Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MGS 2 -pelaajien kommentit (EI SPOILEREITA)

Ihan hyvä peli hän toi on, videot tuppas vaan olemaan joskus liian pitkiä. Loppuvaiheilla rupesin skippaamaan niitä Rosen puheluita kun hermot meni.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper


Ai ei vai? Olen katsonut pariinkin otteeseen kummillakin loppuvaihtoehdoilla. Nehän on parempia kuin monet leffat :D

No huh huh!

tuolle pitää nostaa lakkia:eek:
 
Re: Hmph

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lootus

No sitten about kuukausi taakseppäin pistin pelin koneeseen ja ekalla kerralla taisinkin jaksaa päivässä (viikonloppu) jotain 5-6 tuntia, no nyt on (yhteensä) 7 tuntia pelattuna ja peli on ollut pitkään käyttämättömänä, sen verran kädetöntä desigiä on tullut vastaan ja sen verran tylsäksi on mennyt liiallisen lässytyksen takia, taitaapi olla ensimmäinen peli ( niistä harvoista [7] PS2:hdelle ostamistani), johon olen pettynyt.

No alku näytti lupaavalta, mutta mitä pidemmälle olen jaksanut pelata, sitä enemmän päin helvettiä homma mennyt.

No nyt kun on loppuun vedetty niin sanottakoon, että vaikka pelissä oli pari pientä design-kämmiä (jotka olivat pikemminkin asioita jotka olisi voinut tehdä paremmin, ei varsinaisesti huonosti/väärin tehtyjä), pari leikkaus mokaa (jotka olivatkin sitten vähän isompia), niin siitä huolimatta, toisin kuin edeltäjänsä, tämä ei vajonnut alemmas mitä pidemmälle pelissä edettiin. [Nyt siis jatkoin pelaamista noin kuukausi edellisen kerran jälkeen] Vaan peli oli bueno alussa, teki laskua H:n kohtaamiseen saakka "sillalla", ja sitten lähti nousuun. Loppujen lopuksi jäi ihan hyvä maku suuhun. Kojima (ja muut peliä tehneet), ovat selvästi oppineet pelintekemisestä sitten viime pelin, vaikka vieläkin on matkaa hiottuun timanttiin. Jos pelit sarjassa paranevat tätä tahtia, niin kahden - neljän pelin päästä sarja saattaa päästä täyteen potentiaaliinsa minunkin silmissä!
 
Olenko muuten ainoa jonka mielestä sukeltaminen on vaikeaa? Joskus jos olen vesimiinojen keskellä ja happi on lopussa, alan hätäilemään ja ukko ei meinaa totella näppäimiä.

Peli täytti jokatapauksessa kaikki (olemattomat) odotukseni, ja vähän ylikin. Eniten kuitenkin häiritsee kauheat sahalaidat jotka pistävät silmään kuin salama kirkkaalla taivaalla, tai sitten olen vain liian tarkkanäköinen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Botet
Olenko muuten ainoa jonka mielestä sukeltaminen on vaikeaa? Joskus jos olen vesimiinojen keskellä ja happi on lopussa, alan hätäilemään ja ukko ei meinaa totella näppäimiä.

Minulta taas unohtui mainita, että muuten grafiikaltaan vain asiansa hoitava engine, oli oikein hyvin onnistunut veden alla, ja peli ansaitsee maininnan siitä, että se on _ERITTÄIN_ harvojen ja valittujen joukossa siinä miten hyvin uiminen on toteutettu (ihan noin pelillisestikkin, ei pelkästään graafisesti).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Botet
Olenko muuten ainoa jonka mielestä sukeltaminen on vaikeaa? Joskus jos olen vesimiinojen keskellä ja happi on lopussa, alan hätäilemään ja ukko ei meinaa totella näppäimiä.

Itse pidän jostain syystä hankalana sitä, että painamalla analogitikkua alaspäin sukeltaa pelihahmo myös syvemmälle. Ehkä lentopeleistä on jäänyt takaraivoon, että ylös-nappia painaessa nokan pitäisi kääntyä kuitenkin laskuun. Tämän takia vesimiinoja on etenkin vaikeampi väistellä.
 
Re: Re: Hmph

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lootus

toisin kuin edeltäjänsä, tämä ei vajonnut alemmas mitä pidemmälle pelissä edettiin. [Nyt siis jatkoin pelaamista noin kuukausi edellisen kerran jälkeen] Vaan peli oli bueno alussa, teki laskua H:n kohtaamiseen saakka "sillalla", ja sitten lähti nousuun. Loppujen lopuksi jäi ihan hyvä maku suuhun. Kojima (ja muut peliä tehneet), ovat selvästi oppineet pelintekemisestä sitten viime pelin, vaikka vieläkin on matkaa hiottuun timanttiin. Jos pelit sarjassa paranevat tätä tahtia, niin kahden - neljän pelin päästä sarja saattaa päästä täyteen potentiaaliinsa minunkin silmissä!

Itse pidin pelin juonta ja tapahtumia todella hyvinä aina itse presidentti Johnsonin tapaamiseen saakka, jonka jälkeen alkoi mennä alaspäin juoni. Ei voi oikein kertoa täällä, koska on ei-spoileri-threadi, mutta todella typeriä ideoita on loppupuolella, joita oli myös ykkösessä, mutta mielestäni osa 1 on juonellisesti paljon parempi kuin osa 2. MGS2 on ehkä toteutukselta parempi kuin MGS1, mutta juonellisesti ja hahmosuunnittelussa reippaasti jälkeen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Botet
Olenko muuten ainoa jonka mielestä sukeltaminen on vaikeaa? Joskus jos olen vesimiinojen keskellä ja happi on lopussa, alan hätäilemään ja ukko ei meinaa totella näppäimiä.

Minusta uiminen on toteutettu paremmin kuin monissa muissa peleissä ja on todella helppoa - homma luonnistuu paremmin ristiohjaimella jolla on tarkempi ohjattavuus. Tuo reitti B1:n hissiltä seuraavaan pomoon onnistuu ilman, että käy ottamassa välillä edes happea. Takaisinpäin tietysti täytyy ottaa välillä, sillä ei ole yhdet keuhkot vastuulla ;) Näin siis allekirjoittaneella.
 
Nyt rupes vituttaa se Rosen lässytys tossa pelissä.
Eihän se liity mitenkään peliin, tai sen kulkuun.
Naurettavaa kun on maailma pelastettavana, ni muija rupee ulisemaan että se et avaudu mulle tarpeeks ym...
Varmaan toi on tarkotettu simulaatioksi niille joilla ei ole veilä omaa tyttöä, eikä varmaan halua hommatakkaan ton jälkeen. :)
Onneks ne voi hyppiä yli, muttaku pelottaa savetaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saintbert


Itse pidän jostain syystä hankalana sitä, että painamalla analogitikkua alaspäin sukeltaa pelihahmo myös syvemmälle. Ehkä lentopeleistä on jäänyt takaraivoon, että ylös-nappia painaessa nokan pitäisi kääntyä kuitenkin laskuun. Tämän takia vesimiinoja on etenkin vaikeampi väistellä.

Eiks toiki muuttunu, kun vaihtaa sieltä valikosta sen 1st person moden reverselle (vai mikä se nyt oli)
Näillä kummallakana keskustelupalstalla ei oikein voi keskustella pelin juonesta kunnolla, kun tää on spoilerivapaa ja toinen enemmänkin vinkkipalsta. Lainasin tämän tuolta ja poistin spoilausvaaraa:

MGS 2 Juonianalyysi ja major spoiler-keskustelu
Nyt kun MGS2 on julkastu ja koluttu läpi. Niinpä aattelin pistää uusi threadi "MGS2 juonianalyysi ja major spoiler"-keskustelu.

Tätä ei kannata lukea ellei peliä ole vedetty edes kerran läpi

Ensin olisi "pikku kysely" pelistä, sisällöstä, hahmoista, tapahtumista, ja muuta!

Peruskysymykset:

1. Vastasiko osotuksiasi?

2

3.

4. Liika codecia ja demoa?

5. Mitä mieltä musiikista?

6. Ymmärsitkö juonen 100%:sti, "Tactical Plot Twist"?

Extraa:

7. Ärsyttikö Rose sua?

8. Makein demoskene?

9. Paras taistelukohtaus? (Peli tilanteesa)

10. Dialogi/puhe, joka jäi mieleen?

11. Millä asetuksilla pelasit läpi ensimmäisellä kerralla ja aika? (vaikeusaste, tutka ja läpipeluuaika)

12.

13.

Ja loppukevennykseksi:

14. Riittävästi huumoria?

Tällä voitais mun mielestä aloittaa keskustelu pelin juonesta ja kaikesta siihen liittyvästä (Esim. mikä on OTACON oikeesti)

Tässä vaiheessa tyydyn vaan sanomaan että juoni oli mielestäni erinomainen aivan paria pikku juttua lukuunottamatta (ihan lopussa). Varsinkin kun porukka rupes sekoileen lopussa, niin oli aika häiriintynyt fiilis et mitä hel...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover


Eiks toiki muuttunu, kun vaihtaa sieltä valikosta sen 1st person moden reverselle (vai mikä se nyt oli)
Näillä kummallakana keskustelupalstalla ei oikein voi keskustella pelin juonesta kunnolla, kun tää on spoilerivapaa ja toinen enemmänkin vinkkipalsta.

Tällä voitais mun mielestä aloittaa keskustelu pelin juonesta ja kaikesta siihen liittyvästä (Esim. mikä on OTACON oikeesti)

Tässä vaiheessa tyydyn vaan sanomaan että juoni oli mielestäni erinomainen aivan paria pikku juttua lukuunottamatta (ihan lopussa). Varsinkin kun porukka rupes sekoileen lopussa, niin oli aika häiriintynyt fiilis et mitä hel...

Jos olet sattunut lukemaan tuota Spoileri-ketjua niin siellä on ollut juonikeskustelua aikalailla joten ei tänne spoilerittomaan. Myös MGS3-threadissa on joitain asioita pohdittu mitkä voisi vaikuttaa juonellisesti seuraavaan mahdolliseen osaan, joten sinne vain lukemaan... Mutta tuohon että mitä Otacon takoittaa, voin vastata jo tässä: se tulee sanoista Otaku Convention, jos tuota et jostain syystä tiennyt... Sehän mainitaankin.
 
Vastaus: MGS 2 -pelaajien kommentit (EI SPOILEREITA)

Nostetaas tätä uudenkarheaa ketjua ;)

Pc-pelaajasta ps3 myötä konsolipelaajaksi siirryttyä tuli hankittua mgs4. Pakkohan se oli sitten sen läpipelattua nähdä mitä aiemmissa osissa on tapahtunut.

Ei muuta kun paikalliseen pelikauppaan, ja siellähän ne oli, mgs2 ja mgs3 käytettynä hyllyssä :) Tuli avokkeen ps2 käyttöä.

Pakko sanoa, että on kyllä mahtava pelisarja. "Vanhentunut" graafinen ulkoasu+kontrollit ym. ei haittaa lainkaan peli-iloa.

Ei kerennyt vielä vetämään kuin 2h pelisession. Täytyypä korjata tilanne --->
 
Vastaus: MGS 2 -pelaajien kommentit (EI SPOILEREITA)

Nostetaas tätä uudenkarheaa ketjua ;)

Pc-pelaajasta ps3 myötä konsolipelaajaksi siirryttyä tuli hankittua mgs4. Pakkohan se oli sitten sen läpipelattua nähdä mitä aiemmissa osissa on tapahtunut.

Ei muuta kun paikalliseen pelikauppaan, ja siellähän ne oli, mgs2 ja mgs3 käytettynä hyllyssä :) Tuli avokkeen ps2 käyttöä.

Pakko sanoa, että on kyllä mahtava pelisarja. "Vanhentunut" graafinen ulkoasu+kontrollit ym. ei haittaa lainkaan peli-iloa.

Ei kerennyt vielä vetämään kuin 2h pelisession. Täytyypä korjata tilanne --->

Suosittelen aloittamaan hinnalla millä hyvänsä ykkösestä vaikka löytäminen voipi olla vaikeaa. Mielestäni kolmonen on paras.
 
Vastaus: MGS 2 -pelaajien kommentit (EI SPOILEREITA)

Jaa enpä tiennytkään, että sekin on julkaistu ps2:lle. Täytyy katsella jos löytyy jostain. Alotan kuitenkin tässä kohtaa kakkosesta, kun ei malta odottaa.
 
Vastaus: MGS 2 -pelaajien kommentit (EI SPOILEREITA)

ei sitä olekkaan. ihan ekan pleikkarin peli se on.
 
Vastaus: MGS 2 -pelaajien kommentit (EI SPOILEREITA)

kyllä se ps2 ykkösen pelejä pyörittää kuten myös kolmos pleikkarikin.
 
Vastaus: MGS 2 -pelaajien kommentit (EI SPOILEREITA)

kyllä se ps2 ykkösen pelejä pyörittää kuten myös kolmos pleikkarikin.

Ahaa. Eli siis ps1 kiekot pyörii ps3:ssa?

Tostapa tulikin mieleen. Requestii: mgs1 PSN ladattavaksi ;)

E: Siis toimiiko kaikki ps1 pelit? Mulla 40g malli.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: MGS 2 -pelaajien kommentit (EI SPOILEREITA)

pitäisi toimia.
tai ainakin 99% toimii.
 
Ylös Bottom