Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Microsoft Flight Simulator - valloita maapallo sohvaltasi!

Tällä hetkellä kun ei rahaa ole niin tämmöisellä.

Juuri mennyt simulaattori ajamiseen yli tonni niin sattuneesta syystä ei ole rahaa. :D

Ajorigi 400€ uudet polkimet 250€ iRacing sisältö 600€ Viimeinen sisältää ajolisenssin 7 kuukauden ajalle.
 
Milläs vehkeillä jengi lentää tätä? Sen tiedän et ompulla on ihan tajuttomat setit, mut noin niikun muuten?
Xboxin Elite pädillä ja näppis/hiiri combon avustuksella tuota nyt muutaman tunnin fiilistelly. Ens viikolla joutaa varmaan kaivamaan T16000M FCS Hotas setin kaapista ja sillä sitten testailtua. Piti eilen jo tikku pistää kiini, mutta tuli kämpän vaihto vähän yllättäen, niin ei viitti noita kaivaa tohon pyörimään. :D
 
Peli on ilmeisesti asentunut mutta ei suostu käynnistymään.

Steamin peleistä on pikakuvakkeet työpöydällä ja mikä tahansa niistä käynnistyy välittömästi kun vaan kerran klikkaa.

Jostain kumman syystä Admin tunnukset olettaa että peli on C levyn tietyssä kansiossa.

C levyllä ei ole eikä tule olemaan ainuttakaan peliä kun se hidastaa koko konetta
 
Pelin buuttia vaan. Se kyllä kysyy asennuskansiota sit kun lähtee käyntiin jos epäilee olevan väärässä paikassa.. Ja sen käynnistymisessä kestää sit todella kauan ja siinä välissä ei parane klikkailla muuta.
 
Pelin buuttia vaan. Se kyllä kysyy asennuskansiota sit kun lähtee käyntiin jos epäilee olevan väärässä paikassa.. Ja sen käynnistymisessä kestää sit todella kauan ja siinä välissä ei parane klikkailla muuta.
Nyt onnistu jotenkin lataamaan valikkoon asti. Ja samalla mikään inputti ei toimi.

Ei edes Windows näppäin tai CTRL-ALT- DELETE

Yleensä jälkimmäinen ohittaa kaiken ja pelin pääsee ainakin sammuttamaan ilman pakko sammutusta.

Ei pitäisi pelin käyttöönottoa tehdä ihan näin vaikeaksi.
 
Tässä nyt muutaman tunnin pelaillut niin hyvälle kyllä vaikuttaa!
Milläs tavalla minä saan tämän lähtemään, että kun aloitan lennon, niin aloitus olisi siitä terminaaleilta ja pääsisin itse käymään tarkastuslistat läpi sekä ajelemaan kiitotien päähän?
Oon kokeillut asetuksissa valita eri vaihtoehtoja, mutta aina se vaan heittää suoraan valmiiseen pöytään kiitotien päähän ja käskee painamaan kaasua.
 
Tässä nyt muutaman tunnin pelaillut niin hyvälle kyllä vaikuttaa!
Milläs tavalla minä saan tämän lähtemään, että kun aloitan lennon, niin aloitus olisi siitä terminaaleilta ja pääsisin itse käymään tarkastuslistat läpi sekä ajelemaan kiitotien päähän?
Oon kokeillut asetuksissa valita eri vaihtoehtoja, mutta aina se vaan heittää suoraan valmiiseen pöytään kiitotien päähän ja käskee painamaan kaasua.
Zoomaa lähemmäs karttaa. :)
 
Tosi mielenkiintone hieno peli ekan kokeilun perusteella.

Hämää vain että mulla on varmaan pädi pelaajana joku avustin päällä kun ei pääse laskeutumaan ja vaikka saisi käännettyä nokan kohti maata niin joku automaatio lähtee nostamaan. :D

Yhdellä koneella ympäri Suomea oon lentäny.

Vai onko tää niin inho realistinen että pitää pyytää kentältä X laskeutumislupaa?
 
Tosi mielenkiintone hieno peli ekan kokeilun perusteella.

Hämää vain että mulla on varmaan pädi pelaajana joku avustin päällä kun ei pääse laskeutumaan ja vaikka saisi käännettyä nokan kohti maata niin joku automaatio lähtee nostamaan. :D

Yhdellä koneella ympäri Suomea oon lentäny.

Vai onko tää niin inho realistinen että pitää pyytää kentältä X laskeutumislupaa?
Ei oo mikään pakko, otat vaa niitä apuja pois päältä.
Pelin aikana pausea ja keskimmäinen valikko.
 
Eilen, kun en saanut millään toimimaan. Niin tänään tein SSD:lle tilaa ja kokeilen, jos sen avulla saisi pelin toimimaan. Tullut lataus vaan pirun hitaasti tällä kertaa, taitaa mennä 9h kohta rikki. Mukavat lämmöt kämpässä, kun kone jauhaa 27 asteen helteillä!

Toivottavasti tällä kertaa myös peli toimisi. 2 päivän asennus näin paskalla launcherilla ei ole mitään hauskaa puuhaa. Pitää varmaan vielä yöllä testata, jos vain pysyy hereillä.

Ihan jokaisen pelin kohdalla ei jaksaisi tämmöistä showta, mutta eihän sitä millään malta odottaa low spec. 15-30 fps lentelyä :D
 
SSD:n kanssa lähti käyntiin. Low oli tosiaan aika hirveä, mutta medium myös "toimi" vanhalla GTX770:lla. Ei siinä montaa FPS:ää ole, mutta normi lentokorkeuksissa ~30fps.

Äänimailma ja ohjaamo ihan huikea, fiilis katossa. Lentäminenkin aivan eri tasoa mitä vanhoissa Flight Simulatoreissa, haastavampaa. Visuaallinen puoli aika huikeata jopa matalilla asetuksilla, pystyi tosiaan suunnistamaan ihan pelin maailman mukaan (kuten Omppukin esitteli maakuntakierroksen videolla).

Wau! Tykkipeli harrastajille ja kokemisen arvoinen kaikille kiinnostuneille. Huomenna lisää..
 
Eilen pääsi vihdoin illalla päristelemään ja onhan tuo ihan huikean tunnelmallinen peli. Vaikea edes sanoin kuvailla sitä tunnetta, kun reaaliaikaisella kellolla noin iltayhdeksän aikoihin nousi kotikaupungin kentältä, auringonlasku horisontissa ja kaupungin valojen levittäytyessä alapuolelle. Tuttu kaupunki ei ehkä lähempää tarkastelua kestä, mutta yläilmoista illuusio on suorastaan hämmentävä.

Aluksi aiheutti pientä hämmennystä myös se, ettei grafiikka-asetukset näyttäneet vaikuttavan performanssiin juuri millään tavalla, vaan peli oli jopa low:lla kamalaa jökkimistä. Sitten älysin, että vika taitaakin olla jo muutaman generaation ohittaneessa prosessorissa, joka ei jaksa simuloida esim. kenttähenkilökuntaa ja muuta liikennettä. Kun nämä laittoi kokonaan pois päältä, peli muuttui yllättävän sulavaksi GTX 1070:lla, high-asetukset päällä ja 100% ultrawide reso 3440x1440. Lentosimu ei onneksi vaadi mitään huikeita ruudunpäivityksiä, joten 20-35 välillä silmämääräisesti seilaava fps ei haitannut missään vaiheessa.

Pakko myös antaa propseja hyvistä tutoriaaleista (paitsi ensimmäisestä, joka bugaa minulla joka kerta), jotka selkeytti tällaiselle sunnuntaisimuilijalle monta asiaa, jotka aikaisemmin oli oppinut kantapään kautta... tai kokonaan väärin.
 
Ylös Bottom