Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

joku sanoi täällä että juonesta ei välttämättä tajua jos ei ole pelannut aikasempia. Niin kannattaako mun näinollen ostaa tätä kun en tosiaan ole pelannut aikaisemmin?.

Helposti, koska tässä ei tarinalla ole paljon väliä. Pelaamista paljon, koska voi vetää monella taktiikalla. Itse pelannut 8 episodia järjestyksessä + episodin 11 eikä ole montaa cut sceneä ollut.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Melkosia kommentteja kyllä jos sanotaan MGS ketjussa että tarinalla ei ole väliä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Sanotaanko, jotta kohtuu eeppinen esipuhe oli pelille tehty. :D

Tuotantoarvot heti ensi metreistä alkaen omassa vaatimattomassa Hideo Kojima -luokassaan. Eteen vyörytetään toisensa perään sirkuksen oudoimmat tähdet. Eikä itse pääosan esittäjäkään toiseksi jää. Pahaa tekee kun ei pääse heti ensimmäisen näytöksen jälkeen jatkamaan. Velvollisuudet kutsuvat, mutta huomenna päästään jo karauttamaan pölyt taivaalle.

Melkosia kommentteja kyllä jos sanotaan MGS ketjussa että tarinalla ei ole väliä.

Tässä tarina menee niin yli ettei ihme, kun kiksit haetaan pelin muista osa-alueista.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Juu ei kyllä alkupuhe ja Afganistanin ensimmäinen tehtävä jättäneet kylmäksi taikka pettäneet! Tiesin kyllä jo etukäteen vähän, mitä alulta odottaa, koska olin kyseisiä kohtia pelimedian videoista jonkun verran nähnyt, mutta kyllä ne silti aika henkeäseisauttavia olivat, kun viimein pyörivät siinä omalla ruudulla youtubevideon sijaan.

Tarina vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta ja hyvältä, kunhan muistaa pitää mielessä sen faktan, että lähes minkä tahansa kulman takaa periaatteessa voi paljastua jotain yliluonnollista. Esimakuahan asiasta saadaan jo ihan prologiosiossa, sen enempää spoilaamatta. Pelimekaniikat ja agenttitoiminta on kyllä hyvin toteutettu ainakin Afganistanin ensimmäisen tehtävän perusteella! Ei mitään valittamista kontrolleista, grafiikka on omaan silmään enemmän kuin riittävän nättiä ja peliä pyörii tasaisesti. Kontrollit ja pelimekaniikka löytyy tällaiselta kokemattomammaltakin MGS-pelaajalta nopeahkosti ja jo Afganistanin alussa sitä huomaa liikkuvansa vähintäänkin kohtuullisen sulavasti ja agenttimaisesti pitkin ympäristöä.

Tässä sitä jo huomaa odottavansa kohtuullisen innokkaasti seuraavaa pelihetkeä pelin parissa! Pitäisi seuraavaksi alkaa perehtyä siihen oman tukikohdan toimintaan ja sen jälkeen varmaan pitäisi palata taistelutantereelle värväämään sotilaita ja hankkimaan raaka-aineita ja siinä sivussa perehtymään lisää pelattavuuteen ja pelin hienouksiin. Seikkailu Big Bossin saappaissa jatkuu huomenna...
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Kiitoksia vastauksista. Nykyään tulee niin harvoin hyviä pelejä että kai tämän nyt voinee ostaa. Melkein kaikki open world pelit on mulle sellaisia että ne on melkein ostettava. Ja tässä pelissä on seki hyvä puoli että on paljon tekemistä. Huomenna kauppaan hakemaan peli. :)
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Osaako joku sanoa, missä tässä on pause menu ? En ole vielä saanut nettiyhteyttä tässä pelaamaan. Serveriongelman ilmoituksessa mainitaan, että voisi yrittää yhteyttä uudelleen pause menusta. En ole moista connect network komentoa kyllä missään nähnyt. Täytyypi vielä sanoa, että pikkuhiljaa peli maistuu entistä paremmin, toki edelleen kaipaisi lisää vanhojen kaltaisia cut scenepläjäyksiä. No ehkä niitä vielä tulee.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Eteen vyörytetään toisensa perään sirkuksen oudoimmat tähdet.

Tiedän että tuo on aina ollut osa sarjaa, mutta mulle nuo yliluonnolliset ukkelit vähän latistavat tunnelmaa - peli(t) toimisi(vat) ilman niitäkin oikein hyvin.

Tai no, siitä kai monelle tulee sarjan viehätyskin - tavallaan ollaan oikeassa aikakaudessa, tavallaan oikeassa sodassa...mutta mukana hyörivät vinksahtaneet sarjakuva-pahikset ja Metal Gear -robottisotakoneet.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Osaako joku sanoa, missä tässä on pause menu ? En ole vielä saanut nettiyhteyttä tässä pelaamaan. Serveriongelman ilmoituksessa mainitaan, että voisi yrittää yhteyttä uudelleen pause menusta. En ole moista connect network komentoa kyllä missään nähnyt. Täytyypi vielä sanoa, että pikkuhiljaa peli maistuu entistä paremmin, toki edelleen kaipaisi lisää vanhojen kaltaisia cut scenepläjäyksiä. No ehkä niitä vielä tulee.
Kosketuslevyn vasemmasta puolesta pääsee pause menuun.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Jumantsuikka.

Eilen ehdin pelata prologin ja pari missionia. Olipahan menoa.

Eka missioni:
Olin tästä Millerin pelastusoperaatiosta katsastanut vuosi (vai kaksi?) sitten sen E3-videon, mutta nyt kun pääsi itse ohjaksiin, kaikki tuntui niin sulavalta ja taktiselta ettei mitään rajaa. Pääsi etenemään todella hitaasti ja vaarat huomioiden. Näin huikeaa sniikkailufiilistä en muista kokeneeni aikoihin. Lopun SKULL-joukot olivat sen sijaan ujo pettymys. Olisi kai niidenkin ohi pystynyt sniikkaamaan (sillan alta oikealta koukaten?), mutta hätäännyin sen verran, että ajojahdiksihan tuo meni :D

Spetz Nats -komentajan kaappaamismissio oli puolestaan mukavasti "arkisempi". Pääsi toteuttamaan perinteistä taktista vakoilutoimintaa, jota niin sarjalta kaipasin. Seuraavaksi ajattelin lähinnä parannella mother basea sivutehtäviä suorittamalla.

Hyvin sai näihin tunteja upotettua: prologi 1h, eka mission vajaa 2h ja toka mission n. tunti. Hitaasti mutta varmasti :)
En muista hetkeen tällaista fiilistä, että odottaisi eniten pääsevänsä jatkamaan pelaamista. Vaikka sinällään pelin odotus ei tuntunut pitkältä ja oma hype oli aika hillittyä, lopputulos vaan osoittautui niin upeaksi. Hyvältä näyttää, Hideo!

Jännä yksityiskohta tuo, että alku- ja lopputekstit tulevat joka missiossa. Sinänsä luo leffamaista tunnelmaa joka lähtöön. Ja ainakin on oikeudenmukaisesti listattu A Hideo Kojima Game ja Kojima Productions, toisin kuin pelin promomateriaaleissa.

Kysymys: jos haluaa tehdä tietystä missionista kaikki "tavoitteet", voiko niitä tehdä yksitellen eri suorituksista yhdistämällä vai onko ne kaikki tehtävä aina yhden yrityksen aikana?

Sen verran mainitsen vielä ensikokeilusta, että mulla peli kaatui prologin jälkeiseen asennukseen kahdesti (38 seconds remaining -ilmoitus ei edennyt). Pelilevy oli irrallaan kotelossa, kun se tuli postissa, ja siinä oli muutama hento skraidu. Prologista pääsin etenemään, kun poistin levyn ja pyyhin pintaa. Kaverilla kävi niin, että joutui asentamaan pelisisällöt uusiksi.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Kysymys: jos haluaa tehdä tietystä missionista kaikki "tavoitteet", voiko niitä tehdä yksitellen eri suorituksista yhdistämällä vai onko ne kaikki tehtävä aina yhden yrityksen aikana?
Käsitääkseni pystyy, varmistan kohta asian pelissä.

Ps. Näyttää olevan serveri ongelmia.

Daily reward lista julko pelissä:
1/9: Biological Materials (Processed) x5000
2/9: MB Coins x15
3/9: Digitails (Lutea) x16
4/9: Common metals (Processed) x5000
5/9: MB Coins x35
6/9: MB Coins x30
7/9: 100 000 GMP
9/8: Biological Materials (Processed) x5000
(The daily bonus changes over at 01:00 (PDT)/10:00 (CEST)/17:00 (JST))
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Kosketuslevyn vasemmasta puolesta pääsee pause menuun.
Jahas.. Minulla ei kosketuslevystä tapahdu mitää. Pitääkin testata jollain toisella pelillä, että onko ohjaimessa vika. Voisko joku tsekkaa mitä muita toimintoja kosketuslevyssä on tässä pelissä?
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Jahas.. Minulla ei kosketuslevystä tapahdu mitää. Pitääkin testata jollain toisella pelillä, että onko ohjaimessa vika. Voisko joku tsekkaa mitä muita toimintoja kosketuslevyssä on tässä pelissä?
Vasen puoli painamalla = pause ja oikea puoli painamalla = idroid
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Peliä on takana n. 6-8 tuntia, 5 missionia ja useita sideopseja suoritettu. Ja kyllä tuo avoimen maailman Metal Gear hiiviskely toimii, kuin junan vessa. Omaan makuun täydellinen peli, jossa ainut kauneusvirhe on nuo missioneiden alku ja lopputekstit. Välillä katkaisee hyvän tunnelman pelissä, kun nuo rullaa ruudulle. Muilta osin peli on täyttä timanttia.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

On kyllä loistava peli! Taitaa toi Fox Engine olla 1 parhaista pelimoottoreista mitä on tehty, näyttää todella hyvältä ja pyörii uusilla konsoleilla käytännössä lukittuna 60fps. Aika kaukana ollaan AC:Unityn ja Witcher 3 kaltaisista purkkaviritelmistä jotka seilaa 20-30 fps väliä, tässä PS3 ja 360 versiot on sillä tasolla.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

On kyllä loistava peli! Taitaa toi Fox Engine olla 1 parhaista pelimoottoreista mitä on tehty, näyttää todella hyvältä ja pyörii uusilla konsoleilla käytännössä lukittuna 60fps. Aika kaukana ollaan AC:Unityn ja Witcher 3 kaltaisista purkkaviritelmistä jotka seilaa 20-30 fps väliä, tässä PS3 ja 360 versiot on sillä tasolla.

Minusta toi ei taas pomppaa kyllä mitenkään erityisesti ulkoasultaan. Maasto ja rakennukset on lähes low-polyä. Hahmot ja iho-shaderit taas ovat varsin onnistuneita, muttei mitenkään eroa nykypeleistä muuten. Vanhalla sukupolvella pelihän on hyvinkin samannäköinen kuin uudellakin, joskin suuri ero resolutiossa ja fps:ssä. Ehkä värimaailmalla on saatu ulkoasua saatu "paranneltua", muttei tuo tosiaan YouTuben perusteella mitenkään erityisen hienoa ole.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

En erityisemmin lämmennyt Ground Zeroesiin, mutta kyllähän tämä on koettava jossain vaiheessa. Miten vertailisitte pelimekaniikkaa, vaikeustasoa tai muuten vaan Phantomia ja Ground Zeroes esiosaa?
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Minulla kun yrittää "connect online", niin ei toimi. Failed to connectia hyppää ruudulle. Jotain serveri ongelmia ilmeisesti.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Day one edition hommattu. Eteen tuli semmoinen ongelma ettei "Metal gear online additional content" koodi toimi. Johtuuko tämä siitä ettei MGO ole vielä saatavilla? Vai ovatko muut saaneet kyseisen koodin toimimaan? Kaksi muuta koodi lappusta kyllä toimi.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

[SUP][/SUP]
Day one edition hommattu. Eteen tuli semmoinen ongelma ettei "Metal gear online additional content" koodi toimi. Johtuuko tämä siitä ettei MGO ole vielä saatavilla? Vai ovatko muut saaneet kyseisen koodin toimimaan? Kaksi muuta koodi lappusta kyllä toimi.

Eikös MGSOnline aukea vasta lokakuun alussa, eli kuukauden päästä? Veikkaisin sitä vahvasti syylliseksi tähän harmiin.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Day one edition hommattu. Eteen tuli semmoinen ongelma ettei "Metal gear online additional content" koodi toimi. Johtuuko tämä siitä ettei MGO ole vielä saatavilla?
Siitä johtuu.

The @MetalGearOnline code will work once MGO is released on the 6th of October. Don't try to redeem it now, it won't work

Lähde: Twitter (@konamieu)
 
Ylös Bottom