Lainatun viestin kirjoitti alkujaan krl85
Kojima matki ykkösen tapahtumia, koska S3 oli Ocelotin saaman tiedon mukaan Solid Snake Simulation ja tarkoitus oli pistää Raiden samanlaisen testin läpi, jonka Snake koki Shadow Moseksessa. Mehän kuitenkin tiedämme että Ocelotille ei kerrottu koko tarinaa...tai no ei täällä näköjään kaikki ymmärtänyt juonesta hevon v****a
Päinvastoin. Luepas toi mun viesti joskus uudestaan jos jaksat... Ei siinä juonessa oo mitään epäselvää, kerroin vaan yhden markkinalähtöisen ajatuksen siitä, miksi juuri sellanen juoni oli päädytty tekemään. Peliteollisuuden myynti on vuosittain kolme kertaa niin paljon kuin koko maailman elokuvateollisuuden. Sen takia nää isoimmat firmat onkin jo hyvin, hyvin organisoituja laitoksia. Vaikka kuinka joku haluais ajatella että pelejä tehdään ihan lonkalta, niin ei. Siellä pyörii varsin osaavat markkinointi- ja tuotekehitysosastot, jotka tekee näitä liikkeitään ihan vaan tuotteiden differentioinnin takia. It's all business! terv. nimim. "Industrial engineering and management."
Toki siellä nörteillä jotakin sanomista asiaan on, niiden ideoistahan pelit liikkeelle lähtee. Mut se on yks - varsin todennäköinen - mahdollisuus että MGS 2:n juoni on tollanen just sen takia ettei riskejä haluttu ottaa. Ja mikäs siinä, saatiinhan siitä rakennettua kohtuullisen toimiva paketti joka tapauksessa. Niinku sanoin, ei se poista sitä tosiasiaa että MGS2 on yks kaikkien aikojen peleistä.
Sen sijaan että olettaa heti toisten olevan pihalla pelin juonesta, kannattaa ensin ajatella että tietääköhän sitä nyt itse mistä puhuu. Mut iän myötähän sitä oppii.
Eiköhän muuten palata itse aiheeseen, MGS3:een... Peace.
(Äskeinen pähkinänkuoressa: kyse ei ollut juonesta, vaan siitä MIKSI sellanen juoni peliin oli laitettu. Ajatellaan välillä ennen kuin puhutaan, jookos?)