Vastaus: Metal Gear Solid HD Collection [PS3/X360]
Näistä aikaisemmin omistin vain Snake Eaterin PS2:lle, jolla sen myös läpäisin. En muistanutkaan että siinä ei ollut vapaasti liikuteltavaa kameraa? Kyllähän tuo grafiikkapäivitys on kuitenkin melkoinen - pelihahmokin on varmaan melkein kaksi kertaa isompi.
Peli on edelleen hyvä, ja minun mielestä sarjan paras. En ole tosin pelannut MGS4:ää.
Läpäisin myös MGS2:n ja Peace Walkerin. En itse asiassa ollut koskaan kuullut, että pelihahmo MGS2:ssa vaihtuu - ja se oli minulle yllätys.
MGS2:ssa HD näkyy lähinnä tarkempina hahmomalleina ja etenkin maisemina - tekstuurit ovat edelleen aika heikot.
Yritin pelata Peace Walkeria PSP:llä joskus, mutta ei siitä oikein mitään tullut - ja täytyy kyllä sanoa, että ei sitä kyllä sillä olisi jaksanut pelata läpi nyt kun pelin on pelannut läpi isolla ruudulla.
Peace Walkerin etu on kyllä se, että paketissa on aika paljon tavaraa - eli yhdistelmiä eri MGS-peleistä. On pikatehtäviä, aseiden kehitystä ja armeijan haalimista jne. En tykännyt niistä PW:n "sarjakuvamaisista" välianimaatioista yhtään, lienee ollut välttämättömyys PSP:n pienemmän kapasiteetin takia. Grafiikka on näistä kaikista heikointa, ja PSP:n juuret kyllä näkyvät huonossa mielessä - pelihän on nimenomaan tarkkaa HD:tä, mutta TEKSTUURIT ovat PS2-tasoa ja se tekee aika suttuista katseltavaa.
Sen verran täytyy PW:sta vielä sanoa, että pomotaistelut olivat kyllä todella ärsyttäviä. Minä väittäisin niitä jopa vaikeiksi.
Minun mielestäni pakettiin olisi ehdottomasti voinut lyödä MGS4:n, siis nimenomaan Xboxille - sitä jää kyllä tämän paketin jälkeen pelikokemuksena kaipaamaan. Olisi ollut vaan varmaan aikamoinen "käännöstyö", luulen että alustat eroavat teknisesti niin paljon, että lienee että peli olisi pitänyt "tehdä uusiksi" kokonaan. Tai voi se tietenkin olla myös vaan pelkästään ihan se blu-ray -levyn koko - Xbox kun on vielä dvd-vehje.