Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

jryi, johan hermostuit. Lähinnä meinasin sitä, että vaikka MGS1 on ollut ainoa mielestäni hyvä metal gear solid, niin kakkosenkin jälkeen päädyin ostamaan kolmosen, vaikka olin täysin tietoinen mitä tuleman pitää. Enkä sulje pois että nelonenkin päätyisi hyllyyn, vaikka olen melko varma, ettei se tarjoa mitään mitä en osaisi odottaa.

Viittaat mitä ilmeisimmin Pennyn viimeiseen lauseeseen viimeisessä kappaleessa, niin se nyt oli mitä oli. Kirjoituksen sisällön siihen asti allekirjoittaisin kuitenkin - siitä syystä sen tänne nyt pistinkin, tuon ylemmän pointin takia. Ei tässä muuta.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

jryi, johan hermostuit. Lähinnä meinasin sitä, että vaikka MGS1 on ollut ainoa mielestäni hyvä metal gear solid, niin kakkosenkin jälkeen päädyin ostamaan kolmosen, vaikka olin täysin tietoinen mitä tuleman pitää.
Minä mitään hermostunut, muuta kuin tuohon Penny Arcaden yleiseen asenteeseen. Siellä tunnutaan olevan jotenkin jatkuvassa XO-humalassa, ja PS3 on se suurin saatana, jota täytyy tölväistä aina kun siihen on pienikin mahdollisuus.

Minähän en ole MGS:ää pelannut tuonkaan vertaa, joten olen vihonviimeinen henkilö kommentoimaan sitä millään lailla. Olen kyllä ollut ymmärtävinäni, että pelisarja on kulttimaineensa ansainnut, eikä siinä mitään.

Viittaat mitä ilmeisimmin Pennyn viimeiseen lauseeseen viimeisessä kappaleessa, niin se nyt oli mitä oli.
Nimenomaan. Tuollainen "ainoa asia mitä PS3:lla voi tehdä on katsoa Planet Earthia BluRaylta" on uskomattoman vesipäinen lausunto tilanteessa, jossa pleikkarin pelivalikoima ei ole enää lainkaan köykäinen. Tietysti jos poistetaan kaikki pelit, jotka saa myös Xboxille, lista muuttuu vähemmän vakuuttavaksi, mutta kyllä sitä Rock Bandia, GTA4:ää ja CoD4:ää voi pelata PS3:llakin yhtä lailla.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Voisitko vielä vähän tarkemmin kertoa pelin kulusta.. ei hyvää päivää. Jos on aikeissa kertoa tarinasta, niin voi vaikka laittaa ne spoiler-tagit, ei voi olla niin ylitsepääsemättömän vaikeaa.

No olihan Tombadin viestissä kuitenkin se tärkein asia laitettu spoiler-tageihin. :rolleyes:
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Kyllähän tämä senverran timmi audiovisuaalinen kokonaisuus on, että oksat pois ...ja pelattavuus tottakai kohdallaan.

Sen verran synkkä meininki heti alkuvalikosta lähtien...tietää että nyt on tosi kyseessä:) (mm noi Kojiman tulevaisuusvisiomainokset:eek:)

Itse vasta 2 Act:in alussa kun aidoilla sniikkaus-tyyleillä mennään, live and let live jne:)

Hirveä määrä kustomoitavia aseita, mutta ihan niillä mitään tee, kun ei tule ammuskeltuakaan, noh pitää kokeilla niitä sitten erikseen vaikka uudella läpipeluu kerralla.

Todella mahtava meininki. Itseäni ei ainakaan noi pitkät väli-videot häiritse, päinvastoin, luo vaan enemmän tunnelmaa.

kyllä lunastanut ja ylittänytkin omat odotukset.

Eikun takas pelaamaan.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Katsos kun mitään spoileritageja ei alunperin ollut :) ne on muokattu viestiin.

Naureskelin vain sille, mitä sinne spoiler-tageihin oli laitettu. Olisi siinä Tombadin viestissä ollut muuta paljon tähdellisempääkin tietoa laittaa spoileriksi. Mutta nyt menee liialliseksi tsättäilyksi eli lopetan tähän.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Penny Arcade on totaalista skeidaa. Eikä todellakaan vain ton jutun takia.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Alkuun olisi kaivannut jotain kontrollitutoriaalia. Nyt heitettiin heti äksöniin ja sormi meni suuhun. Ohjekirjasta (lol) löytyikin sitten jopa jotain hyödyllistä. Liikaa meni aikaa kontrolleja ihmetellessä, että olisi koukuttunut ainakaan noin tunnin pelailun perusteella. Cutscenet ovat kyllä ihan hienoja. Suoraan sanottuna en vaan osaa pelata tätä. Ehkä se tästä lähtee, kun jaksaa uhrata vähän enemmän aikaa.

Heti alkuvalikosta löytyy "VIRTUAL RANGE" jossa käydään kontrollit läpi.
Siellä kun painaa start ja valitsee "BRIEFING" niin löytyy kaikki perusliikkeet.
(sama briefing-valikko löytyy myös normaalisti pelatessa)

Itseasiassa jo ohjekirjan alussa neuvotaan menemään tuonne virtual range:een ennen itse pelin aloittamista. Kannattaa lukasta se ohjekirja.

ohjaus voi olla vaikeahkoa jos ei ole aikaisempia sarjan pelejä pelannut, mutta kyllä se siitä pienen totuttelun jälkeen lähtee:)
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Tässä pari päivää pelannut ja lähes unohtanut sosiaalisen elämän kokonaan, tämä peli ei kyllä ole tältä planeetalta sen verran positiivinen fiilis on pelistä. Vaikka kyllä tässäkin omia virheitä löytyy mutta ne jäävät niin vahvasti hyvien peittoon. On mahtavaa että taistelukentällä saa liikkua haluamallaan tavalla, käyttäen useita keinoja ja reittejä. Kymmenet eri aseet ja varusteet voivat tuntua liialta mutta monet näistä luovat aivan uusia lähestymistapoja.
Juoni pitää otteessaan ja välianimaatioissa ei tule mieleenkään skipata.
Pelkäsin myös ettei ympäristöissä olisi vaihtelua mutta peliä eteenpäin mennessä huomaa pelon olleen turhaa.

Jos tässä ei ole kympin peli niin en tiedä onko sellaista olemassa o.o

vaikeustaso riippuu täysin etenemis tavasta, mikäli ei halua tulla huomatuksi kertaakaan tai yrittää olla tappamatta ketään niin homma menee huomattavasti hankalammaksi, ja exit to main menu nappulalle löytyy käyttöä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Täysin samaa mieltä viper. Vaikeusasteesta vaan sen verran, että imo pelin pitäisi olla niin vaikea vaikeimmalla vaikeusasteella mitä alussa on auki, että joutuu yrittelemään uusiksi kohtia vaikka pelaa niin hyvin kuin osaa. Nuo keinotekoiset spesiaalivaikeutukset kuuluu uudelleen pelaamiseen. Vaikka nytkin teen kyllä niin, että (sisältää pientä spoilia parilta ekalta pelin tunnilta)
drebineillä en osta ollenkaan siluja, aseita, yms. vaan käytän vain maastosta löytyviä aseita ja auon ID-lockeja pointseilla.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Läpipelanneille kysymys, pelkkä kyllä tai ei riittää vastaukseksi :D

Putoaako ocelot tuolta korkeelta loppukahina paikalta? pelkkä kyllä tai ei vastaus kiitos :)
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

kyllä täytyy sanoo että tässä on oikeesti peli joka ansaitsee täydet pisteet... aivan mahtava!! paljon enemmän hypen arvonen ku jokui gta nelonen... gta on täysin samaa huttuu mitä aiemmatkin eikä mikään erityisen loistava.. mutta tässä on sitä jotain, sopivasti uutta ja vanhaa... Hideo Kojima on kuningas ;)
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Johan on komia peli.. ja ne äänet ja musiikki. Kyllä sijoitus PCMää tukevaan vahvistimeen kannatti. Aivan hervotonta huumoriakin löytyy, ja vasta ensimmäisen Actin olen mennyt läpi. Siihen meni se kolme tuntia, ja millaiset kolme tuntia!!!
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

kyllä täytyy sanoo että tässä on oikeesti peli joka ansaitsee täydet pisteet... aivan mahtava!! paljon enemmän hypen arvonen ku jokui gta nelonen... gta on täysin samaa huttuu mitä aiemmatkin eikä mikään erityisen loistava.. mutta tässä on sitä jotain, sopivasti uutta ja vanhaa... Hideo Kojima on kuningas ;)

Samaa mieltä, niinkuin viper:nkin kanssa. Peliä takana 15s vaille tasan 10 tuntia ja täytyy todeta pelin olevan tähän asti paras mitä minä olen pelannut, kyllä.

Juuri loppui act 2 ja ei voi kuin ihmetellä, mitä kokoajan tapahtuu. En voi ymmärtää miten jotkut sanovat graafisen annin olevan jotenkin normaalia/ihan jees, mielestäni tämä on tähän mennessä parhaimman näköinen peli mitä on tehty. Hahmoanimaatiot, ympäristö ja kaikki muutkin ovat vain aivan uskomattomia.
Act 2:n lopusta:
Sai vain katsella suu auki, kun Raiden ja Vamp tappelivat tuossa kadulla, sen verta uskomattomasti oli kaikki toteutettu!

Itse pelaan Solid Normalilla ja ihan hyvä vaikeusaste meneillään. Pari kertaa on kuolo korjannut ja sitäkin enemmän olen saanut Alerteja aikaan. Juuri sopivasti on hiiviskelyä ja sitten voi vetää nupit kaakkoon, jos mieli tekee ammuskella.

Todellakin kympin peli, ei voi muuta sanoa, takaisin pelaamaan ->
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Johan on komia peli.. ja ne äänet ja musiikki. Kyllä sijoitus PCMää tukevaan vahvistimeen kannatti. Aivan hervotonta huumoriakin löytyy, ja vasta ensimmäisen Actin olen mennyt läpi. Siihen meni se kolme tuntia, ja millaiset kolme tuntia!!!

oho ite oon pelannu yli neljä tuntii ja oon ekassa aktissa vielä :eek: kaikki taitaa juosta tän pelin läpi?:confused:
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

En voi ymmärtää miten jotkut sanovat graafisen annin olevan jotenkin normaalia/ihan jees, mielestäni tämä on tähän mennessä parhaimman näköinen peli mitä on tehty.

Tähän täytyy kommentoida, että ei se grafiikka niin mullistavaa ole niillä hetkillä kun itse peliä pelataan, kun vertaa esim. pc:n vastaaviin hittipeleihin. (kunnon pc:llä siis) Mitä tulee sitte välidemoihin, niin ne on graafisesti täyttä rautaa. Voittaa kyllä jo pc:n grafiikankin. Jos verrataan konsoleihin, niin grafiikka on huippua joka suhteessa...
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Tähän täytyy kommentoida, että ei se grafiikka niin mullistavaa ole niillä hetkillä kun itse peliä pelataan, kun vertaa esim. pc:n vastaaviin hittipeleihin. (kunnon pc:llä siis) Mitä tulee sitte välidemoihin, niin ne on graafisesti täyttä rautaa. Voittaa kyllä jo pc:n grafiikankin. Jos verrataan konsoleihin, niin grafiikka on huippua joka suhteessa...

Mielestäni peligrafiikka ei paljoa häviä välivideoille, jos ollenkaan. Eikä tässä ole mitään fanipoikaisuutta, vaan näin minä asian olen nähnyt, voin tietysti olla väärässäkin.

Muutkin Full-HD telkun omistajat huomanneet, että MGS4/PS3 skaalaa pelin suoraan 1080p, vaikka valittuina olisi niin 720p, kuin 1080p. Ei tarvitse pakottaa tilaa, kuten GTAIV.
 
Ylös Bottom