Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Luin muuten sen 8/10 arvostelun. Hyvä arvostelu se minusta oli. Se otti myös ne huomioon jotka eivät pelaa peliä. Kumma että samat kriteerit eivät päteneet Halo 3 arvostelussa. :rolleyes:
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Ehkäpä tämän tyyllisessä pelissä pitäisi olla enemmän mahdollisuuksia edetä pelissä, vai? Tuollainen eteenpäin eteneminen sopii ehkä HS:hen, mutta ehkei parhaiten MGS:ssään. En ole kyllä MGS sarjaa pahemmin pelannut, mutta odottaisin enemmän vaihtoehtoja pelaamisessa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

MGS:ssä nimenomaan on aina ollut vaihtoehtoja etenemisessä, sarjan pelien uudelleenpeluuarvo kaiken niiden sisältämän kikkailun ansiosta on todella korkea.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Ehkäpä tämän tyyllisessä pelissä pitäisi olla enemmän mahdollisuuksia edetä pelissä, vai? Tuollaisessa eteenpäin eteneminen sopii ehkä HS:hen, mutta ehkei parhaiten MGS:ssään. En ole kyllä MGS sarjaa pahemmin pelannut, mutta odottaisin enemmän vaihtoehtoja pelaamisessa.

Ainakin peli-tyylillisiä mahdollisuuksia on aika monta.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Eikä lähellekään kaikki ole mitään vikoja tai oikeita ratkaisuja. Eri ihmiset vaan haluaa eri asioita.

Otan nyt yhden esimerkin:

Monen mielestä kenttäsuunnittelu on huonoa, jos pelissä vain mennään eteenpäin ilman mitään seikkailua, putkessa. Sanotaan vaikka Heavenly Sword. Pelissä ei kertaakaan backtracktata eikä etsitä reittiä eikä ole mitään sivupolkuja. Tämä voidaan helposti laskea miinukseksi ja vähentää pisteitä arvostelussa. Itse taas annan tästä vain lisää pisteitä Heavenly Swordille. Kehittäjillä oli pokeria jättää kaikki paska juoksentelu pois, pelissä vain mentiin eteenpäin. Ninja Gaidenissa ja DMC:ssä minua taas aina hatutti silloin, kun en päässyt tekemään sitä mitä niiltä peleiltä haluan, pieksemään. Piti juosta linnassa, hakea jotain avaimia, etsiä eri ovia, juosta takaisin toiseen oveen jne. Nyt kun Ninja Gaiden kakkosessa on ilmeisesti vähennetty tätä reippaasti, kokee moni, että pelissä ei tule samanlaista seikkailun fiilistä. Minä taas odotan tämän seikan takia kakkosta vielä enemmän.

Joo totta kyllä. Se siinä onkin että ihmiset ovat yksilöitä ja kaikki eivät pidä kaikesta ja haluu peleiltä ja yleensä kaikelta eri asioita ja se on hyväkin. Ei olis kivaa et jokaikinen ihminen hehkuttas MGS4:sta ja kaikki pitäis samoista asioista olisko ees tylsää -.- No mutta silti peli arvostelua tekevän arvostelijan pitäisi olla omalla tavallaan kriittinen ja tehdä arvostelu pelistä ei omista mielipiteistään ja stereotypioistaan sitä kohtaan vaan ottaa asian puolueettomalla kannalla, oli sitten Fanipoika tai sen vihaaja harmiksi tämä usein on aika harvinaista.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Laitoinpa PSP:lle taustakuvaksi ku sillä satuin selailemaan(niinkuin yleensä).:p
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Väittäisin että tällä nyt jo maailmanlaajuisen suosion saavuttaneella arvostelijalla on tasan yhtä paljon perspektiiviä kuin muillakin arvostelun tehneillä. Eikös tavoitteena ole subjektiivinen raportti? Kuten EG:n setistä käy ilmi, ei kirjoittaja ymmärrä tilannetta mainitsemasi formaattia rakastavan "fanipojan" vinkkelistä. Ei hänen missään nimessä tarvitsekaan, koska hän ei voi yleistää mielipidettään.

Kirjoittaja varmasti onkin MGS-pelien ystävä, muttei sillä tasolla kuin monet muut. Ihan yhtä rehellisiä nuo kaikki artikkelit ovat.

Tismalleen! Tämä oli täysin se pointti mitä koitin ajaa takaa. En vain käsitä miksi aluksi pistät vastaan kun väitin viestissä, että Eurogamerin arovstelija on MGS-pelien ystävä, mutta sitten oman viestin lopussa (ja viestin sisällön myötä) tulee selväksi, että olet täysin samoilla linjoilla minun kanssa.

En missään nimessä väitä että muut arvostelut pelistä olisivat jotenkin hirväesti vähäisempiä. Mutta kyllähän se on selvää, että Eurogamerin arvostelija osaa katsoa peliä vähän laajempaa pelaajakuntaa ajatellen kuin joku super MGS fani joka haluaa vain kirjoittaa miten hyvä peli on.

Tuo Eurogamerin arvostelu (ja niiden arvostelut yleensäkin) ovat räätälöity paljon paremmin minun ajatusmaailmaani mukailevaksi kuin monet muut arvostelusaitit mitä tulee joskus lukaistua. Minua häiritsi vain, että jotkut täällä esittävät Eurogamerin tyypin olevan jollain missiolla lyödä MGS lyttyyn arvostelullaan, vaikka arvostelun luettuani olin sitä mieltä, että kaveri piti pelistä todella paljon (muttei kaikista pelin osa-alueista).
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Kieltämättä näköjään aikamoista kuraa :D. En kattonu ku arvosanan.

Eurogamer on ihan kura, joku wannabe arvostelija ton pakosti arvostellut!

Kasi on liian vähän MGS:lle.

Toi on saanut muista arvosteluista 10 ja 9.9.... (uskalsin vaan katsoa arvosanan noista)

Ekat sanat uskalsin tosin katsoa tosta IGN arvostelusta ja siinä sanottiin, että MGS:ää joko rakastaa tai vihaa joten en sitten tiedä oliko tämä arvostelija MGS fani vai ei, vähän viittaisi että ei.
Tottahan se on, että sellainen joka ei ole koskaan pelisarjaa pelannut ei saa ainakaan juonesta lähes mitään irti, mutta uskoisin, että toi on pelkästään jo pelillisesti ysin arvonen peli... :)
Yksi suurimmista syistä miksi hankin tuon koko Playstation kolmosen.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Eurogamer on ihan kura, joku wannabe arvostelija ton pakosti arvostellut!

Kasi on liian vähän MGS:lle.

Toi on saanut muista arvosteluista 10 ja 9.9.... (uskalsin vaan katsoa arvosanan noista)

Ekat sanat uskalsin tosin katsoa tosta IGN arvostelusta ja siinä sanottiin, että MGS:ää joko rakastaa tai vihaa joten en sitten tiedä oliko tämä arvostelija MGS fani vai ei, vähän viittaisi että ei.
Tottahan se on, että sellainen joka ei ole koskaan pelisarjaa pelannut ei saa ainakaan juonesta lähes mitään irti, mutta uskoisin, että toi on pelkästään jo pelillisesti ysin arvonen peli... :)
Yksi suurimmista syistä miksi hankin tuon koko Playstation kolmosen.

Samoilla kannoilla sun kanssas Miiw. MGS-Saga on tunnetusti aina ollut mielipiteitä jakava peli, toiset pitävät ja jopa rakastavat sitä (kuten minä^^), toiset taas vihaavat. Harvemmin näkee ihmisiä siitä välimaastolta, mutta kyllä niitäkin on. Luulisi että MGS4 juuri kuten sanoit, pelillisesti ja sen näyttävyyden ja pelattavuuden mukaan saisi todella sitä n.10 arvosanoja vaikka mitään henkilökohtasta kokemusta ookkaa :D niinkuin suurin osa on antanutkin, mutta toi Eurogamerin arvosana oli kyllä aika odottamaton. En oo ite arvostelua lukenu mahdolliseten spoileredien pelossa, mutta pelin pelattuani luen sen samantie (ellei täällä ole sitten ketään joka on kyseisen arvostelun lukenut ja voi luotettavasti sanoo ettei spoilereita oo nii siinä tapauksessa kans)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Ei kannata aina niitä arvosanoja katsoa nimittäin varmaan tuo eurogamerkin ylisti peliä jollakin tavalla,mutta numeron anto oli hankalaa joten perus kaheksikko tuli sen takia :p

Itse uskon,että peli tulee olemaan itselleni aivan kympin arvonen ja toivotaan nytten että tämä peli lisäisi pleikkarin myyntiä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

....arvosana oli....
....huono arvosana....
....kympin peli....
....vain kasi....

Lukekaa sitä tekstiä eikä yhtä typerää numeroa. :rolleyes:


Mun mielestä arvosana-asteiköksi riittäisi 1 ja 0.

1 = hyvä peli / kannattaa ostaa
0 = huono peli / ei kannata ostaa

Ja loput selviäisi sitten tekstistä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Olen tyytyväinen Edgen arvosanaan, nimittäin tämä osoittaa sen että peli ei ole pettymys ja kelpaa varmasti erinomaisesti sarjan faneille.

Tämä riittää minulle.


On parempi että löytyy monia mielipiteitä kuin se että kaikki pitäisivät sitä täydellisenä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Tismalleen! Tämä oli täysin se pointti mitä koitin ajaa takaa. En vain käsitä miksi aluksi pistät vastaan kun väitin viestissä, että Eurogamerin arovstelija on MGS-pelien ystävä, mutta sitten oman viestin lopussa (ja viestin sisällön myötä) tulee selväksi, että olet täysin samoilla linjoilla minun kanssa.

En missään nimessä väitä että muut arvostelut pelistä olisivat jotenkin hirväesti vähäisempiä. Mutta kyllähän se on selvää, että Eurogamerin arvostelija osaa katsoa peliä vähän laajempaa pelaajakuntaa ajatellen kuin joku super MGS fani joka haluaa vain kirjoittaa miten hyvä peli on.

Tuo Eurogamerin arvostelu (ja niiden arvostelut yleensäkin) ovat räätälöity paljon paremmin minun ajatusmaailmaani mukailevaksi kuin monet muut arvostelusaitit mitä tulee joskus lukaistua. Minua häiritsi vain, että jotkut täällä esittävät Eurogamerin tyypin olevan jollain missiolla lyödä MGS lyttyyn arvostelullaan, vaikka arvostelun luettuani olin sitä mieltä, että kaveri piti pelistä todella paljon (muttei kaikista pelin osa-alueista).

Jokainen voi kattella itselleen parhaiten sopivan arvostelulafkan. IGN on ehkä ollut yleensä lähimpänä omia näkemyksiäni.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Jokainen voi kattella itselleen parhaiten sopivan arvostelulafkan. IGN on ehkä ollut yleensä lähimpänä omia näkemyksiäni.

IGN tuntui välillä hivenen "puolueelliselta", ainakin siinä kun kumottiin pitkien välianimaatioiden kritiikki sanomalla vain että Kojiman visioita pitää ymmärtää ja että hän halusi toteuttaa itseään tjsp.

Btw. tulee muuten väkisinkin mieleen valitus jollakin foorumilla MGS3:sen arvosanasta, olikohan tiltissä, kun se sai vain 9. Kaikki huutaa naama punaisena että 10 se ansaitsee vaikka eivät ole sitä ikinä kokeilleetkaan ja sitten kun peli viimein ilmestyy niin sanotaanki häntä koipien välissä että "joo, onhan tuo kamerakulma tosiaan aika hankala ja bosseista puuttuu syvyyttä". Juuri niinkuin kaikissa arvosteluissa oli valiteltu (tai ainakin kyseenomaisessa tiltin arvostelussa (ei sillä että sen sivun arvostelut on kyllä täyttä roskaa)).:rolleyes:

Eli pointti oli se että ei oikeen ole varaa arvostella ennen kuin on ite kokeillu. Ja Eurogamerillä näkökulma peliin oli tarkoituksella jostakin fanin ja peruspelaajan välimaastosta, niinkuin on tässäkin keskustelussa taidettu jo useaan otteeseen mainita. 8 tuntuu kyllä aika kohtuuttomalta itsestänikin, mutta ainakin minä sain arvostelusta sellaisen kuvan että faneille se voi olla messias mutta muille taas sekava ja ärsyttävä. Hyvin mielipiteitä jakava siis.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Olen tyytyväinen Edgen arvosanaan, nimittäin tämä osoittaa sen että peli ei ole pettymys ja kelpaa varmasti erinomaisesti sarjan faneille.

Tämä riittää minulle.


On parempi että löytyy monia mielipiteitä kuin se että kaikki pitäisivät sitä täydellisenä.

Ja silti Eurogamerin arvosana oli "Törkeää sanon minä!" ?
 
Ylös Bottom