Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid: The Twin Snakes

Ei kai se nyt NIIN kohtuutonta ole toivoa, että peliä olisi vähän muutenkin laajennettu? Ei niin, että se itseäni liikuttaisi, kun MGS:t eivät muutenkaan kuin pitkästytä, mutta jos joku tuollaista toivoo, en ymmärrä miksi siitä pitää avautua.

Voi kun tekisi mieli valittaa välianimaatioihin keskittymisestä........ no, ehkei nyt. :eek:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Voi kun tekisi mieli valittaa välianimaatioihin keskittymisestä........ no, ehkei nyt. :eek:

Pakko heittää oma näkemys tähän väliin.

Välianimaatiot sekä juoni ovat minulle molempien Metal Gear Solidien pääkoukkuja, joiden takia peliä jaksaa pelata. Itse toiminta & hiiviskely (välivastuksia lukuun ottamatta) on sen verran keskinkertaista touhua, ettei pelejä pelkästään sen takia jaksaisi sekuntiakaan.

Metal Gear Solid 2 tuli tuossa jokunen kuukausi sitten läpi pelattua ja täytyy sanoa, että sitäkin tuli pelattua vain ja ainoastaan välidemojen sekä juonen takia. Muu toiminta oli aikamoista pakkopullaa, enkä ymmärrä miksi joku Metal Gear Solideja jaksaa jäykän toiminnan sekä näennäisen hiiviskelyn takia pelata.

Täysin vastakkainen esimerkki on vaikkapa Splinter Cell, jossa peliä tulee pelattua itse hiiviskelyn takia. Juoni siinä nyt on täysin mitään sanomatonta höttöä, vaan väliäkö sillä kun muu homma toimii. Huonoja pelejä Metal Gear Solidit eivät missään nimessä ole, mutta minua niissä viehättää täysin muut asiat kuin toiminta sekä hiiviskely.
 
Vetäkää Substance European Extremel läpi + Dog Tagit ( ei tutkaa, ei äänenvaimenninta ). Se on niinku parasta mitä Metal Gear Solideis on eli vaikeustaso kuten esim. NESsin Snakes Revenge joka on nii sairaan vaikee. Twin Snakesis muistaa kaikki viholliset ulkoo ja voi suunnillee juosta miten lystää. En usko moni vaa juoksentelee Substances ihan noin vaa. Siin pitää venailla ja kattoo tarkkaan mihin menee ja mitä tekee. Eli nimensä mukaan Tactical Espionage Action (=Taktista Vakoilu Toimintaa) Juoni on kyl tärkee myös mutta siis tollaset turhat fiilistely keskustelut on niinku aika syvältä.

Ja Radikus kaikki ei oo keräilijöitä jotkut venaa uudestaan tehdyiltä peleiltä enemmän. Ressa ykkönen on loistava esimerkki.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
joko snakes revenge on helpompi kuin väität tai sitten olin tosi hyvä pelaaja joskus 10 vanhana kun sen läpi pelasin kun ei ollu yhtään vaikee.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Yager
Ja Radikus kaikki ei oo keräilijöitä jotkut venaa uudestaan tehdyiltä peleiltä enemmän. Ressa ykkönen on loistava esimerkki.

Ei tarvitse olla keräilijä, mutta ei kyllä hölmökään. Osa Twin Snakesin hohdosta olis varmasti kadonnut tuosta vain, mikäli Silikooni Ritarit olisivat alkaneet muutella sitä. MGS: TTS onkin suunnattu lähinnä niille, jotka eivät alkuperäiseen tutustunut ja niille, jotka siihen silloin '98 ihastuivat.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
Ei tarvitse olla keräilijä, mutta ei kyllä hölmökään. Osa Twin Snakesin hohdosta olis varmasti kadonnut tuosta vain, mikäli Silikooni Ritarit olisivat alkaneet muutella sitä. MGS: TTS onkin suunnattu lähinnä niille, jotka eivät alkuperäiseen tutustunut ja niille, jotka siihen silloin '98 ihastuivat.

aika paljon hohtoa havis kun vanhat musiikit vaihdetiin pois :(
 
No voi perk... En tietääkseni sanonu et pitäis olla keräilijä. Mut sanoin miten TTS kolahti itteeni. Ja ei se fiilis mihinkää ois kadonnu vaikka niitä kenttiä ois laajennettu. Päinvastoin, itse pelaamisen ja välikuvien suhde ois tasapainottunu ja peliin ois saanu lisää potkua. Etenkin niille jotka odotti enemmän. Ja yleensäkin tollasten remakien kanssa pitää olla kriittinen, koska peli jo monta vuotta vanha ja peleiltä vaaditaan kokoajan enemmän ja enemmän. Itse sitä pelatessa tuli vaa verestettyy muistoja ja nykyään peli ei vaan kolahda yhtä hyvin ku aikoinaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan pelle
joko snakes revenge on helpompi kuin väität tai sitten olin tosi hyvä pelaaja joskus 10 vanhana kun sen läpi pelasin kun ei ollu yhtään vaikee.

Ehkä sä sit olit aika hyvä pelaaja kymmene vanhana...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan frozen9999
aika paljon hohtoa havis kun vanhat musiikit vaihdetiin pois :(

Toi on muuten harvinaisen totta. Eniten häiritsi vanhojen teema ja bossi musiikkien puute, periaatteessa ainoa asia missä SK on ryssinyt täysin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Yager
No voi perk... En tietääkseni sanonu et pitäis olla keräilijä. Mut sanoin miten TTS kolahti itteeni.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Yager
Ihan liian lyhyt. Silicon Knightsit ois voinu vähän tsempata jotai uutta pelii ku vaa välikuvat, dogtagit, ja jotai Marioita ja Yosheja sekä SK juliste kaapis. Tasoja ois voinu laajentaa et ois päässy tekee vähän muutaki ku ravata edestakas, lahtaa vastuksia (parasta tosin) ja kuunnella tylsät codec keskustelut. Oma arvio joku 7. Et sillee...

Päätä jo?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Yager
No voi perk... En tietääkseni sanonu et pitäis olla keräilijä. Mut sanoin miten TTS kolahti itteeni. Ja ei se fiilis mihinkää ois kadonnu vaikka niitä kenttiä ois laajennettu. Päinvastoin, itse pelaamisen ja välikuvien suhde ois tasapainottunu ja peliin ois saanu lisää potkua. Etenkin niille jotka odotti enemmän. Ja yleensäkin tollasten remakien kanssa pitää olla kriittinen, koska peli jo monta vuotta vanha ja peleiltä vaaditaan kokoajan enemmän ja enemmän. Itse sitä pelatessa tuli vaa verestettyy muistoja ja nykyään peli ei vaan kolahda yhtä hyvin ku aikoinaan.

TTS:ssä ei ole haettu mitään tasapainoisuutta esikuvaansa, pelin tarkoitus oli edelleen olla "pelattava elokuva". Miten TTS:Ltä on edes voinut odottaa jotain ennennäkemätöntä, etenkin kun Konami antoi vain päivittää MGS:n uuteen ulkoasuun. Ja mielestäni tämä kannatti, monelta se jäi varmasti aikanaan väliin. Kriittinen saa olla, mutta pitää miettiä pelin ideaa ja miksi sen remake on tehty. Juoni ei koskaan vanhene, MGS:n juoni on edelleen empimättä yksi pelialan eeppisimmistä. Itse verestin kanssa muistoja, yritin PSX:n version kanssa, mutta peli oli auttamattoman ruma - valitan - joten se jäi laihaksi. TTS uudisti kuvani MGS:stä sellaiseksi, jollaisena haluan sen muistaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
Päätä jo?

TTS:ssä ei ole haettu mitään tasapainoisuutta esikuvaansa, pelin tarkoitus oli edelleen olla "pelattava elokuva". Miten TTS:Ltä on edes voinut odottaa jotain ennennäkemätöntä, etenkin kun Konami antoi vain päivittää MGS:n uuteen ulkoasuun. Ja mielestäni tämä kannatti, monelta se jäi varmasti aikanaan väliin. Kriittinen saa olla, mutta pitää miettiä pelin ideaa ja miksi sen remake on tehty. Juoni ei koskaan vanhene, MGS:n juoni on edelleen empimättä yksi pelialan eeppisimmistä. Itse verestin kanssa muistoja, yritin PSX:n version kanssa, mutta peli oli auttamattoman ruma - valitan - joten se jäi laihaksi. TTS uudisti kuvani MGS:stä sellaiseksi, jollaisena haluan sen muistaa.

Ok. Ihan hyvä mielipide. Onhan MGS aika legendaarinen peli ja siitä löytyy paljon pelillisesti hienoja ominaisuuksia ja ratkaisuja. Mutta aika heikolta tuntuu toi oikean toiminnan osuus varsinki Substancen jälkeen. Nyt ollaan kaverin kaa vedetty jo Extremelläki se läpi ja kaikki Dog Tagit. Päätä jo?
 
Kalle seponpoika Viitanen

Kuka on löytäny ton Dog Tagin? Sehän oli siinä kilpailussa missä laitettiin kymmenen nimee Dog Tageihin. Raivo juttu.
 
Re: Kalle seponpoika Viitanen

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Yager
Kuka on löytäny ton Dog Tagin? Sehän oli siinä kilpailussa missä laitettiin kymmenen nimee Dog Tageihin. Raivo juttu.

Olen löytänyt Kalle Seponpoika Viitasen. Oli kyllä hauskaa kun se oli ensimmäinen saamani Dog Tag. Senhän nimittäin saa heti alussa Tank Hangarilta.
 
Oho... oliks siit ees mitää juttuu tuolla aiempana? Kaverin kaa vedetty... en oo kuuntio-omistaja. Hyvä juttu kuitenkin... heitttäköä the itteeTEEt omat mpt? Sorry...
 
Tasoa tai ei, tipahdin täysin ensimmäisellä pelikerralla ja juuri silloin kun löysin tuon Kalle Seponpoika Viitanen -Dog Tagin.
 
Joku kolmisen tuntia peliä takana, ai että tulee vanhat muistot mieleen... :)

Ai, vielä jos tekisivät alkuperäisistä Metal Geareista vastaavat remaket, niin olisin todella tyytyväinen. En varmasti ole ainoa joka ei kyseisiin peleihin ole ikinä törmännyt.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lastsoul
Ai, vielä jos tekisivät alkuperäisistä Metal Geareista vastaavat remaket, niin olisin todella tyytyväinen. En varmasti ole ainoa joka ei kyseisiin peleihin ole ikinä törmännyt.

Word. Itselläni on kyllä MG, mutta enpä uskalla sitä pelata - pilaa hyvät muistot.
 
Ylös Bottom