Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Act 4 pilattiin melkein kokonaan ehkä huonoimmilla vihollisilla ikinä.

Olisi edes ollut FROG-partioita tai jotain, mutta pelkästään niitä scarabeja ja gekkoja, ei yhtään kiva.
Paikkanahan se oli aivan loistava, mutta huonot viholliset nyt toisella ja kolmannella kerralla todella syövät fiilistä..

Tuo on aivan totta.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Mitään oikeasti uutta ei peli minulle ainakaan tuonut Snaken hahmosta tai kenestäkään muustakaan. Muutenkin välillä tuntui, että itse Snake oli unohtunut jonnekin salaliittojen keskelle eikä miehellä ollut mitään hajua mitä seuraavaksi tapahtuisi.

Tähän on kyllä taas heitettävä eriävä mielipide. Minulle Solid Snake on kaikessa upeudessaan aina ollut erittäin yksiulotteinen hahmo. Solidia ei ole koskaan rakennettu mitenkään "henkilökohtaisella" tasolla toisin kuin Naked Snake. Nakedin tausta perustuu surulle ja petturuudelle, hänen motiivinsa ovat esillä - häneen on helpompi samaistua. Kuulostaa angsti kamalta mutta se toimii, se toimii koska Naked on se sama karski Snake jonka päälle heitetään vähän lihaa. Nelosessa Snakelle on vain yksi päämäärä ja se on Liquid, millään muulla ei ole merkitystä. Hahmoon oli loistavasti haettu sitä sen kaipamaa moniulotteisuutta vanhentumisen ja "väistäämättömän" kuoleman ansiosta. Jatkuva sarkasmi oli vain tapa peittää Snaken pelko kuolemaa kohtaan (huom. loppu!). Hahmo sai loistavan päätöksen:
Tavatessaan isänsä ja näin saamalla rauhan. Niinhän se aina menee, All The Best Cowboys Have Daddy Issues. ;)
Vaikka nelonen teki Snakesta vieläkin mielenkiintoisemman hahmon olen edelleen sitä mieltä että paras Snake on se aito ja alkuperäinen Naked Snake :cool:
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

No enemmänkin tarkoitin sitä, että Snake oli niin helkkarin pihalla nelosessa, että teki pahaa. Silti aina kidutusten ja muun paskan jälkeen mies lähti uuteen actiin telomaan vihollisia pikku brieffauksen jälkeen. Ykkösessä Solid Snake oli legendaarinen soturi ja veteraani, kakkosessa elävä legenda josta nähtiin vain väläyksiä ja joka lateli eksistentiaalista filosofiaa joka väliin (miten niin yksiulotteinen?) ja sitten nelosessa jopa tavallaan hieman tylsä pappa, joka ei jaksanut oikein tehdä mitään. Ja siinä kyllä olen samaa mieltä, että kiehtovin saagan hahmo on Naked Snake. Snake Eaterin tarina kulkee täyden ympyrän niin hienosti, että vielä sen pelin kohdalla pidin Kojimaa oikeasti hyvänä ohjaajana.

Ja onhan hän sitä edelleen, mutta nelosessa sitä ei vain enää nähnyt kaiken muistelon ja sekopäisyyden takaa.

Onhan se vähän pöljää itkeä nelosen vioista kun kuitenkin laadukas peli on kyseessä, mutta ei voi mitään kun näin rakas sarja on kyseessä. Jokainen Solid paransi edeltäjiinsä jokaisella osa-alueella. Nelonen oli ensimmäinen, jossa tietyissä jutuissa mentiin takapakkia.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

kakkosessa elävä legenda josta nähtiin vain väläyksiä ja joka lateli eksistentiaalista filosofiaa joka väliin (miten niin yksiulotteinen?)

Ihan totta kyllä. Itse en taas kakkosesta jaksanut välittää läheskään kolmosen tai nelosen tavoin joten siksi Solid on hahmona jäännyt minulle yksiulotteiseksi. En tätä pelannut läheskään sellaisella antaumuksella kuin muita. Kakkosessa ongelma EI ollut Raidenissa (no joo, olihan hän melkoinen ruikuttaja ja se jatkuva parisuhde draama.. Krrhhh..) vaan peli ympäristössä ja tarinassa. Tankkeri on edelleenkin yksi sarjan upeimmista kentistä, sitä jaksaa aina vain pelata uudestaan ja uudestaan. Se jätti suuren odotuksen joka korvattiin Big Shellillä joka oli jotain todella puuduttavaa.. Pomoista en välittänyt kuin yhdestä, tarina oli sössitty ja pahasti, kakkosta ei vain ollut mukava pelata. Tämä on oma mielipiteeni. Kakkonen oli minulle se mikä nelonen oli sinulle, suuri pettymys. Veikkaanpa että kolmonen nosti sinulle riman niin korkealle että sitä on enään kenenkään mahdotonta ylittää. Ja hyvä niin, kolmonen on mestari teos, siitä on turha kiistellä. Minut nelonen vain vei mukanaan tavalla johon kolmonen ei pystynyt - siksi pidän sitä sarjan parhaana. Mutta turhaan tässä sotimaan, mielipiteensä jokaisella, niitäkin pitää arvostaa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

http://i290.photobucket.com/albums/ll276/Efrendal/Screenshots/MGS4BB.jpg (otettu surkealla kännykkäkameralla)

Menihän siinä aika tovi tota tavoitellessa mutta nyt se on sitten hoidettu. :D

EDIT: spysite blocking FTL!

Nyt toimii! Gratz tuosta tuloksesta.

Varovaisuus FTW. ^^

Tähän on kyllä taas heitettävä eriävä mielipide. Minulle Solid Snake on kaikessa upeudessaan aina ollut erittäin yksiulotteinen hahmo. Solidia ei ole koskaan rakennettu mitenkään "henkilökohtaisella" tasolla toisin kuin Naked Snake. Nakedin tausta perustuu surulle ja petturuudelle, hänen motiivinsa ovat esillä - häneen on helpompi samaistua. Kuulostaa angsti kamalta mutta se toimii, se toimii koska Naked on se sama karski Snake jonka päälle heitetään vähän lihaa. Nelosessa Snakelle on vain yksi päämäärä ja se on Liquid, millään muulla ei ole merkitystä. Hahmoon oli loistavasti haettu sitä sen kaipamaa moniulotteisuutta vanhentumisen ja "väistäämättömän" kuoleman ansiosta. Jatkuva sarkasmi oli vain tapa peittää Snaken pelko kuolemaa kohtaan (huom. loppu!). Hahmo sai loistavan päätöksen:
Tavatessaan isänsä ja näin saamalla rauhan. Niinhän se aina menee, All The Best Cowboys Have Daddy Issues. ;)
Vaikka nelonen teki Snakesta vieläkin mielenkiintoisemman hahmon olen edelleen sitä mieltä että paras Snake on se aito ja alkuperäinen Naked Snake :cool:

Hmm... Itse pidin Solidista eniten. Ehkäpä siksi koska hän on aika simppeli mies, kuten itsekkin olen. Ja juuri se suorasukaisuus tekee Snakesta hyvän hahmon. Hänellä on homma tehtävänä ja hän tekee sen loppuun vaikka henki menisi. Vaikka onhan se Naked Snake hyvä hahmo, mutta Solid vain on se hahmo mistä pidän enemmän. :)
Snakehän on Nelossessa kuolemaisillaan, ymmärrän kyllä miksi hän ei ala mietiskelemään turhia vaan menee Liquidin perään. Tavallaan Snake varmasti näkee sen myös keinona kuolla kunniaakkaasti taistelussa kuin hitaasti genettisiin vikoihinsa. Joten hän ei varmaan jaksa välittää enään vaikka muut häntä hyväksi käyttävätkin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

No niin :). Minullekkin avautui hieman yllättävä mahdollisuus pelata tämä peli läpi ja niinhän sitä tuli tehtyä. Päällisin puolin jäi hyvä maku pelistä ja kysymyksiin saatiin vastaukset. Pistelen hieman plussia ja miinuksia pelistä. (Varmuuden vuoksi spoilertagit)

+Kontrolleissa oltiin menty eteenpäin.
+Graafisesti näyttävä.
+Pelattavaa oli riittävästi jos malttoi hiiviskellä.
+Snake edelleen yhtä karismaattinen :)
+Kysymyksiin saatiin vastaukset
+Huumori oli jälleen taattua MGS:sää

-Loppukohtaus on tässä pakko mainita. Miksi piti Big Boss tuoda takaisin elävien kirjoihin? Itse en keksinyt mitään kunnollista syytä tälle kaikkien aikojen sotilaan paluulle.
-Koko pelin ajan annettiin ymmärtää, että Snake kuolisi tässä pelissä mutta tyydyttiin kliseiden kliseeseen ja jätettiin mies eloon :mad:. Siinä olisi ollut jotain hienoa ja koskettavaa jos hänen olisi annettu kuolla siellä hautausmaalla.
-Välipomot eivät olleet niin hyviä kuin aikaisemmissa osissa.

Kaikesta huolimatta MGS4 oli kuitenkin nautittava kokemus ja varmasti tulee hankittua kyseinen peli sitten kun oman konsolin saan tähän talouteen hankittua.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Tuli sitten sorruttua tuon Big Boss -emblem tavoitteluun. No vielä olisi tuo viimeinen turpakäräjä edessä, mutta... aika tulee loppumaan kesken. Tallennus olisi tallessa tuohon Crying Wolf -kohtaan, jossa tuli käytettyä ihan liikaa aikaa. Mutta nyt menee peli jäähylle. Peli-ilo on mennyt viimeistään tuon emblem tavoittelun myötä. Ei tuota enää pelaamiseksi voi edes kutsua.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Tuli sitten sorruttua tuon Big Boss -emblem tavoitteluun. No vielä olisi tuo viimeinen turpakäräjä edessä, mutta... aika tulee loppumaan kesken. Tallennus olisi tallessa tuohon Crying Wolf -kohtaan, jossa tuli käytettyä ihan liikaa aikaa. Mutta nyt menee peli jäähylle. Peli-ilo on mennyt viimeistään tuon emblem tavoittelun myötä. Ei tuota enää pelaamiseksi voi edes kutsua.

Niin tuossa helposti käy että alkaa harmittaa. Vielä muutaman kerran menee varmaan peruspeli extremellä ennen kuin BB Emblemiä hakemaan.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Itselle ei ole tullu vielä tuota LE-versiota tuolta, vaikka 17.6. olivat lähettäneet. Pahaa pelkään, että posti on tuon paketin hävittänyt:(

Tuliko tuo paketti muuten ihan postin kautta vai jonkun lähettifirman kautta (esim DHL, UPS)?

Tänään LE-versio tuotiin oikein kotia saakka. Kuitissa tosin oli ihan eri jampan nimi, mutta mitäs pienistä. :)
Nyt on tosin semmoinen pieni pulma, että en omista PS3:sta vielä. Mutta eiköhän se joskus hommata. :D
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Nyt on tosin semmoinen pieni pulma, että en omista PS3:sta vielä. Mutta eiköhän se joskus hommata. :D

No mutta sehän oli sitten harvinaisen fiksu ostos. Toisaalta, ainahan voit avata paketin ja käyttää peli levyä frisbeenä, saapahan MGSkin uuden pelimuodon.

Pelataanko tässä osassa muilla hahmoilla kuin Solid Snakella?

Ei.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

No mutta sehän oli sitten harvinaisen fiksu ostos. Toisaalta, ainahan voit avata paketin ja käyttää peli levyä frisbeenä, saapahan MGSkin uuden pelimuodon.

Juu tai leikkimään Old Snake -figuurilla. Eipä jaksa alkaa selittämään, miksi tuon LE:n hommasin ennen konetta. Mutta kiva, että pääsit kuitenkin pätemään. :)
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

FOXHOUND-emblem sieltä sitten tuli. Viisi minuuttia nopeammin niin Big Boss olisi nyt taskussa... Mutta joo kuten sanoin, niin Crying Wolf kohtaan onneksi tallensin kun siinä tuhlaantui yli 20min aikaa, joten kyllä tuota joku kaunis päivä vielä yritetään saavuttaa. Nyt tosin levähdetään tämän kanssa. Neljäs läpipeluu kahden viikon aikana.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

FOXHOUND-emblem sieltä sitten tuli. Viisi minuuttia nopeammin niin Big Boss olisi nyt taskussa... Mutta joo kuten sanoin, niin Crying Wolf kohtaan onneksi tallensin kun siinä tuhlaantui yli 20min aikaa, joten kyllä tuota joku kaunis päivä vielä yritetään saavuttaa. Nyt tosin levähdetään tämän kanssa. Neljäs läpipeluu kahden viikon aikana.

Aivan pakko kysyä. Saiko tästä arvosanasta palkinnoksi sen EVAn Mauser pistoolin? Olen himoinnut sitä kolmosesta saakka (maailman tyylikkäin pistooli!) ja kuulin huhua että se olisi mahdollista saada tässä pelissä.. :p

EDIT: Niin ja kelpo arvosanahan se tuokin on, onnea siitä!
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

FOXHOUND-emblem sieltä sitten tuli. Viisi minuuttia nopeammin niin Big Boss olisi nyt taskussa... Mutta joo kuten sanoin, niin Crying Wolf kohtaan onneksi tallensin kun siinä tuhlaantui yli 20min aikaa, joten kyllä tuota joku kaunis päivä vielä yritetään saavuttaa. Nyt tosin levähdetään tämän kanssa. Neljäs läpipeluu kahden viikon aikana.

Crying Wolfiin itsekin sain tuhrattua aikaa tuhottoman kauan, mutta eipä tavoitteena ollutkaan kuin Fox-emblem. Ja sehän sieltä tulikin 4:30 ajalla. Kaksi läpipeluukertaa takana ja nyt tauolle MGS:stä ja Civin pariin. 3. yrityksellä (sitten joskus) lähdenkin tavoittelemaan Chicken-emblemiä ;)
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Aivan pakko kysyä. Saiko tästä arvosanasta palkinnoksi sen EVAn Mauser pistoolin? Olen himoinnut sitä kolmosesta saakka (maailman tyylikkäin pistooli!) ja kuulin huhua että se olisi mahdollista saada tässä pelissä.. :p

EDIT: Niin ja kelpo arvosanahan se tuokin on, onnea siitä!
Hound titlellä tulee se Mauseri, eli myös Foxhoundilla sen saa. :)
 
Ylös Bottom