Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid 3 kokemukset

Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Olisiko kellään mitään vinkkejä The Bossia vastaan. Nyt olen jumittunut siihen,ei millään kuole. Ei riitä se,että ammun aina puuhun RPG:llä eikä haulikolla naamaan kun olen selättänyt hänet. Aika tai energia loppuu aina kesken.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

insane sanoi:
Olisiko kellään mitään vinkkejä The Bossia vastaan. Nyt olen jumittunut siihen,ei millään kuole. Ei riitä se,että ammun aina puuhun RPG:llä eikä haulikolla naamaan kun olen selättänyt hänet. Aika tai energia loppuu aina kesken.

Hyvä taktiikka on, että nappaa valkoiset kuteet ja menee kyykkyyn pusikkoon ja kurkistelee sieltä missä boss on. Kun boss kurkistelee puun takaa silloin on aika iskeä pistoolilla mieluiten(ja äänenvaimennin päällä). Kranaatteja on myös hyvvä käyttää kun boss rupeaa ammuskelemaan.
Sitten kun boss hyökkää(yleensä ainakin minulla boss huutaa useasti siinä vaiheessa: "snake! here I come!" tai muuta vastaavaa). Kannattaa antaa bossin tulla päälle ja sitten torjua hänen CQC hyökkäykset silloin kun huutomerkki tulee snaken ylle. Sitten kun bossi on maassa niin siinä ehtii ampumaan n. 2 kertaa jolloin boss menettää energiaa.
Näin itse voitin bossin suht helposti.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Ekalla kerralla Boss oli vaikea. Käytin sitä asetta, misdsä oli löydettäessä yli tuhat patia. Ammuin sillä aina paljon, kun Boss oli lähellä, tai sain hänet maahan. Lipas on suuri ko.aseessa ja teki paljon damagea, kun nainen joutui sen luotisuihkuun.

Toisena käytin RGP:tä, kun näin sen aina juoksevan jonnekkin puun taakse. Kun näin sen puun taakse juoksevan, otin RGP:n ja tähtäsin puun viereen. Sitten pati osui sinne puun viereen maahan ja Boss sai tärskyn. Helppo se loppupeleissä oli. Meni n.5 yritystä ekalla läpiipelukerralla.

Toisella kerralla Boss meni ekalla läpi, eikä edes Snake Eater ehtinyt alkaa. Käytin thermalgoglesia ja ammuin Patriotilla.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Dodi. Kuolihan se :) Se laukaus,mikä tuli sen pienen välivideon jälkeen oli jossain määrin koskettava :(
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Mac41 sanoi:
Ekalla kerralla Boss oli vaikea. Käytin sitä asetta, misdsä oli löydettäessä yli tuhat patia. Ammuin sillä aina paljon, kun Boss oli lähellä, tai sain hänet maahan. Lipas on suuri ko.aseessa ja teki paljon damagea, kun nainen joutui sen luotisuihkuun.
Toi tuhat patia ei oikein kerro paljon, mikä ase on kyseessä, kun se panosten määrä riippuu vaikeusasteesta. Taisit pelata easylla tai very easylla, kun sait m63:een tuhat panosta. Normalilla saa n. 500 ja extremellä puolet vähemmän.

Mutta, jos haluaisit saada Bossin camon, kannattaa countterata sen CQC ja sen jälkeen pamautat sitä pari kertaa mark22:lla tai pössäytät sen päälle vähän cigar sprayta.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Olenko missanut jotain, kun ei tuota krokotiilipäähinettä ole tullut vastaan? Mistä ja miten sen saa? Olen kokeillut tappaa krokotiilejä enemmän kuin Paul Hogan rainoissaan ja nuuskinut paikkoja minkä kerkeän.

[EDIT]Löytyi jo :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Sormusaave sanoi:
Olenko missanut jotain, kun ei tuota krokotiilipäähinettä ole tullut vastaan? Mistä ja miten sen saa? Olen kokeillut tappaa krokotiilejä enemmän kuin Paul Hogan rainoissaan ja nuuskinut paikkoja minkä kerkeän.

[EDIT]Löytyi jo :)
Tuohan oli siellä suolla. Vaatii pikkasen kikkailua, että sen saa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Pääsin eilen läpi pelin ja aika oli 22h :)
The Bossin tapoin pelkästään sitä liinaa käyttämällä mikä tainuttaa vartijat. Estin aina sen hyökkäyksen ja liinaa käyttämällä kulutin sen staminan loppuun ja se kuoli sit aika nopeasti sillä keinolla.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Joku voisi varmaan selventää minulle tätä CQC systeemiä.
En saa minkäänlaisia tuloksia aikaan. Eli siis ymmärtääkseni aseistamattomana tai QCQ-asella aseistettuna Snake voi ottaa vihollisen syleilyynsä JOS vihollinen on pysähtynyt. Nerokkaasti tämä saatanaallisen systeemi siis toimiikin niin, että O-näppäintä on painettava "ei liian kovaa" kokoajan pohjassa tai muuten Snake vie vihollisen hengen. Nerokasta kertakaikkiaan.

Eli niin kauan kuin pidän O-näppäintä "hieman" pohjassa voin Snaken avulla liikutella vihollista? Jos haluan kuristaa vihollisen tajuttomaksi, en saa liikkua painellessa O-näppäintä koska muuten Snake heittää vihollisen maahan. Mikähän helvetti minulla menee pieleen kun vähän väliä Snake joka heittää vihollisen maahan, vie tältä hengen tai päästää tämän irti. Ei MGS-sarja koskaan ole pelattavuudellaan loistanut, mutta tämä uusi QCQ keksintö kyllä on jo jonkinsortin idiotismin riemuvoitto.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

PSXGamer sanoi:
Joku voisi varmaan selventää minulle tätä CQC systeemiä.
En saa minkäänlaisia tuloksia aikaan. Eli siis ymmärtääkseni aseistamattomana tai QCQ-asella aseistettuna Snake voi ottaa vihollisen syleilyynsä JOS vihollinen on pysähtynyt. Nerokkaasti tämä saatanaallisen systeemi siis toimiikin niin, että O-näppäintä on painettava "ei liian kovaa" kokoajan pohjassa tai muuten Snake vie vihollisen hengen. Nerokasta kertakaikkiaan.

Eli niin kauan kuin pidän O-näppäintä "hieman" pohjassa voin Snaken avulla liikutella vihollista? Jos haluan kuristaa vihollisen tajuttomaksi, en saa liikkua painellessa O-näppäintä koska muuten Snake heittää vihollisen maahan. Mikähän helvetti minulla menee pieleen kun vähän väliä Snake joka heittää vihollisen maahan, vie tältä hengen tai päästää tämän irti. Ei MGS-sarja koskaan ole pelattavuudellaan loistanut, mutta tämä uusi QCQ keksintö kyllä on jo jonkinsortin idiotismin riemuvoitto.

Et vain osaa, systeemi toimii juuri niin kuin pitää. Pelin mukana tulee oikein ohjekirjakin. :D

Eli vihollisen saa otteeseen mistä suunnasta tahansa painamalla O-näppäintä, kunhan käyttämäsi aseen alapuolella lukee punaisella CQC. Kaikki aseet, joissa lukee alla CQC, ovat käytettävissä lähitaistelusysteemissä.

Älä paina kuin hullu sitä ympyrää, vaan rennosti pohjaan. Tällöin Snake ottaa vartijan otteeseen. Erittäin tärkeää on muistaa, ettet koske analogitikkuihin. Jos heilutat ympyrän kera vasenta tattia, Snake heittää vartijan maahan ja kaveri menee tajuttomaksi. Painamalla vasenta analogitattia pohjaan (ei pyörittämällä) Snake voi kuulustella vartijaa, mutta vasta ympyrällä otetun otteen jälkeen.

Kurkun saa viillettyä kovalla painamisella.

Vartijan saa pyörryksiin yksinkertaisesti raahaamalla häntä vähän aikaa jonnekkin päin. Mitä helpompi vaikeusaste, sitä nopeammin vartija pyörtyy. Pyörtymisen jälkeen voit lisää raahaten saada hengen lähtemään.

CQC-systeemi on äärimmäisen tärkeä opittava elementti pelissä, jos todella haluat kaiken irti. Lisäksi se on todella kätevä nopeissa tilanteissa. Kannattaa harjoitella sitä ottamalla tahallaan alert-moodi jollain normalilla, missä Snake vielä kestää tuhottomasti osumaa. Sitten vain kokeilet kaikkea mahdollista. Samalla kontroolit iskostuvat selkärankaan.

Tärkeää on muistaa, että vihollisen taakse ei tarvitse hiipiä, itse asiassa homma toimii joskus juostessa eteenkin, kunhan kaveri ei ehdi hälyttää radiolla apua. Voit yksinkertaisesti juosta. Kyllä se sinut huomaa, mutta painamalla ympyrää Snake ottaa vartijan otteeseen yleensä ilman hälytystä.

Ja vihollisen saa kyllä otteeseen vaikka se juoksisi kuin päätön kana.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Noniin tuli vihdoinkin läpäistyä Snake Eater, aikaa kului 22,5h. Arvonimeksi tuli Panther.

Viidakko kaikkine Kojiman keksimine mahdollisuuksineenkin tuntui ennakkoon hiemen tylsältä. Odotinkin ehkä siksi sarjan heikointo tuotosta - ympäristön suhteen, sillä olen kallistuvainen korkean teknologian suuntaan. Suuhun jäi kuitenkin jälleen loistavan MGS:n maku. Viidakon tuomat pelilliset ominaisuudet säväyttivät, ja tunnelma sai kädet hikoilemaan oikein kunnolla. Musiikki, niin aaah musiikki, jälleen loistavaa.

Juoni oli jälleen loistava (vaikka pientä rönsyilyä ilmenikin) ja vastasi moneen edellisten osien askarruttaviin kysymyksiin. Tosin vain niihin mitä enää muistin..

Bossit, kuten moni onkin jo sanonut olivat hieman tylsiä, ehkä jopa persoonottamia. Ei päästy siihen elämää-suurempaan-tunnelmaan kaikkien kohdalla, mikä on ominaista sarjalle. Vain kolme bossia ylsi tuolle tasolle: The Boss, Ocelot ja The End.
The Sorrow venytti suupieliä huumorillaan, tosin tuo taistelu oli ehkä suurin fiasko. Mikä tuossa kalvaa minua on varmasti se etten sitä itse tajunnut pilleriä napostella... The End mmm, mielestäni paras.Tunnelma oli katossa koko taiston ajan ja 2h siinä vierähtikin. Ocelot oli "oikukkaana" persoonana varsin mielenkiintoinen ja vanhaan western ystäävään kuudesti laukeavat upposivat.The Boss taistelussa puitteet olivat jotain mahtavaa, mutta taisto oli vain ihan hyvä. Loppuvideo nosti hänet sille korokkeelle mille kuuluikin.

Kamera kyllä aiheutti monet hiostavat paikat. Tosin se johtui ilmeisesti siitä, että olen turvautunut tutkaan edellisissä osissa huomattavasti enemmän mitä olen tiedostanut.

Noniin pääsen vihdoin itse asiaan, eli pari kysymystä:

Ovatko Bosseilta saadut camot kerta hupia, eli eivätkö ne ole special itemeitä?
Kuinka saan niiden staminaa kulumaan eniten?
Kerotan sammakoita kerätessä tallentuuko ammutut, kun talletan seuraavalla alueella?
Kuinka voin vaihtaa vaikeus-astetta kun olen nyt normaalilla läpäissyt pelin?

Tarkoitus olisi pelata MGS sarja chronologisesti eli eikös oikea järjestys ole Snake Eater, MGS1 ja Sons of Liberty?
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Keraton sanoi:
Ovatko Bosseilta saadut camot kerta hupia, eli eivätkö ne ole special itemeitä?

Jos meinaat, ovatko bosseilta saadut camot uuden pelin alkaessa valikossa, epäilen ettei ole. Tosin samalla vaikeustasolla en ole kahta kertaa peliä pelannut, joten tällöin ne saattavat olla jo valmiina.

Keraton sanoi:
Kuinka saan niiden staminaa kulumaan eniten?

Bossien stamina on helpointa saada kulumaan nukutuspyssyllä ja mieluiten tietysti päähän tähtäämällä (en sitten tiedä miten tuon The Endin kanssa toimivan kikan kanssa on...). Ammuksista ei tarvitse hirmuisesti hätäillä, sillä kaikissa eteentulleissa bossitaistoissa on muistaakseni paikka, johon ammuksien loputtua tulee lisää nukutuspyssyyn ammoja.

Keraton sanoi:
Kerotan sammakoita kerätessä tallentuuko ammutut, kun talletan seuraavalla alueella?

Kyllä. Sammakoita on kaiken kaikkiaan muistaakseni about 64 kpl ja jokaisella alueella yksi.

Keraton sanoi:
Tarkoitus olisi pelata MGS sarja chronologisesti eli eikös oikea järjestys ole Snake Eater, MGS1 ja Sons of Liberty?

Juonellisesti kyllä. Mieluiten MGS1 tietysti Twin Snakesina niin hyvä kuin alkuperäinen onkin.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Sormusaave sanoi:
Mieluiten MGS1 tietysti Twin Snakesina niin hyvä kuin alkuperäinen onkin.

Itse kallistuisin melkein pelaamaan alkuperäisen uudestaan, sillä niissä välikuvissa ei vaan ole samaa fiilistä, kun loistava soundtrack puuttuu. Muutenkin MGS1:n ympäristöt tuntuvat kovin pelkistetyiltä, vaikka ne onkin bumpattu nyky-grafiikan vaatimuksiin. Fiilistely tarkoituksessa originaali on siis korvaamaton.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

nakkerton sanoi:
Itse kallistuisin melkein pelaamaan alkuperäisen uudestaan, sillä niissä välikuvissa ei vaan ole samaa fiilistä, kun loistava soundtrack puuttuu. Muutenkin MGS1:n ympäristöt tuntuvat kovin pelkistetyiltä, vaikka ne onkin bumpattu nyky-grafiikan vaatimuksiin. Fiilistely tarkoituksessa originaali on siis korvaamaton.

aivan samaa mielta
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Itse pelasin läpi kolme osaa Twin Snakesin kanssa vaikka originaalikin löytyy hyllystä. Twin Snakes sointuu vain niin paljon paremmin kahden muun MGS:n sekaan, kun kontrollit ja graafinen tyyli ovat samantapaisia kuin SoLissa ja Eaterissa.

Musiikki ei ole yhtä hyvää, mutta välinäytökset ovat about viisi kertaa parempia kuin alkuperäisessä pelissä.

Katsoin tietty kaikki juonen kannalta oleelliset cocec-keskustelut ja välinäytökset, mutta esim. tallennuksesta johtuneet löpinät kippasin useimmiten. Läpipeluuajoiksi muodostuivat seuraavat:

Snake Eater: 11 tuntia
Twin Snakes: 6 tuntia
Sons of Liberty: 10 tuntia.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Miten niiltä bosseilta oikein saa ne camot? Pelasin pelin kerran läpi enkä saanut camon kuin siltä haamulta. Onko niissä jokaisessa bossilta saadussa camossa jotain erikoista? Itse en ainakaan huomannut sen haamun camossa mitään erikoista..
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

kmt-85 sanoi:
Miten niiltä bosseilta oikein saa ne camot? Pelasin pelin kerran läpi enkä saanut camon kuin siltä haamulta. Onko niissä jokaisessa bossilta saadussa camossa jotain erikoista? Itse en ainakaan huomannut sen haamun camossa mitään erikoista..
Nukuta ne niin saat ne camot. En tiedä niistä erikoisuuksista muuta kuin sen, että The Sorrown camolla pelatessa vartijat eivät kuule askeleita vaikka kuinka ravaisit niiden takana. :)
 
<offtopic>
Hideo Kojiman seuraavasta pelistä (ei Metal Gear) pitäisi olla juttua ensi viikolla ilmestyvässä Famitsussa.
</offtopic>
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 Subsistence

En tiedä pitäiskö tälle luoda oma threadinsa, mutta milloinkohan tuo Subsistence -versio tulee jenkeissä myyntiin? Olen kärkkynyt hyvää tarjousta jenkki MGS3:sta, mutta nyt taidan jäädä odottelemaan tuota parannettua versiota. Tällä menolla en saa peliä ikinä..
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

sori et pistän tän tänne mut en huomannu keskusteluu mgs ykkösestä...
no, kerran kun olin ekan kentän talvi kohan jälkeen sisällä hangaarissa, näin vartioiden hakkaavan toisiaan ??!!?? :D :confused: :eek: :cool: :p
 
Ylös Bottom