Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid 3 [Hype]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wiltsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joku tos sano et "ei enää raideneita" ni tiedoks sille et BIG boss on kaikkea muuta ku raiden, se on/oli niin hyvä sotilas et se päätettii kloonata ja siitä koko homma lähti liikkeelle...
 

Ja kun nuo pelien tapahtumavuosiluvut tuntuvat olevan hiukan hukassa, tässä pieni lista, jonka olen aikoinani tehnyt ihan peleistä noukkimieni tietojen pohjalta.

Metal Gear (MSX/NES) - vuosi 1995
Metal Gear: Snake's Revenge (NES) - vuosi 1998
Metal Gear 2: Solid Snake (MSX) - vuosi 1999
Metal Gear Solid: Ghost Babel (GBC) - vuosi 2002
Metal Gear Solid / The Twin Snakes (PSX/NGC) - vuosi 2005
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty / Substance (PS2/Xbox) - vuodet 2007 (Tanker) ja 2009 (Plant)
[/B]


Mä olen saanut ihan toisen kuvan noiden tapahtumien ajoista, keskustelujen pohjalta. Muistaakseni mgs2 mainittiin jossain vaiheessa että shadow moses tapahtuma tapahtui 90-luvun loppupuolella ja sit sanottiin että 1999. Kun päättelee siitä 2 vuotta eteenpäin niin saadaan vuosi 2001. Liittyykö noi snakes revenge ja metal gear 2 mitenkään tähän metal gear solid sarjaan? meinaan jos ne on tapahtunut ihan omina aikoinansa, vaikkapa samoihin aikoihin?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ghegs
Snake tappelee Big Bossin kanssa MSX:n Metal Gear 2-pelissä, samassa pelissä käytiin se tunnetumpi nyrkkitappelu miinakentällä Gray Foxin kanssa.

Täältä löytyy kuvia.

Tosta keskustelusta tuli mieleen että sehän voisi olla mgs3 tarina. Jos vaikka Big Bossin tehtävänä olisi pelastaa itse Gray Fox? No mutta ajatella saa mitä haluaa. Olisi ainakin "Back to the origin" menoa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Whilshu
JA mikäs projekti toi on?

Les Enfants Terribles-projektissa kloonattiin Big Bossin (maailman parhaimman sotilaan) geenejä käyttämällä kolme "supersotilaiksi" aiottua ihmistä. Nämä kolme olivat Solid Snake, Liquid Snake ja Solidus Snake.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sarine
Mä olen saanut ihan toisen kuvan noiden tapahtumien ajoista, keskustelujen pohjalta. Muistaakseni mgs2 mainittiin jossain vaiheessa että shadow moses tapahtuma tapahtui 90-luvun loppupuolella ja sit sanottiin että 1999. Kun päättelee siitä 2 vuotta eteenpäin niin saadaan vuosi 2001. Liittyykö noi snakes revenge ja metal gear 2 mitenkään tähän metal gear solid sarjaan? meinaan jos ne on tapahtunut ihan omina aikoinansa, vaikkapa samoihin aikoihin?

Siinä olet oikeassa, että Snake's Revenge ei varsinaisesti kuuluu joukkoon. Metal Gear 2: Solid Snake sen sijaan kuuluu, onhan Metal Gear Solidissa useita viittauksia Zanzibarin tapahtumiin. Game Boy Colorin MGS: Ghost Babelia voidaan kuitenkin pitää ns. sivutarinana.

Lisäksi Metal Gear Solidista löytyy Special-valikosta sellainen hauska pikku kohta kuin "Previous Operations", joissa kerrotaan MG:n ja MG2: Solid Snake juonet. Tässä lainaukset molempien pelien selostuksien ensimmäisistä lauseista:

Metal Gear - The year 1995.
Metal Gear 2: Solid Snake - 1999, the world was facing an energy crisis.

Eli tuossa on vahvistus noille kahdelle. Tämä seuraava keskustelu löytyy myös Metal Gear Solidista:

Snake: "No wait, there was one man who claimed to be my father"
Naomi: "Where is he?"
Snake: "Dead. By my own hand."
Cambell: "Big Boss."
Naomi: "What? Big Boss? I had no idea!"
Campbell: "There was no way you could. It happened in Zanzibar 6 years ago."

Tällä viitatataan siis MG2: Solid Snaken tapahtumiin. 1999 + 6 vuotta = 2005.

MGS2:ssa presidentti Johnson kertoo Solidus Snaken järjestäneen Shadow Moseksen tapauksen neljä vuotta sitten (eli Metal Gear Solid 1:n tapahtumat). 2005 + 4 vuotta = 2009.

Plantin alussa Colonel kysyy Raidenilta "Do you remember sinking of that Tanker two years ago?" Tankkerin uppoamisesta on siis kaksi vuotta. 2009 - 2 vuotta = 2007.

Että tälläistä tällä kertaa.
 
Olen tässä ihmetellyt että miksi Kojima haluaa tuoda mahdollisen Big Bossin pelattavaksi Mgs3:seen.Kojimahan lupasi että Raiden heitetään kuuseen ja Snake tuodaan pysyvästi kuvioihin,mutta jos tuo trailerin äijä onkin Big Boss niin eikö periaatteessa Kojima valehtele meille.Ei Big Boss ole se Snake jonka me tunnemme vaan täysin eri henkilö kuin Solid paitsi ulkönäkö on sama.Eikös tässä haiskahda uusi Raiden.

Uskon vakaasti että tämä jatkaa mgs2 tarinaa sillä lähes kaikki metal gearit ovat olleet "jatko-osia" jatko-osilla tarkoitan sitä että jokaisessa metal gearissa on viitattu edelliseen metal gear peliin esim mgs:ssa viitattiin mg2 Solid Snakeen ja Grey Fox oli mukana uudestaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Saladin
Olen tässä ihmetellyt että miksi Kojima haluaa tuoda mahdollisen Big Bossin pelattavaksi Mgs3:seen.Kojimahan lupasi että Raiden heitetään kuuseen ja Snake tuodaan pysyvästi kuvioihin,mutta jos tuo trailerin äijä onkin Big Boss niin eikö periaatteessa Kojima valehtele meille.Ei Big Boss ole se Snake jonka me tunnemme vaan täysin eri henkilö kuin Solid paitsi ulkönäkö on sama.Eikös tässä haiskahda uusi Raiden.

Uskon vakaasti että tämä jatkaa mgs2 tarinaa sillä lähes kaikki metal gearit ovat olleet "jatko-osia" jatko-osilla tarkoitan sitä että jokaisessa metal gearissa on viitattu edelliseen metal gear peliin esim mgs:ssa viitattiin mg2 Solid Snakeen ja Grey Fox oli mukana uudestaan.

Minä taidan pysytellä tämän mahdollisen flashback skenaarion kannalla, jossa Snake saa jonkinnäköisiä takaumia Big Bossin viidakkoseikkailuista tms.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Saladin
Olen tässä ihmetellyt että miksi Kojima haluaa tuoda mahdollisen Big Bossin pelattavaksi Mgs3:seen.Kojimahan lupasi että Raiden heitetään kuuseen ja Snake tuodaan pysyvästi kuvioihin,mutta jos tuo trailerin äijä onkin Big Boss niin eikö periaatteessa Kojima valehtele meille.Ei Big Boss ole se Snake jonka me tunnemme vaan täysin eri henkilö kuin Solid paitsi ulkönäkö on sama.Eikös tässä haiskahda uusi Raiden.

Uskon vakaasti että tämä jatkaa mgs2 tarinaa sillä lähes kaikki metal gearit ovat olleet "jatko-osia" jatko-osilla tarkoitan sitä että jokaisessa metal gearissa on viitattu edelliseen metal gear peliin esim mgs:ssa viitattiin mg2 Solid Snakeen ja Grey Fox oli mukana uudestaan.

ei kait missaan oo viela sanottu etta edes pelattais big bossilla vaan se taitaa olla porukan keksima juttu viela
 
Sanon nyt vielä uudestaan, että vaikka pelattaisiinkin Big Bossilla (niin Kojimahan ei olisi valehdellut koska alk.peräinen Snake se tuossa vielä on) niin asiaa ei todellakaan voi verrata mihinkään Raideniin joka oli aivan, sanotaanko untuvikko eikä muutenkaan tajunnu mistään mitään. :) Big Boss taas on kunnon sotilas eikä mikään avuton nais-poika. :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan frozen9999
eikohan solid snake ole kaikille pelaajille se alkuperainen kun vain silla on pystytty pelaamaan eika big bossille

Pelaajille kyllä mutta ei kuitenkaan kun ottaa huomioon, että koko ajan niissä on puhuttu Solidin, Liquidin ja Soliduksen olevan Big Bossin klooneja.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Liquit
Sanon nyt vielä uudestaan, että vaikka pelattaisiinkin Big Bossilla (niin Kojimahan ei olisi valehdellut koska alk.peräinen Snake se tuossa vielä on) niin asiaa ei todellakaan voi verrata mihinkään Raideniin joka oli aivan, sanotaanko untuvikko eikä muutenkaan tajunnu mistään mitään. :) Big Boss taas on kunnon sotilas eikä mikään avuton nais-poika. :D

No, joku sentään on samaa mieltä mun kanssa tästä, että alkuperäinen Snake on Big Boss :) niin kuin se onkin kun järkevästi ajattelee, että kaikki muut (jopa tuntemamme Solid) o(li)vat klooneja.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan gurufinwe
Les Enfants Terribles-projektissa kloonattiin Big Bossin (maailman parhaimman sotilaan) geenejä käyttämällä kolme "supersotilaiksi" aiottua ihmistä. Nämä kolme olivat Solid Snake, Liquid Snake ja Solidus Snake.
Ahaa! Solidus on siis yks niistä, nyt ymmärrän.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin
Minä taidan pysytellä tämän mahdollisen flashback skenaarion kannalla, jossa Snake saa jonkinnäköisiä takaumia Big Bossin viidakkoseikkailuista tms.

Se ois kyl aika pettymys kaikille jos se oiski vaa joku flashback juttu, en kyl jaksa uskoo et hideo ois nii tyhmä et tekis trailerin jonnekki e3 messuille jostai flashbackistä...:o

Oispa jo vuos 2004 :p
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Whilshu
Se ois kyl aika pettymys kaikille jos se oiski vaa joku flashback juttu, en kyl jaksa uskoo et hideo ois nii tyhmä et tekis trailerin jonnekki e3 messuille jostai flashbackistä...:o

Mutta mieti kuinka vähän Metal Gear Solid 2:n trailerit, joissa Solid Snake seikkailee tankkerilla, kertovat itse pelistä.

Varmaan on vain se ettei mikään ole varmaa. :)
 
Ylös Bottom