Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Huh huh mikä sessio tuli äsken vedettyä. About 9 tuntia putkeen lähes nonstoppina - tosin kaveri pelasi välillä myöskin. Act 3 läpi ja tähän mennessä cutscenejä on ollut reilusti itse pelaamista enemmän.

Samma här. 9h 30min intensiivistä tykitystä.

Paras. Peli. Ikinä. Missään.

Musan ja kuvan yhteispeli on jotain uskomatonta. Todella synkän oloinen peli ja silti pysyy huumori loistavasti mukana. Grafiikat on jotenkin uskomattomat. Teknisesti niissä ei kait ole mitään ihmeellistä, mutta silti tää on about hienoin peli ikinä. Kaikki näyttää täydelliseltä, kaikki paikat on tapahtumaa täynnä kun on sotaa ja Snaken letti heiluu tuulessa (!) :D

Äänimaailma on aiiivan käsittämätön. Kaikki mestat kuulostaa omanlaiseltaan, todella elävältä ja uskottavalta. Tähän vielä päälle niin hyvä äänenlaatu, että kaikki on kristallinkirkasta eikä äänet käy rutisemaan koskaan vaikka kuinka luukuttaa. Ja ne musat... Uudenlaista musaa, silti todella MGS-mäistä, lisäksi täydellistä. Silkkaa hunajaa.

Pelissä voi myös pelata justiinsa semmosella tyylillä kun hotsittaa. Ei nyt viitsi mitään pelillisiä hauskoja kikkailuita laittaa, koska ne spoilaisi kuitenkin kokemusta. Sen verran kuitenkin, että sniikkaus kannattaa ja räminä kannattaa hauskuudeltaan. Eri tilanteissa kumpi vaan on aivan uskomattoman hauskaa. MGS teki taas uuden hauskuuden tason pelattavuuteen. Ei tule tylsää tämän pelin parissa kun ensin on täydellistä pelattavuutta ja heti perään tulee täydellisiä "videoita".

Tänään jatkuu pelaaminen ehdottomasti. Taitaa jäädä soccer-matsitkin väliin. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Mites ne kuuluisat välivideot? Ovatko oikeasti videoita vai mahtuuko mukaan paljon Codec-lässytystä?
Videoita katsoo vaikka maailman tappiin, mutta puhelut elämän tarkoituksesta ei välttämättä oo mun juttu (MGS2:n loppuhetket vieläkin muistissa).
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Mites ne kuuluisat välivideot? Ovatko oikeasti videoita vai mahtuuko mukaan paljon Codec-lässytystä?
Videoita katsoo vaikka maailman tappiin, mutta puhelut elämän tarkoituksesta ei välttämättä oo mun juttu (MGS2:n loppuhetket vieläkin muistissa).

ACT1:ssä noita videoita oli jonkin verran, tosin olivat erittäin sopivan pituisia. Muutama näistä oli Codec lässytystä, mutta kuljettivat myös juonta eteenpäin. Videoita oli ehkä noin alle 1h --- itse menin ACT1:n läpi 5.5h:ssä, tosin aikaa meni tavaroiden keruuseen ja paikkojen tutkimiseen
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Mites ne kuuluisat välivideot? Ovatko oikeasti videoita vai mahtuuko mukaan paljon Codec-lässytystä?
Videoita katsoo vaikka maailman tappiin, mutta puhelut elämän tarkoituksesta ei välttämättä oo mun juttu (MGS2:n loppuhetket vieläkin muistissa).

Sen mitä olen itse kerennyt pelaamaan (2. Actin alkuun) ei ole ainakaan vielä ollut kovinkaan paljoa codec keskusteluita. Joitakin mutta ne mitä on ollut on ollut tyyliin nopeasti asia selväksi ja takaisin pelaamaan. Videoita on ollut hieman enemmän mutta niitä nyt jaksaakin katsoakin ;)
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Mites ne kuuluisat välivideot? Ovatko oikeasti videoita vai mahtuuko mukaan paljon Codec-lässytystä?
Videoita katsoo vaikka maailman tappiin, mutta puhelut elämän tarkoituksesta ei välttämättä oo mun juttu (MGS2:n loppuhetket vieläkin muistissa).

Videoita on paljon ja codekkeja vain vähän, ainakin tähän mennessä. Codecitkin on todella mielenkiintoisia verrattuna entiseen, koska
niissä näkyy myös puhuvan henkilön pärstä ja ympäristö. Eli videocodecceja.
Ei kyllä mikään ihmeellinen spoileri.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Okei muuten, sen verran tuli mieleen negatiivistakin tähän mennessä, että peli on liian helppo. Heti alussa olisi pitänyt olla auki vaikeampiakin tasoja. Onneksi tämän jaksaa varmaan pelata läpi todella monta kertaa, ihan niin kuin MGS2:n. Pelaa sitten myöhemmät kerrat vaikeammilla.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Jos ei aiemmat osat ole tuttuja ni voisin melkein sanoa että ei kannata ostaa.

No jaa... Itsellekään suoraan sanoen edelliset osat eivät hirveän tuttuja. Kakkosta testailin joskus, kolmosen omistan, mutta en pelannut läpi, kun kamera aiheutti jos jonkinlaisia ongelmia. Näiden juonta sitten selvittelin netissä, ihan tätä nelososaa varten, josta itse tykkään aikas paljon edellisiä osia enemmän ihan vaan sen takia, että tässä on mahdollisuus ottaa ase käteen ja ampua sen sijaan, että nysväisi koko ajan jossain nurkassa.

Aika varmana joku kaikki MGS pelit pelannut fani kiroilee nyt, kuinka pilaan koko pelisarjan itseltäni, räiskimällä vaan tieni eteenpäin ja lukasemalla jostain edellisten osien juonia. No ehkä se menee vähän niinkin, mutta itse tykkään pelata sitä tolla tavalla, kun en mikään hirveä fani ole, vaikka toki arvostankin Kojimaa ja koko MGS sarjaa suuresti.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Voisitko vielä vähän tarkemmin kertoa pelin kulusta.. ei hyvää päivää. Jos on aikeissa kertoa tarinasta, niin voi vaikka laittaa ne spoiler-tagit, ei voi olla niin ylitsepääsemättömän vaikeaa.
En jaksa enempää, tai siis alkaa kertomaan mitään tarinasta. Pistin kuitenkin kohdan jonka luulen sinut spoilanneen tagien sisään.

Mitä tulee välivideoiden pituuksiin, niin ei olla todellakaan missään liian pitkissä mitoissa...vielä. Ainoa video jonka muistan kestäneen hetken on se interaktiivinen pätkä act2:n alussa, mutta ei sekään pitkä ollut, eikä tylsä.
Laskin videoiksi kaikki kohdat, joissa ei snakea ohjata.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Joo pesunkestävä MGS tämä on, joten räiskintä friikkien kannattaa jättää väliin. Itse aloitin uudelleen alusta hardilla ja onhan sekin vähän liian helppo. Listataan tähän mennessä taas hyvät ja huonot puolet.

Hyvät:

Audiovisuaalisesti jeppis
Solid eye on kätevä
Juoni ihan mielenkiintoinen
Ohjaus toimii

Huonot:

Rationit
Liian helppo
Turha määrä aseita yksinpeliin
Liikaa räimettä
Paska tekoäly (joka haittaa vain räiskiessä)
Juonen käänteet outoudessaan jo välillä naurettavia
Asentelut


Juonen nivoutuminen kertoo lopulta mihin peli asettuu, mutta tämä on kyllä täydellisestä kaukana. Alun perusteella ei uhkaa ainakaan Snake Eateria millään tapaa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Huonot:
Juonen käänteet outoudessaan jo välillä naurettavia

Alun perusteella ei uhkaa ainakaan Snake Eateria millään tapaa.

Tää on vähän outo, jos kerran olet vasta alkua pelannut. Olen mennyt Act 2:n läpi ja hieman lisää, eikä vieläkään ole tullut mitään superihmeellisiä juonen käänteitä. Odotan oikein, että milloin niitä "woot miten tää on mahollista?!"-juttuja alkaa tuleen :D

EDIT: Jos viittiit, kirjotappa spoileriin, mitkä juonen käänteet on olleet liikaa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Käyttääkö peli kuinka paljon hyväksi DS3:n tärinöitä?
Itsellä tilauksessa DS3, ja mietin kannattaako aloittaa peliä ennenkuin saan ohjaimen.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Ei tärinät nyt mitään peliä niin radikaalisti voi muuttaa, että sen takia kannattaisi lykätä pelin aloittamista. Hyvin ne on tehty, mutta ei mitään mullistavaa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Pibe

En tarkoita mitään mind blowing tavaraa, sillä sitähän itsekin odottelen, mutta siis nämä yleiset outoudet kuten Drebinin kledjut, apina, Johnnyn paskominen, mikä oli ihan hauskaa kun se oli sivuosassa, mutta ei se itse "pääjuoneen" sovi. Ja sitten tämä Rosemary ja Campbell liitto.... MITÄ VITTUA!1 B&B corpsitkin vaikuttavat aika tökeröiltä.... siis miksi niiden kaikkien piti olla jotenkin kauniita ennen traumatisointia? Miten se liittyy yhtään mihinkään!

Näin aluksi :)

Juoni vain ei tunnu seuraavan ainakaan vielä mitään punaista lankaa kuten edellis-osissa. Ihan kuin tämä olisi joku Snaken LSD kokeilut 4.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Ne ketkä läpi pelannu, niin laittakaas spoileri linkin sisään monta ACT.ia tässä pelissä nyt sitten on :) Mitään muuta ei tartte kertoa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Tiättekö, Penny Arcade kiteytti uusimmassa postauksessaan hyvin munkin ajatukset tästä nelosesta.

"I sometimes wonder why I buy every MGS game that comes out when I profess to hate them, and also authentically do hate them, but I know the answer. It is because I actively want to be wrong. I want to see the game people keep talking about. I want to be forced by its exacting auteur to apologize for everything I've ever written. I'm ready to have my ego obliterated and to truly learn something about the nature of liberty."

Toisinsanoen, jossain vaiheessa tääkin peli jonkun ihmeen kautta päätyy tohon hyllyyn. Muutenkin tossa postauksessa on aika hyvää napautusta suurinta osaa arvosteluja vastaan. Lukea voi:
http://penny-arcade.com/
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Alkuun olisi kaivannut jotain kontrollitutoriaalia. Nyt heitettiin heti äksöniin ja sormi meni suuhun. Ohjekirjasta (lol) löytyikin sitten jopa jotain hyödyllistä. Liikaa meni aikaa kontrolleja ihmetellessä, että olisi koukuttunut ainakaan noin tunnin pelailun perusteella. Cutscenet ovat kyllä ihan hienoja. Suoraan sanottuna en vaan osaa pelata tätä. Ehkä se tästä lähtee, kun jaksaa uhrata vähän enemmän aikaa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Tiättekö, Penny Arcade kiteytti uusimmassa postauksessaan hyvin munkin ajatukset tästä nelosesta.
Juu, no, kirjoituksen viimeisen kappaleen perusteella tuon koko vuodatuksen pointin olisi voinut kiteyttää näin: "Haluan vihata PS3:a, siksi kieltäydyn tunnustamasta, että MGS4 voi aika ison pelaajajoukon mielestä olla oikeasti pirun hyvä peli. PS3 sux, koska sille ei ollut lokakuussa 2006 julkaistu hyviä pelejä."

That being said: jos joskus vaivautuisin pelaamaan MGS4:ää, voisi oma kantani itse pelistä olla hyvinkin paljon tuota myötäilevä. Olen niin länsimaisen kulttuurin kyllästämä, että japsipelit vain hankaavat vastakarvaan. En ole koskaan oikein vaivautunut analysoimaan niitä syitä, miksi Final Fantasyt tai Resident Evilit tai yleensäkään mikään missä lukee Konami tai Capcom ei nappaa. En minä silti jaksaisi nostaa omaa mielipidettäni miljoonien muiden mielipiteen yläpuolelle ja ruveta takomaan pajavasaralla omaa totuuttani muiden päihin: "Ette voi olla oikeassa, koska minä olen eri mieltä!"

Hiivatti, ei sekään ole minulta pois, jos joku ei ymmärrä, miksi GTA on loistava pelisarja.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Täytyy tulevaisuudessa perustaa oma ketju spoilereille. Tarkoitan siis Metal Gearin seuraavaa osaa jos ja kun sellainen ilmestyy. Sen verta paljon stressiä se tuntuu aiheuttavan. :D
 
Ylös Bottom