Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Vuoden yliarvostetuin peli.

Mistä näitä Hugoja sikiää?
Hitto että oli nerokas heitto, jos tuo avatar on hugo chaves ja se toinen hugo on kaikkien vihaama trolli.

Miten ihmeessä MGS4 voi olla yliarvostettu peli jos se ei vetele täysiä kymppejä kuten jotkut muut ylihypetettyt ja mainostetut pelit? Kun se kerran on kuraa niin kaiketi olet sitä ehtinyt pelaamaankin. Eikun hetkinen, edellisellä sivulla mainitsetkin sen olevan ihan hyvä peli. Mitä hittoa ajat takaa? Luulisi ettei peli kiinnosta, mutta kuitenkin pitää kommentoimaan päästä. Kateutta ilmassa kenties?

Mut täytyypä todeta että hyvään saumaan kesäloma pärähti. Saa naatiskella rauhassa vaikka läpi viikon yöt aliarvostetusta pelistä :cool:
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Chavezin kommentit on yhtä tasokkaita kun oikean Chavezinkin.
Mikäköhän pelin installoimisessa on outoa kun parilla sivulla on jotain puhetta siitä?
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Peli pitää asentaa monta kertaa kovolle. Siis jokaisen chapterin alussa asennetaan peli uusiksi.. WTF?
Ei nyt uusiksi sentään, vaan se asentaa aina seuraavan chapterin datat sinne. Toinen vaihtoehto olisi ollut asentaa kerralla ihan älytön möykky (10-20 gigaa näin hatusta heitettynä) kerralla, ja siitä olisi tullut loputonta mölinää.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Chavezin kommentit on yhtä tasokkaita kun oikean Chavezinkin.
Mikäköhän pelin installoimisessa on outoa kun parilla sivulla on jotain puhetta siitä?

Tälläinen kommentti oli Eurogamerin arvostelussa liittyen installointiin:

Take note, however, that there are several minutes of install time to be endured, not just at the start, but before each act - albeit graced with a fantastic animated graphic of Snake smoking next to some health warnings.
Minun englannin taidolla tuo ei kovin kivalta kuullosta.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Ei nyt uusiksi sentään, vaan se asentaa aina seuraavan chapterin datat sinne. Toinen vaihtoehto olisi ollut asentaa kerralla ihan älytön möykky (10-20 gigaa näin hatusta heitettynä) kerralla, ja siitä olisi tullut loputonta mölinää.

No jaah, se vaatii 5GB tilaa (boksin mukaan). Se asennetaan heti.. Sitten eka chapter läpi... Sitten sen vanhan päälle ängetään se 5GB... Ja uudestaan.. Eli siis periaatteessa se peli asennetaan sinne useampaan kertaan. Kun peli on pelattu läpi, ja haluat aloittaa alusta.. Ja ei kun asennetaan se peli uudestaan.

Oikeestaan olisi voinut läpsästä sen 90 minsan videon alkuun, jonka alla asennetaan koko geimi. Kukaan ei olisi tajunnut sitä asennusta. :)

Edit: Ja ennenkuin se itkuporamellakka alkaa, niin itse lukeudun niihin, joista nuo asennukset on jees.. Mutta jotain rotia se olla pitää.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Kaljuapina:
Minun englannin taidolla tuo ei kovin kivalta kuullosta.

Englannin taidoissasi on selkeästi havaittavissa vakavia puutteita kun kerran tekstiä tulkkaat noin negatiiviseen sävyyn.:D

Hyvä vaan että on pakollisia taukoja niin saa vähän rentoutua välillä ja sitä paitsi innostushan vain kasvaa aina tulevia tapahtumia kohtaan kun saa/joutuu vähän odottelemaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Englannin taidoissasi on selkeästi havaittavissa vakavia puutteita kun kerrat tekstiä tulkkaat noin negatiiviseen sävyyn.:D
En nyt sanoisi että vakavia puutteita on mutta ei se täydellistä kuitenkaan ole :p

Pelin saapuessahan asia selviää kuinka mittavia asennukset ovat. Vaikka ajatus ei mukavalta kuulosta tällä hetkellä, niin ei se innostustani peliä kohtaan laske.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Arvosteluita:

LEVEL #26 (SE) - 10/10
OPM UK - 10/10
OPM US - 10/10
PSM IT - 10/10
Meristation (ES) - 10/10
Gamepro (English) - 5/5
IGN UK - 9.9/10
Chief ( bl ) - 97%
GamesMaster (UK) - 97%
PSM NL - 96%
OPM ES - 96%
Hobbyconsolas (ES) . 96%
Joypad (FR) - 19/20
MANIAC (D) - 94%
GamePro (D) - 93%
Games Aktuell (D) - 92%
Console + (FR) - 18/20
JeuxVideo (FR) - 17/20
Eurogamer (UK) - 8/10

Keskiarvo vielä n. 95%. On kyllä todella yliarvostettu peli kyllä juu.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Semmonen outo juttu oli kyllä tuossa IGN:nän arvostelussa, että siinä ei mainittu MGO:ta sanallakaan :confused:. Voi tietenki olla mahollista ettei arvostelijoille paljon riittäny tässä vaiheessa vielä peliseuraa netissä, mutta kuitenki;).

Täytyy kyllä sanoa että odotukset vaan nousi tuon arvostelun lukemisen myötä ja aloin miettimään että pitäiskö/ehtiskö vielä vetää edelliset läpi muistinvirkistykseksi? Tai ehkä on parasta pelata vaan 2 (jossa olikin kaikista monimutkaisin juoni) ja kattoa MGS1 Digital Graphic Novel ja Subsistencesta se "leffa" (jota en olekaan tähän päivään mennessä vielä katsonut).
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Semmonen outo juttu oli kyllä tuossa IGN:nän arvostelussa, että siinä ei mainittu MGO:ta sanallakaan :confused:. Voi tietenki olla mahollista ettei arvostelijoille paljon riittäny tässä vaiheessa vielä peliseuraa netissä, mutta kuitenki;).

Täytyy kyllä sanoa että odotukset vaan nousi tuon arvostelun lukemisen myötä ja aloin miettimään että pitäiskö/ehtiskö vielä vetää edelliset läpi muistinvirkistykseksi? Tai ehkä on parasta pelata vaan 2 (jossa olikin kaikista monimutkaisin juoni) ja kattoa MGS1 Digital Graphic Novel ja Subsistencesta se "leffa" (jota en olekaan tähän päivään mennessä vielä katsonut).


Itse olen pelannut vuoden alusta alkaen tasaisin väliajoin Metal Geareja läpi(myös Portable Ops), kronologisessa järjestyksessä. Nyt vielä MGS2 jäljellä. On ne vaan hyviä...
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Itse olen pelannut vuoden alusta alkaen tasaisin väliajoin Metal Geareja läpi(myös Portable Ops), kronologisessa järjestyksessä. Nyt vielä MGS2 jäljellä. On ne vaan hyviä...

Portable Ops ei vaan itsellä jaksanut ollenkaan innostaa, oli kyllä henk. koht. suuri pettymys. Että sitä tuskin tulen pelaamaan nytkään, vaikka läpi olen sen toki mennyt. Myöskään Subsistencen MG1:stä ja 2:sta en ole saanut aikaiseksi pelata läpi, ihan sen vanhentuneen pelimekaniikan takia (vaikka kyllä vähän hävettää myöntää:o). Niissäkin kyllä juoni kiinnostaisi mutta kotikonsolilla ei vaan enää mene tollaset "Gameboy-tasoset" pelit. PSP:llä vois harkita. Noh, toivottavasti MGS4:sta tajuaa olennaisimman niitä kahta alkuperäistä pelaamattakin. Ainakin tämän suuntaista olen ennakoista/arvosteluista muistaakseni lukenut.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Portable Ops ei vaan itsellä jaksanut ollenkaan innostaa, oli kyllä henk. koht. suuri pettymys. Että sitä tuskin tulen pelaamaan nytkään, vaikka läpi olen sen toki mennyt. Myöskään Subsistencen MG1:stä ja 2:sta en ole saanut aikaiseksi pelata läpi, ihan sen vanhentuneen pelimekaniikan takia (vaikka kyllä vähän hävettää myöntää:o). Niissäkin kyllä juoni kiinnostaisi mutta kotikonsolilla ei vaan enää mene tollaset "Gameboy-tasoset" pelit. PSP:llä vois harkita. Noh, toivottavasti MGS4:sta tajuaa olennaisimman niitä kahta alkuperäistä pelaamattakin. Ainakin tämän suuntaista olen ennakoista/arvosteluista muistaakseni lukenut.


Itsekään en ole pelannut Metal Gearia tai MG2:ta läpi. Kokeillut olen kyllä. Ei jaksanut innostaa.

Portable Opsin "Calling to the Night" on todella hieno kappale muuten.


Spoiler Portable Opsiin liittyen:


Portable Opsin kohtaus, jossa Elisa/Ursula ennustaa ennen kuolemaansa Big Bossille tähän liittyvän tulevaisuuden on todella hieno.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Älkääpäs pojat haukkuko Eurogamerin arvostelua. Aivan loistava artikkeli, joka vaikuttaa antavan rehellisen kuvan pelistä. Minulle tuo arvostelu ainakin oli mainio. Lapsellista väittää etteikö tuon arvostelun kirjoittaja ole MGS-pelien ystävä, miehellä on vain perspektiiviä vähän enemmän kuin fanipojalla.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Älkääpäs pojat haukkuko Eurogamerin arvostelua. Aivan loistava artikkeli, joka vaikuttaa antavan rehellisen kuvan pelistä. Minulle tuo arvostelu ainakin oli mainio. Lapsellista väittää etteikö tuon arvostelun kirjoittaja ole MGS-pelien ystävä, miehellä on vain perspektiiviä vähän enemmän kuin fanipojalla.

Niin minä fanipoikana pidän ja odotan innolla pelin välivideoita. Luulin että pelien charmi piili juuri välivideoissa ja juonen etenemisessä niiden kautta. Käänteet ovat myös IMO olleet parhaimmillaan ällistyttäviä ja muuten vaan upeita. MGS-sarja ei ole kuin HL ja hyvä niin, sillä molemmissa sarjoissa on juoni loistava sekä sen kuljetus toimii tavasta riippumatta.

Eihän siellä eurogamerissä halo 3sta arvostellut myöskään fanipoika, ei ei, vaan mies jolta löytyy perspektiiviä.

edit. Minua ei haittaa, oikeastaan vain ilahduttaa että en mahdollisesti ymmärrä kaikkia juonenkäänteitä ensimmäisellä pelikerralla, sillä voinhan pelin läpäistä aina uudelleen. Ihme heebo kun valittaa pikkuasioista ja turhuuksista. Nyt ei pelitä, nukkumaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Mutta onneks vaikka Eurogamerin arvostelija antaisi ny sen 8/10 eikä 10/10 nii se ei muuta peliä miksikään:D Onhan se hyvä että jokanen ei sitä täyttä 10 anna ja über hypetä sitä mutta omasta mielestäni arvostelemaan pitäis laittaa ainakin MGS4 osalla jonkinlainen tyyppi joka entuudestaan on pelannut vaikka jotain aikasempaa MGS peliä ja tietää siitä jotain ja osaa sanoa oikeista asioista eikä sellasta joka jo tietää inhoavansa peliä ja koko sarjaa ja piruuttaan vinkuu pienimmistäkin vioista^^ en nyt meinaa sitä että Eurogamerin arvostelija olis tällänen tyyppi ihan aiheellista kritiikkiä ja asiaa pelistä sanoi mutta se olikin esimerkki ja koskee kaikkia pelejä yleensäkkin... asiasta tietysti voi olla erimieltä
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Älkääpäs pojat haukkuko Eurogamerin arvostelua. Aivan loistava artikkeli, joka vaikuttaa antavan rehellisen kuvan pelistä. Minulle tuo arvostelu ainakin oli mainio. Lapsellista väittää etteikö tuon arvostelun kirjoittaja ole MGS-pelien ystävä, miehellä on vain perspektiiviä vähän enemmän kuin fanipojalla.

Ei minusta kovin lapsellista ottaen huomioon arvostelijan maininneen omaavansa viha-rakkaussuhteen pelisarjaa kohtaan. Kun osa ammattikunnasta hehkuttaa tarinankerronnan perään, toiset pitävät sitä pitkäveteisenä tai liian sekavana. Kojiman tyyli on tuottaa jokseenkin elokuvamaisia ja melkoisesti ajatuksia herättäviä elämyksiä, ja jos ei sellaisesta pahemmin välitä, on tuloksena em. arvostelijan kaltainen mielipide.

Väittäisin että tällä nyt jo maailmanlaajuisen suosion saavuttaneella arvostelijalla on tasan yhtä paljon perspektiiviä kuin muillakin arvostelun tehneillä. Eikös tavoitteena ole subjektiivinen raportti? Kuten EG:n setistä käy ilmi, ei kirjoittaja ymmärrä tilannetta mainitsemasi formaattia rakastavan "fanipojan" vinkkelistä. Ei hänen missään nimessä tarvitsekaan, koska hän ei voi yleistää mielipidettään.

Kirjoittaja varmasti onkin MGS-pelien ystävä, muttei sillä tasolla kuin monet muut. Ihan yhtä rehellisiä nuo kaikki artikkelit ovat.
 
Ylös Bottom