Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Mitä noi Emblemit oikeen on? Onko ne jotain arvosanoja että miten pelasi pelin läpi ja sitten niistä saa jotain palkintoja?

http://guides.ign.com/guides/714044/page_6.html

Tossa on ainakin IGN:n Guide ja siinä on noita Emblemejä mutta nuitahan on aivan hemmetisti. Mutta eihän monista saa edes mitään palkintoa niin eihän niitä oo mitään järkeä koittaa saada sitten.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Mitä noi Emblemit oikeen on? Onko ne jotain arvosanoja että miten pelasi pelin läpi ja sitten niistä saa jotain palkintoja?

Täsmälleen noin.

Tossa on ainakin IGN:n Guide ja siinä on noita Emblemejä mutta nuitahan on aivan hemmetisti. Mutta eihän monista saa edes mitään palkintoa niin eihän niitä oo mitään järkeä koittaa saada sitten.

Saat erikoispalkinnon saavutettuasi kaikki emblemit. Ja näetpä ainakin titteleistäsi minkälainen pelaaja olet, vaikka et mitään titteliä varsinaisesti olisikaan tavoitellut.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Tästä DH:n viestistä tuo adressi sai alkunsa.

Ei hyvä jos menevät pilaamaan koko sarjan jollain Hollywood-moskalla :eek:
Toivon mukaan saavat siihen originaaleja tyyppejä, jotka on myös työskennelleet MGS-sarjan parissa.

Richard Dean Andersson ois kova Solid Snake, sillä MacGyver aikasella takatukallansa :D
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Vihdoin ja viimein tuli pelattua läpi 21 h 37 min kesti. Aivan mahtava peli ja loistava loppu pelissä. Jos pitäis pienen tauon ennen kuin menis uudestaan läpi. koittelisi tuota online puolta välillä
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Saat erikoispalkinnon saavutettuasi kaikki emblemit. Ja näetpä ainakin titteleistäsi minkälainen pelaaja olet, vaikka et mitään titteliä varsinaisesti olisikaan tavoitellut.
No niitä emblemejähän oli monta kymmentä nii ei kai kukaan hullu jaksa tota jotain 20 kertaa pelata läpi että saa joka kerralla sitten eri emblemin jotta saa ne kaikki ja ton erikoispalkinnon.:confused:
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Pelasin Mgs:n muistaakseni pleikka ykkösellä joskus 10 v sitten. Nyt ostin tämän PS3:lle.

Täytyy kyllä sanoa pahasti eroava mielipide yleiseen hypeen. Tekele on enemmän animaatio- elokuva kuin peli. Oikesti puolituntia kestävät cut scenet nanotekniikasta ja muusta supermielenkiintoisesta hömpästä - sen jälkeen vartin verran pelaamista. Pelaaminenkin on toteutettu kehnonlaisesti. Kentät ovat totaalisen lineaarisia, vihujen tekoäly todella kömpelöä, kulmantakaa aina uudelleen ilmestyvät vastustajan sotilaat vaikka kuinka lahtaa ym. Hiiviskelykin on aika turruttavaa. Kuutisen tuntia nyt peliä takana ja toivon todellakin että peli jossain vaiheessa alkaisi:rolleyes:

Kaipa tämä on hyvä niille jotka tykkää 20 tuntisesta Japanilaisesta animaatiosta. Pelinä ihan tyhjä arpa:(
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Voi luoja! Eikait ne oikeasti ole tekemässä MGS-elokuvaa? Itse kyllä jätän elokuvan väliin jos semmoinen tulee. Ainoa tapa jolla kyseinen elokuva voisi toimia on tehdä se kokonaan tyyliin Beowulf. Snaken ääneksi tietenkin David Hayter.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Joo noiden emblemien perässä juoksemiseen menee mullakin tosi helposti maku..

Vaikka lähdin hakemaan vasta Solid Normalilla lähinnä Hound (ja Fox) emblemiä, parissa kohtaa meinasi mennä todella hermo:
Ekassa pomossa jätin yhtenä iltana leikin kesken kun se teurasti mut joka kerta sillä viimeselle psyykepalkillaan jolloin siltä ei enää pääse piiloon. Muille vinkkinä että kantsii kokoajan olla sellasen paikan lähellä johon voi hypätä esim laatikon tai pöydän päälle, koska huonolla tuurilla kun Octopus vetää itsensä pyöriväksi palloksi se rullaa kahteen otteeseen yli ja homma on sitä myöten selvä.

Toinen kohta on act 3 takaa-ajo, jossa tuurilla on jo Solid Normalillakin mielestäni aivan liikaa merkitystä. Joko osut auton päällä istuviin kk-jätkiin ekalla päähän tai et ollenkaan (ja musta niihin autossa oleviin kavereihin ei tosiaankaan ole helppo osua)

Lopussa sitten tajusin että unohdin ottaa Laughing Octopusin dollin joten Solargun jäi saavuttamatta ja aikaa emblemiin kului 4 minuuttia ja sekunti liikaa. Tämä johtui täysin siitä että jätin pelin kerran saunomisen ajaksi startille ja semmonen käsitys jäi että startin aikana peliaika rullaa (eikai ekaan actiin muuten saa 2h uppoamaan millään jos lähestulkoon juoksee läpi)
Tarkoitus oli vetäistä Big Boss seuraavaksi, mutta se hanke jää nyt ainakin hetkeksi jäähylle, ei huvita heti putkeen vetästä samanlaista koitosta. Ehkäpä ensi viikolla kun on kolmen vapaapäivän putki.

PS. Harmi että tosta pelin loadaamisestakin on tehty noin pirun hankalaa. Vikassakin taistossa jos tulee turpiin joudut sammuttamaan koko pelin että pääsee jatkamaan.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Ei tuollainen kaikki kerralla pelaaminen ole järkevää MGS:ssä. Snake Eaterissa kaikki salarit sai auki kerroksittain, eli pelasit kerran ilman tappoja, ilman hälytyksiä, ilman safkaa ja niin edelleen. Jos ne kaikki haluaa kerralla niin se on juuri sitä loputonta loadaamista...
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Muuten täysin samaa mieltä Zero Punctuationin kanssa (this shit is bananas, pelimekaniikka rikki, käsikirjoitus imee kuin portto päivää ennen vuokranmaksua, jne jne jne) sillä erotuksella että aiemmat MGS pelit olivat hyviä koska niitä sentään sai vielä pelata, ei vaan katsoa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

muistaakohan pojat ollenkaan esim. Snake Eaterin alkuhässäköitä, missä ensin katsottiin alustusvideota ja sitten juteltiin radiossa, pitkäänhän siinäkin meni. On se vaan kova halu valittaa koko ajan :rolleyes:

Kaikki MGS:t ovat loistavaa tavaraa omissa kirjoissani (MG:t aikansa laatutavaraa myös), GotP on sekä teknisesti että pelillisesti selkeästi edistynein, joka tekee osaltani siitä sarjan parhaan osan. Ihmettelen vain, miten olette kestäneet edellisiä sarjan pelejä, jos tämän juonikuviot tuntuvat epäuskottavilta ja ylidramaattisilta. Sitähän ne ovatkin, mutta niin ovat olleet aikaisemmissakin. Tulee vain mieleen oletteko oikeasti edes pelanneet edellisiä pelejä.

Pelattavaa määrää ajatellen: Tottakai pelin voi juosta vaikkapa ekalla kerralla Solid Normalilla 5h siten ettei tarvitse ajatella kun viholliset eivät näe eivätkä osaa ampua. Läpipeluukertojeni ajat ovat olleet ensimmäisellä 22h ja toisella 33h (cutscenet on katsottu kyllä), mutta nyt 3. kerrallakin näkee jos jonkinmoista uutta kun viitsii etsiä. Nauran kyllä sille joka väittää vaikkapa MGS2:n sisältävän enemmän pelattavaa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

MGS2 sisältää suunnilleen yhtä paljon pelattavaa. Ykkönen ja kolmonen varsinkin sitten jo paljon enemmän.

Ja ykkösessä ja kolmosessa tarina oli melko maanläheinen. Oletko varmasti pelannut niitä? Sons of Libertykin veti homman hyvällä tavalla överiksi vasta ihan lopussa, niin sekään ei päässyt rasittamaan.

Niin ja itse pelasin Hardilla ekaa kertaa tämän läpi eikä haastetta siltikään pahemmin löytynyt. Edellisissä osissa se vihollisten tekoäly ei haitannut koska ei pelaajaa ikinä rohkaistu suoraan tulitaisteluun.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Jotenkin tuon Zero Punctuationin "arvostelu" tuntui hieman perustelemattomalta(Tuo on kai sana?). Ennen niissä oli jokun pointti, mutta tässä vain lytättiin MGS4. Mietin onkohan Zero Punctuation pelannut alkua pidemmälle?
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

MGS2 sisältää suunnilleen yhtä paljon pelattavaa. Ykkönen ja kolmonen varsinkin sitten jo paljon enemmän.

Ja ykkösessä ja kolmosessa tarina oli melko maanläheinen. Oletko varmasti pelannut niitä? Sons of Libertykin veti homman hyvällä tavalla överiksi vasta ihan lopussa, niin sekään ei päässyt rasittamaan.

Niin ja itse pelasin Hardilla ekaa kertaa tämän läpi eikä haastetta siltikään pahemmin löytynyt. Edellisissä osissa se vihollisten tekoäly ei haitannut koska ei pelaajaa ikinä rohkaistu suoraan tulitaisteluun.

Uskallan olla eri mieltä. Pelitunnit ja cutscenet laskien MGS3 ja MGS4 sisältävät laskujeni mukaan suunnilleen saman verran pelattavia osioita (tosin 4:ssa enemmän haarautumisvaihtoehtoja). Eikä MGS4:ssakaan ole todellakaan pakko taistella, muistaakseni missään muualla kuin näissä ennaltamäärätyissä kohtauksissa.

Ja kyllä, luulisin pelanneeni sekä MGS1 että MGS3. MGS3:sta on itse asiassa sekä NTSC-, PAL- ja Subsistence-versiot. Kolmosessa tarina oli toki maanläheisin, kun haettiinkin vanhaa bond-tyyliä. MGS1 taas kesti n. 12h pelata läpi kunnolla tutkien, joten en tuosta määrästä menisi sanomaan.

Kaikki pelit ovat loistavia (itselleni erityisesti 3 ja 4), mutta mielestäni 4:n "vähä pelattava määrä" on ihan täyttä huuhaata.
 
Ylös Bottom