella on SPEC OPS, joka pystyy heittämään UAV-lennokin ja paljastamaan tällä vihujen sijaintipaikat. Kaikki yksinpelistä esitetty pelikuva näyttäisi kertovan hyvin kapeasti putkesta missä mennään. Turhalle luovuudelle ei sikäli anneta juuri mahdollisuuksia, mutta ehkä tarinassa voitetaan käsikirjoitettujen kohtausten avulla sitäkin enemmän. Normaalisti ei näiden räiskintöjen yksinpelejä ole enään jaksanut pelata vuosiin, Medal of Honor teki kuitenkin poikkeuksen tässä ja niin tekee myös tämä toinen osa.

[video=youtube;wiPEZC3nQ00]http://www.youtube.com/watch?v=wiPEZC3nQ00[/video]
 
Ylös Bottom