Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!
Mjoo, graafisesti ei säväytä. Hienolta näyttää, mutta ei mitään niin ihmeellistä. Etenkin liekkiefektit jättävät toivomisen varaa. Yksityiskohtien määrä on kuitenkin mieletön. Esimerkiksi lasinsirut ja höyhenet ovat mallinnettu naurettavan tarkasti ja näyttäytyvät upeasti kameralla zoomaillessa. Jo prologissa ruudulla - ainakin välidemoissa - nähdään myös älytön määrä tavaraa, hatunnosto sille. Grafiikat kuitenkin palvelevat tunnelmaa ja toimintaa: miltei kaikki toimii ja näyttää siltä niin kuin odottaisi.
Jos pelimekaniikalla tarkoitetaan ohjausta, niin aika 1:1. Muutamia uusia jippoja toki mukavasti saatu käyttöön. Jotenkin suorittaminen tuntuu myös mielekkäämmältä: jo alun tehtävät ovat parempia kuin Ground Zeroesin päätehtävä. Vaikeustasosta paha sanoa näin vasta lähtökuopissa, joskin helpommalta tuntuu aluksi - ehkä Ground Zeroesissa tuli opittua uutta ohjausta. Tässä ja GZ:ssa on mielestäni sarjan paras pelattavuus. Ei tule ikävä MGS-osia 2-4. GZ:lle en hirvemmin lämmennyt, vaikka sarjan fani olenkin, mutta se taas ei johtunut ohjauksesta.
Minusta toi ei taas pomppaa kyllä mitenkään erityisesti ulkoasultaan. Maasto ja rakennukset on lähes low-polyä. Hahmot ja iho-shaderit taas ovat varsin onnistuneita, muttei mitenkään eroa nykypeleistä muuten. Vanhalla sukupolvella pelihän on hyvinkin samannäköinen kuin uudellakin, joskin suuri ero resolutiossa ja fps:ssä. Ehkä värimaailmalla on saatu ulkoasua saatu "paranneltua", muttei tuo tosiaan YouTuben perusteella mitenkään erityisen hienoa ole.
Mjoo, graafisesti ei säväytä. Hienolta näyttää, mutta ei mitään niin ihmeellistä. Etenkin liekkiefektit jättävät toivomisen varaa. Yksityiskohtien määrä on kuitenkin mieletön. Esimerkiksi lasinsirut ja höyhenet ovat mallinnettu naurettavan tarkasti ja näyttäytyvät upeasti kameralla zoomaillessa. Jo prologissa ruudulla - ainakin välidemoissa - nähdään myös älytön määrä tavaraa, hatunnosto sille. Grafiikat kuitenkin palvelevat tunnelmaa ja toimintaa: miltei kaikki toimii ja näyttää siltä niin kuin odottaisi.
En erityisemmin lämmennyt Ground Zeroesiin, mutta kyllähän tämä on koettava jossain vaiheessa. Miten vertailisitte pelimekaniikkaa, vaikeustasoa tai muuten vaan Phantomia ja Ground Zeroes esiosaa?
Jos pelimekaniikalla tarkoitetaan ohjausta, niin aika 1:1. Muutamia uusia jippoja toki mukavasti saatu käyttöön. Jotenkin suorittaminen tuntuu myös mielekkäämmältä: jo alun tehtävät ovat parempia kuin Ground Zeroesin päätehtävä. Vaikeustasosta paha sanoa näin vasta lähtökuopissa, joskin helpommalta tuntuu aluksi - ehkä Ground Zeroesissa tuli opittua uutta ohjausta. Tässä ja GZ:ssa on mielestäni sarjan paras pelattavuus. Ei tule ikävä MGS-osia 2-4. GZ:lle en hirvemmin lämmennyt, vaikka sarjan fani olenkin, mutta se taas ei johtunut ohjauksesta.