Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

ennemmin väittäisin, että ko. henkilö on liian nuori kuin liian vanha (vaikka henkilö mielellään varmaan pistäisi itsensä jälkimmäiseen ryhmään).

Pakkohan se on ajatella että on wanhentunut itse kun aikaisemmat osat nyt kuitenkin on kolahtanut aika tavalla.. ja nyt oikeasti tuli hetkittäin sellainen olo ettei jumankaut.. aika kökköä näyttelyä monessa kohtaa ja todella absurdilla tavoilla venytettyjä kohtauksia.. toi eka harmittaa koska diggailen pelin näyttelijäkaartia kuitenkin. Mutta kuka mistäkin tykkää, minä en esimerkiksi ymmärrä animen tai japsiropejen viehätystä, en ole ikinä ymmärtänyt, olinpa lapsi, teini, nuori aikuinen tai nyt kun olen melkein kolmekymppinen elämän potkima ja maailmaa vihaava pirulainen. Pakko myöntää silti, olihan pelissä muutama sellainen kohtaus joka sai varsinkin pelisarjan fanin sydämen tykyttämään.. mutta kokonaisuutena siis.. jos ei nyt ihan suoranainen pettymys.. niin ei kyllä mitään parasta viihdettäkään.. hetkittäin jopa uuvuttavaa pelattavaa. Kuten hahmoilla tässä pelissäkin, varmaan meistä pelaajistakin jokaisella on ihan omat elämäntarinansa.. Siksipä noita syitä varmaan on monenmoisia, miksi toiselle kolahtaa kuin kiljoona volttia siinä kuin toiselle tulee inhoreaktio.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Mielipiteitä on monia. Itse kuitenkin sarjan vannoutuneena fanina en voinut olla pitämättä MGS4:sta. Voisin väittää, että se on edelleenkin PS3:n paras yksäri.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Onko kyseinen peli älyttömän vaikea / hankala jos ei ole pelannut muita metal gear pelejä? Kiinnostaisi pelata kun tätä peliä on todella paljon kehuttu.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Onko kyseinen peli älyttömän vaikea / hankala jos ei ole pelannut muita metal gear pelejä?
Ei. Easylla ja varsinkin Very Easylla pelin pelaa läpi vaikka kädet ja silmät sidottuina. Ainoa ongelma on juonen ymmärtäminen.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Eli pelin pääsee läpi vaikka ei juoneen pääse hirveesti sisään? Eli täytyy varmaan hankkia kyseinen peli sit
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Eli pelin pääsee läpi vaikka ei juoneen pääse hirveesti sisään? Eli täytyy varmaan hankkia kyseinen peli sit

Tosin jos ei Metal Gearissa oikein pääse juonesta kiinni nii menee noin 90% pelistä ohi sillä juuri juonen takia MGS:ä on kehuttu. Jos ei ole mahdollisuutta pelata aikaisempia osia läpi niin suosittelen katsomaan Youtubesta pelien juonet läpi, alkaen tästä YouTube - Metal Gear Solid: The Twin Snakes Part 1 - Infiltration. Eihän tuo nyt pelin läpäisyä vastaa, mutta ehkä se auttaa ymmärtämään vähän enemmän MGS4:n tarinaa, joka ei kyllä varmasti aukea jos ei aikaisempiin osiin ole tutustunut.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Itse kyllä pelasin MGS4:n läpi niin, etten ollut sitä ennen pelannut vielä muita MGS-pelejä.

Sitten ostin kaikki loput PS-konsoleille tulleet MGS-pelit ja aloin pelaamaan niitä... tosin, en ole vielä läpäissyt niistä yhtäkään :eek:

Kyllä se mun mielestä oli ihan viihdyttävää, vaikka jotkut viittaukset ja juonikulut jäivätkin vähän hämärän peittoon.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Pakkohan se on ajatella että on wanhentunut itse kun aikaisemmat osat nyt kuitenkin on kolahtanut aika tavalla.. ja nyt oikeasti tuli hetkittäin sellainen olo ettei jumankaut.. aika kökköä näyttelyä monessa kohtaa ja todella absurdilla tavoilla venytettyjä kohtauksia.. toi eka harmittaa koska diggailen pelin näyttelijäkaartia kuitenkin. Mutta kuka mistäkin tykkää, minä en esimerkiksi ymmärrä animen tai japsiropejen viehätystä, en ole ikinä ymmärtänyt, olinpa lapsi, teini, nuori aikuinen tai nyt kun olen melkein kolmekymppinen elämän potkima ja maailmaa vihaava pirulainen. Pakko myöntää silti, olihan pelissä muutama sellainen kohtaus joka sai varsinkin pelisarjan fanin sydämen tykyttämään.. mutta kokonaisuutena siis.. jos ei nyt ihan suoranainen pettymys.. niin ei kyllä mitään parasta viihdettäkään.. hetkittäin jopa uuvuttavaa pelattavaa. Kuten hahmoilla tässä pelissäkin, varmaan meistä pelaajistakin jokaisella on ihan omat elämäntarinansa.. Siksipä noita syitä varmaan on monenmoisia, miksi toiselle kolahtaa kuin kiljoona volttia siinä kuin toiselle tulee inhoreaktio.

Truu. Jokainen meistä on erilainen. Itse taas pidin japsiropeja ehkä sinä kuningasgenrenä joskus Psone aikoina. Mutta edelleen tänäkin päivänä ainoat pelit, jotka mielestäni yltävät vielä MGS -sarjaa korkeammalle korokkeelle ovat FF7 ja FF9. Näitä pelejä tulee pelattua säännöllisin väliajoin yhä uudestaan ja uudestaan (parhaillaan FF7 jyystön alla).

Mutta tätä pitää vähän vielä kommentoida:
... jos ei nyt ihan suoranainen pettymys.. niin ei kyllä mitään parasta viihdettäkään.. hetkittäin jopa uuvuttavaa pelattavaa

Näinhän se juuri on. Mielestäni KZ2 multiplayer ja NHL09 kaverin kanssa samalta sohvalta ovat hyvää viihdettä ja kaikkea muuta kuin puuduttavaa. Mielestäni elokuvista mm. Crank 1 ja 2, Wall E ja vaikkapa Yes Man olivat hyvää viihdettä eivätkä ollenkaan puuduttavia. Mutta toisaalta Kummisedät, kellopeliappelsiini ja donnie darko olivat välillä melko puuduttavia, eivätkä olleet mitään parasta viihdettä. Mutta silti nämä elokuvat lukeutuvat mielestäni parhaiden elokuvien joukkoon. Tai en tiedä onko nyt vain kyse siitä, että tulkitsen "viihdyttävä" -sanaa väärin. Miellän tämän asian siten, että taiteelliset leffat, joissa ihastelee ohjaustyyliä ja vaikkapa vuorosanoja, eivät välttämättä ole viihdyttäviä siinä missä acion/komediapläjäykset. Niillä ei ole samaa viihdearvoa, mutta niillä on jotain paljon arvokkaampaa: ne mykistävät ja saavat aikaan ihailua ja palvontaa. Mutta toisaalta onhan tuokin viihtymistä...? Äh, yritin tehdä tässä jotain pointtia, mutta en oikein tiedä minkälainen success tämä nyt oli ;). Jos joku ymmärsi, niin hienoa.

Ja aikaisempaan kommenttiini viitaten:
Jep, naomia meinasin :)
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Ei. Easylla ja varsinkin Very Easylla pelin pelaa läpi vaikka kädet ja silmät sidottuina. Ainoa ongelma on juonen ymmärtäminen.

Easylla nyt jokainen peli on "easy" ( ;) ), mutta kyllä tämä "normal"-tasollakin menee hyvin läpi. Toki vaikeitakin kohtia on (tulee mieleen se kohta, kun ne "naispuoliset" kommandot painaa päälle - siinä ei paljon hiiviskellä).

Ideahan myös on, että jokainen etsii oman tyylin peliin. Koko ajan ei tarvitse räiskiä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Näinhän se juuri on. Mielestäni KZ2 multiplayer ja NHL09 kaverin kanssa samalta sohvalta ovat hyvää viihdettä ja kaikkea muuta kuin puuduttavaa. Mielestäni elokuvista mm. Crank 1 ja 2, Wall E ja vaikkapa Yes Man olivat hyvää viihdettä eivätkä ollenkaan puuduttavia. Mutta toisaalta Kummisedät, kellopeliappelsiini ja donnie darko olivat välillä melko puuduttavia, eivätkä olleet mitään parasta viihdettä. Mutta silti nämä elokuvat lukeutuvat mielestäni parhaiden elokuvien joukkoon. Tai en tiedä onko nyt vain kyse siitä, että tulkitsen "viihdyttävä" -sanaa väärin. Miellän tämän asian siten, että taiteelliset leffat, joissa ihastelee ohjaustyyliä ja vaikkapa vuorosanoja, eivät välttämättä ole viihdyttäviä siinä missä acion/komediapläjäykset. Niillä ei ole samaa viihdearvoa, mutta niillä on jotain paljon arvokkaampaa: ne mykistävät ja saavat aikaan ihailua ja palvontaa. Mutta toisaalta onhan tuokin viihtymistä...? Äh, yritin tehdä tässä jotain pointtia, mutta en oikein tiedä minkälainen success tämä nyt oli . Jos joku ymmärsi, niin hienoa.

No juu, kyllähän minä ainakin ymmärsin mitä ajat takaa, ehkä olen aavistuksen eri mieltä kuitenkin, pelit ja elokuvat on mulle kuitenkin niin eri maailma, joista tavoittelen erilaisia elämyksiä.. mutta tuossa varmasti jälleen potkaisee sisään ne henkilökohtaiset mieltymykset.. ihan hieno vertailu ja analyysi elokuvista ja peleistä yhtä kaikki. :)
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Nyt kun pelasin tämän läpi ja ajattelin aloittaa pian uudestaan, niin voinko tallentaa vanhan saven päälle ilman että mitään saavuttettua menetetään? Eihän sillä vanhalla savella voi muuta kuin katsoa loppukuvat uudestaan...
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Nyt kun pelasin tämän läpi ja ajattelin aloittaa pian uudestaan, niin voinko tallentaa vanhan saven päälle ilman että mitään saavuttettua menetetään? Eihän sillä vanhalla savella voi muuta kuin katsoa loppukuvat uudestaan...

Kyllä samat tavarat pysyvät muistissa, tosin ne saa käyttöön vasta kun on alussa saanut MG mark. II:en käyttöön. Muuten kaikki data tulee kumuloituvana vanhan päälle. Ainoana erona on vaikeutasojen rajoitukset itemien ja ammuksien maksimi määrässä. Esim. boss extreme vaikeutaso antaa pitää vain muistaakseni 3 rationia jolloin loput "katoavat". En tiedä sitten saako ne takaisin taas seuraavan kierroksen vaikeustasoa tiputtamalla mutta ainakin tanegashimalla niitä saa kerattyä helposti kerralla vaikka kymmeniä ;P

Suosittelen kyllä kaikille koittamaan vetää peli Boss Extremellä ilman tappoja tai alertteja läpi. Peli on aivan erilainen ja fiiliskin paikoitellen huomattavasti intensiivisempi. Koittakaa itse ja päättäkää sitten tykkääkö enemmän räiskinnästä vai hiippailusta. Molempiin peli taipuu helposti tarvittaessa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Nyt vasta hommasin pelin ja voi pojat että on hyvä! Eka kunnon mgs mitä pelailen eli tietyt asiat vähän tuntemattomia, mutta onneks wikipediaa tultu luettua paljon niin tietää suunilleen missä mennään. Onhan ne välivideot välillä rasittavia jos on sellaisella päällä ettei niitä jaksais katsella, mutta onneksi Kojiman huumori ja ihan mielenkiintoinen juoni jaksaa pitää hereillä suurimman osan ajasta. Nyt vähän ketuttaa että jussi alko, eikä kerkee tätä pelaamaan :mad:

Olikos 1. osasta joku remake? Ainakin storee on se ps1 versio tullut eli sen voisi hankkia, mutta jos jokin vähän graaffisempi tekele on niin sekin kelpais :)
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Olikos 1. osasta joku remake? Ainakin storee on se ps1 versio tullut eli sen voisi hankkia, mutta jos jokin vähän graaffisempi tekele on niin sekin kelpais :)
Metal Gear Solid: Twin Snakes on ykkösen remake, mutta se julkaistiin vain Gamecubelle.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Metal Gear Solid: Twin Snakes on ykkösen remake, mutta se julkaistiin vain Gamecubelle.

Niinpäs olikin. Cube löytyy kyllä, mutta raatona. Noh varmaan PSN:stä ostan sen ykkösen, sitten kakkosen xbox version (eikös siitä ole emulaattori x360:lle?) ja kalmosen tietysti plegelle.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Moi.Oon just vetämässä boss extremellä ja voin sanoa, että jos joku vetää yhdellä tai kahdella kerralla yhden kohan läpi niin nostan hattua, sen verran vaikeeta on. Oon nyt act 2 lopussa ja aika on noin 1,45 h. Ei mikään paras, mutta ihan ok. Yks mutka tuli matkaan. Saako act 2 lopussa ampua sillä tankin pyssyllä gekkoja ns. päähän vai tuleeko siitä tappo. Yritin aluksi ampua vaan jalkoihin ja kun ne oli 2 kertaa kaatunu niin pamahti, mutta en päässyt läpi, sitten millään. Seuraavaksi aloin ampua ylemmässä/ päähän ja johan meni läpi, mutta loppu koosteessa 5 tappoa. En oo tappanu ketään act 2 paitsi siis gekkoja. Menin nettii kattomaan muitten videoita siitä kohdasta ja siellä kyllä näkyy, että päähän suunnataan osumia. Voiko joku auttaa jos on vetänyt läpi kohdan ja ymmärtää tästä vaikeasta selostukseta, mistä kenkä puristaa? Kiitos.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Gekot ovat miehittämättömiä robotteja joten niiden tappamisesta ei tule sakkoja joten olet vain tappanut sotilaita vahingossa. Use caution!
 
Ylös Bottom