Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ULVI
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (201?)

Kummalla pelisarjalla on suurempi yleisö :cool: Jos Metal Gear Solid -sarjasta otettaisiin pois Bollywood tasoiset juonenkäänteet ja hahmot jäljelle jäisi yhtä kuiva ja helposti unohdettava hiiviskelykokemus, mitä Splinter Cell -sarja edustaa.

Oma kantani: lisää Snake Eaterin tasoisia pomoja.

Juonenkäänteissä ei ole mitään vikaa, ne ovatkin juuri koko sarjan suola. Esim. juuri "alkuperäinen" MGS vuodelta 1998 on juuri tarinaltaan sellainen "sopivan realistinen". Tarina, joka voisi jopa oikeasti tapahtua. Puhe oli juurikin niistä pomotaisteluiden pelimekaniikoista puhtaasti. Hiippailupeleissä, joissa kuolo voi korjata parista osumasta, ei pelimekaniikaltaan pitäisi omasta mielestä olla pomotaisteluja, joissa pomoon upotetaan useampi lipas lyijyä.

Toki ymmärrän, että esim. Snake Eaterin taistelut ovat varmasti olleet monelle mieleen painuvia kokemuksia, mutta puhtaasti pelimekaanisesti ne eivät mielestäni sovi peliin ja tarinaan, jossa pyritään pysymään piilossa, eikä ramboilemaan aseet laulaen ympäriinsä. Siksi itse toivoisin seuraavaan osaan vähemmän sen tapaisia pomotaisteluita.

Splinter Cell oli vain yksinkertainen esimerkki siitä, millainen pomotaistelu voisi olla: pyrkiä pysymään näkymättömänä/naamioituneena niin pitkään, että pomon pystyy yllättämään muutamalla osumalla sen sijaan, että tarina pakottaa menemään tilaan X, missä räiskitään niin kauan, kunnes pomon terveyspalkki loppuu. Sinällään seuraavasta osasta ei tarvitse, eikä oikeastaan edes saa, tehdä mitään Splinter Cell-kopiota noin muuten.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (201?)

Nähtävästi tässä edustetaan täysin vastakkaisia näkökantoja, sillä itselle ikimuistoisimmat pomotaistelut (MGS1: Psycho Mantis, MGS3: The Sorrow, MGS4: Liquid Ocelot) olivat kaikkea muuta kuin hiiviskelyä ja tämä ei ollenkaan haitannut. Päinvastoin piti pelaamisen mielenkiintoisena ja vaihtelevana. Siinä olen samaa mieltä, että Blacklistin pomotaistelu nojasi hiiviskelyyn, mutta se ei millään tavalla parantanut pelikokemusta - jos jotain se tuntui päälleliimatulta ja teki pelin lopusta helposti unohdettavan. Toki Blacklist oli alusta loppuun unohdettava kokemus.

Toki ymmärrän, että esim. Snake Eaterin taistelut ovat varmasti olleet monelle mieleen painuvia kokemuksia, mutta puhtaasti pelimekaanisesti ne eivät mielestäni sovi peliin ja tarinaan, jossa pyritään pysymään piilossa, eikä ramboilemaan aseet laulaen ympäriinsä. Siksi itse toivoisin seuraavaan osaan vähemmän sen tapaisia pomotaisteluita.

En ole pelannut Ground Zeroesia, mutta lukeman perusteella Ground Zeroes tarjoaa enemmän mahdollisuuksia pelata peliä aseet laulaen. Luulisi saman pitävän paikkaansa myös Phantom Painissa.

"In past games, a loud, lethal approach feels out of place, but here it’s viable and satisfying in its own right. There’s nothing quite like firing a rocket into a group of enemies for the sake of it, then dashing toward a jeep and speeding away as the entire base hunts you down.

- Gametrailers: Metal Gear Solid V: Ground Zeroes Review"
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (201?)

Eipä ainakaan ite tule innolla odotettua mitään pomo taisteluita. Deus Ex esim oli yks esimerkki miks ne on perseestä. Syphon filtereissä myös tuntui aikoinaan ihan typerille, vaikka se ei ollutkaan hiiviskely peli. Batmanin ja God of warin tyylisiin peleihin ne sopii paremmin. Mutta eiköhän Phantom pain ole hyvä peli oli sitten minkälaisia pomotaisteluita tahansa. Ärsyttää muutenkin kaikki semmoinen yli eeppisyyden hakeminen välillä peleissä. Tai Michael Bay räjähtelyt (Codit).
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (201?)

Mutta eiköhän Phantom pain ole hyvä peli oli sitten minkälaisia pomotaisteluita tahansa.

Aivan varmasti on, siitä ei ole hetkenkään epäilystä! Pomotaistelut ovat varmasti aika pieni osa(ajallisesti) avoimen maailman hiiviskelypeliä, mutta siitä huolimatta sitä toivoisi, että ne pelimekaniikaltaankin sopisivat peliin mahdollisimman hyvin. Toki ne hyvin usein ovat varsin vaikuttavia kokemuksia muutenkin(esim. Psycho Mantis, Revolver Ocelot, Sniper Wolf yms. yms.), mutta ainahan sitä toivoisi, että hiiviskelypelissä pomotaistelutkin olisivat hiiviskelyä. Tietysti MGS-pelissä pitää myös huomioida se, että pomo voi olla vaikka helikopterin kyydissä tai taisteluhaarniskassa, jolloin tuollaisen terveyspalkin vielä ymmärtää, mutta jos kyseessä on kaksintaistelu, kuten vaikka Mantis, Ocelot tai Sniper Wolf, niin silloin se ei minusta oikein sovi hiiviskelypeliin.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (201?)

No nyt tuli ilmi mihin pelin kaikki kehitysaika on mennyt, Kojima juuri kertoi uudesta ominaisuudesta jossa pelaajan täytyy käydä suihkussa Snakella jos ei halua katsoa taisteluiden jälkiä koska veri ei lähde pois muuten.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (201?)

Itse ainakin pidän paljon Metal Gear sarjan pomotaisteluista, koska ne ovat niin monipuolisia ja mielenkiintoisia. Yleensä pomotaisteluita en peleihin halua ja saa nähdä miten ne on Phantom Painissa lopulta toteutettu, jos niitä edes montaa on.

Mielestäni pomotaistelut ovat myös sopineet aina tarinaan hyvin. Tehtävissä on normaaleja sotilaita paljon ja yleensä pitää tietenkin edetä huomaamatta joten hiippailu päähahmolta on tietenkin luontevaa ja mikäli myös pomoja vastaan hiipaltaisiin niin niiden vuorovaikutus päähahmoon jäisi pakostakin ihan minimiin välivideoissa sekä tarinassa. Lisäksi "pomojen" status tippuisi ja samalla koko tarinan viehätys vähenisi, jos päähahmo vain hiipisi ja poimisi vastustajan pomotaistelussa. Sitten myös se jo täällä mainittu asia, että saadaan monipuolisempi peli.

Ja onhan niissä monessa pomotaistelussa piilossa olemista ja väistelyä, joten itse en ole ainakaan kokenut pelin mitenkään lähteneen pomotaisteluissa täysin erinlaiselle polulle vaan hyvinkin loogista agentti/sotilas toimintaa ollut kaikesta "Hideo Kojimaisuudesta" huolimatta.

Kovasti on noussut odotukset tätä peliä kohtaan vaikka Metal Gear sarja oli itseltäni pitkään tauolla, kun jäi MGS4 ja Peace Walker kokematta. Nyt hommasin HD collectionin xboxille ja pitää uudestaan pelata kolmonen läpi, sekä sitten vielä Peace Walker ja GZ kokea ensimmäistä kertaa ennen Phantom Painia. Toivottavasti peli ilmestyy tämän vuoden aikana eikä siirry enää ensi vuoteen. Se huhuttu kesäkuun päivä voisi olla ihan hyvä, mutta ei kyllä itseäni haittaisi syksyn julkaisukaan.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (201?)

Pomotaistelut jää tosiaan nähtäväksi. Vähenee ne nykyaikana peleissä muutenkin, mikä on sekä hyvä että huono asia mielestäni. Joihinkin peleihin ne vaan sopii. Ja kyllä niitä melkeinpä MGS peliin haluaa, kunhan ei ole väkisin tehtyjä.

Oli pomoja tai ei niin aika paljon saa Kojiman porukka munata etteivät saisi kympin peliä aikaiseksi. Ground Zeroes oli jo todella todella vakuuttava omaan makuun.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (2015)

Hideo Kojima vahvistaa, että Metal Gear Solid V: The Phantom Pain julkaisu on 1.päivä Syyskuuta

6dbc36597061ad0ca8516c8afa9d1f73.jpg
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (2015)

Hideo Kojima vahvistaa, että Metal Gear Solid V: The Phantom Pain julkaisu on 1.päivä Syyskuuta.

Hyvä julkaisupäivä ja oikeastaan "aikaisemmin", kun osasin ainakaan itse odottaa. Olihan noita huhuja, että tulisi jo kesällä 2015 vähän samaan tapaan kuin MGS 4 tuli aikanaan kesällä, mutta itsellä oli ajatuksena, että ehkä jouluksi vasta ehtivät saada pelin ulos. Tosin nyt mennään vasta maaliskuun alkua, joten suunniteltuun julkaisuun on vielä puoli vuotta aikaa, joten vielä ehtii tuokin lykkäytyä, jos niikseen on. Toivottavasti ei kuitenkaan lykkäänny, koska tuo olisi hyvä ja muuten yleensä aika hiljainen julkaisukohta, kun syyskuussa yleensä pukataan ulos vähemmän tavaraa verrattuna loka-marraskuuhun.

Huhtikuussa Project CARS ja Mortal Kombat X, toukokuussa Witcher 3, kesäkuussa Batman Arkham Knight, heinä- ja elokuu vietetään kesää sekä pelataan jalkapalloa ja heti syyskuun alussa sitten MGS! Kyllä kelpaa olla pelaaja! :)
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Jahas, taidan arvata Konamin osaston olevan hyvin ruuhkainen elokuun alun Gamescomissa. Jos saataisiin itse Hideo Kojima paikalle tapaamaan faneja, kuten 2009 tapahtui. Upeeta!
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Mahtava uutinen! Ja jos tuo 1.9.2015 vaan pitää paikkansa niin julkaisu on paljon aiemmin kuin odotinkaan :) Syyskuussa tämä ja UC 4 sitten marras-joulu paikkeilla, kivaa viihdettä tiedossa viileneviin iltoihin :)
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Pitkästä aikaa peli mitä odotan.

Viimeksi oli tälläiset odottavat fiilikset kun Gran Turismo 2:n mainos pärähti telkkarissa ja päivä kun sitä pääse hakemaan kaupasta.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Täytynee varmaankin Ground Zeroes testata kun se hyllyltä löytyy vieläkin muoveissa :)
Suuret odotukset on peliltä ja uskon, että tulee olemaan myydyin ja arvosteluissa menestynein peli v. 2015!

Sellainen hauska muisto on MSG-pelisarjasta, että MGS 4 oli peli, jota ensimmäistä kertaa pelasin netissä PS3:lla ja siitä lähtikin konsoliura käyntiin!
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Tässä sitten vain odotellaan, että tuon Collector's Editionin saisi jostain ennakkotilattua, mieluiten Suomen maasta, jos hinta pysyy mitenkään inhimillisenä. Tuo Bionic Arm, so cool!

http://blog.eu.playstation.com/2015...ain-release-date-collectors-edition-revealed/


Gamestopista saa jo varattua ja alustava hinta on 139,90€. Itse vaihdoin oman perusversio tohon CE versioon :).
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Oliko ihan pakko, vähänkö haluaisin tuon konsolin.. No mut collectors edition lähti tilaukseen hintaan 135€ [emoji1] GotY tulossa Kojimalta niin pakkohan se on ostaa erikoisversio vaikka vähän maksaakin.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Oliko ihan pakko, vähänkö haluaisin tuon konsolin.. No mut collectors edition lähti tilaukseen hintaan 135€ [emoji1] GotY tulossa Kojimalta niin pakkohan se on ostaa erikoisversio vaikka vähän maksaakin.
Mistä tilasit? Ite tilasin verkkokaupasta, mutta siellä ei vielä ole todellista hintaa.
 
Ylös Bottom