Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Ekan pomon kohtasin vasta ja ei voi muuta sanoa kuin:

Ei jumalauta näitä Kojiman perversioita ! :eek::D:confused::rolleyes::p:eek::D:confused::confused:
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Perkele nyt loppui jauhaminen, peli tilaukseen ja sitten odottelemaan.. Kept you waiting huh?:cool:
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Joo pesunkestävä MGS tämä on, joten räiskintä friikkien kannattaa jättää väliin. Itse aloitin uudelleen alusta hardilla ja onhan sekin vähän liian helppo. Listataan tähän mennessä taas hyvät ja huonot puolet.

Hyvät:

Audiovisuaalisesti jeppis
Solid eye on kätevä
Juoni ihan mielenkiintoinen
Ohjaus toimii

Huonot:

Rationit
Liian helppo
Turha määrä aseita yksinpeliin
Liikaa räimettä
Paska tekoäly (joka haittaa vain räiskiessä)
Juonen käänteet outoudessaan jo välillä naurettavia
Asentelut


Juonen nivoutuminen kertoo lopulta mihin peli asettuu, mutta tämä on kyllä täydellisestä kaukana. Alun perusteella ei uhkaa ainakaan Snake Eateria millään tapaa.




Olen samoilla linjoilla Zoukan kanssa...
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Välivideot on tehty pelimoottorilla, joten kyllä, peligrafiikka ei häviä välivideoille, ollenkaan.

Asia ei kuitenkaan ole aivan noin. Vaikka välivideo pyörisi pelimoottorilla niin se tuppaa olemaan parempilaatuista verrattuna itse peligrafiikkaan näin siis myös muissakin kuin MGS4:ssä. Tämä johtuu siitä, että välivideoissa näkymä on rajoitettu tietylle alueelle ja näin ollen pienempään alaan on mahdollista pistää ennemmän tavaraa (polygoneja).

Pilkun viilaamista, tiedän, mutta näin se on.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

vähän persoonattomiksi jää nuo bossit kun vertaa kaikkiin edellisiin mgs peleihin mutta muuten peli onkin täyttä rautaa
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Tuli peli myös läpäistyä ja olen kyllä täysin lyöty. Juonta ei kyennyt ennalta arvaamaan sitten mitenkään, aina kun teki jotain olettamuksia niin kojima heitti olettamukset paperipallon tavoin pellolle. Välianimaatioita oli kyllä hurjasti mutta niin oli pelattavaakin. Ja nuo avattavat vaikuttavat sellaisilta että niiden takia voisi harkita pelin läpäisyä useampaankin otteeseen.

Tuli saatua tuo Assassins creed pukukin :)

statsit:
Solid normal

Playtime: 16:23:49
Continues: 1 (tappelu Liquid Ocelotin kanssa)
Alert phases: 5
Kills: 261
Recovery items used: 21
Weapon types procured: 45
Flasbacks watched: 111
Special items used: Not used (special items?)
total bonus 49,490p
total points: 279.600p

Awards: Eagle - Assassin(assassins creed puku here I come :) ), Tarantula, hyena, Inchworm.

vähän persoonattomiksi jää nuo bossit kun vertaa kaikkiin edellisiin mgs peleihin mutta muuten peli onkin täyttä rautaa
no juu, ne olivat aika samanlaisia persoonaltaan vaikka tietysti kaikilla on oma menneisyytensä. Mutta nuo heidän sota huutonsa ja taistelut itse olivat myös rautaa. Puhumattakaan nelikon viimeisestä jäsenestä.
varmaan joku jo kertonutkin mutta:
Mantisia vastaan taistellessa koittakaapa laittaa toinen ohjain porttiin

myös sixaxiksen tärinättömyys murtaa spycho mantiksen hienosti :D

GIVE ME YOUR RAGE!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Tää peli koukuttaa aivan helvetisti... Oon täs melkeen 12 tuntii hakannu non stoppina... Normaalilla vaikeustasolla, ja otan pelin ilman mitään kiirettä... Eli tutkin ruumiita jne... Pari kertaa oon kuollu ja hälytyksiä tullu reilusti.. :D

Missä oon menossa just nyt:
Just menin Raging Raven kohdan. Ja nyt otin tauon tohon kohtaan ku Liqudin kans siellä laiturilla "jutellaan"... Eli matkaa on vielä loppuun.. Ja on tää kyllä pakko mennä uudestaan läpi...
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Normaalisti en postaa arvosteluja tai arvosanoja, mutta nyt on pakko, koska tämä oli aika odottamatonta. Gamespotilta 10/10. Edes joskus ne osuu oikeaan.;)
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

MGS4 myi ensimmäisenä päivänään Japanissa 300k ilman bundleita
130k Normaalia ja 170k Erikoisversiota
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Kehottaisin silmälasien hankkimista. xD

On jo, enkä aio hankkia vahvempia xD... Ehkä eroa löytyy jos haluaa hakea, mutta miksi joku haluaisi? Ovathan ne hienomman näköisiä, kuin itse peli, mutta onko grafiikka varsinaisesti selvästi parempaa? En tiedä, voi olla, mutta MGS:ät käsittääkseni eivät ole hirveästi väliä tehneet gameplayn ja välinäytösten graafisen tason välillä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

En tajua mitä grafiikoissa muka on vikana, kaikki näyttää hyvältä ja ympäristöt ovat vaihtelevia.
Visuaalinen ilme on loistava ja yksityiskohtien määrä ällistyttää. Tähän vielä kaikki efektit mitä peli heittää pelaajan silmille, kuten hahmojen kyyneleet, veri, octocamo, varjot, tuulen vaikutus, ammusten ja räjähdysten toteutus ja vielä uskottava fysiikkamallinnus.

Tietysti en ole mikään expertti pikseleiden laskemisessa, ja voi olla että jotkin pienet graafiset virheet ovat jääneet huomaamatta. Se ei silti muuta sitä asiaa että MGS4 on kokonaisuudessaan helvetin hyvä peli. Luultavasti myös paras mitä olen pelannut.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Bosseista omia kokemuksia (hyvinkin spoilaavaa tekstiä):

Octopus: Ihan mielenkiintoinen, yksi helpompia... olin ite kyllä todella varovainen ton kanssa, oli hauska nähdä miksi kaikeksi se muuttuu. Hyvin oli piilossa. P90 oli käytössä.

Raven: Aika taistelu oli tämä, kohtuullisen tiukalla ettei kuolo korjannut. Lopulta kun keskittyi sisätiloissa taistelemiseen meni hieman paremmin. Mk17:llä tämä

Wolf: Hankala olosuhteiden puolesta, ja itse mimmi tekee aika paljon vahinkoa rynnäköillä... FROGSit olivat aika päänvaiva. Loppujen lopuksi Ravenin kranaatinheitin oli weapon of choice.

Vamp: CQC-otteen saaminen oli vaikein osuus, itse taistelu viihdyttävä mutta yllättävän kevyt. Mk17:llä hoidettiin.

RAY: Mielestäni pelin vaikein vääntö. RAY pistää damagea tulemaan ja kun innostui water-cutterilla niin kävi huonosti. Tässä taistelussa olin kyllä aivan suu auki, tästä ei enää mättö juuri parane. Asevalinta lienee selvä ;)

Mantis: Hämäävää hienoutta, kuten MGS1:n vastaava setti... lopulta helpohko setti mutta yksi parhaita omasta mielestä.

Liquid Ocelot: Yllättävän monta kertaa tuli otettua pataan, lopultahan tuokin meni
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Kokemuksia Act 1:stä ja 2:sta:

Laughing Octopus oli aika perverssi pomo! :D Kojimasta tulee uusia puolia esiin. Samoin tuo zoomaus on pervoa. Omalla vastuulla tosin! :D Tuo FOXDIE:n mahd. vaikutus koko ihmiskuntaan oli minulle täysi yllätys. Mutaatiot ym. ei sinäänsä. Nanokoneet nyt tiedetään muutenkin riskeiksi.

Kun yhdessä videossa näytettiin Metal Gearit ensimmäisestä neloseen, niin huomasitteko että nelosen jälkeen oli kaksi ikkunaa joissa luki muistaakseni: "under construction" tai jotain. Vahvisti ilm. jatko-osat! Mahtavaa! Lisää voi olla luvassa yllättävän pian. Nyt pelaamaan tätä lisää!


Peli muuten tilttasi äsken... :( Onko muilla ollut ongelmia? Täytyy näköjään tallentaa useammin...

En halua egoilla, mutta aika monen asian olen arvannut etukäteen(johtunee Portable Opsin peluusta).


Kojima on kyllä uskomaton...Miten hän osaakaan kääntää aina kaiken ympäri.

Tätä peliä tullaan apinoimaan ja paljon. Tämä tulee innoittamaan Hollywoodia. Toivottavasti Kojima saa nyt laajaa tunnustusta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Nyt on tämä peli sitten läpäisty. Pelitunteja kertyi about 16 h eli pelaamista oli ihan mukavasti. :)
Yhtäkään välivideoita en skipannu, koska halusin tottakai ottaa juonesta kaiken irti.
Tunnelma, pelattavuus, grafiikka. KAIKKI aivan mainiota!
Herrat, tässä on PS3:n paras peli.
Kaikki ne flashbackit videoissa ja mm. paluu Shadow Moses-saarelle oli todella mahtavaa ja mielenkiintoista. :cool:

Seuraavaksi pelin voisi aloittaa alusta vaikeammalla vaikeustasolla, mutta sitä ennen voisi kokeilla MGO:ta, vaikka sitä betatestin aikaan pelailin. :D
Mukavia pelihetkiä kaikille!
BTW: Pelin ostin julkasussa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

^ Pistähän hyvä mies nopeasti Spoilertageja viestiisi ennen kuin nousee mekkala! ^

Voin rehellisesti sanoa että MGS4 on muuttanut oman käsitykseni videopeleistä aivan kokonaan. Olen vieläkin aivan pyörällä päästä siitä miten kovaa peli iski minuun. Jossain hamassa menneisyydessä Pelit lehdessä puhuttiin pelien antamasta "WOW" - elämyksestä jossa peli tarjoaa jotain todella järisyttävää ja uutta. Snake Eater oli tälläinen peli ja niin myös Mass Effect, pari esimerkkiä mainitakseni. Mutta tämä? MGS4 ohitti kaikki odotukseni ja se "WOW" elämys jatkuu vieläkin, olen aivan haltioissani. Osaltani tähän voi vaikuttaa myös se että olen seurannut sarjaa jo pitkään, mutta en anna sen sumentaa ajatuksiani, esimerkiksi MGS2sesta en pitänyt niinkään paljon, pelillisesti näissä on ollut aina ongelmia mutta missäpä peleissä ei olisi? Mutta MGS4 onnistuu korjamaan tämänkin seikan. Minua sarjassa on aina vetänyt hahmot ja tarina.

Spoileria tarinan kulkuun:
Se miten kaikkiin saagan jättämiin kysymyksiin onnistuttiin vastamaan fiksusti oli mielen lamaannuttavaa. Etenkin jos ottaa huomioon että jokainen sarjan osa on rakennettu (etenkin ensimmäinen MGS) yhdeksi toimivaksi osaksi, ei jatko-osia silmällä pitäen.

Tässä vaiheessa suosittelenkin ehdottomasti pelamaan sarjan aikaisemmat osat ennen neljännen peluuta. Pelasin kaikki osat viikkoa ennen tämän peluuta ja se kannatti. Kaikki oli tuoreessa muistissa ja jos ei peliä pelatessa kyynelkanavat edes hieman väpätä olet kylmä, kylmä mies.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [PS3 Hype]

Ja jos joku ei vielä jostain ole kuullut niint MGS4+PS3 bundlea ei tiettävästi ole tulossa suomeen ollenkaan. Asiasta kertoi maahantuoja:

Tampereen Gamestoppiin tulee ainakin tämä kyseinen bundle. Itse onnistuin sen sieltä varaamaan ja eilen soittivat, että nyt löytyy. Pitää vaan odotella viä että saa palkan ni pystyy hakeen sen sieltä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Peli ylitti omat odotukseni reippaasti. Huikeita ja upeita hetkiä riitti alusta loppuun ja kokonaisuutena väittäisin kyseessä olevan parhaan Metal Gear Solid -pelin - vaikka sitä varsinaista pelattavaa ei tuosta 16 tunnista ollutkaan kuin 6-8 tuntia. Mutta eipä tuo päässyt pahemmin haittaamaan, sillä cutscenet on tehty TODELLA laadukkaasti ja tylsiä hetkiä ei tullut kovinkaan monta. Audiovisuaaliselta toteutukseltaan ehdottomasti tämän hetken ykköspeli konsoleilla.

Pelin aiheuttamia tunteita on hieman vaikea pukea sanoiksi, sillä sellaisia ei ole tullut koskaan vastaan videopeleissä. Ainutlaatuinen, upea, yllätyksellinen, nostalginen, eeppinen. Tippa meinasi tulla linssiin parissakin kohdassa. Loppua oli tosin pitkitetty vähän turhankin paljon, sillä upean kliimaksin jälkeen ruudulle pamahtaa vielä noin tunnin mittainen cutscene.

Itse pelattavaa olisi toki voinut olla hiukan enemmän ja B&B-bossit olivat MGS3:n tyyliin hiukan laimeita Vaikeustaso oli ehkä vähän turhankin helppo, ainakin jos vertaa aikaisempien pelien Normal-tasoon. Itse pidin räiskinnän ja hiippailun suhdetta varsin sopivalta omaan makuuni - tosin melkoiseksi räiskinnäksi nuo aiemmat Metal Gearitkin ovat aina välillä menneet omissa käsissäni. Tällä kertaa sentään kontrollit ja kuvakulma toimivat mahtavasti. Yllätyin myös monipuolisista ympäristöistä sekä etenemistavoista ensimmäisissä acteissa.

Jotain peilstä kertoo kyllä se, että heti läpäisyn jälkeen tekee mieli aloittaa se uudestaan kokeakseen jälleen ne monet upeat hetket pelin parissa. Ei tällaiseen kovinkaan moni yksinpeli pysty. Ja sitten kun lyödään pakettiin mukaan vielä Metal Gear Online joka on ihan pätevää räiskintää...

Klassikko. Mestariteos. Vuoden peli? Aika varmasti. Täyden kympin peli? Ehkä ei, mutta aika pirun lähellä sellaista.
 
Ylös Bottom