Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MGS 2 -pelaajien kommentit (EI SPOILEREITA)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jore
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On muuten s****nan hyvä peli :D
Ehdin pelata vain vaivaiset 25 min ja sitten television valloitti systeri....:(
No.... Kohta pääsen jatkamaan.....

Täällä oli joku toinenkin joka ei ole MGS1 pelannut. En minäkään muuta kuin sen MGS1 demon läpi kerran. Tästä nyt luin että tankkeri osuutta ei pääse pelaamaan, jos valitsee "väärin". No, pitää toisella pelikerralla valita toisella tavalla. Joku toinen taas kysyi missä asun, niin se selviää profiilistani. Meni vähän offtopiciksi... Todella hieno peli.

joo.. aika herkku on :) ... en ole vielkä edes tankkeri osuutta pelannut.. ( muija varas töllön ) mutta varmaan yö menee aika rattoisasti ;)

Helsingin Stockalta sai pelin mukana vielä MGS2 - t-paidan, kyllä nyt kelpaa...en tiedä paljonko paitoja riitti, minä olin ensimmäisenä jonossa :D

Kibe tarkoitatko digitaali kameralla (dg camera) vai kameralla (camera) , cameran kuvia ei voi tallettaa , mutta dg cameran kuvat talletetaan muistikortille.

LOISTAVA!

Minä pidän pelistä TODELLA TODELLA PALJON.... Tänään kun heräsin yhden aikoihin, hetken kun selvisin tuosta aamusekaisuudesta niin pomppasin pystyyn, postiluukulle ja siellähän se postin lappunen oli vaikka olinkin ajatellut että "tietty mun säkällä on tullu joku moka eikä se oo siellä". Sitten vaan join lasillisen mehua, puin päälle ja kävelemään postiin. Postiinmeno matka tuntui todella pitkältä.. varpaassani oli rakko kävelystä jo valmiiksi ja oli tod tuskaa kävellä postille... en tiennyt kävelläkö hitaasti ja säästää odotusta vai kävelläkkö nopeesti että pääsee pelaan nopeasti... joten juoksin :D

Juoksin postille, tein asiani (tuntui sekin todella pitkältä kun postineiti siinä anto paketin ja pyysi kuittausta ja anto kuitin ja otti rahat yms.) sitten kotiakohti... kokoajan ylinopeeta kävellen tai välillä juosten kotiinpäin ajatellen "mitä tästä nyt seuraa.. nyt se sit on kädessä.. vuosien odotus... NYT SITÄ PÄÄSEE PELAAMAAN!!!!"... sit pääsin kotiin, kävin pikasuihkussa ja sitten pelaamaan... ensin levy sisään ja mahtavien alkukuvien katselu... ihan kun jostain leffasta - olin siinä vaiheessa jo kananlihalla kun hahmojen liikkeet tuntui niin aidoilta... sitten kun aloitin pelaamisen niin alku tankkeriosuudesta tuntui pettymykseltä - mutta VAIN koska olin pelannut samat asiat demossa... kylläkin englantilaiset käännökset otaconin ja snaken puhumisesta olivat mielestäni todella hyviä - varsinkin kun olin kuullut että jotkut olivat haukkuneet englanninkielisiä käännöksiä niin todella yllätti että oli niinkin hyvät ääninäyttelyt.. todella loistavat mielestäni. Koko tankkeriosuus oli LOISTAVA, ja se oli vasta pelin ALKUA... huh huh :D

->Delete by XShava

WAU ja WAU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111111111111111

;D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Crisis
Kibe tarkoitatko digitaali kameralla (dg camera) vai kameralla (camera) , cameran kuvia ei voi tallettaa , mutta dg cameran kuvat talletetaan muistikortille.

Ok.Enpä ollu vielä vaan saanut sitä kameraa.

Jeps hyvältä tämä vaiktutaa. Erityisesti äänimaisema ja erittäin hyvän tilantuntu pistävät korvaan. Siis todella hienoa pelata kotiteatterivehkeiden läpi, kun välissä jytisee 5.1-äänet.

Tuota grafiikkaahan on hehkutettu niin paljon, että se ei tunnu missään (webbipelisaittien mukanaan tuoma huono puoli). Yksityiskohtien määrä on kyllä huimaava, ei voi mitään. Raiden on varmaan koomisimman näköinen päähahmo pelaamissani peleissä: lähes androgyyni hahmo valkoisella lätkätukalla kokovartalosukkahousuissa, huoh. :confused: Kaveri näyttää ennemminkin karanneen Bumtsibumista tai balettitunnilta kuin jostain superhero-academystä...

MGSI:tä en ole pelannut, joten aluksi kaikki tuntui vähintäänkin sekavalta. Tosin designediltä on tullut jossain sivulauseissa niin paljon tuota MGS-läppää, että ihan pihalla en ekan osan juonikuvioista ole.

Juonen kulku ja dialogi ovat tuttua, vähän kököhköä (pääsinpäs käyttämään tuota sanaa!) aasiatyyliä. Asioita ja tunneilmaisua alleviivataan sataan kertaan kuten jossain Tulikukkia-leffassa tai animessa. Pelissä tämän tosin kestää paremmin kuin leffassa.

Kontrolleissa on kova opettelu, ja esim. juuri tuo tähtääminen neliönapilla ei ollut ihan siitä tutuimmasta päästä. Opettelun jälkeen on upeaa, kun voi valita vaihtoehtoisia toimintatapoja tehtävissä GTAIII:n tyyliin. Tai siis GTA:ssa valitaan toimintatapa, MGS:ssa hiippailutapa... ;)

Normal-vaikeustaso on ihan ok, tosin terveystuotteita saisi olla useamminkin tarjolla. Muutamassa kohdassa on tosin meinannut mennä hermot, kun tehtävä on tuntunut ihan mahdottomalta: huoneessa on useampi vartija, ei kunnollisia suojapaikkoja ja jonkin tehtävän tekemiseen pitäisi saada rauhassa puuhastella hetki :D

Newbienä en tankkeriosaa pelannut vielä ollenkaan, pelaan sen sitten kun olen ensin pelannut pelin läpi pelisuunnittelijoiden toivomalla tavalla. Tietääköhän kukaan, poikkeavatko välianimaatiot ja -selitykset tuossa tankkerin jälkeisessä osassa sen mukaan, mistä kohtaa pelin on aloittanut.

Eli vielä on hieman kokeilun makua tässä MGS2-hässäkässä. Kyllähän tämä PS2:n Top10-peleihin menee, mutta enemmän suorasta toiminnasta pitävänä esim. GTAIII kolahti huomattavasti kovemmin. Eli vielä viime syksynä tai keväänä MGS2 olisi ollut merkkitapaus, mutta nyt hype ja odottelu on tehnyt tehtävänsä.

Jore jos MGS1 ei ole tuttua kamaa , niin suosittelen lukemaan
pelin special valikosta löytyvät previous story osan "In darkness of Shadow Moses" , pelin ei kyllä pitäisi erota mitenkään ( lukuun ottamatta tankkeri/ei tankkeri) vaihtoehdoista riippuen..

Peli tuli torstaina ja juuri sain normal-vaikeustasolla pelattua läpi, 17 tuntia tasan kului aikaa rumbaan. Olo on näin jälkeenpäin pettynyt: meininki yltyy paikoitellen liian mahtipontiseksi ja välivideoita tuli aivan liian usein - pelattavaa tuossa 17 tunnissa oli liian vähän, ja normal-vaikeustasolla tutkan kanssa homma oli liian helppo. Jopa MGS oli normalilla pelattuna ekalla kerralla vaikea.

Välivastuksista ei ollut vastusta, ainoastaan loppumättöä piti yrittää pari kertaa uudestaan, muut menivät ekalla yrityksellä.

Muutaman päivän tauon jälkeen pitääkin nostaa vaikeustasoa, ehkäpä se lisää iloa. Namit grafiikat tietysti ovat plussaa, vaikka lopun grafiikoissa (spoiler-edit by Jore) PS2 on polvillaan ja nykii mukavasti...

Hmph

Peli tuli vuoden alussa (jenkki konsoli) kotiovelle, mutta en kuukauteen edes jaksanut laittaa sitä koneeseen kun tarkoitus oli ensiksi pelata Devil May Cry läpi, mutta huomattuani sen vaikeusasteen, tajusin etten pääsisi sitä tarpeeksi ajoissa läpi (jotta olisin voinut pelata MGS2:sen läpi ennen euroopan julkaisua ja tulla _turhaan_ brassailemaan ;))

No sitten about kuukausi taakseppäin pistin pelin koneeseen ja ekalla kerralla taisinkin jaksaa päivässä (viikonloppu) jotain 5-6 tuntia, no nyt on (yhteensä) 7 tuntia pelattuna ja peli on ollut pitkään käyttämättömänä, sen verran kädetöntä desigiä on tullut vastaan ja sen verran tylsäksi on mennyt liiallisen lässytyksen takia, taitaapi olla ensimmäinen peli ( niistä harvoista [7] PS2:hdelle ostamistani), johon olen pettynyt.

Eikä tietääkseni ollut odotuksetkaan kovalla, kun toivoin vaan että edellisen osan idioottimaisuuksia olisi korjailtu ja potentiaalia vihdoin käytetty hyväksi (ja ennakko hypestä olen välttänyt parhaani mukaan kaiken muun paitsi Z.O.E:n mukana tulleen demon). No alku näytti lupaavalta, mutta mitä pidemmälle olen jaksanut pelata, sitä enemmän päin helvettiä homma mennyt. Toivottavasti jaksan joskus vääntää loppuun, vaikka peli ei niin hirveästi innostakkaan, niin onhan se pelikulttuurin kannalta aika eepos (kiitos suurimmaksi osaksi mielettömän hypen).

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan rotuseal
Peli tuli torstaina ja juuri sain normal-vaikeustasolla pelattua läpi, 17 tuntia tasan kului aikaa rumbaan. Olo on näin jälkeenpäin pettynyt: meininki yltyy paikoitellen liian mahtipontiseksi ja välivideoita tuli aivan liian usein - pelattavaa tuossa 17 tunnissa oli liian vähän, ja normal-vaikeustasolla tutkan kanssa homma oli liian helppo. Jopa MGS oli normalilla pelattuna ekalla kerralla vaikea.

Välivastuksista ei ollut vastusta, ainoastaan loppumättöä piti yrittää pari kertaa uudestaan, muut menivät ekalla yrityksellä.

Muutaman päivän tauon jälkeen pitääkin nostaa vaikeustasoa, ehkäpä se lisää iloa. Namit grafiikat tietysti ovat plussaa, vaikka lopun grafiikoissa (spoiler-edit by Jore) PS2 on polvillaan ja nykii mukavasti...

Kyllähän minä ja Pexi kehotimme menemään aluksi hardilla ja
ilman radaria ettei ole liian helppo, niin siinä käy kun aloittaa liian helpolla :(

Namit grafiikat tietysti ovat plussaa, vaikka lopun grafiikoissa (spoiler-edit by Jore) PS2 on polvillaan ja nykii mukavasti... [/B]

Kumma juttu ku en huomannu yhtään nykimistä, edes lopussa.
No, voi johtua siitä et oon ollu niin hurmiossa. Peli on kyllä niin loistava...........:D

Nyt taisi olla korkea aika pitää tauko pelaamiselta, sillä kuten Grieverilläkin, myös minullakin Cambell alkoi soitella pilareita, ja meitsi nauraa vieläkin kippurassa niille jutuille :D Kohta peli varmaankin läpi ja minun mielestäni joiltain osin parempi kuin MGS1 ja joiltain osin huonompi. Tarkemmin en vielä kerro ennekuin on läpi (ja nekin varmaan spoileripuolella) ;) Videopätkiä on ehkä enemmän kuin ygösessä, mutta voisi sanoa että ne ovat herättäneet enemmän tunnetiloja kuin monet elokuvat, joten no complaining. Henkilökohtaisesti en kuitenkaan voi laittaa toista MGS:ää toisen edelle, sillä molemmat ovat todella hyviä. Sitä en kuitenkaan ymmärrä miten juoni on sekava, kaikki on mennyt minun pääkoppaani ihan mukavasti. Toisaalta vielä on peliä jäljellä, joten katsotaan nyt sitten... Ja Raidenkin on oikeastaan aika hauska veikko :D

Ylös Bottom