Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Moi.Oon just vetämässä boss extremellä ja voin sanoa, että jos joku vetää yhdellä tai kahdella kerralla yhden kohan läpi niin nostan hattua, sen verran vaikeeta on. Oon nyt act 2 lopussa ja aika on noin 1,45 h. Ei mikään paras, mutta ihan ok. Yks mutka tuli matkaan. Saako act 2 lopussa ampua sillä tankin pyssyllä gekkoja ns. päähän vai tuleeko siitä tappo. Yritin aluksi ampua vaan jalkoihin ja kun ne oli 2 kertaa kaatunu niin pamahti, mutta en päässyt läpi, sitten millään. Seuraavaksi aloin ampua ylemmässä/ päähän ja johan meni läpi, mutta loppu koosteessa 5 tappoa. En oo tappanu ketään act 2 paitsi siis gekkoja. Menin nettii kattomaan muitten videoita siitä kohdasta ja siellä kyllä näkyy, että päähän suunnataan osumia. Voiko joku auttaa jos on vetänyt läpi kohdan ja ymmärtää tästä vaikeasta selostukseta, mistä kenkä puristaa? Kiitos.

Olet varmaan ampunut niitä powerranger puvuissa (powersuit) olevia heppuja, ne pitää tainnuttaa solargunilla.

Uusimmassa Kojima podcastissa annettiin virallinen lausunto MGS4:n mahdollisesta Trophy-päivityksestä.
Just to address one issue that we’ve been getting a lot of comments about. And this is, of course, about trophies.

I just wanna tell everybody out there right now that your voices are being heard and that we’re not ignoring you. We hear everything that you are saying. It’s just that we can’t say anything just yet.

But as soon as we have something to say, we will announce it. So, if we can just ask everyone to just be patient, we will give you an answer. But right now we can’t say anything. So we just ask for everyone’s understanding with that and just ask for everybody to remain patient and we’ll let you know.
Eli toivo ei ole sittenkään mennyt kaivoon!

Uusimmassa Kojima podcastissa annettiin virallinen lausunto MGS4:n mahdollisesta Trophy-päivityksestä.

Eli toivo ei ole sittenkään mennyt kaivoon!

Peli tulikin postista viime viikolla, mutta en ehtinyt katsella sitä kun vasta alun animaatiot. Toivossa on hyvä elää ja siksi taidankin jättää MGS4 kesken nyt ja odottaa tarkempaa tietoa trophyjen mahdollisesta saapumisesta. :cool:

Toivottavasti tulevat ja suoritetut trophyt avautuvat heti. Ei ihan heti jaksaisi tahkota toista BBE-runia....

Tuskin ne automaattisesti avautuvat, vaikka pelin olisi läpi pelannut. Eiköhän sen joudu pelaamaan uusiksi (tai "kerran vielä") jos trophyt haluaa..

Itse olen pelannut tuon vain kerran läpi, joten odotellaan nyt sitten ainakin Konamin virallista vastausta ennen toista läpipeluuta.. Olisihan tuo hauska vetää toisen kerran.

Tuskin ne automaattisesti avautuvat, vaikka pelin olisi läpi pelannut. Eiköhän sen joudu pelaamaan uusiksi (tai "kerran vielä") jos trophyt haluaa..

Itse olen pelannut tuon vain kerran läpi, joten odotellaan nyt sitten ainakin Konamin virallista vastausta ennen toista läpipeluuta.. Olisihan tuo hauska vetää toisen kerran.

Kylläpä ne on tainnu suunnitella tekevänsä niistä retro-what-ever, että ne aukee heti, niinku oli warhawkissa.

Kylläpä ne on tainnu suunnitella tekevänsä niistä retro-what-ever, että ne aukee heti, niinku oli warhawkissa.
Warhawkissa retroaktiiviset Trophyt olivat mahdollisia, koska peli oli pelkkä moninpeli, ja servereillä pelaajan tekemisistä oli hyvin paljon dataa. Sen sijaan yhtään yksinpeliä ei muistini mukaan ole onnistuttu tuolla lailla Trophy-päivittämään, vaan peli on aina pitänyt aloittaa alusta uudella tallennuksella päivityksen jälkeen.

Warhawkissa retroaktiiviset Trophyt olivat mahdollisia, koska peli oli pelkkä moninpeli, ja servereillä pelaajan tekemisistä oli hyvin paljon dataa. Sen sijaan yhtään yksinpeliä ei muistini mukaan ole onnistuttu tuolla lailla Trophy-päivittämään, vaan peli on aina pitänyt aloittaa alusta uudella tallennuksella päivityksen jälkeen.
Eikös tässä ole semmoinenkin juttu, että jos ne automaattisesti avautuvat yksinpeliin niin silloin monta trophya saa hankittua samantien kun lataa vain netistä 100% tallennuksen. Itse ainakin oon käsittäny että tuon takia niitä ei mihinkään yksinpeliin ole pistetty automaattisesti avautuviksi.

Eikös tässä ole semmoinenkin juttu, että jos ne automaattisesti avautuvat yksinpeliin niin silloin monta trophya saa hankittua samantien kun lataa vain netistä 100% tallennuksen.
Kyllä, myös tuo aspekti on yksi syy.

Missä tuollainen "tiedonjyvä" on ollut? Mihin siis tuo "tainnu suunnitella"-kohta viittaa? Hyvä aina heittää joku linkki, jos huhuja on pyörinyt..

Meinaan tähän mennessä trophyt pitää saada "pelaamalla" ainakin yksinpeleissä, oli sitten peli jo kerran pelattu läpi tai ei. Warhawk oli uusi uutinen mulle tosin, en tiennytkään tuosta.

Itsellä on sellainen kutina (mikä tietty voi olla väärä), että se trophy-tuki vielä peliin tulee, ainakin jos Konami on yhtään fiksu. Meinaan tuolla saa taas pienimuotoisen MGS-hypen päälle ja kiinnostus vanhaan peliin ainakin hetkellisesti kasvaa (entisestään). Itse en todellakaan ole mikään trophy-metsästäjä, mutta olisihan se hauskaa pelata toisen kerran niin, että jokunen napsahtaisi listalle..

Sori jos menee OT puolelle, mutta mun mielestä pitäisi vähät välittää jostain netistä trophynsa latailijoista. MGS4 pelissä on järkyttävän paljon kaikenlaista saavutettavaa ja nyt pitää peli sitten koluta aika prkleen huolella ja moneen otteeseen uudestaan läpi. Olisi ihan kiva, jos saisin ne, jotka oon jo kovalla työllä "periaatteessa hankkinu". Pitää sitten mennä netistälatailijoiden ja cheattaajien ehdoilla... pah

Sori jos menee OT puolelle, mutta mun mielestä pitäisi vähät välittää jostain netistä trophynsa latailijoista. MGS4 pelissä on järkyttävän paljon kaikenlaista saavutettavaa ja nyt pitää peli sitten koluta aika prkleen huolella ja moneen otteeseen uudestaan läpi. Olisi ihan kiva, jos saisin ne, jotka oon jo kovalla työllä "periaatteessa hankkinu". Pitää sitten mennä netistälatailijoiden ja cheattaajien ehdoilla... pah
Ei syy ole PELKÄSTÄÄN siinä, että Trophy-saldoa voisi helposti kasvattaa lataamalla jonkun 100 % -saven netistä. Ongelma on, että pelien tallennuksissa on monesti aika vähän tietoa ja statistiikkaa pelaajan tekemisistä, joten Trophyt pitäisi osaksi suunnitella niiden rajoitusten puitteissa. Pelaaja siis joutuisi joka tapauksessa pelaamaan pelin uudestaan läpi, joten fiksumpaa ja helpompaa on aloittaa koko keräys puhtaalta pöydältä ja antaa siten Trophy-suunnittelullekin vapaat kädet.

Olisi ihan kiva, jos saisin ne, jotka oon jo kovalla työllä "periaatteessa hankkinu".

Tämä voi kuulostaa tylyltä, mutta en ole mistään lukenut, että Konami olisi "luvannut" peliin trophyt myöhemmin. Huhuja ja toiveita on, muttei vielä mitään lupauksia. Eli tavallaan otit itse "tietoisen riskin" koluamalla kaiken, sillä..

a) Trophy-tukea ei ehkä koskaan tulekaan.
b) ..ja jos tulee, niin yleisesti trophy-tuki ei aktivoi "jo pelattuja" saavutuksia. Eli peli pitää pelata luultavasti silloin uudestaan.

On totta, että Konamin pitää nyt aika pian päättää ja kertoa tuleeko trophy-tuki vai ei (ei mitään järkeä vihjailla siellä täällä jotain pientä loputtomiin), mutta tuskinpa lafkaa voi syyttää mistään pelaajien pettämisestä tms.

Tartuin ehkä liikaa tuohon yhteen kohtaan ja ymmärrän kyllä hyvin tekniset puitteet trophyja laittaessa peliin. Kunhan vaan puran sitä vitutusta, joka tulee "toisella kierroksella" :D

Kunhan vaan puran sitä vitutusta, joka tulee "toisella kierroksella" :D

Tuohan riippuu täysin siitä, mitä tropheja sieltä "olisi" tulossa.

Eihän tuo BBE-run trophy haittaa, mutta jos sieltä tulee niitä muita "turhia":
Nojaa seinään 8h, makaa 10h, ole tynnyrissä 16h, etc. muita turhanpäiväisyyksiä.
Tai kaikki läpipeluuvariaatiot (oliko niitä nyt 6 vai 8)

Trophyt pitäisi olla sellaisia, että ne saisi kivuttomasti kahdella läpipeluukerralla. (Silent mode ja Killing Spree)

Trophyjä odotellessa...

Tajusin erään mielenkiintoisen modifikaation mikä on tehtävissä peliin melkoisen helposti. Options-valikosta kuvaruudun kokoa vaihtamalla voi saada aikaan esim. seuraavat jutut:

- Camo index ei näy ruudulla
- Aseen lippaassa olevien panosten määrä ei näy ruudulla

Tähän kun yhdistää vaikkapa manuaalisen (memory) camon käytön ja SolidEyen käytöstä poiston, tulee hiiviskelystä ykskaks melkoisesti jännempää. Tykkään.

Tuohan riippuu täysin siitä, mitä tropheja sieltä "olisi" tulossa.

Eihän tuo BBE-run trophy haittaa, mutta jos sieltä tulee niitä muita "turhia":
Nojaa seinään 8h, makaa 10h, ole tynnyrissä 16h, etc. muita turhanpäiväisyyksiä.
Tai kaikki läpipeluuvariaatiot (oliko niitä nyt 6 vai 8)

Trophyt pitäisi olla sellaisia, että ne saisi kivuttomasti kahdella läpipeluukerralla. (Silent mode ja Killing Spree)

Kun minusta taas trofeissa ei ole mitään järkeä jos ne kaikki saa kivuttomasti... Parhaita trophyjahan on juuri ne joiden eteen joutuu hikoilemaan ja kiroilemaan pitkään... lopputulema on paljon tyydyttävämpi kuin "kivuttomissa" trophyissa. Esimerkiksi jos joudut vetämään pelin läpi sen 4-5 kertaa, niin kyllähän se platinum tyydyttää enemmän kuin kerran tai kahden läpipeluun jälkeen. Tosin tämä on tietenkin vain oma mielipiteeni...

Sitten off-topicista on-topiciin: Lukeudun useisiin muihin MG faneihin jotka odottavat vesi kielellä virallista trophy-patch päivitystä. Aiemmin joku jo mainitsi, että Kojimalla/Konamilla (kumpi?!) ei ole enää kovin pitkään varaa vihjailla ja vihjailla. Tällä hetkellä vihjaukset vielä nostattavat hypeä, mutta nyt mennään jo riskirajoilla: pian uudet vihjaukset saa ihmiset vain turhautumaan. Tämäkin siis vain oma mielipide.

Kyllä trophiet kelpaa! Toivottavasti ne ovat vain yksinpeliin koska en välitä MGO yhtään.

Kyllä trophiet kelpaa! Toivottavasti ne ovat vain yksinpeliin koska en välitä MGO yhtään.

Sepä... Ei siinä MGO:ssa sinänsä mitään vikaa ole, onhan se varsin pätevä moninpeli. Mutta kummasti peli on sotkettu erikoisella Konami ID temppuilulla ja päivitykset latautuvat sellaista etana vauhtia, että huhhuh!
Täällä päässä jää muutenkin peleistä suurimmaksi osaksi online trophyt keräämättä, kun keskityn peleissä pääasiassa siihen yksinpeli aspektiin...

Juu-u... Ei MGO trofeita kiitos ^^ (pitäisköhän pistää oikein mailia Kojimalle/Konamille/...:lle?) :D

Ylös Bottom