Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metallimusiikki ja soittimet

Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Karkeasti, kitara joka soittaa perus komppia kokoajan, eli ei soita sooloja. Mutta musiikki ihmiset voivat varmasti korjata minua jos olen väärässä.
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Jos joku ihmttelee mistä minun musiikki -kysymykseni tuli, niin voin valoittaa asiaa. Koulussa (=lukio) on musiikissa tehtävänä esitellä lempibändi. Mietin pitkään (Anti-Flag, Bad Religion, Foo Fighters, Green Day, Metallica ...) ja valitsin Bad Religionin. Sitten kävin katsomassa yhtä Bad Religion aiheista kotisivua ja siellä puhuttiin rhythm guitarista. Ymmärsin että se tarkoittaa suomeksi rytmikitaraa mutten virallisempaa ilmaisua (komppi kitara?). Tässä sitä nyt ollan ;)
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Sarine sanoi:
Karkeasti, kitara joka soittaa perus komppia kokoajan, eli ei soita sooloja. Mutta musiikki ihmiset voivat varmasti korjata minua jos olen väärässä.

Näinhän se on. Luulisin kuitenkin, että rytmikitara on se virallisempi suomenkielinen termi. Komppikitara toki suunnilleen yhtä usein käytetty.

Monissa bändeissä kuitenkin lead- ja komppikitaristin raja on hyvin hämärä, eli molemmat/kaikki kitaristit soittavat vuorotellen sooloja. Esimerkkeinä nyt vaikkapa Iron Maiden ja Megadeth. Tai jos musiikki on sellaista, jossa ei juurikaan leadeja tai sooloja ole (esim. suoraviivainen punk-junttaus). Tällöin ei ole kovin luontevaa puhua lead- tai rytmikitaristeista. Puhuin tässä nyt siis soittajista, tietenkin lead- ja rytmikitara on sinällään (rock-)musiikissa tietyllä hetkellä yleensä helposti erotettavissa, vaikka soittajat vaihtelisivat.

Olipas sekavaa tekstiä...
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Jankki sanoi:
Mietin pitkään (Anti-Flag, Bad Religion, Foo Fighters, Green Day, Metallica ...) ja valitsin Bad Religionin
Anti-Flag ja Bad Religion on kyllä helkutin kovia bändejä, oli varmaan vaikea päätös :)

jeremy sanoi:
Tai jos musiikki on sellaista, jossa ei juurikaan leadeja tai sooloja ole (esim. suoraviivainen punk-junttaus).
Jo Bad Religionia kuunnellessa tajuaa millä bändillä on hienoimmat/kauneimmat soolot koskaan, vaikka eihän Bad Religion ole kyllä aivan sitä räkäsintä punkkia mutta kuitenkin, on niitä sooloja suurella osalla punk bändeistä.
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Slayeria tulee kuunneltua ja muuta trashmetallia, esim. Pantera. Olin siä Helsingissäkin 17.10 kattomassa, kun Slayer ja knotti soitti ja hienoo oli. :eek:
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Sarine sanoi:
Anti-Flag ja Bad Religion on kyllä helkutin kovia bändejä, oli varmaan vaikea päätös :)
Nyt kun mietin, niin haluasin vaihtaa Anti-Flagiin. No, olkoon vaan BD -aiheena! Ei sillä niin väliä enää ole..
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Sarine sanoi:
Jo Bad Religionia kuunnellessa tajuaa millä bändillä on hienoimmat/kauneimmat soolot koskaan, vaikka eihän Bad Religion ole kyllä aivan sitä räkäsintä punkkia mutta kuitenkin, on niitä sooloja suurella osalla punk bändeistä.

Nimenomaan, Bad Religion ei todellakaan sovi kategoriaan "suoraviivainen punk-junttaus". Tarkoitin just tota musiikillisesti pelkistetyimpää punkkia/thrashia, joissa saattaa olla pelkkää komppia.

Bad Religionilla on todellakin erinomaisia sooloja, esim. Ten in 2010:ssa on ihan mieletön.
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Toimiikohan nyt tämä viestin lähetys. No kuitenkin olen pahoillani totaalisesta sekoilustani Kreatorin, Sodomin&Destructionin suhteen. Mutta kuitenkin ajattelin ilmoittaa että olen tilannut uuden rumpusetin. Merkki on Pearl Sarja on Masters Custom, joka on niin sanotusti Pearlin Hi-end rumpusarjaa. Koot ovat seuraavat:

2x20x16 basarit
8x8,10x9,12x10,14x12 tomit

Hintaa kannuille tuli noin 2900 Johon sisältyi tomiständit, virveli ja hi-hat ständi. virveli pitää ostaa vielä erikseen, plus räkki noille kannuille. Jotka muut soitatte rumpuja, kertokaa hieman omista rummuistanne.
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Zos kia cultus sanoi:
Hintaa kannuille tuli noin 2900
Ai että kun olisi noin paljon rahaa :)

Sain eilen hankittua Judas Priestin Painkiller levyn, bändihän kuulostaa paremmalta mitä luulin, aluksi oli pientä kähinää laulajaa vastaan (kun en oikein tuollaisesta laulusta pidä) mutta nyt olen oppinut pitämään siitäkin, erittäin hyvä levy siis, nyt vaan lisää :)
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Sarine sanoi:
Ai että kun olisi noin paljon rahaa :)

Sain eilen hankittua Judas Priestin Painkiller levyn, bändihän kuulostaa paremmalta mitä luulin, aluksi oli pientä kähinää laulajaa vastaan (kun en oikein tuollaisesta laulusta pidä) mutta nyt olen oppinut pitämään siitäkin, erittäin hyvä levy siis, nyt vaan lisää :)

Metal meltdown ja hell patrol on kanssa hyvä kappaleita kyseiseltä levyltä.
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Jumala sanoi:
Näemmä Panteran ex-kitaransoittelija Dimebag Darrel päässyt hengestään.

http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=30147

Ei helevetti :( :( :(

Tämä on todella surullinen uutinen... päivä on pilalla. . . voi vittu... ei näin voi käydä.... ja taas tuossa osavaltiossa. Voi jumalauta.

http://www.soneraplaza.fi/vapaaaika/artikkeli/0,2973,h-8955_a-262235,00.html

"Lavalle päästyään asemies alkoi ampua yleisöä kohti, kunnes hänet ammuttiin. "

Kuinkas monta asehullua tuossa konsertissa oikeastaan oli.

Lepää rauhassa Dime
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Todellakin surullinen uutinen, eilinen meni vitutukseen ja jonkinnäköisen shokin parissa. Tänään ostetaan poikien kanssa viskiä, ja otetaan Dimen kunniaksi ihan kunnolla.
R.I.P Dimebag Darrel ..... Suuren hevikitaristin ääni on vaiennut.




Se siitä Pantera Reunionista,,,,
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

R.I.P Dime :(
Jos joku räppistara kuolee siitä kuullaan vielä ikuisuuksien päästä, mutta kuuluisan hevikitaristin menehtymisestä saatetaan mainita MTV:en "uutiskatsauksessa" :mad: :(
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Eilen oltiin kaverin kanssa kouvolan Rytmikatissa katsomassa Dauntlessia. Hyvin ne jätkät veti! Niskat ihan sika kipeät moshaamisesta :D
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Dauntless on kyllä melko komia bändi. on tullut itsekkin kuunneltua jokseenkin heidän musiikkiaan. Keikkoja on taas aika heikonlaisesti täällä Kuopio-Jyväskylä alueella, tarkoitan raskaampaa musiikkia, toivottavasti tilanne korjaantuisi pikapuoliin.
 
Ylös Bottom