Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metroid Prime

Guardian Viper

KonsoliFIN Alumni
Päätinpä katsoa miten tälläiselle topicille (vai mikä onkaan) käy täällä kun on ollut hiljasta vähäsen :)

Mitä odotatte tältä peliltä...? Itse olen kenties vähän pettynyt koska Super Metroid on loistava peli (muttei nyt ehkä kaikkien paras peli, kuten EGM-listauksessa), kuten myös muutkin Metroidit, eikä Prime ei muistuta niitä ollenkaan. Siis pelinhän tekee jenkkiläinen firma eikä Nintendo itse... ja siitä tulee perinteinen jenkki-FPS-räiskintä... uskaltaako tästä toivoa mitään hyvää? :(
 
Metroid

Itse en Metroid Primelta odota yhtään mitään, kun en mikään sen suurempi Metroid-fani itsekään ole.. tosin hyvää olen ko. peleistä kyllä kuullut.

- Esa
 
No mitäpä voi odottaa kun tekijöinä on Turokin tekijöitä...
Minun odotukset lässähtivät samantien kun kuulin, että peli tuleekin jenkeistä ja vielä noilta tekijöiltä...
 
Metroid...

Niin Metroid Primeahan kehittää tietääkseni Retro Studios, joka ei ainakaan omien tietojeni mukaan ole Turokin takana, jonka on vissiinkin tehnyt Iguana. Pyydän anteeksi jos hirveän väärässä olen.

Täytyy sanoa, että Retrolla on ollut niin paljon ongelmia viime aikoina, että en yhtään ihmettelisi jos yhtiö ei ikinä saisi Metroid Primea valmiiksi. Voi hyvinkin käydä niin että Primea ei koskaan tulla julkaisemaan tai sitten se siirretään toiselle pelitalolle.

Aika näyttää.

- Esa
 
Re: Metroid...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi
Täytyy sanoa, että Retrolla on ollut niin paljon ongelmia viime aikoina, että en yhtään ihmettelisi jos yhtiö ei ikinä saisi Metroid Primea valmiiksi.
Tais olla viime viikolla, kun oli juttua siitä, että Retrolla menee todella huonosti (joku pää suunnittelija tai jotain lähti lätkimään) ja ne ovat jo tiputtaneet monta peliä kehityksestä...
 
Re: Metroid...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi
Niin Metroid Primeahan kehittää tietääkseni Retro Studios, joka ei ainakaan omien tietojeni mukaan ole Turokin takana, jonka on vissiinkin tehnyt Iguana. Pyydän anteeksi jos hirveän väärässä olen.

Täytyy sanoa, että Retrolla on ollut niin paljon ongelmia viime aikoina, että en yhtään ihmettelisi jos yhtiö ei ikinä saisi Metroid Primea valmiiksi. Voi hyvinkin käydä niin että Primea ei koskaan tulla julkaisemaan tai sitten se siirretään toiselle pelitalolle.

Aika näyttää.

- Esa

Kyllä olet oikeassa tuon Retro Studiosin kanssa. Ei ole minunkaan mielestä sama porukka kuin Turokin tekijät.

Toivottavasti tuo pitäisi paikkansa että projekti siirrettäisiin toiselle pelitalolle (mieluiten itse Nintendolle tai sitten Rarelle...). Jos näin kävisi olisi ehkä parempi että aloittaisi puhtaalta pöydältä, ettei Metroidin nimi menisi jollekkin turhaan jollekkin roskapelille...
 
Re: Re: Metroid...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper


Toivottavasti tuo pitäisi paikkansa että projekti siirrettäisiin toiselle pelitalolle (mieluiten itse Nintendolle tai sitten Rarelle...). Jos näin kävisi olisi ehkä parempi että aloittaisi puhtaalta pöydältä, ettei Metroidin nimi menisi jollekkin turhaan jollekkin roskapelille...

Toivottavasti Nintendo tajuaa ennemmin tai myöhemmin, jos Retrolla nyt tosiaan on asiat niin huonosti, että Metroid Prime kannattaisi adoptoida tehtäväksi jollekin Nintendon omista studioista.

Toisaalta N:n kehitysstudioilla on varmasti paljon muitakin pelejä kehitteillä, ja mistäs sitä tietää, jos Retro vaikka taustalla olisi jo Primen kanssa yllättävän pitkällä?

- Esa
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri

Tais olla viime viikolla, kun oli juttua siitä, että Retrolla menee todella huonosti (joku pää suunnittelija tai jotain lähti lätkimään) ja ne ovat jo tiputtaneet monta peliä kehityksestä...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi

Toivottavasti Nintendo tajuaa ennemmin tai myöhemmin, jos Retrolla nyt tosiaan on asiat niin huonosti, että Metroid Prime kannattaisi adoptoida tehtäväksi jollekin Nintendon omista studioista.

Toisaalta N:n kehitysstudioilla on varmasti paljon muitakin pelejä kehitteillä, ja mistäs sitä tietää, jos Retro vaikka taustalla olisi jo Primen kanssa yllättävän pitkällä?

- Esa

Hmm... Taas GameSpotista löytyvien tietojen mukaan,http://gamespot.com/gamespot/stories/news/0,10870,2805471,00.html, Retro Studios lopetti muita projektejaan keskittyäkseen vain Metroid Primeen, ja että ensimmäinen kenttä on valmis. Tosin päiväys on 08/17/01 joten saattaa olla tapahtunut paljon muutakin sen jälkeen. Kun tämän ottaa huomioon niin Retron pojat saattavat olla todellakin jo aika pitkällä pelissä, kuten Esa jo mainitsikin.
 
Tuohon tekijöihin vielä sen verran, että eikö Iguana (Turokin tekijät) ja joitain muita liittyneet yhteen ja saatiin Retro Studios?
Näin muistelisin jostain lukeneeni/kuulleeni.

Jokatapauksessa, Metroid-FPS ei kuulosta hyvältä...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fahrenheights
Tuohon tekijöihin vielä sen verran, että eikö Iguana (Turokin tekijät) ja joitain muita liittyneet yhteen ja saatiin Retro Studios?
Näin muistelisin jostain lukeneeni/kuulleeni.

Jokatapauksessa, Metroid-FPS ei kuulosta hyvältä...

Okei osittain olet oikeassa. Iguanan entinen pääjehu on ainoa Iguanan tyyppi Retro Studiosissa. Tuo rupesi vaivaamaan minua joten kaivoin esiin Konsolipelaaja 11/01:n ja tässä otteita teksistä joka käsittelee kyseisestä aihetta:

"Vuonna 1998 entinen Iguana Entertainmentin pääjehu Jeff Spangenberg sai potkut työstään tuntemattomasta syystä. Haastehakemus jätetttiin, mutta Spengenberg ei jaksanut viedä asiaa pidemmälle. Vuoden sisällä hän oli sen sijaan päässyt sopimukseen Nintendo of American kanssa, ja ennen kuin kukaan ehti käsittää mitä tapahtui, uusi peliyritys oli syntynyt - Retro Studios."

"Firman leipiin ryhdyttiin värväämään suurten kehitystalojen kykyjä; niihin kuuluivat ID Software, Electronic Arts, Valve Software. Jo muutaman kuukauden kuluttua talossa oli käynnissä neljä sisäistä projektia: Car Combat, Football 2002, Raven Blade ja Metroid Prime."

"Helmikuussa 2001 Car Combatin ja Football 2002:n kehittely lakkautettiin, 25 työntekijää sai potkut. Entisen Retro Studiosin työntekijän mukaan se oli ironista, sillä juuri ne olivat juuri pisimmälle ehtineet projektit, ja että ne olisi saatu valmiiksi ennen GameCuben julkaisua."

"Heinäkuun lopussa RS lakkautti vielä yhden projektin, Raven Bladenm ja vielä 30 työntekijää sai mennä. Syynä oli se, että projektin nielemistä rahoista huolimatta mitään näyttöä ei ollut..."

"Mitä seuraavaksi sitten tapahtuu? Enää ei huolestuta vain se, että Nintendo on uskaltanut jättää niin suuren, tärkeän ja odotetun pelin niin epäonniselle, epätarkalle ja epävarmalle kehittelijälle."

Tekstiä oli hieman mukailtu ja niin pois päin. Jos tarkempia yksityiskohtia tarvitaan hankkikaa käsiinne Konsolipelaaja 11/01 (tosin saa kysyä täälläkin jos jäi kysyttävää... jos joku vaikka osaisi vastata... ei sitä koskaan tiedä!) :)
 
Metroid Prime-keskustelu jatkuu!

MP ei nimittäin suinkaan ole FPS (first person shooter), vaan FPA (first person adventure).. näin siis tekijöiden mukaan.

Peliä pelataan ennakkotietojen mukaan hahmon silmistä kuvattuna, mutta mukana on myös useita ns. "third person"-elementtejä.

Toivottavasti E3-messuille saadaan tästä valmista tekelettä lähempänä oleva versio, muuten pelin hyllyttäminen alkaa olla aika lähellä..

- Esa
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi
Metroid Prime-keskustelu jatkuu!

MP ei nimittäin suinkaan ole FPS (first person shooter), vaan FPA (first person adventure).. näin siis tekijöiden mukaan.

Peliä pelataan ennakkotietojen mukaan hahmon silmistä kuvattuna, mutta mukana on myös useita ns. "third person"-elementtejä.

Toivottavasti E3-messuille saadaan tästä valmista tekelettä lähempänä oleva versio, muuten pelin hyllyttäminen alkaa olla aika lähellä..

- Esa

Joo sen tiedän että ainakin kun Samus menee pallo moodiin jossa miinat asetetaan, niin kuvakulma tulee third personiin...

Tuo FPA ja FPS... ei taida paljoa poiketa toisitaan varsinkin kun tulee niitä räiskintäkohtauksiakin... Sen haluan tietää miten seinältä toiselle hyppely sujuu... siinä varmaan muuttuu third personiin :)

Edit: Jäi vahingossa asiaa veks... :o
 
Vai FPA? Kuulostaa vielä vaan huonommalta...

Tekisipä Nintendo itse edes jonkinlaisen version GBA:lle, siis näiden vanhojen Metroidien tyyppisen 2D-seikkailun. Tai vaikka uusintaversio Super Metroidista.
 
Uutta Metroid Primesta!

http://nintendo.cloudchaser.com/news/index.php?view=342

--

Tuolta löytyy seuraava artikkeli Metroid Primesta sekä kaksi pelin ruutukaappausta:

For those of you unable to purchase, we now have an image of the two Metroid screenshots from Nintendo Power. Thanks to reader Mr. Man 74 for the scan.

The recent edition of Nintendo Power may as well have been printed in solid gold, for in this month's issue there is not one, but TWO screenshots of the upcoming first/third-person action/adventure/shooter amalgamation that is the GameCube version of Metroid. The first shot is third-person (cripes!) and shows Samus in her Morph Ball form, racing through a hallway as light reflects beautifully off some very snazzy steel armor. The second shot is first-person (bleh) and shows off a swampy environment replete with what looks like some dirty platforms, a bridge, and lots of muck.

The game appears to be visually polished beyond anything yet seen on the GameCube and beyond what most had suspected; indeed, the quality of the first shot alone is enough to make us sick. Reputedly the game is running at a steady 60 frames per second, which can mean only one thing: pure goodness in bulk.

These shots are one more thing to hold onto before E3, when Metroid Prime is expected to finally be on display. And they're only in Nintendo Power magazine! Hurry to claim yours now, wherever Nintendo Powers are sold.

--

- Esa
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fahrenheights

Tekisipä Nintendo itse edes jonkinlaisen version GBA:lle, siis näiden vanhojen Metroidien tyyppisen 2D-seikkailun. Tai vaikka uusintaversio Super Metroidista.

Tuolla GBAFINin puolella ON keskustelua tulevasta Metroid IV:sta GBA:lle... Ja linkkejä kuviin ja videoon... Sinne vaan ;)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi

http://nintendo.cloudchaser.com/news/index.php?view=342

--

Tuolta löytyy seuraava artikkeli Metroid Primesta sekä kaksi pelin ruutukaappausta

Kiitos linkistä... vähän epäselviä kuvia kyllä täytyy sanoa
:(

Edit: Lisäsin vähän lisää tekstiä
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi
http://cube.ign.com/news/40590.html
IGN Cuben näkemys asiasta ja kuvat on skannattu suoraan lehdestä (Nintendo Power), joten ehkäpä sekaannus johtuu siitä. Tässä IGN Cuben skanni kahdesta uudesta Metroid Prime-kuvasta

Whoa kiitos taas linkistä Esa! Tuo artikkeli (ja vähän vanhemmat IGN-artikkelit) sai ehkä sittenkin hiukan vakuutettua minua, että saattaa sieltä aika herkkua sittenkin olla tulossa! Nyt pitää odottaa vaan lisää tietoa yksityiskohdista ja liikkuvaa kuvaa pelistä in action :)
 
Ylös Bottom