Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MGS 2 Pelivinkit (SPOILEREITA!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jore
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan X-Static
prkl... taas jumissa.. miten prkl sen oven saa auki kun on se "retinal scan" .. voe helekutti...

Mene seisomaan oven eteen (muista pitää puku ja AKs-47u kokoajan päällä). Kun edestäsi kävelee vihollisheebo, ota ase äkkiä pois (näpäytä R2:sta) ja ota vihollisesta kuristusote (neliöllä). Sitten raahaat sen siihen tunnistimen eteen.

prkl... taas jumissa.. miten prkl sen oven saa auki kun on se "retinal scan" .. voe helekutti...

Paikassa on kolme vahtia , kaksi heistä on samassa huoneessa
ja eivät liiku mihinkään. Kolmas on partioimassa käytävällä
ota hänestä kuristus ote ja raahaa scannerin eteen naama
scanneria kohti jolloin tunnistus tapahtuu ( huomio vahti ei saa
olla kuollut/tajuton/nukkumassa vaan hänen tarvii olla elävä/hereillä)...

ja on yksi erittäin helppo tapa tietää onko itselläsi jonkun vahdin
dog tag, katso häntä esim. kameralla, thermal goggleseilla, (first personissa) jollakin muulla saman tyyppisellä ja paina kolmiota jolloin vahdin nimi näkyy hänen yllään jolloin sinulla on jo hänen laattansa jos nimeä ei näy niin kimppuun vaan :)

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ahh.. nyt tuli taas vastaan ihan mukava easter egg, laivalla
sen jälkeen kun "purat" ne semtex laukaisimet siellä engine roomissa tulee se käytävä missä kuulutetaan Verrazano bridge
checkpoint passed etc. siellähän on se vahti suoraan edessä kun
menee sitä käytävää pitkin , kuitenkin älä ammu vahtia vaan mene juuri vahtia ennen olevaan huoneeseen (3 huone) piiloon sille puolelle missä on lyhyt putki (oven puoli mistä vahti tulee), kun vahti tulee lähemmäksi yritä kurkata kulman takaa. Silloin tapahtuu jotain mukavaa , mitä ikinä teetkään niin älä liiku tämä aiheuttaa yhden erittäin hienon kohtauksen jossa on pääroolissa speznats joka on hieman säikky :D

EDIT: Ehkä vois lähteä nukkumaan , nämä viestit alkavat olla jo
vähän sekaisia ;) , huomenna lisää tai eikun siis myöhemmin tänään...

Huh huh...

On kyllä pirun hyvä peli... jäin Vamppiin nyt kiinni ja meni hermot kun se kokoajan heittelee niitä juttuja että jää paikalleen.... hiukan ärsyttävää.. 4 kertaa kokeilin ja aina oli yhdestä osumasta kiinni että oisko menny läpi - olisin niin vielä halunnu nähdä peliä eteenpäin ennen nukkumaan menoa mutta päätin että en jaksa nyt pelata sitä kun hiukan pisti ärsyttämään...

Pelin juonessa olen aika hyvin mukana - kylläkin jotkut kohdat on vähän pimennossa mutta onpahan syy pelata peli läpi useasti :)

Se kyllä ihmetytti että MITÄ IHMETTÄ ne vartijat sekoili siellä paikassa jossa oltiin vartijan puvussa ja on se papukaija yms... kun sitä oikein näytettiin erikseen kun se yks vartija tulee siihen ikkunalle ja alkaa venyttelemään. sit kun menee pois siitä huoneesta ni se vartija lähtee juokseen ihan hulluna.. sit se juoksee sitä huonetta ympäri ihan sekopäänä :P :P Sitten ku menee siihen kohtaan missä se äijä venytteli ni kaks niistä vartijoista siellä sisällä alkaa riiteleen ja jotain väittelemään kenties... mitä IHMETTÄ se oli :D Siis kun kamera vielä oikein ZOOMAS niihin kohtiin ni kai niiden jotain piti tarkottaa - vai olikohan se vaan pelintekijöiden huomautus pelin yksityiskohtaisuudesta tai.. jotain muuta vastaavaa.... sitä repesin myös kun siellä vesipaikassa missä sukellellaan on joka seinällä niitä "seksikkäiden" tyttöjen kuvia häiriötekijänä... ja sitä kun yhdessä ilmanotto paikassa on kumiankka :D

Mutta nyt nukkumaan ... niin joo ja sinä kuka luettelit ne sillan jutut mitä pitää ampua -> unohdit yhden.. et sanonut sitä mikä on siinä sen oven päällä josta itse sinne tullaan mutta muut sanoit ... kesti vähänaikaa tajuta että yksi on siinä cypherissä kiinni. jeps - NYT goisaan.

Re: MGS 2 Juonianalyysi ja major spoiler-keskustelu

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pexi
Nyt kun MGS2 on julkastu ja koluttu läpi. Niinpä aattelin pistää uusi threadi "MGS2 juonianalyysi ja major spoiler"-keskustelu.

Tätä ei kannata lukea ellei peliä ole vedetty edes kerran läpi;)

Ensin olisi "pikku kysely" pelistä, sisällöstä, hahmoista, tapahtumista, ja muuta!

Peruskysymykset:

1. Vastasiko osotuksiasi?

2. Yllätyitkö "Raideniin"?

3. Mitä mieltä Snake "apurina"?

4. Liika codecia ja demoa?

5. Mitä mieltä musiikista?

6. Ymmärsitkö juonen 100%:sti, "Tactical Plot Twist"?

Extraa:

7. Ärsyttikö Rose sua?

8. Makein demoskene?

9. Paras taistelukohtaus? (Peli tilanteesa)

10. Dialogi/puhe, joka jäi mieleen?

11. Millä asetuksilla pelasit läpi ensimmäisellä kerralla ja aika? (vaikeusaste, tutka ja läpipeluuaika)

12. "Happy Ending-loppu" vai keskeneräinen?

13. Raiden "MGS3:een"?

Ja loppukevennykseksi:

14. Riittävästi huumoria?

1. Pelialusta oli vähän tylsä, joskus ärsytti ravata edestakaisin niitä strutteja

2. En

3. Miksei ?

4. Ei, ne oli mielenkiintoisimmat. Sai vähän hengähtääkin välillä.

5. Musiikki 10-

6. Vähän sekava juoni. Liikaa henkilöitä, joiden osuus asiaan jäi vähän hataralle pohjalle.

7. Rose - vähän ehkä loppua kohden alkoi ärsyttämään. Emman raahaaminen ärsytti kuitenkin enemmän.

8. Auringonlaskut

9. Vamp

10. Mnjaa.. ei mitään erityistä

11. Normal, tais olla radar 1, n. 18 h, jäi viimeiseksi kerraksi

12. Keskeneräinen, III-osa lienee jo tulossa..

13. Ihan sama

14. Aika kuivaa

Yleisarvosana 9-.... no, jaa ehkä sittenkin 9+

Viimeksi muokannut moderaattori:
Mortaali, käytin sellast taktiikkaa, kun se Vamp tulee hehkuvana kävellen kohti, niin ammu kranu heittimel, ja ku se hyppelee seinil ammu vaik M4:sel että käytät automaatti tähtäyst ja seuraat sitä kunnes se ei enaa hohda ja sit ammut.

Vamppia ei voi ampua automaattitähtäyksellä. Sehän sanookin siinä alussa että se näkee sun lihaksista ja eleistä minne sä oot ampumassa. Eli sitä täytyy kuitenkin ampua siinä 1st personissa. Helposti se menee kun meet sinne nurkkaan sen oven luo ja ootat et se hyppii siel katolla ja ammut sitä. Sitten ku se juoksee sua päin niin hyppäät SAMAAN SUUNTAAN kuin mistä se Vamp juoksee sua päin. Muutoin saat puukosta. Sellasta toistat, ja mulla meni ainakin ihan helposti tuo. Vaikeusaste oli normal.

Vamppiin toimii hyvin (ainakin vaikeimmilla vaikeusasteilla) se
että kun Vamp tulee tarpeeksi lähelle sinua ja sen keskus poolin
reunaa niin Nikita käteen ja sillä kolauta(lyö) Vamppia jolloin Vamp saattaa lentää pooliin jolloin se on one hit , one kill...

Oho, nyt muuttu peli oudoksi =) Se kenraali sekos täysin :eek:
Heh pitää selvittää mikä vaivaa.

Onko peli menny jumiin ???

Olen nyt naku-Raideninä arsenal-gearissa, olen päässyt ascending-colon putkeen mutta sinne päästyäni kaikki kolme ovea menevät lukkoon ja minnekään ei pääse.
Colonel on myös ihan sekaisin vaikka olisin juuri aloittanut pelin !!! Onko peli mennyt jumiin siksi että olen tallentanut pelin silloin kun colonel oli sekaisin ???
Tästä saakelin putkesta ei pääse minnekään, ovi josta tulin sisään on myös mennyt lukkoon ja codec soi koko ajan !!!
Nyt meni hermot......

Re: MGS 2 Juonianalyysi ja major spoiler-keskustelu

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pexi

1. Vastasiko osotuksiasi?
2. Yllätyitkö "Raideniin"?
3. Mitä mieltä Snake "apurina"?
4. Liika codecia ja demoa?
5. Mitä mieltä musiikista?
6. Ymmärsitkö juonen 100%:sti, "Tactical Plot Twist"?
7. Ärsyttikö Rose sua?
8. Makein demoskene?
9. Paras taistelukohtaus? (Peli tilanteesa)
10. Dialogi/puhe, joka jäi mieleen?
11. Millä asetuksilla pelasit läpi ensimmäisellä kerralla ja aika? (vaikeusaste, tutka ja läpipeluuaika)
12. "Happy Ending-loppu" vai keskeneräinen?
13. Raiden "MGS3:een"?
14. Riittävästi huumoria?

No niin, peli kertaalleen läpi, fiilis on vähän ristiriitainen, mutta silti tyytyväinen. Ja yhtään ei tarvinnut apua etsiä, vaan kokonaan itse läpi pelattu! Kohta pitää pelata uudelleen! Jos peli vielä kesken, niin ei kannata ehkä lukea näitä vastauksia, saattaa joissain kohdin sisältää juonispoilereita!

1. Osittain, vaikka yritin olla odottamatta liikoja. Verrattuna ykköseen pelissä oli paljon "mini-tehtäviä", jotka joissain kohdissa hiukan ärsyttivät, mutta toivat kuitenkin kivan lisän peliin. Aika paljon edestakaisin ravaamista, mutta oikeastaan oli myös MGS1:ssäkin, siinä ensimmäisen Sniper Wolf-matsin aikoihin. Kuitenkin peliä ei voi laitta edellä ykköstä eikä jälkeenkään.
2. En yllättynyt Raidenin läsnäoloon, sillä sinä spoilasit aikoinaan tuon asian, mutta no hard feelings. Jos en olisi tietänyt olisin ollut koko pelin ajan "No niin, milloin päästään taas pelaamaan Snakella?". Hahmona Raiden oli ihan hauska veikko, vaikkakin vähän typerä asenne hänellä oli pariin asiaan.
3. Ideana ihan hyvä, ja pidin itse Snakesta sivuhahmona, vaikka olisin odottanut tuolta osin ehkä enemmän "ruutuaikaa" häneltä. Olisi voitu kenties jossain loppupuolella vielä pelata Snakella, niin fiilikset olisi ollut todella upeat! Mutta onkohan ketään joka EI tajunnut heti kuka Snake oikeasti on?
4. Codecia oli ehkä vähän joissain kohdissa liikaa, joissa olisi voinut olla demoa. Jotkut demot kylläkin toi sellaisen fiiliksen, että niissä tapahtuu enemmän, kuin itse pelatessa. Myös aika paljon oli niitä demoja joissa oli aiempia tapahtumia pelistä tai MGS1:stä. Mutta juuri sopivasti kuitenkin niitä oli. Jos niitä olisi ollut vähemmän, niin pelistä olisi puuttunut jotain. Jos niitä olisi ollut enemmän, niitä olisi ollut siinä vaiheessa liikaa.
5. Musiikkihan on sinänsä yksi osa-alue pelissä mitä on hehkutettu. Itse asiassa tämä on mielestäni pelin huonoin osa-alue, sillä tuntuu oudolta että Harry Gregson-Williamsin tapainen mies ei saa ihmeellisempiä kappaleita aikaiseksi. Olihan niitä pari hyvää, mutta jotenkin ei kolahtanut täysin samalla tavalla kuin ykkösen.
6. Kaiken ymmärsin täydellisesti siihen saakka kunnes Colonel alkoi soitella niitä pilareita. Loppupuolen tapahtumissa oli kyllä pari typerääkin juttua, kuten tuo käytöksen Colonelin käytöksen syy. Luulin senkin ymmärtäneeni, mutta ennnen viimeistä tappelua käyty keskusteli sekoitti minun nuppini täysin. Kysymyksiäkin herätti, kuten miten kävi "Liquid Ocelotille" (:D) ja alkuperäiselle MG Raylle, jotain juttua Snake sanoi loppupuolella siitä, mutta se meni täysin ohi kun keskityin sillä hetkellä puhelimessa puhumiseen. Hahmojen persoonallisuuteen ei ehkä panostettu tarpeeksi, ja eniten ehkä odotin Solidus Snakelta, joka jäi aika latteaksi hahmoksi. Tunteitakin tapahtumat herättää, ja tulipahan tuossa erään Snipu-kohtauksen jälkeen tippakin linssiin. Lopun ylläri ei ollut yhtä tukahduttava kuin ykkösen "Mr. President"-juttu.
7. Rose... No jaa. Ihan hauska likka, mutta valitti liikaa minun makuuni, kun peli on kyseessä. Otacon hoiti hommat paljon paremmin Snaken kanssa tankkeri-osuudella (pirun hyvää läppää)!
8. Makein demoskene? En tiedä onko makein mutta paras oli tuon edellä mainitun snipu-osuuden jälkeen tapahtuvat tilanteet, kunnes joudut kidutettavaksi. Myös Ocelot-pätkät oli mieleeni.
9. Makein pomo, siis? Itse asiassa pelissä oli todella vähän pomoja minun makuuni! Ne Rayt oli aika vaikeita, ennekuin oppi sopivan taktiikan, muut meni ensi kerralla (no okei Fatmanissa kuolin kerran), joten sanotaan Rayt.
10. Otaconin ja Snaken välillä käydyt jutut tällä hetkellä, eniten mielessä, mutta paha heitto oli myös Snakelta Raidenille tyyliin "Ainakaan et jää kiinni kävelytyylistä" :D Myös Colonelin "vitsit" loppupuolella oli aika pahoja!
11. Hard, ei tutkaa, olisikohan ollut 16 tuntia? Tuotti vaikeuksia päästä vauhtiin Raidenilla...
12. En tajua kysymystä :D Jos pelillä on kaksi loppua, en ole nähnyt kuin toisen, enkä tiedä kumpi tuo oli.
13. Raiden voisi olla mukana mahdollisessa jatko-osassa, mutta toivottavasti ei kuitenkaan kovin isossa roolissa. Voisi olla samantyylisessä roolissa kuin Snake kakkosessa. Aiheesta voisi heittää kommenttia MGS3-threadiin kun sellainenkin on täällä muistaakseni on olemassa.
14. Olihan sitä huumoria, mutta koskaan ei voi olla liikaa. Harmi vain, niiden osalta jotka ei ole pelannut ykköstä, eikä tajua kaikkia läppiä.

Re: Onko peli menny jumiin ???

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jaxberg
Olen nyt naku-Raideninä arsenal-gearissa, olen päässyt ascending-colon putkeen mutta sinne päästyäni kaikki kolme ovea menevät lukkoon ja minnekään ei pääse.
Colonel on myös ihan sekaisin vaikka olisin juuri aloittanut pelin !!! Onko peli mennyt jumiin siksi että olen tallentanut pelin silloin kun colonel oli sekaisin ???
Tästä saakelin putkesta ei pääse minnekään, ovi josta tulin sisään on myös mennyt lukkoon ja codec soi koko ajan !!!
Nyt meni hermot......

Kävele eteenpäin olevalle ovelle, joka on lukossa. Tule takaisin päin ja Rose soittaa sinulle (joten kannattaa vastata). Sen jälkeen peli jatkuu!

Re: Re: Onko peli menny jumiin ???

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper

Kävele eteenpäin olevalle ovelle, joka on lukossa. Tule takaisin päin ja Rose soittaa sinulle (joten kannattaa vastata). Sen jälkeen peli jatkuu!

Myös jokaiseen puheluun vastaaminen toimii...

Re: Re: Re: Onko peli menny jumiin ???

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Crisis

Myös jokaiseen puheluun vastaaminen toimii...

OK, noin minä sen tein. Ei ole vielä ollut mahdollisuutta testailla noita samalla tavalla kuin sinulla ;)

Heh, mäki oon nyt siin kohas mis pitää räiskii helvetisti, mutta Snake aina kuolee siel lopus..oisko mitää hyvää taktiikkaa?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Cem0
Heh, mäki oon nyt siin kohas mis pitää räiskii helvetisti, mutta Snake aina kuolee siel lopus..oisko mitää hyvää taktiikkaa?

No jos tuota mennään , niin aluksi kannattaa ottaa käteen vaikkapa M4 tai AK ja ampua vahteja sillä , jos heillä on HF Blade
niin ammu heitä jalkoihin jotta he eivät voi torjua luoteja, lopussa
kun alkaa tulemaan paljon vahteja niin Stingerillä on helppo pistää muutama nurin , sitten HF Blade käteen ja torju itse luoteja
ja tapa vain miekka vahdit anna Snaken ampua muut...

Tai sitten toinen taktiikka on että menet Snaken ohjeiden mukaan
ja aluksi muutama vahti nurin RGB8:lla ja sitten HF Blade käteen
ja suojakilveksi , sitten lopuksi M4 ja AK käyttöön ja kaikki vahdit
nurin ( ensin kannattaa hoitaa portaikossa/ylemmällä tasolla olevat ) , sitten Snaken vieressä olevat miekka vahdit ( ammu jalkoihin ) , Rationeiden kulutuksesta ei kannata välittää sillä Snake antaa kokoajan uusia kun sinulta loppuu..

Toisessa taistelussa ensiksi M4/AK tyhjäksi jos ammuksia on , sitten vaan HF Blade kehiin.

just.. nyt tuli tenkkapoo... 3 metal gearia mättää.. en pääse kirvelläkään... taktiikka???

No niin riipuen vaikeus asteesta sinun pitää kaataa eri määrä
MGRaytä.

Taktiikka ensin käy lähellä keskustaa tämä aiheuttaa sinne myöhemmin rationin ilmestymisen. Eli pysy liikkeessä aina
kun Ray ampuu ilmaan ohjukset , konekiväärin voi väistää tekemällä Raiden väistöliikkeen. Sitten ammu aina Ray:tä polveen
ensin jolloin se aukaisee "suunsa" ja sitten ammut sinne jolloin
tämä aiheuttaa massivisen vahingon, noudattelet samaa taktiikkaa kokoajan. Kun yksi Ray on kaadettu yksi hypää arenaalle sama taktiikka.

Rayn paine vesi hyökkäysen voi väistää pelkästään juoksemalla
( ja pysymällä kaukana Ray:stä), välillä Ray ampuu kaksi homing missileä jotka tulevat Raidenia kohti jolloin teet väistöliikkeen ja painat sen aikana X jolloin Raiden menee heti perään makuulleen jolloin Rayn Homing missilet eivät osu sinuun.

Tämä on pelin yksi helpoimmista pomoista , jos vain käytät taktiikkaa että ensin polveen sitten päähän. Olettaen että pelaat normalilla sinun täytyy kaataa 6 kpl niitä ja jos pelaat hardilla 12 kpl tai peräti extremellä niin 20 kpl..

No tällä pitäisi mennä eteenpäin ;)

Ylös Bottom