Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metroid IV hype

Guardian Viper

KonsoliFIN Alumni
Whoa! huomasin just GameSpotista että tällänen on tulossa GBA:lle! Näyttää siistiltä! ja paljon lupaavammalta (eli perinteisemmältä) kuin GameCuben Metroid Prime! :D

Metroid GBA

Hyökkäsin välittömästi GameSpottiin, kun et urlia itse jaksanut pistää... joten tässä linkki jota uskoakseni tarkoitit: http://gamespot.com/gamespot/filters/products/0,11114,516709,00.html

Ja nuo "kuvat" ovat todennäköisesti jotain artistien tekemiä luonnoksia tai vastaavia... on kuitenkin erittäin mukava nähdä uutta Metroid-peliä GBA:lla!

- Esa

Re: Metroid GBA

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi
Hyökkäsin välittömästi GameSpottiin, kun et urlia itse jaksanut pistää... joten tässä linkki jota uskoakseni tarkoitit: http://gamespot.com/gamespot/filters/products/0,11114,516709,00.html

Ja nuo "kuvat" ovat todennäköisesti jotain artistien tekemiä luonnoksia tai vastaavia... on kuitenkin erittäin mukava nähdä uutta Metroid-peliä GBA:lla!

- Esa

Kyllä on ihan pelistä! Katso täältä video-kuvaa josta ne kuvat on otettu! :D

Metroid IV Movie 1

Metroid...

Vaikka en ole liiemmin Metroideja pelaillut (olenko jäänyt paljosta paitsi?), niin kyllä tuo aika hyvältä näyttää..

Ja siitä vaan odottamaan.

- Esa

Re: Metroid...

Vaikka en ole liiemmin Metroideja pelaillut (olenko jäänyt paljosta paitsi?), niin kyllä tuo aika hyvältä näyttää..

Voin sanoa että olet. Muistan kun kokeilin aikoinaan ensimmäistä Metroidia NESillä ja ihastuin heti vaikka peli oli tuolloin jotenkin todella pelottava (olin jotain 7 vuotta vanha). Sittemmin veljeni muistaakseni myi tuon pelin ja se harmittaa vieläkin. Onneksi sain heti seuraavana jouluna Metroid 2:n GB:lle ja vaikkei vetänyt vertoja ykköselle, loistava peli kuitenkin. Ja sitten... Super Metroid. Haaaallleluja! Ei kenties paras peli, mutta SNESin ja muutenkin pelihistorian TOP 10:ssä on ainakin minulla. Vaikken peliä itselleni ostanutkaan tuli kavereilla tahkottua ihan laittoman paljon! Syy miksen hankkinut SM:ää johtuu siitä että piti valita joko Mega Man X:stä ja Super Mertoidista... ja nykyään kyllä harmittaa että tuli tuo MMX ostettua. :( Eli nyt odotan innolla Metroid IV:tä! Aika mielenkiintoinen homma että tämä GBA-peli sai nelosnimen eikä GC:n Prime...

Re: Metroid...

Vaikka en ole liiemmin Metroideja pelaillut (olenko jäänyt paljosta paitsi?)
Asian voi vielä korjata osta NES ja metroid... on hyvä, mutta todella vaikea...:)

Melkein ajattelin jo myydä Advancen pois mutta en taida sittenkään...

Minäkään en ole Metroideja pelannut, mutta kyllähän niitä emulaattoreilla pääsee pelaamaan että pitänee kokeilla! Niitä pelejähän on tullut tähän mennessä kolme, Metroid ja Metroid 2 (NES) ja Super Metroid (SNES)? Ei kai niitä ole millään Game Boylla? Voisi nuo kolme pelata läpi ennenkuin hyökkää uusien kimppuun niin saa vähän pelin juonesta ja ideasta kiinni...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan flamer

Niitä pelejähän on tullut tähän mennessä kolme, Metroid ja Metroid 2 (NES) ja Super Metroid (SNES)? Ei kai niitä ole millään Game Boylla?

Kyllä Metroid II: Return of Samus on GB-peli. En kai väittäsi tuota huvinvuoksi, kun satun omistamaan kyseisen pelin? :D

Return Of Samus on mainio GBA:lla pelattaessa, kun Samus saa vielä oikeanoppisen värityksen oletuksena. Sattumaa vai salaliittoa?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ghegs
Return Of Samus on mainio GBA:lla pelattaessa, kun Samus saa vielä oikeanoppisen värityksen oletuksena. Sattumaa vai salaliittoa?

Kyllä tuo väritys muistaakseni tuli myös Game Boy Colorillakin, kun kokeilin ennen Advancen ostoa :) Ihan kiva homma sinänsä. Tuli taas tahkottua tätäkin geimiä kun kuulin Metroid IV:stä! Ai että kuinka mahtava geimi tää onkaan :D

Edit: taas kirjoitusvirheiden korjausta :D

Teidän täytyy nyt kyllä kertoa minulle mitä hyvää noissa Metroid-peleissä oikein on? :rolleyes:

- Esa

Ei sitä voi sanoin kuvailla! Noh loistava tunnelma ja pelattavuus, hienot grafiikat (varsinkin Super Metroidissa!), jättimäiset pomot, paljon tekemistä ja pääosassa varmaankin ensimmäinen naispuolinen peli-sankaritar! Miten tuota oikein muuten sanoiksi pukisi ilman että rupeaisi itse tekemään pelistä pitkää arvostelua... :D

Jos olet jo tutkinut tuolta GameSpotista Metroid asiaa, niin olet varmaankin lukenut tuon The History of Metroid -artikkelin missä myös paljon juttua peleistä! Jos et, niin kannattaa käydä lukemassa niin saat vähän kuvaa minkälaisista peleistä on kyse!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper

Jos olet jo tutkinut tuolta GameSpotista Metroid asiaa, niin olet varmaankin lukenut tuon The History of Metroid -artikkelin missä myös paljon juttua peleistä! Jos et, niin kannattaa käydä lukemassa niin saat vähän kuvaa minkälaisista peleistä on kyse!

Juu kiitos asiallisesta artikkelista! Täytyy tutustua tuohon Metroidiin hieman tarkemmin näiden uuden Metroid-pelien myötä! :)

- Esa

Heh... heti kun sain pelattua Metroid II:n pitkästä aikaa läpi, piti päästä kaverille pelaa Super Metroidia! Harmi vaan ettei se lainaa sitä... :( Noh, täytyy vaan toivoa että tämä uusi Metroid pärjää vanhoille. Jos ei, niin eikun vaatimaan Nintendolta käännöstä Super Metroidista GBA:lle! :D (Ihan niinkuin pari pyyntöä auttaisikin...) :)

Jos Nintendo saa pidettyä sen vanhan tunnelman ja sen taijanomaisuuden siinä uudessa Metroidissa, mitä niissä vanhoissa Metroideissa oli, niin silloin se uusi Metroid voi olla todella hyvä. Mutta jotenkin itse olen vähän skeptinen, miten Retro Studios onnistuu tehtävässä, kun peli kuitenkin muuttuu 2D:stä 3D:hen. Mutta pidetään peukkuja, että pelistä tulee hyvä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck
Mutta jotenkin itse olen vähän skeptinen, miten Retro Studios onnistuu tehtävässä, kun peli kuitenkin muuttuu 2D:stä 3D:hen. Mutta pidetään peukkuja, että pelistä tulee hyvä.

Leo, tämä threadi on GBA:n tulevalle 2D-Metroidille (eli Metroid IV:lle) jota ei Retro Studios väsää, niinkuin GC:n Metroid Primen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper

Leo, tämä threadi on GBA:n tulevalle 2D-Metroidille (eli Metroid IV:lle) jota ei Retro Studios väsää, niinkuin GC:n Metroid Primen.
Joo, mä puhuin GC:n Metroidista, meni hieman ohi threadin. ;)

Heitetäänpä hieman huhua:
Ehkäpä tulemme näkemään GC/GBA-Metroidien välillä jo nähdyn linkkikaapeliyhteyden?

Ajattelin ihan samaa, että tuleekohan näiden välille sitä... Kun ottaa huomioon, että saman sarjan peliä kehitellään molemmille laitteille, kuten esim. Sonicejakin, niin on hyvin mahdollista että pelit kommunikoivat keskenään.

Toisaalta pelit tekee ymmärtääkseni kaksi eri tiimiä: Metroid Primen tekee Retro Studios ja Metroid IV:n tekijää ei ole oikeastaan ilmoitettu, mutta uskon että alkuperäisten tekijät tulevat tekemään sen. Mitenköhän sitten näiden kahden eri tiimin yhteistyö sujuu siinä vaiheessa? :)

Ylös Bottom