Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metro Exodus

Ehtisin pelin aamulla lataamaan ja sen verran kokeilin että ajoin benchmarkin kerran läpi.

4K RTX high, DLSS on, Ultra asetukset, hairworks on, Tessalaatio on ja keskiarvo oli 51 FPS.

Tuosta kun pudottaa asetukset HIGH niin menee varmaan 60 FPS Keskiarvolla läpi. Pitää myös muistaa että pelin testi on todella raskas, niin sanottu pahin skenaario mitä voi tulla vastaan, eli 90% pelistä pyörii paljon paremmin.

Kone:
RTX 2080Ti
6700K 4.0
16GB ram

Tuosta on ollut puhetta että DLSS tekee pelistä sumean näköisen mutta katsotaan nyt onko se kuinka paha ja miten se vertautuu kun jos pudottaa resoluution 1440p ja ilman DLSS.
 
Tulipa sittenkin hommattua jo, kun on kova hinku päästää kunnon yksinpelin kimppuun. Ja ihan hyvältä tää maistuu. Toki vähän kankeutta on yms, mutta se sopii jotenkin tähän peliin. Grafiikka tosi nättiä myös PS4 prolla. Annan kuitenkin lopullisen tuomion kun olen ehtinyt enemmän pelaamaan, nyt on vasta pari tuntia takana.
 
Tuosta on ollut puhetta että DLSS tekee pelistä sumean näköisen mutta katsotaan nyt onko se kuinka paha ja miten se vertautuu kun jos pudottaa resoluution 1440p ja ilman DLSS.

Kerrotko mitä tämä DLSS tekee?

Mä pääsen vasta noin 21 maissa lataamaan peliä koneelle.
 
Tulipa sittenkin hommattua jo, kun on kova hinku päästää kunnon yksinpelin kimppuun. Ja ihan hyvältä tää maistuu. Toki vähän kankeutta on yms, mutta se sopii jotenkin tähän peliin. Grafiikka tosi nättiä myös PS4 prolla. Annan kuitenkin lopullisen tuomion kun olen ehtinyt enemmän pelaamaan, nyt on vasta pari tuntia takana.
Kannattaa laittaa aim assist ja aim assist border nollille, niin paranee kummasti pelattavuus (ainakin omalla kohdalla)
 
Kerrotko mitä tämä DLSS tekee?

Mä pääsen vasta noin 21 maissa lataamaan peliä koneelle.

Sen on tarkoitus toimia kuten AA=Anti-Aliasing ja poistaa kuvasta rosoisia reunoja, mutta kuitenkaan sen ei pitäisi sumentaa kuvaa kuten AA ja sen sijaan että se vähentäisi ruudunpäivitystä se parantaa sitä.

Ensimmäiset vaikutelmat on että se parantaa frameratea paljon ja poistaa rosoisia reunoja, mutta se myös sumentaa kuvaa toisin kuin Nvidialla luvattiin.

Edit: niin ja se toimii vain 2000 sarjan korteilla kuten RTX.
 
Kannattaa laittaa aim assist ja aim assist border nollille, niin paranee kummasti pelattavuus (ainakin omalla kohdalla)
Juu laitoin ne nollille heti kun huomasin että ne on päällä. Siltikin kontrollissa on vähän kankeutta, varmaan PC:llä olisi parempi pelailla. Valitsin kuitenkin pleikka version, kun itse en halua ylimääräisiä sovelluksia koneelle Steamin ja Originin lisäksi.
 
Juu laitoin ne nollille heti kun huomasin että ne on päällä. Siltikin kontrollissa on vähän kankeutta, varmaan PC:llä olisi parempi pelailla. Valitsin kuitenkin pleikka version, kun itse en halua ylimääräisiä sovelluksia koneelle Steamin ja Originin lisäksi.
Reseteran puolella valittelevat input lagia konsoliversioissa, niin toivottavasti korjaavat tuota päivityksillä, että olisi sulavampaa.
 
Tulipa sittenkin hommattua jo, kun on kova hinku päästää kunnon yksinpelin kimppuun. Ja ihan hyvältä tää maistuu. Toki vähän kankeutta on yms, mutta se sopii jotenkin tähän peliin. Grafiikka tosi nättiä myös PS4 prolla. Annan kuitenkin lopullisen tuomion kun olen ehtinyt enemmän pelaamaan, nyt on vasta pari tuntia takana.
Pitääkö tätä kuinka kauan pelata, että alkaa näyttämään hyvältä? Tää alku on ainakin kuin pelaisi ps3 peliä..
 
Pitääkö tätä kuinka kauan pelata, että alkaa näyttämään hyvältä? Tää alku on ainakin kuin pelaisi ps3 peliä..
Oletko sinne ekalle isolle alueelle päässyt? Ainakin omasta mielestä tämä on kyllä perkuleen upean näköinen. Ei tämä nyt miltään ps3 peliltä näytä :D
 
Oletko sinne ekalle isolle alueelle päässyt? Ainakin omasta mielestä tämä on kyllä perkuleen upean näköinen. Ei tämä nyt miltään ps3 peliltä näytä :D

Joo varsin upealta näyttänyt mitä olen pari tuntia ehtinyt pelata. Tuleeko muilla Half-life 2 viboja tästä? Itelle jostain syystä tulee, varsinkin tuosta ekasta isommasta alueesta. Tähtäys vähä jäykkää mutta muuten on kyllä maistunut oikein hyvin. :)
 
Oletko sinne ekalle isolle alueelle päässyt? Ainakin omasta mielestä tämä on kyllä perkuleen upean näköinen. Ei tämä nyt miltään ps3 peliltä näytä :D
Juu, juna kohtauksen jälkeen alkoi näyttämään hienolta Alku oli omasta mielestä aika kökköä..Xbox One X:llä mennään siis
 
Juu, juna kohtauksen jälkeen alkoi näyttämään hienolta Alku oli omasta mielestä aika kökköä..Xbox One X:llä mennään siis
Juu, toi alku on ymmärtääkseni aika monen mielestä näyttänyt siltä, kuin pelaisi edellisen sukupolven konsoleilla, mutta junan jälkeen paranee.

Joo varsin upealta näyttänyt mitä olen pari tuntia ehtinyt pelata. Tuleeko muilla Half-life 2 viboja tästä? Itelle jostain syystä tulee, varsinkin tuosta ekasta isommasta alueesta. Tähtäys vähä jäykkää mutta muuten on kyllä maistunut oikein hyvin. :)
Täällä tuli ihan samat fiilikset, kun pääsi sinne ekalle alueelle :)
 
En kovin kauaa nyt pelannut kun vielä tutorial kesken, mutta kyllä on niin moni asia parantunut edellisistä metroista että huhheijaa. Grafiikat tietenkin ovat ihan uskomattoman hyvät, mutta myös pelin Dolby Atmos ääniraita on huikea ja pelaaminen vaan tuntuu jouhevammalta. Ääninäyttely on itseasissa paljon parempaa kuin edellisissä osissa ja poissa ovat jäykät animaatiot kun hahmot liikkuu ruudulla. Vielä edes päässyt kunnolla pelaamaan ja olen jo ihan rakastunut, huomenna lisää.
 
Sitten PC version testejä Alexin mukana. Vaikka konsoli versiot on hienoja, PC versio nousee ihan omalle tasolleen kun pistää asetuksia päälle joita konsoleilta ei löydy. Suurimpana muutoksena tietenkin Ray Tracing Global Illumination joka näyttää miltä pelien seuraava sukupolvi voi olla jos tämä saadaan myös konsoleille. Se tekee valaistuksesta niin luonnollisen näköisen että perinteinen keino näyttää todella keinotekoiselta, nyt ollaan vielä lasten kengissä ja voi vaan kuvitella mitä saadaan aikaan kun pystytään yhdistämään Ray Tracing valaistus ja heijastukset yhteen peliin.

 
Metacriticissä peli on jakanut mielipiteitä hyvin paljon. Paljon lienee syynä Epic-homma mutta nyt kun tuli itse pelailtua useampi tunti ensimmäiseen avoimeen maastoon asti, niin täytyy sanoa, että ehkä osa kritiikistä on myös itse pelistä.

Tiivistettynä: kankea ohjaus, tönkkö fysiikka maailmassa, liiat näppäin promptit eri asioihin, erityisesti ryömimiseen tai vaikka pienestä kolosta seinän toiselle puolelle menemiseen pelkän kyykistymisen sijasta.

Peli myös jumitti kahdesti täysin. Piti sammuttaa ja käynnistää uusiksi. One X:llä pelaan.

Tässä on viime aikoina ennen Exodusta pelaillut Apex Legendsiä ja Resident Evil 2:sta ja erityisesti noiden jälkeen tuntuu Exodus suoraan sanottuna tympeältä pelata.

Ensimmäistä avointa maastoa tutkin hieman ennen lopettamista. Sitä ennen olikin suoraan sanottuna täyttä skriptattua putkea, jossa hahmot ei lopeta selittämistä ikinä. Minä siis jopa tykkään kuunnella pelihahmojen juttuja mutta liika on silti liikaa jos ei ole oikeasti edes sanottavaa. Se yksikin aseenpuhdistaja-ukko, huh huh...

Avoin maailma ja sen kautta esitellyt ominaisuudet sekä ihan sen tuoma puhdas vapaus putken jälkeen toivat kuitenkin toivon pilkahduksen jatkosta. En tuomitse koko peliä vielä mutta todella tylsä aloitus tuo oli.

Eniten kuitenkin lannisti ohjaus. Oliko aiemmat pelit näin tönkköjä? Täytyykö tässä pistää auto-aim takaisin päälle tai jotain? Tekisi mieli kaivaa aiemmat pelit esille ja testata sekä vertailla mutta en kyllä ainakaan muista että aiemmat olisivat näin tönkköjä olleet.

Voin vain kuvitella jotain isompaa mörökölli-lauman kohtaamista tällaisella ohjauksella. Siinä ei erikseen mitään Hardcore Rangereitä tarvita.
 
Metacriticissä peli on jakanut mielipiteitä hyvin paljon. Paljon lienee syynä Epic-homma mutta nyt kun tuli itse pelailtua useampi tunti ensimmäiseen avoimeen maastoon asti, niin täytyy sanoa, että ehkä osa kritiikistä on myös itse pelistä.

Tiivistettynä: kankea ohjaus, tönkkö fysiikka maailmassa, liiat näppäin promptit eri asioihin, erityisesti ryömimiseen tai vaikka pienestä kolosta seinän toiselle puolelle menemiseen pelkän kyykistymisen sijasta.

Peli myös jumitti kahdesti täysin. Piti sammuttaa ja käynnistää uusiksi. One X:llä pelaan.

Tässä on viime aikoina ennen Exodusta pelaillut Apex Legendsiä ja Resident Evil 2:sta ja erityisesti noiden jälkeen tuntuu Exodus suoraan sanottuna tympeältä pelata.

Ensimmäistä avointa maastoa tutkin hieman ennen lopettamista. Sitä ennen olikin suoraan sanottuna täyttä skriptattua putkea, jossa hahmot ei lopeta selittämistä ikinä. Minä siis jopa tykkään kuunnella pelihahmojen juttuja mutta liika on silti liikaa jos ei ole oikeasti edes sanottavaa. Se yksikin aseenpuhdistaja-ukko, huh huh...

Avoin maailma ja sen kautta esitellyt ominaisuudet sekä ihan sen tuoma puhdas vapaus putken jälkeen toivat kuitenkin toivon pilkahduksen jatkosta. En tuomitse koko peliä vielä mutta todella tylsä aloitus tuo oli.

Eniten kuitenkin lannisti ohjaus. Oliko aiemmat pelit näin tönkköjä? Täytyykö tässä pistää auto-aim takaisin päälle tai jotain? Tekisi mieli kaivaa aiemmat pelit esille ja testata sekä vertailla mutta en kyllä ainakaan muista että aiemmat olisivat näin tönkköjä olleet.

Voin vain kuvitella jotain isompaa mörökölli-lauman kohtaamista tällaisella ohjauksella. Siinä ei erikseen mitään Hardcore Rangereitä tarvita.
Twitterissä porukka oli laittanut kehittäjille valituksia ohjauksesta, niin ovat nyt ottaneet asian selvitettäväksi ja toivotaan, että julkaisevat nopeasti päivityksen tuohon sekä muihin bugeihin.

Mullaki on semmoinen muistikuva, että ohjaus ei olisi noin tönkkö ollut, mutta ehkäpä se johtuu siitä, kun olen viimeksi pelannut tuon Metro 2033 Redux version joka oli 60fps ja tämä Exodus 30fps.
 
Ei kai tuosta nyt tarvitse paskamyrskyä nostaa. Mielipide siinä missä muutkin. 3/5 on kuitenkin ihan ookoo.

Tuntui että annoit aika paljon painoarvoa teknisen toteutuksen kömmähdyksille. Mainitset Metro Exoduksen olevan yksi sukupolven komeimmista peleistä. Jos peli olisi toiminut teknisesti paremmin, niin olisiko arvosana noussut neljään tähteen?
 
Ylös Bottom