Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metroid Prime

Joo eli tähän väliin voisin sanoa että on sinällään hyvä että viholliset syntyvät uudestaan koska jos edellisellä kerralla kun paikassa oli joko ei huvittanut, muistanut tai paniikissä räiski viholliset niin pystyy seuraavalla kerralla skannaamaan jos ylipäätään haluaa saada täydet 100%. Mutta toinen näkökulma on että kun on jo skannannut kaikki sen paikan otukset niin eihän niitä nyt aina jaksaisi pistää *****ksi ainakaan ne jotka haluaisivat nopeammin eteenpäin ja samalla skannata kaikki.

Mutta tämä on taas yksi mielipide luultavasti tuhansien joukossa :p
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TruPlaya
Joo eli tähän väliin voisin sanoa että on sinällään hyvä että viholliset syntyvät uudestaan koska jos edellisellä kerralla kun paikassa oli joko ei huvittanut, muistanut tai paniikissä räiski viholliset niin pystyy seuraavalla kerralla skannaamaan jos ylipäätään haluaa saada täydet 100%. Mutta toinen näkökulma on että kun on jo skannannut kaikki sen paikan otukset niin eihän niitä nyt aina jaksaisi pistää *****ksi ainakaan ne jotka haluaisivat nopeammin eteenpäin ja samalla skannata kaikki.

Mutta tämä on taas yksi mielipide luultavasti tuhansien joukossa :p

miksi pitäisi päästä etenemään nopeasti? minä ainakin haluaisin nautinnon kestävän pitkään. tosin regeneroituminen ei vältttämättä ole paras... ja onko se nautintoa...
 
minä en ainakaan nopeasti etene pelissä..24:30 pelikello näyttää ja sain hetki sitten grable beamin ja x-ray jutskan..ja nyt niitten avulla etsin kaikkia tavaroita.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Pitääpä vähän Esaa puolustella siinä, ettei tuo Metroid tosiaankaan mikään kuningas ole. Keskivertoa parempi peli ja todella taitavasti tehty, mutta ei todellakaan kympin peli. Itse olisin jättänyt tuosta pistemäärästä ainakin tuon plussan pois. Jatkuva paikasta toiseen ravaaminen lähinnä ärsytti ja erityisesti se että pelissä ravataan pelkästään pelialueen päästä päähän: Haetaan paikasta A tavara X. Sitten ravataan paikkaan B, haetaan tavaralla X tavara Y, minkä jälkeen palataan paikkaan A hakemaan tavara Z jonka saa vain tavaran Y avulla. Itseäni peli rupesi myös suoranaisesti ärsyttämään hieman Wave Beamin saatuani. Tarkkaa syytä ei ole, mutta pelistä hävisi vain maku Space Piratien tukikohtiin hyökkäillessä. Uusiutuvat viholliset eivät myöskään silloin ole hyvä asia, kun bossitaistelun jälkeen energiaa on tasan kuuden yksikön verran ja tallentamaan pitäisi päästä.

Ja lopuksi:

Miksi ihmeessä metroidin arvostelussa mainitaan huonona puolena vihollisten uusiutuminen? Sehän on metroid pelien ominaisuus, ei vika.

Jos leivänpaahtimen ominaisuuksiin kuuluu syttyminen palamaan 10min käytön jälkeen, tekeekö se tästä ominaisuudesta yhtään siedettävämmän?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kaba
Jatkuva paikasta toiseen ravaaminen lähinnä ärsytti ja erityisesti se että pelissä ravataan pelkästään pelialueen päästä päähän: Haetaan paikasta A tavara X. Sitten ravataan paikkaan B, haetaan tavaralla X tavara Y, minkä jälkeen palataan paikkaan A hakemaan tavara Z jonka saa vain tavaran Y avulla.

Selkeästikään pelin tunnelma ei ole kahmaissut sinua mukaansa. Harmillista, sillä itselleni tuo 'ravaaminen' ympäri planeettaa (ts. pelissä eteneminen) on ollut erittäin nautinnollista. Maisemat, musiikit, erilaiset eliöt, kasvillisuus yms. tuovat peliin aivan oman tunnelmansa. Ymmärrän kyllä, ettei se kaikkia kiinnosta. Vähän sama juttu kuin jos pelaisi RE:a Mustassa Pörssissä tai yrittäisi vakuuttaa, että kyllä se Kaurismäen uusin on oikeasti hyvä leffa, vaikka jonkun mielestä se on tylsä, kun siinä ei edes puhuta ;)

Uusiutuvat viholliset eivät myöskään silloin ole hyvä asia, kun bossitaistelun jälkeen energiaa on tasan kuuden yksikön verran ja tallentamaan pitäisi päästä.

Täysin erimieltä. Siis ideahan on se, että pelisäännöt ovat selvät ja luotettavat. "Viholliset" uusiutuvat aina, se lisää sekä pelin tunnelmaan, että taktiseen puoleen. Ihme juttu jos se onkin siitä kiinni, miten vähän itsellä on milloinkin energiaa. Taidolla kyllä selviää..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vihollisten uusiutumisesta näyttää olevan iso kiista. Asiaahan voi tutkailla monelta eri kantilta.

Joissakin tapauksissa asia saattaa hiukan nyppiä, varsinkin jos kääntyy takaisinpäin jonkin asian unohtaessaan. Toisaalta mikäli vihulaiset eivät uusiutuisi, olisi koko homma aivan liian helppoa, eikä typötyhjässä pelimaailmassa edestakaisin seikkaileminen olisi kovinkaan mielekästä.

Tietenkin asiaan voisi kiinnittää seuraavassa osassa huomiota jopa enemmän - vihollisten määrä ja sijainti ynnä muut tekijät voisivat olla vaikka satunnaisempaa, jotta yllätystekijöitä olisi enemmän. Tai sitten uusiutumisia voitaisiin yrittää rajoittaa, ettei huoneesta hetkeksi poistuminen synnytä heti uusia vihollisia, jotka täytyy kohdata hetken päästä huoneeseen palatessa.

Noh, itse pidän uusiutumista kuitenkin positiivisena asiana. Täytyy olla varuillaan koko ajan - aivan kuten aiemmissakin Metroideissa. Voihan se tietenkin olla, että vanhojen osien ystävänä olen tottunut juuri myös niin sanottuun ravaamiseen pelissä - se etupäässä Primessä allekirjoittanutta viehättääkin.

Mutta täytyy palata huomenna taas pelin pariin, vasta aivan liian vähän päässyt testailemaan koeviikon takia.



Edit: typojen korjailua
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper
Tietenkin asiaan voisi kiinnittää seuraavassa osassa huomiota jopa enemmän - vihollisten määrä ja sijainti ynnä muut tekijät voisivat olla vaikka satunnaisempaa, jotta yllätystekijöitä olisi enemmän. Tai sitten uusiutumisia voitaisiin yrittää rajoittaa, ettei huoneesta hetkeksi poistuminen synnytä heti uusia vihollisia, jotka täytyy kohdata hetken päästä huoneeseen palatessa.

Samoilla linjoilla. Ehkäpä tosiaan joku timelimitti ois paikallaan ihan vaan tunnelman vuoksi, on nimittäin hieman outoa jos kaikki onkin sekunnin kahden sisään palannut entiselleen. Toisaalta, itse en ole vielä kertaakaan joutunut häiritsevän nopeasti kääntymään takaisin. Mitä todennäköisimmin syystä, että tapanani on koluta pienimmätkin nurkat huolella, joten huolimattomuuksia harvemmin sattuu...

Mutta joo, eiköhän tässä ollut jo yhdelle päivälle. Hyvät illan jatkot itsekullekin :)
 
ja jos power pommit tai missilet loppuu niin mistäs sinä niitä saat nopeaan hätään niitä lisää muilta kuin vihollisilta.

uusiutuvat viholliset ja kiertely on muissakin metroidissa miksi sitä olisi pitänyt muuttaa?..minä ainakin pidän siitä.


ja mielestäni esa antoi juuri oikean arvosanan 9+ .

mutta jos esa ei antaisi super metroidille 10..niin voisin keskustella asiasta lisää;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Yli puolen välin on prosenteissa menty ja aikalailla on puuduttamaan käynyt. Pitää loppuun pelata, mutta työksi tämä loppu tuntuu enenmmän kääntyvän kuin huviksi. :( Alku vaikutti avaruusaluksen jälkeen hyvältä, mutta siitten vähän ennen puolta väliä ollaan menty alaspäin. Laavakenttä oli todellakin masentava kokemus yhdistettyinä rasittaviin musiikkeihin. Ei hyvä juttu. Toivottavasti paranee tästä, mutta ei suurta uskoa siihen enään ole.
 
- Seuraava viesti saattaa sisältää pari vihollisia koskevaa spoileria. :) -



Nyt kun porukka rupesi arvostelemaan arvostelua sen takia, että Esa ei antanut Metroid Prime:lle kymppiä ( tai jotakin hyvin lähelle sitä ) arvosanaksi tai vaan siksi että Esan tekstin osuudet eivät mielyttäneet henkilöitä voisin kommentoida hieman. Kuten sanottua arvostelu on Esan oma mielipide, jos itse olisin ollut arvostelemassa Metroidia ruudussa komistelisi 9-.

On totta että Metroid varmasti kuuluu cuben pelien kärkeen niin teknisen kuin taiteellisenkin toteutuksensa puolesta, tämä seikka varmasti otettiin huomioon myös arviota tehdessä. Kuitenkin kuten arvostelussa sanottiin, että kyseessä on varteenotettava seikkailu joka sisältää omat vikansa.

Ja mitä tuleekaan planeettaa asuttaviin "ötököihin" näyttää siltä, että tässäkin asiassa mielipiteet jakautuvat kahtia. Vihollisten ei siis planeetan normaalien eliöiden jotka ovat suhteellisen vaarattomia, vaan vihollisten kuten "beam" space piraattien ja metroidien generoituminen on todellakin ärsyke.

Tämänkin systeemin olisi voinut luoda älykkäämmin esim. pienen timelimitin muodossa. Vastaan tulee kohtia joissa palaat vain pari huonetta taaemmaksi tallettamaan pelin ja huomaat että Space piraatit tai metroidit, jotka listit vaan muutama min sitten ovat ilmestyneet huoneeseen uudestaan. Totta on että nämä voidaan väistää, jossain tapauksissa väistäminen onnistuu suurella menestyksellä. Toisaalta on myös mahdollista jopa hyvin todennäköistä, että saat matkalla muutaman iskun esim. kun odotat oven seuraavan huoneeseen avautuvan mikä parasta se
voi olla juuri se viimeinen isku minkä jälkeen ruudulle ilmestyy hienohko life support system offline teksti.

Karttaakin olisi voinut parantaa lisäämällä siihen hieman enemmän noteja, esim. kartta merkkaisi spiderball track:t jne. mitkä olet löytänyt. Tämä vähentäisi huomattavasti sitä omaa harlailua ympäri Tallonia, nimittäin ei ole ensimmäinen kerta vastassa kun rupeaa miettimään "Kyllä ne trackit täällä jossain oli, mutta missä?". Seuraavaksi joku varmaa ehdottaa käyttämään hint systeemiä välttääkseen tuon, mutta sitä on turha edes ehdottaa. :)

Kuten tuossa mainittiin, Metroid on omanlaisensa peli ja se ei kaikille sovi. Arvostelussa Esa kertoi oman mielipiteensä ja te rupesitte kommentoimaan siitä. Kyseessähän oli Esan mielipide, ei teidän.

EDIT: Vähän fixiä ulkoasuun.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Crisis
Arvostelussa Esa kertoi oman mielipiteensä ja te rupesitte kommentoimaan siitä. Kyseessähän oli Esan mielipide, ei teidän.

Luonnollisesti, tarkoitus ei ollutkaan käännyttää Esaa, vaan tuoda ilmi muita näkökulmia asiaan.

Kommentoidakseni tuota sinun antamaasi esimerkkiä osuman ottamisesta, kun on juoksemassa ovelle / avaa ovea, niin mielestäni kyseessä on heikkoa taktikointia, sillä oven avauksessa kestää aina tietyn aikaa ja sen pelaaja kyllä tietää etukäteen. Ja mitä tuohon Spiderball juttuun tulee, niin en valitettavasti osaa samaistua tilanteeseen, sillä olen kolunnut joka paikan niin huolellisesti, että muistan lähes heti 'huoneeseen' astuttuani, mitä missäkin on. Toisaalta, en kyllä oikein ymmärrä miksi se vinkkien käyttö olisi muka jotenkin tätä 'kauheampaa'?

Minä en muuten ainakaan kommentoinut Esan arvostelua arvosanan takia, mikä kylläkin on mielestäni hieman suhteeton, vaan itse tekstin sisällön takia, kuten ensimmäisessä postauksessani käy selvästi ilmi. Kommentointi siis syystä, että mielestäni tekstissä oli asioita, jotka eivät vaikuttaneet kovinkaan loppuun asti mietityiltä tai perustelluilta. Sillä miellyttääkö Esan mielipide Metroidista minua vai ei, ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paavi88
Hmm... Konsolinetissä loppu nuo paketit:(

Olisi kannattanut tilata aikaisemmin, kuten allekirjoittanut teki :D oli muuten halpa, mutta nyt pikkasen harmittaa kun tuo zelda bundle tulos ja siin ois PLATINA CUBE :eek:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TruPlaya
Olisi kannattanut tilata aikaisemmin, kuten allekirjoittanut teki :D oli muuten halpa, mutta nyt pikkasen harmittaa kun tuo zelda bundle tulos ja siin ois PLATINA CUBE :eek:

... mutta vain tilapäisesti:p
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan frozen9999
nintendon tuntien niin varmaan tulee monta muutakin erikois cubea viela ulos

Juu niist alkuperäsist väreist se kultane. Aih että sillä ois kiva juppailla kaikille :p . Kyllä Nintendo nyt varmaan senkin tuo ulos joskus esim. gc:n Zelda 2:n tai ns.Mario128:n kanssa :)
 
Mistäköhän muuten johtuu, että GameCuben pelit tulee kauppoihin todella myöhään? Esimerkiksi Metroid Prime julkaistiin muutama viikko sitten, enkä ole vielä nähnyt sitä esimerkiksi Oulun Anttilassa tai Stockmannilla. Myös Resident Evil Zeron tulo kauppoihin kesti ja kesti... vieläkään sitä ei ole Anttilassa näkynyt, Stockmannilla kylläkin. Luulisi, että Nintendo panostaisi kunnolla myös pelien saatavuuteen, kun niitä kerta mainostetaankin...

PS. Minuahan tuo asia ei sinänsä haittaa, kun tilaan kaikki pelit Konsolinetistä, mutta ihmetyttää vain tuommoinen...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Moguli
Mistäköhän muuten johtuu, että GameCuben pelit tulee kauppoihin todella myöhään? Esimerkiksi Metroid Prime julkaistiin muutama viikko sitten, enkä ole vielä nähnyt sitä esimerkiksi Oulun Anttilassa tai Stockmannilla. Myös Resident Evil Zeron tulo kauppoihin kesti ja kesti... vieläkään sitä ei ole Anttilassa näkynyt, Stockmannilla kylläkin. Luulisi, että Nintendo panostaisi kunnolla myös pelien saatavuuteen, kun niitä kerta mainostetaankin...

PS. Minuahan tuo asia ei sinänsä haittaa, kun tilaan kaikki pelit Konsolinetistä, mutta ihmetyttää vain tuommoinen...

Itsekin ihmettelin juuri samaa. Ehkä pelit sitten menevät "käsistä". Sain tänään vasta oman Metroidini, mutta mitä olen nyt pelannut tunnin niin aivan perkleen hyvä peli. Kyl Nintendo osaa hommat, vaikka Retro Studioksen tuottama peli onkin.
 
Tänään tuli peli hankittua!

Tunnin pelaamisen jälkeen peli vaikutta pienoiselta pettymykseltä. Metroid vaikuttaa itse asiassa tylsältä, sillä musiikit ovat neutraalia ja ääninäyttelyä ei ole.
Grafiikat ovat hyviä, mutta se ei peliä kokonaan pelasta.
Kontrollit ovat huonommat kuin halossa, mutta toimivat silti ihan OK.
Itseäni ärsyttää varsinkin kun skannauksien textit ovat erittäin vaikeasti luettavia. En tiedä sitten johtuuko tämä sinisestä fontista, pienestä koosta vai huonosta näöstä. Jokatapauksessa joka skannauksen aikana minun täytyy kurottaa lähemmäs 32" 100hz tv:täni, että näkisin tekstin paremmin (Enkä istu kuin noin kahden metrin päässä). Lisäksi skannaus nappi on huonosti sijoitettu.

Tässä tuli lueteltua enimmäkseen huonoja puolia. Toivottavasti peli paranee loppua kohden ja tunnelma myös paranee.
Alkuarvosana silti 8+
 
Ylös Bottom