Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Rising: Revengeance

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja blaster
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Metal Gear Solid: Rising [PS3 hype]

Eli taistella pystyy vaivattomasti, mutta hiiviskely on myös mukana vahvasti.

Toivottavasti hiiviskely on tavalla tai toisella kuitenkin mukana. Taistelua on varmaan mukana, mutta mitään "ninjailua" en oikein toivo. Tai ainakaan niin, että homma on jotain "hack & slash" -tyyliä. Antaa Kratosin ja muiden hoitaa se puoli. ;)

ei ei ei konamilla tai mennä taas lypsyks tää homma niin kuin bungiella..:( niiden olis pitänyt jättää se homma siihen mgs 4:seen (mun mielipide) ja mikä ihmeen lighting bolt action eikö ne kaikki mgs ole tactical espionage action? HERMOT TÄMMÖSEEN MENEE!:eek:

ei ei ei konamilla tai mennä taas lypsyks tää homma niin kuin bungiella..:( niiden olis pitänyt jättää se homma siihen mgs 4:seen (mun mielipide) ja mikä ihmeen lighting bolt action eikö ne kaikki mgs ole tactical espionage action? HERMOT TÄMMÖSEEN MENEE!:eek:

Kyl se siitä.. eihän tästä ole edes annettu mitään tietoa (Raidenin lisäksi).

Noh, ainakin Konami tuo aina reilusti jotain uutta joka peliin, joten en voisi verrata sitä Bungien toimintaan. ;)

Mutta joo... Katotaan.

Off topic:

Philanthropy tuli jokunen viikko sitten vilkaistua. Pienen budjetin fanityöksi oikein mukiinmenevä tekele, olisivat vain voineet ilmoittaa sivuillaan että tuo imutettava pätkä on vasta ensimmäinen osa. Kiinteän Käärmeen ääninäyttelijä hoiti hommansa asiallisesti, hyvin oli hahmon puhemaneerit hallussa.

Vastaus: Metal Gear Solid: Rising [PS3 Hype]

Joku tarkkasilmäinen oli onnistunut löytämään Piece Walker -puzzlesta uuden kuvan Metal Gear Solid: Risingin päähahmosta, Raidenista. Kuvassa Raiden on korjattu sinisilmäiseksi, ja muutenkin on hieman tyylitellympi. Myös kromin kiiltoa on taputeltu alas pari pykälää.

Lähde: Kotaku

Ei kauheasti kyllä kiinnosta kun tämä ei taida oikeen hiipailua olla ja mielestäni MGS tarinaa ei tarvitse jatkaa enään. Mieluummin olisivat tehneet Metal Gear remaken.

Ei kauheasti kyllä kiinnosta kun tämä ei taida oikeen hiipailua olla ja mielestäni MGS tarinaa ei tarvitse jatkaa enään. Mieluummin olisivat tehneet Metal Gear remaken.

Itseäni peli kiinnostaa erittäin paljon juurikin sen takia, että pelimekaniikka ym. ovat luultavasti aivan uudistettuja. Vaikka MGS fani olen ollutkin ensimmäisestä osasta lähtien, olen silti hyvin kiinnostunut kokeilemaan muunlaisia visioita ja ainahan uusi kappale MGS-universumiin on tervetullut.

Itse kuitenkin odotan tällä hetkellä enemmän Peace Walkeria sen ollessa se niinsanottu viides osa sarjaan.

Vastaus: Metal Gear Solid: Rising [X360 Hype]

Hack'n slashi kelpaa, jos se on tehty tarpeeksi haastavaksi, tempon tulisi olla nopeahko ja taistelu olisi näyttävää. (lue: Ninja Gaiden kopio)

Joo, tehdään sitten kaikki pelit hack and slash. Miks hei codiinki tulis vaik ninjamiekkailua. Toivotaan, että vielä olis se sama vanha mgs tyyppinen peli.

Ninjat hiippailee, MGS on ollut "hiippailua" -- Miksei tämäkin voisi olla hiippailua? Onko joku virallinen taho jossain vaiheessa mainostanut tämän olevan hack 'n slashia?

Ei sillä, että itseni tämä juuri jaksaisi enää kiinnostaa, MGS-konsepti on ollut vähän väljä jo muutaman version verran, vaikka faneille tuntuisi uppoavan kuin kuuma veitsi voihin (kuten toki kuuluukin). Jos jotain tenchumaista tunnelmaa saisivat pelimekaniikkaan ympättyä, niin ehkä sitten, mutta katsotaan nyt. Ehkä toisaalta uusi näkökulma saa sarjan vanhankin ystävän innostumaan uudelleen, mistä sen tietää.

Jos tosiaan toisivat Tenchun fiiliksen peliin, niin olisin all in, muuten ei kyllä kiinnosta, kuten ei kiinnostanut aiemmatkaan MGS:t. Playstationin eka MGS oli kyllä aika mainio, mutta sitten löystyi.

Tääkin on muuten ollut jo vuoden ilmoitettuna, ja ainoa mitä ollaan ikinä kuultu on vain yksi hassu traileri. Olisiko jo kenties aika alkaa hypettää, vai luotetaanko tuolla tosiaan, että 360-väki ostaa ihan suoraan vaikkei mitään puhuttaisikaan?

Tääkin on muuten ollut jo vuoden ilmoitettuna, ja ainoa mitä ollaan ikinä kuultu on vain yksi hassu traileri. Olisiko jo kenties aika alkaa hypettää, vai luotetaanko tuolla tosiaan, että 360-väki ostaa ihan suoraan vaikkei mitään puhuttaisikaan?

No niin, tämä on sitten se asenne kun teille joku almu kerrankin annetaan (MGS-peli).. ;) :D

Vakavasti puhuen, eiköhän tämän pelin promoaminen nyt ala E3:sta ihan kunnolla, varsinkin kun PSP:n uusin MGS on saatu pihalle. Se lienee ollut ikään kuin ekana uunissa.

Mitä tuohon h&s-genreen tulee, niin tässä vaiheessa kaikki on kai enemmän tai vähemmän spekulointia, mutta Raiden on hahmo jolla ninja-liikkeet ja muut ovat aika hyvin hallussa. Oletuksena voidaan siis pitää, että homma on ainakin semi-h&s. Mutta eihän se sitä tarkoita, että hiippailu tai strategia olisi kokonaan pois.. Ja kyllähän esim. MGS4:ssakin pystyi välillä valitsemaan strategiaa (halusiko räiskiä vai hiippailla enemmän).

Ehkä toisaalta uusi näkökulma saa sarjan vanhankin ystävän innostumaan uudelleen, mistä sen tietää.

Itse tavallaan miellän, että Rising hamuaa juurikin vähän uudenlaista yleisöä. Aika moni "vanha fani" olisi mielummin halunnut perinteisemmän MGS-pelin, veikkaan.. Sarjan fanipohja on vahvempi kuin mitä konsolisodan tiimellyksessä luulisi.

Lightning Bolt Action puhuu myös häkkänslässin puolesta. Tosin tuokin voi olla vaan jotain piruilua ja harhaan johtamista Kojima Productionsilta.

Ja odotukset on toki kovat. MGS4 on tämän genin paras yksinpeli. Vaikkei tällä olisi mitään yhteistä sen kanssa, on pelin takana kuitenkin huikean kovaa osaamista.

Lightning Bolt Action puhuu myös häkkänslässin puolesta. Tosin tuokin voi olla vaan jotain piruilua ja harhaan johtamista Kojima Productionsilta.

Eikö sitten tactical espionage action kuulosta yhtään -- räiskinnältä? Jos se siis tuosta actionista tuossa nimessä on kiinni. Onkin mielenkiintoista nähdä tässä ihan lähiaikoina mihin suuntaan tuossa pelissä ollaan sitten ihan oikeasti lähdössä, kaikkihan tosiaan tässä vaiheessa on spekulaatiota hataralla pohjalla.

Aika moni "vanha fani" olisi mielummin halunnut perinteisemmän MGS-pelin, veikkaan.. Sarjan fanipohja on vahvempi kuin mitä konsolisodan tiimellyksessä luulisi.

Samalla myös monet ihan normi-ihmiset, joita siis omissa porukoissani pyörii, ovat jättäneet sarjan pelaamatta sitten ensimmäisen ja toisen osan (siis ensimmäisen ja toisen PlayStationeilla), jotka tarjosivat aikanaan jotain uutta ja joiden jälkeen en itsekään ole enää sarjasta innostunut, vaikka jokaisen olen omistanut. Uusinkin versio jäi hyllyyn muutaman tunnin räpellyksen jälkeen. Ja kyllä, sarja myy niille faneille, mihin viittasinkin jo siinä aikaisemmassa viestissä. Fani on aina joukkueensa takana, oli se joukkue sitten Argentiina, Sony tai MGS-sarja, sehän fanituksen idea on, joten luonnollisesti nämä sarjan fanit ovat sarjasta pitäneet osasta toiseen.

Tämä on kuitenkin XO-ketju, ei kannata yllättyä, jos ihan jokainen ei täällä odottele "sitä samaa" videopuhelusaippuaoopperaa kuin aikaisemmin. Ne ketkä fanittavat sarjaa, varmasti sitä myös pelaavat PS3:lla - eikö? Täällä odotellaan luultavasti hieman enemmän näitä uusia tuulia.

No niin, tämä on sitten se asenne kun teille joku almu kerrankin annetaan (MGS-peli).. ;) :D
Jätetäänpä nämä nyt ihan jonnekin muualle, vai onko huumorintajuni riittämätön?

Mutta eihän se sitä tarkoita, että hiippailu tai strategia olisi kokonaan pois.. Ja kyllähän esim. MGS4:ssakin pystyi välillä valitsemaan strategiaa (halusiko räiskiä vai hiippailla enemmän).
Sen, mitä olen itse MGS4:ää välivideoiden luomissa hengähdystauoissa (hii) pelannut, pystyin vetämään tuota ihan puhtaana räiskintänä, siis kun näin päätin tehdä. Eli toivottavasti hiippailu on yhtä vahvalla sijalla myös tässä, sillä onhan piileskely aina kivaa, laittoi sen mihin pakettiin tahansa.

Tämä on kuitenkin XO-ketju, ei kannata yllättyä, jos ihan jokainen ei täällä odottele "sitä samaa" videopuhelusaippuaoopperaa kuin aikaisemmin. Ne ketkä fanittavat sarjaa, varmasti sitä myös pelaavat PS3:lla - eikö? Täällä odotellaan luultavasti hieman enemmän näitä uusia tuulia.
Juuri näin. Sarjan faneja tietysti järkyttää suuresti, kun wtf - uusi MGS ei olekaan jumala myös toisen konsolin skenessä (vaikka tietysti täälläkin varsinkin liikkeentunnistuksien kanssa nähtyä efektiä on esillä, jossa se mikä oli ennen paskaa, muuttuu kullaksi sen saapuessa omalle konsolille). Minä ainakin haluan jotain, mikä paukauttaa ihan uuden meiningin tiskiin ja jättää saippuat taustalle, tai no deal. En kiellä elokuvallista ja rikasta kerrontaa, sillä rakastan sitä - mutta haluan, että se on luotu järkevästi.

PS: Olen kyllä myönnettävästi nyt tekopyhä: minusta on aivan käsittämätöntä, jos joku ei rakasta Mass Effectiä tai BioWaren pelejä yleisesti.

Uusinkin versio jäi hyllyyn muutaman tunnin räpellyksen jälkeen.

En todellakaan ymmärrä tätä anti-MGS meininkillä osalla pelaajilla. Osan mielestäni (kuten minun) MGS4 on ehkäpä tämän sukupolven paras peli ja osan mielestä ilmeisesti "räpellystä". Ymmärrän eri mielipiteet (ei kaikesta tarvitse tykätä), mutta aika laaja skaala MGS4:lla tuntuu olevan.. Sitä vihjailua en sitten ymmärrä ollenkaan, että fanit jotenkin seisovat MGS-pelien takana - oli niiden laatu mitä tahansa. Meinaan "tämän sukupolven paras peli" ei ilmeisesti riitä? Mutta joo, flame bait oli tarjolla ja tartuin sitten siihen.

Kojima aloitti jo seuraavan "yllärin" paljastuksen - tuttuun tyyliin:
E3 2010: Kojima Productions Opens Teaser Site - PS3 News at IGN

Samalla myös monet ihan normi-ihmiset, joita siis omissa porukoissani pyörii...

Voi jessus..

PS: Olen kyllä myönnettävästi nyt tekopyhä: minusta on aivan käsittämätöntä, jos joku ei rakasta Mass Effectiä tai BioWaren pelejä yleisesti.

Biowarella ja Kojimalla on jotain yhteistä: Laatu. Se, ettei joku ME2 keksinytkään pyörää uudestaan (kuten MGS4:kaan ei keksinyt) vie yhtään pois laadukkaalta peliltä. Tai peleiltä.

Ylös Bottom