Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ULVI
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Se olisi enää pari kuukautta tähänkin! YouTubesta katselin, että tähän on tulossa melkoinen musiikkiraita klassikkoja(ensimmäiset julkaistut: http://www.ign.com/articles/2015/06/01/music-for-metal-gear-solid-5-the-phantom-playlist), puhuttu jopa 50 kappaleesta. Ilmeisesti ideana on, koska peli sijoittuu vuoteen 1984, että pelimaailmasta voi löytää C-kasetteja, jotka sisältävät noita kappaleita ja joita voi sitten laittaa soimaan peliin taustalle. Esimerkkeinä mainittu, että esimerkiksi helikopterilla Mother Basesta taistelukentälle lentäessä voisi ohjelmoida soimaan haluamiaan kappaleita. Hieno idea ja kova kattaus musiikkia näin 80-luvun fanille.

Itse haluaisin ehdottomasti seuraavan kappaleen mukaan! Sopisi todella hyvin aikakauteen(kappale levytetty vuonna 1985) ja todellakin peliin, joka kuvaa sodan kauheuksia. Seuraava taltiointi vuodelta 1988, Nelson Mandela Tribute konsertista Wembley Stadionilta.

[video=youtube;kAl5jucOgro]https://www.youtube.com/watch?v=kAl5jucOgro[/video]
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Konamin twitteristä:
CHtHYXxWIAAkYL3.png:large


Toi kappale sopi todella hyvin tohon traileriin. Kyl Kojima osaa.

https://www.youtube.com/watch?v=623_ELd3Dzs
Off-screen pelikuva näyttää että pelistä löytyy myös Take on Me ja only the time will tell.


Ehkäpä Kojima on digannu GTA:sta ja halunnut myös omaan peliin tollasen musiikki valikoiman.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Tuon trailerin loppu!! "Les enfants terribles zero called it" :O
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Jos mä olisin pelijulkaisija niin jokaisessa pelissä olisi mikromaksullista sisältöä :D En edes ymmärrä mikä siinä oikeastaan pelaajia niin paljon ärsyttää. Olettaen tietenkin että sillä rahalla saa vain kosmeettista (tai vastaavaa) tavaraa :D Kiireinen syksy kyllä tulee, kun muitakin pelejä ilmestyy samoihin aikoihin ja töissäkin tarttis käydä :D
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Jos mä olisin pelijulkaisija niin jokaisessa pelissä olisi mikromaksullista sisältöä :D En edes ymmärrä mikä siinä oikeastaan pelaajia niin paljon ärsyttää. Olettaen tietenkin että sillä rahalla saa vain kosmeettista (tai vastaavaa) tavaraa :D Kiireinen syksy kyllä tulee, kun muitakin pelejä ilmestyy samoihin aikoihin ja töissäkin tarttis käydä :D

Koska siitä oli tuossa laittamassani linkissä juttua että se ei ole pelkästään kosmeettista koska sen avulla voi rakentaa omaa basea nopeammin ja skipata tehtäviä maksamalla. Toki nämä ovat singleplayer juttuja joten se on jokaisen asia käyttääkö niitä vai ei mutta kyllä siinä silti rahanhimo haisee niin pahasti et ihan oksettaa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Koska siitä oli tuossa laittamassani linkissä juttua että se ei ole pelkästään kosmeettista koska sen avulla voi rakentaa omaa basea nopeammin ja skipata tehtäviä maksamalla. Toki nämä ovat singleplayer juttuja joten se on jokaisen asia käyttääkö niitä vai ei mutta kyllä siinä silti rahanhimo haisee niin pahasti et ihan oksettaa.

Joo se on aina eri asia tietenkin. En lukenut artikkelia sen paremmin. Mut joka tapauksessa vapaaehtoinen rahastus sopii mulle, koska ei ole multa pois :D
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Jos mä olisin pelijulkaisija niin jokaisessa pelissä olisi mikromaksullista sisältöä :D En edes ymmärrä mikä siinä oikeastaan pelaajia niin paljon ärsyttää. Olettaen tietenkin että sillä rahalla saa vain kosmeettista (tai vastaavaa) tavaraa :D Kiireinen syksy kyllä tulee, kun muitakin pelejä ilmestyy samoihin aikoihin ja töissäkin tarttis käydä :D

Asut ja muut ymmärrän itsekin jos laitetaan maksujen taakse että saa erilaisen. Pelissä pärjäämiseen en suosi mikromaksuja. Samoin kun alkanu vituttaa pelien pilkkominen osiin. E3 sonya katsoneet ehkä ymmärtää miten naurettaviin määriin tuo DLC paska on menny. Kaikki tuommoset on tehty valmiiks jo siinä vaiheessa kun peli on julkaistu. Melkein ihmettelen että tämä peli ei vaadi spotify premium jäsenyyttä että kuulet kaikki biisit. En ihmettelis nykymaailman ahneudessa yhtään vaikka näin olis.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Mites kannattaako tarinan kannalta pelata Ground Zerous ennen Phantom Painia? Jääkö jotain oleellista pois jos jättää Ground Zeron välistä?
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Mites kannattaako tarinan kannalta pelata Ground Zerous ennen Phantom Painia? Jääkö jotain oleellista pois jos jättää Ground Zeron välistä?

Onhan tuo aika oleellinen linkki Peace Walkerin ja Phantom Painin välillä. Lähinnähän tuo Ground Zeroes antaa maistiaisen avoimen maailman MGS:stä, mutta kyllä se tarinankin puolesta kannattaa pelata. GZ:n PS4-versio on vieläpä tämän kuun PS+ -pelinäkin, joten jos kyseinen palvelu löytyy, niin hintakin on ihan kohdillaan. Ei sillä, kyllä allekirjoittanut tuosta ihan mielellään kympin maksoi.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Onhan tuo aika oleellinen linkki Peace Walkerin ja Phantom Painin välillä. Lähinnähän tuo Ground Zeroes antaa maistiaisen avoimen maailman MGS:stä, mutta kyllä se tarinankin puolesta kannattaa pelata. GZ:n PS4-versio on vieläpä tämän kuun PS+ -pelinäkin, joten jos kyseinen palvelu löytyy, niin hintakin on ihan kohdillaan. Ei sillä, kyllä allekirjoittanut tuosta ihan mielellään kympin maksoi.

Joo ei oo viel PS4:sta, jos sitten sen Phantom Painin ostais sille. 360 storessa hinta 20e ni mietin vaan että pitäskö se kahlata läpi ennen syyskuuta.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

kuume sen kun nousee... mikäs tässä metal gear marathonia seuraillessa. http://www.twitch.tv/uknighted

Mutta asiaan. Olisin halunnut kuulla mielipiteitä millainen peli Ground Zeroes oli pelata PS3? Kuinka kaukana PS3 ja PS4 versiot tulevat olemaan toisistaan? Onko niin kaukana, että suositellaan vahvasti PS4 hankkimista?
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Mutta asiaan. Olisin halunnut kuulla mielipiteitä millainen peli Ground Zeroes oli pelata PS3? Kuinka kaukana PS3 ja PS4 versiot tulevat olemaan toisistaan? Onko niin kaukana, että suositellaan vahvasti PS4 hankkimista?
Mielenkiinnosta katselin vertailuvideoita ja onhan tuossa selkeä ero:

[video=youtube;__fcyQ2yorc]https://www.youtube.com/watch?v=__fcyQ2yorc[/video]

Face-Off: Metal Gear Solid 5: Ground Zeroes

Villi veikkaus, että erot senkun kasvavat TPP tapauksessa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Mielenkiinnosta katselin vertailuvideoita ja onhan tuossa selkeä ero:

[video=youtube;__fcyQ2yorc]https://www.youtube.com/watch?v=__fcyQ2yorc[/video]

Face-Off: Metal Gear Solid 5: Ground Zeroes

Villi veikkaus, että erot senkun kasvavat TPP tapauksessa.

Ja tähän päälle vielä että PS4 versio pyörii 60fps ja PS3 versio 30fps.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Ja tähän päälle vielä että PS4 versio pyörii 60fps ja PS3 versio 30fps.
Jep ja ainakin DF mukaan lukemat monesti tippuvat 20fps tienoille. Kieltämättä jännä juttu, että The Phantom Painia edes kehitetään vanhalle raudalle, sillä pelin julkaisussa X1 ja PS4 on ollut jo markkinoilla kaksi vuotta.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

1.9 on tulossa kallein päivä miesmuistiin, kun varauksessa on pelin Collectors edition ja Ps4 Limited edition bundle :). Guns of Patriots oli hyvä peli aikanaan, toivotaan, että tämä myös :).
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

En ole missään vaiheessa odotellut suurella innolla The Phantom Painia (omasta puolesta Guns of the Patriots olisi saanut olla sarjan päättävä osa), mutta Ground Zeroesin läpipeluun ja Giant Bombin keskusteluiden myötä kiinnostus on jo pakkasen puolella, jos tämä voi olla edes mahdollista.

Kuinka moni sarjan faneista pitää MGSV uudistuksia onnistuneina? Uudistuksilla viittaan seuraaviin seikkoihin:

- muutos lineaarisesta kenttäsuunnittelusta suuriin avoimiin alueisiin
- mahdollisuus kantaa vain muutamaa asetta
- minikartan puuttuminen
- staminan ja healthin puuttuminen

Tietenkään en voi sanoa mitään konkreettista TPP:sta, mutta ainakin Ground Zeroesin kenttä oli _todella_ tylsä, niin visuaalisesti kuin pelillisiltä puitteiltaan. Jos tämä pitäisi kiteyttää yhteen sanaan, olisi sopiva sanavalinta "laatikkomainen". Kyseinen kenttä ei pitänyt sisällään lainkaan muistettavia alueita tämän koostuessa lähes yksinomaan vahtitorneista, konteista ja pitkälti identtisistä rakennuksista. Kokonaisuudessaan helposti unohdettavat kaksi tuntia kenttäsuunnittelun suhteen.

Mitä tulee aseiden kantokyvyn rajoituksiin, en ole koskaan pitänyt näistä. Etenkin jos pelisarjan aiemmissa osissa kyseistä rajoitusta ei ole ollut. Eniten tämä muutos otti päähän Max Payne 3:ssa, mutta Ground Zeroes on hyvänä kakkosena. Snaken laaja asevalikoima toi mukavaa vaihtelua pelaamiseen, sillä pelaaja pystyi aina turvautua perinteisiin varusteisiin, mutta tarvittaessa etenemisestä pystyi tehdä mielenkiintoisempaa eri vermeillä mitä normaalisti ei käyttäisi. Tämän kaltaista mahdollisuutta ei enää ole viidennessä osassa - tai ei ainakaan Ground Zeroesissa. Ymmärtääkseni sama pätee myös pääpeliin, missä Snake voi kantaa tietyn määrän varusteita.

Kartan puuttuminen olisi ollut vielä siedettävää, jos kentät olisivat edelleen kompaktit ts. viholliset eivät ylättäisi vähän väliä sivustalta tai olan takaa. Nykyisellään avoin kenttäsuunnittelu yhdistettynä kartan puuttumiseen sekä siihen faktaan, että kamera lähes nuoleskelee Snaken takamusta hiiviskelytilassa tekee pelaamisesta turhauttavaa. Toki mahdollisuus merkata ennalta viholliset kiikareidena avulla helpottaa huomattavasti hiiviskelyä, mutta toisaalta olen lopullisesti kyllästynyt tähän ominaisuuteen Ubisoftin pelien myötä. Nyt tästä saadaan nauttia uudessa MGS pelissä, jes.

Staminan ja rationeiden puuttuminen ei aiheuttanut huomattavaa inho reaktiota. Tästä huolimatta näiden poistaminen tuntui suoraviivaistamiselta, mikä ei ollut tarpeellista. En ole koskaan ollut regen. healthin ystävä ja olisi mukava, jos nykypäivänä löytyisi enemmän suuren budjetin pelejä missä pitäisi tarkkailla hahmon kuntoa, joka täten pakottaisi pelaajan taktikoimaan miten edetä pelissä.

Sarjan aiemmat osat on tullut pelattua luvattoman monta kertaa läpi ja PS3 tuli aikoinaan ostettua juurikin MGS4 takia. Merkittävä syy miksi olen aina pitänyt MGS -sarjan peleistä on ollut Konamin/Kojima Production munakkuus muuttaa perinteistä kaavaa jokaisessa osassa. Odotetusti näin on myös tapahtunut viidennessä osassa, mutta meikäläiselle muutokset tuntuvat todella kehnoilta päätöksiltä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

En ole missään vaiheessa odotellut suurella innolla The Phantom Painia (omasta puolesta Guns of the Patriots olisi saanut olla sarjan päättävä osa), mutta Ground Zeroesin läpipeluun ja Giant Bombin keskusteluiden myötä kiinnostus on jo pakkasen puolella, jos tämä voi olla edes mahdollista.

Kuinka moni sarjan faneista pitää MGSV uudistuksia onnistuneina? Uudistuksilla viittaan seuraaviin seikkoihin:

- muutos lineaarisesta kenttäsuunnittelusta suuriin avoimiin alueisiin
- mahdollisuus kantaa vain muutamaa asetta
- minikartan puuttuminen
- staminan ja healthin puuttuminen

Tietenkään en voi sanoa mitään konkreettista TPP:sta, mutta ainakin Ground Zeroesin kenttä oli _todella_ tylsä, niin visuaalisesti kuin pelillisiltä puitteiltaan. Jos tämä pitäisi kiteyttää yhteen sanaan, olisi sopiva sanavalinta "laatikkomainen". Kyseinen kenttä ei pitänyt sisällään lainkaan muistettavia alueita tämän koostuessa lähes yksinomaan vahtitorneista, konteista ja pitkälti identtisistä rakennuksista. Kokonaisuudessaan helposti unohdettavat kaksi tuntia kenttäsuunnittelun suhteen.

Mitä tulee aseiden kantokyvyn rajoituksiin, en ole koskaan pitänyt näistä. Etenkin jos pelisarjan aiemmissa osissa kyseistä rajoitusta ei ole ollut. Eniten tämä muutos otti päähän Max Payne 3:ssa, mutta Ground Zeroes on hyvänä kakkosena. Snaken laaja asevalikoima toi mukavaa vaihtelua pelaamiseen, sillä pelaaja pystyi aina turvautua perinteisiin varusteisiin, mutta tarvittaessa etenemisestä pystyi tehdä mielenkiintoisempaa eri vermeillä mitä normaalisti ei käyttäisi. Tämän kaltaista mahdollisuutta ei enää ole viidennessä osassa - tai ei ainakaan Ground Zeroesissa. Ymmärtääkseni sama pätee myös pääpeliin, missä Snake voi kantaa tietyn määrän varusteita.

Kartan puuttuminen olisi ollut vielä siedettävää, jos kentät olisivat edelleen kompaktit ts. viholliset eivät ylättäisi vähän väliä sivustalta tai olan takaa. Nykyisellään avoin kenttäsuunnittelu yhdistettynä kartan puuttumiseen sekä siihen faktaan, että kamera lähes nuoleskelee Snaken takamusta hiiviskelytilassa tekee pelaamisesta turhauttavaa. Toki mahdollisuus merkata ennalta viholliset kiikareidena avulla helpottaa huomattavasti hiiviskelyä, mutta toisaalta olen lopullisesti kyllästynyt tähän ominaisuuteen Ubisoftin pelien myötä. Nyt tästä saadaan nauttia uudessa MGS pelissä, jes.

Staminan ja rationeiden puuttuminen ei aiheuttanut huomattavaa inho reaktiota. Tästä huolimatta näiden poistaminen tuntui suoraviivaistamiselta, mikä ei ollut tarpeellista. En ole koskaan ollut regen. healthin ystävä ja olisi mukava, jos nykypäivänä löytyisi enemmän suuren budjetin pelejä missä pitäisi tarkkailla hahmon kuntoa, joka täten pakottaisi pelaajan taktikoimaan miten edetä pelissä.

Sarjan aiemmat osat on tullut pelattua luvattoman monta kertaa läpi ja PS3 tuli aikoinaan ostettua juurikin MGS4 takia. Merkittävä syy miksi olen aina pitänyt MGS -sarjan peleistä on ollut Konamin/Kojima Production munakkuus muuttaa perinteistä kaavaa jokaisessa osassa. Odotetusti näin on myös tapahtunut viidennessä osassa, mutta meikäläiselle muutokset tuntuvat todella kehnoilta päätöksiltä.

Erittäin hyviä pointteja, olen puolesta ja vastaan. Kuitenkin tuntuu että seuraava osa tulee olemaan eeppistä, vaikka rakastankin ykköstä ehkä enemmän kuin mitään muuta osaa.
Jotenkin tuntuu että konamilla osataan uudistukset, ja vaikka ne tuntuu radikaaleilta tulee sieltä peli josta vielä kymmenen vuoden päästä puhutaan samaan tyyliin kuin ykkösestä.

Vois vaikka pistää pleikka ykkösen tulil ja pelata originaalin metal gear solidin läpi :P

Edit. Kaikki kolme ekaa on aivan ikimuistoisia.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 1.9.2015 tärähtää!

Joo tämä eroaa aika paljon niistä lineaarisista MGS-peleistä, mutta on ilmeisesti se mitä Kojima on hakenut takaa eli isompi Peace Walker kotikoneilla. Itse pidän myös enemmän siitä vanhemmasta linjasta, mutta kyllä tämä uusikin tyyli kiinnostaa. Tämä tarjoaa jotain uutta ja ehkä vanha tyyli ei enää sovi tänäpäivänä tai ennen kaikkea myy niin paljon, kun kaikki pelit ovat openworldeja.
 
Ylös Bottom