Metacriticissä peli on jakanut mielipiteitä hyvin paljon. Paljon lienee syynä Epic-homma mutta nyt kun tuli itse pelailtua useampi tunti ensimmäiseen avoimeen maastoon asti, niin täytyy sanoa, että ehkä osa kritiikistä on myös itse pelistä.
Tiivistettynä: kankea ohjaus, tönkkö fysiikka maailmassa, liiat näppäin promptit eri asioihin, erityisesti ryömimiseen tai vaikka pienestä kolosta seinän toiselle puolelle menemiseen pelkän kyykistymisen sijasta.
Peli myös jumitti kahdesti täysin. Piti sammuttaa ja käynnistää uusiksi. One X:llä pelaan.
Tässä on viime aikoina ennen Exodusta pelaillut Apex Legendsiä ja Resident Evil 2:sta ja erityisesti noiden jälkeen tuntuu Exodus suoraan sanottuna tympeältä pelata.
Ensimmäistä avointa maastoa tutkin hieman ennen lopettamista. Sitä ennen olikin suoraan sanottuna täyttä skriptattua putkea, jossa hahmot ei lopeta selittämistä ikinä. Minä siis jopa tykkään kuunnella pelihahmojen juttuja mutta liika on silti liikaa jos ei ole oikeasti edes sanottavaa. Se yksikin aseenpuhdistaja-ukko, huh huh...
Avoin maailma ja sen kautta esitellyt ominaisuudet sekä ihan sen tuoma puhdas vapaus putken jälkeen toivat kuitenkin toivon pilkahduksen jatkosta. En tuomitse koko peliä vielä mutta todella tylsä aloitus tuo oli.
Eniten kuitenkin lannisti ohjaus. Oliko aiemmat pelit näin tönkköjä? Täytyykö tässä pistää auto-aim takaisin päälle tai jotain? Tekisi mieli kaivaa aiemmat pelit esille ja testata sekä vertailla mutta en kyllä ainakaan muista että aiemmat olisivat näin tönkköjä olleet.
Voin vain kuvitella jotain isompaa mörökölli-lauman kohtaamista tällaisella ohjauksella. Siinä ei erikseen mitään Hardcore Rangereitä tarvita.