Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

frozen9999 sanoi:
en näe mitään pahaa jos tulee useammalle konsoolille ja voi saada näin jopa voittoa
Siis harmi siinä mielessä, että olisi PS3:lle mahdollinen systemseller. Toinen mikä kauhistuttaa on se, että tingitäänkö PS3 optimoinnista XO:n takia? Siinä mielessä olisi itseltä pois.
Ei minua haittaa vaikka Boksipojat tämän saisivatkin, kunhan on kunnolla väännetty pleikkarille. :)

pziuz sanoi:
Siis harmi siinä mielessä, että olisi PS3:lle mahdollinen systemseller. Toinen mikä kauhistuttaa on se, että tingitäänkö PS3 optimoinnista XO:n takia? Siinä mielessä olisi itseltä pois.
Ei minua haittaa vaikka Boksipojat tämän saisivatkin, kunhan on kunnolla väännetty pleikkarille. :)

Mistä tuossa muuten sait sen vaikutelman, että olisi boksillekkin tulossa? Ihan oikasti siis mielenkiinnosta kyselen, Jäikö itselläni lukemastani jotain ymmärtämättä.

edit

pziuz sanoi:
Eli siis lähinnä tuon voi käsittää siten, että PS3 versio saa jotain uutta ja "muut" ei. Toki muista versioista ei ole vielä hiiskuttu, mutta mielestäni tuo on jotenkin kierosti muotoiltu.

The company confirmed Tuesday that series creator Hideo Kojima will be on hand to demo the game Thursday through Sunday and will debut a new trailer for the stealth action sequel. Kojima will also unveil new, previously undisclosed in-game themes for the PlayStation 3 title.

Itse taas ymmärsin tuon siten, että painotetaan kyseessä olevan Playstation 3 peli. Mutta oikein siis arvelin mistä olit tuollaisen sävyn keksinyt. Kiitos selvennyksestä.

nothing sanoi:
Joo meikäläinenkin missasi kyllä tuollaiset fiilikset tuosta...
Eli siis lähinnä tuon voi käsittää siten, että PS3 versio saa jotain uutta ja "muut" ei. Toki muista versioista ei ole vielä hiiskuttu, mutta mielestäni tuo on jotenkin kierosti muotoiltu.

The company confirmed Tuesday that series creator Hideo Kojima will be on hand to demo the game Thursday through Sunday and will debut a new trailer for the stealth action sequel. Kojima will also unveil new, previously undisclosed in-game themes for the PlayStation 3 title.

pziuz sanoi:

Tuo siis tarkoittaa, että Kojima kertoo pelin sisällöstä/toiminnallisuudesta/gameplaystä uutta ennen julkistamatonta tietoa. Se ei tarkoita tai viittaa mitenkään pelin eri versioihin.

hartzu sanoi:
Tuo siis tarkoittaa, että Kojima kertoo pelin sisällöstä/toiminnallisuudesta/gameplaystä uutta ennen julkistamatonta tietoa. Se ei tarkoita tai viittaa mitenkään pelin eri versioihin.
Äkkiseltään joo, mutta omasta mielestäni siinä on kuitenkin takaportti auki.

pziuz sanoi:
omasta mielestäni siinä on kuitenkin takaportti auki.
Eipä oikeastaan. Olisi ollut aivan sama, jos tuossa olisi käytetty "the PS3 game", eikä "PS3 title" (ja eipä se olisi silloinkaan mitään vihjaillut). Monista PS3-peleistä on puhuttu samalla tavalla (1st party), eikä niissä ole ikinä mitään portteja auki. :rolleyes: Ei tuo vihjaa mihinkään. Jos oltaisiin käytetty "PS3 version", se olisi jotain jo vihjannutkin. Sitä paitsi, saat tuollaisia viboja IGN:n tekstistä? He ovat kirjoittaneet uutisen omalla tavallaan, tuo ei ole suora copy-paste Kojiman/Konamin lausunnoista, joten vihjailevuudella ei edes ole mitään pohjaa. Jos jollain Konamin sivulla olisi ollut samanlaista (mukamas) vihjailevaa tekstiä, silloin se voisi ehkä tarkoittaa jotakin.

Ja eiköhän se ole yksinoikeus, jos Phil ja Kojima on sanoneet niin käsi kädessä, vieläpä mainitsematta lisäksi mitään "this holiday"-juttuja niin kuin esim. Unrealin kohdalla.

Eiköhän sony ole konamille iskenyt sen verran valuuttaa tiskiin että MGS4 pysyy ainakin timed-exclusivena pleikkarille, en kuitenkaan jaksa uskoa ettei konami jonkinlaista versiota pelistä muillekin alustoille tekisi..

Haukifile sanoi:
Eiköhän sony ole konamille iskenyt sen verran valuuttaa tiskiin että MGS4 pysyy ainakin timed-exclusivena pleikkarille, en kuitenkaan jaksa uskoa ettei konami jonkinlaista versiota pelistä muillekin alustoille tekisi..

Pelin kontrolli on Kojima Productionsilla, ei Konamilla. Jos Kojima ei suostu (kuten on sanonut jo moneen otteeseen) peliä muille alustoille tuomaan, ei sitä myöskään tuoda.

hartzu sanoi:
Pelin kontrolli on Kojima Productionsilla, ei Konamilla. Jos Kojima ei suostu (kuten on sanonut jo moneen otteeseen) peliä muille alustoille tuomaan, ei sitä myöskään tuoda.
Ahaa, noh, oli kontrolli kenellä tahansa, niin ihmettelen kyllä jos peliä ei portata jossain vaiheessa muille alustoille. Tai voihan olla että sieltä tulee joku toinen MGS-julkaisu, ja MGS4 pysyy ps3-exclusive.

Tämä siis objektiivinen mielipiteeni, saatte olla erimieltä.

hartzu sanoi:

Meinaat siis tosissasi, että Kojima Productionilla on sananvaltaa siinä vaiheessa jos Konami päättää portata pelin muille alustoille?

nothing sanoi:
Meinaat siis tosissasi, että Kojima Productionilla on sananvaltaa siinä vaiheessa jos Konami päättää portata pelin muille alustoille?

Kyllä.

hartzu sanoi:

Luulenpa että sillä joka latoo rahaa pöytään ja maksaa palkat on myös intressiä puuttua asioihin. ;)
Ja tuskinpa Ruhtinas Kojima itse edes mitenkään henkilökohtaisesti vastustaa pelinsä porttaamista,
onpahan nyt vain sovittu Sonyn kanssa että toistaiseksi asia on näin.

Mutta kyllä se boksiversio sieltä tulee, voinpahan sitten muutaman muun kanssa todeta että 'Mitäs minä sanoin?' ;)

Paolo sanoi:
Luulenpa että sillä joka latoo rahaa pöytään ja maksaa palkat on myös intressiä puuttua asioihin. ;)
Ja tuskinpa Ruhtinas Kojima itse edes mitenkään henkilökohtaisesti vastustaa pelinsä porttaamista,

Mutta kyllä se boksiversio sieltä tulee, voinpahan sitten muutaman muun kanssa todeta että 'Mitäs minä sanoin?' ;)

Tällä ajatusmaailmalla vois sanoa kaikesta kaikkea ja jos oma spekulaatio sitten joskus toteutuu, ni voi sanoa "mitäs minä sanoin".
Samaa käyttävät äidit, isät ja mummot jos oma lapsi lähtee vaikka ulkomaille tai illalla ulos.
"Juu, siellä ryöstetään ja raiskaataan ihmisiä, varo vaan".
Ja sit jos kerrankin jotain tapahtuu ni voidaan päteä: Minähän sanoin.
Ärh..

ColdFire sanoi:
Tällä ajatusmaailmalla vois sanoa kaikesta kaikkea ja jos oma spekulaatio sitten joskus toteutuu, ni voi sanoa "mitäs minä sanoin".
Samaa käyttävät äidit, isät ja mummot jos oma lapsi lähtee vaikka ulkomaille tai illalla ulos.
"Juu, siellä ryöstetään ja raiskaataan ihmisiä, varo vaan".
Ja sit jos kerrankin jotain tapahtuu ni voidaan päteä: Minähän sanoin.
Ärh..
Jaha. Selvä.

Paolo sanoi:

Juu, kyllähän RE-sarjakin palasi PS-alustalle, mutta koska?
Maailma loppuu, sittenpähän näette, minähän sanoin...

Eikös Konamin pojat alkukesästä juuri valitelleet kun mielenkiintoa MGSn porttaukseen on mutta esteenä on Kojima itse..? Joten sananvaltaa ja oikeuksia taitaa olla ihan riittävästi. Sinäänsä aivan sama portataanko se 360lle, koska jos näin tehdään niin pelin versio napsahtaa toiselle puolelle noin vuoden myöhässä. Mikä tekee siitä totaalisen merkityksettömän porttauksen myyntien puolesta tyyliin Oblivion.

samuel6 sanoi:
Eikös Konamin pojat alkukesästä juuri valitelleet kun mielenkiintoa MGSn porttaukseen on mutta esteenä on Kojima itse..? Joten sananvaltaa ja oikeuksia taitaa olla ihan riittävästi. Sinäänsä aivan sama portataanko se 360lle, koska jos näin tehdään niin pelin versio napsahtaa toiselle puolelle noin vuoden myöhässä. Mikä tekee siitä totaalisen merkityksettömän porttauksen myyntien puolesta tyyliin Oblivion.

Ei todellakaan ole merkityksetön. Itsellä ainakin häipyy välittömästi Ps3 edes harkinnasta ostoslistalta.

nothing sanoi:
Oi ole kiltti ja valota nyt tätä tarkemmin.

No kun kiltisti pyydetään ;)

Kojima on oman kehitysputiikkinsa Kojima Productionsin kautta MGS saagan omistaja, vaikkakin on enemmän kuin naimisissa Konamin kanssa. Kojimalla on viimeinen sana käytännössä kaikkeen MGS:hen liittyvään asiaan. Kojima on itse vastustanut MGS4:n multiplat ideaa, ja sen kertonut julkisestikin, vaikka esim. Konamin US-pomo on sitä ääneen vaatinutkin.

Konamin intressinä taas on pitää Kojima tyytyväisenä ja omassa tallissaan, koska hän ja hänen kehitystiiminsä ovat melkoinen rahasampo Konamille so. Kojimalla on omien peliensä asioihin paljonkin sananvaltaa niin kauan kuin on väleissä Konamin Japanin johdon kanssa. Konami USA:n markkinointidroidien puheilla ei ole merkitystä.

Onhan vanhoja MGS pelejä tullut muille alustoille aiemminkin, mutta jos ja kun asia on Koijmasta kiinni, ei MGS4 tule muille alustoille välttämättä koskaan.

Toisekseen, PS3 ekslusiivisuus varmistettiin herran itsensä toimesta jo E3:ssa, joten en ymmärrä miksi tämä pitää aina nostaa esiin, kun mitään uutta asiasta ei ole tullut esiin.

Ylös Bottom