Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Microsoft Flight Simulator - valloita maapallo sohvaltasi!

Kaikesta pikku nipotuksesta huolimatta, on tämä kyllä parasta tekemistä pikkulootalla.

Puskalentoa suosikki työkalulla. Muut tykkää lennellä Tomcateilla ja max kaseilla. Minä taas Cessna 170b tundralla. Alaska kumeilla voipi laskeutua piknikille vähän...kaltevamapaankin maastoon.


20210917_225023.png
 
Tuli ostettua Boing 777 paketti ja peli maistuu taas paremmalle aidoilla lentoyhtiön logoilla.
 
Onkos ketään Husky pilottia linjoilla? Näkyi tulleen kasa päivityksiä, myös tälle. Garminin ei kuuluisi kaiketi olla näin tumma. Eihän tosta näe mitään. En ole löytänyt mistään vipstaakia jolla noitten ruutua saisi kirkkaamaksi. Kellään mitään käsitystä mikä mättää, vai menikö Asobolla taas vähän asiat....rikki?


d43dfae7-89e0-4b16-9628-bcda649d5228.png
 
Onko käyttäjien luoman sisällön kannalta merkitystä ostaako Microsoft Store vai Steam version? Näytti olevan Steamissä nyt alessa.
 
Jaahas! Viimeisin päivitys näköjään rikkoi lennonjohdon totaalisesti. Aikaisemmin vain satunnaisesti kohtasin ongelman jossa lennonjohto hokee loputtomiin "please expedite your climb to xxxx feet". Nyt joka lennolla tapahtuu sama. Äsken lensin vakioreittini Tallinna-Helsinki a320:lla ja koko matkan hoki samaa vaikka lentokorkeus on tasan se mikä piti. Olin jo muutaman kilometrin päässä Helsinki-Vantaan lentokentästä ja vieläkin pyöri tuo sama hokema lennonjohdossa, joten pilallehan se lento meni. Onkohan jollain samaa ja onko jotain poppaskonstia jolla tuon voisi välttää?
 
Jaahas! Viimeisin päivitys näköjään rikkoi lennonjohdon totaalisesti. Aikaisemmin vain satunnaisesti kohtasin ongelman jossa lennonjohto hokee loputtomiin "please expedite your climb to xxxx feet". Nyt joka lennolla tapahtuu sama. Äsken lensin vakioreittini Tallinna-Helsinki a320:lla ja koko matkan hoki samaa vaikka lentokorkeus on tasan se mikä piti. Olin jo muutaman kilometrin päässä Helsinki-Vantaan lentokentästä ja vieläkin pyöri tuo sama hokema lennonjohdossa, joten pilallehan se lento meni. Onkohan jollain samaa ja onko jotain poppaskonstia jolla tuon voisi välttää?
Eilen itse lähestyin miamin kenttää ja lennonjohto käski pitää 5000ft oudon kauan, jos olisin mennyt lennonjohdon mukaan olisi lähestyminen pitänyt keskeyttää, koska kenttä läheni. Itse otan aina lentosuunnitelman viimeiset 3 reittipistettä ja niiden korkeudet ylös ja menen niiden mukaan jos käy tuo "jäätyminen" lennonjohdolle. Eilen kävi myös näin, portilta pyysin push backia joka kyllä onnistui, mutta sitä ei saanut lopetettua. Kaveri työnti konetta 5min ajan ihan minne sattuu, kunnes päätin restartata.
 
Nyt olisi uutta ohjainta ennakkovarattavissa, kai @Omenanraato ainakin ostaa. :D

En sentään. Kyl mulle ainut vaihtoehto ois honeycombin alpha ja Bravo, mutta kun lennän muutakin kuin noita yoke koneita, niin jätin ostamatta ja toisaalta mulla on se mulle mun tarpeita varten customoitu kaasukahva jo olemassa ni en sit ostanut sit sitäkään. :D

Edit: eli alpha:
65645A04-2B43-4A3D-9650-D410C20E21BC.png
bravo:
982388A3-F61D-4F19-AB10-130C27CF8A9A.jpegCDE641DA-1FB7-4941-8654-D847CB41E7C5.jpeg

Ja mulle customoitu vipuja ja kiinnitystä myöden:
D22C75A4-C07C-4916-A058-79578E20546B.jpeg
 
Tuonne sekaan pitäis mennä. Eli vähän myrskyää jossakin Brasilian yllä. Joku epäili jossakin toisessa ketjussa että ei ole mitään next geniä vielä nähty. Enpä tiedä. Kyllä tää MSFS aika usein saa kyllä leuan valahtamaan lattiaan.

Kumma juttu muuten kuinka tuo potkurin dronetus saa meikäläisen aina melkein nukahtamaan. Mitenhän mahtaa olla tosielämässä...
 

Liitetiedostot

  • 11b55caf-aa4d-4b8f-ae82-e8c5bee38694.png
    11b55caf-aa4d-4b8f-ae82-e8c5bee38694.png
    9,8 MB · Lukukerrat: 34
Mistä voi johtua, etten pysty osamaan mitään sieltä Marketplacesta? Se ostoruutu on sillain vaalea ettei sitä voi klikata ollenkaan.
Aikasemmin oon tehny ostoja sieltä, nyt en enää voi.
 
Mistä voi johtua, etten pysty osamaan mitään sieltä Marketplacesta? Se ostoruutu on sillain vaalea ettei sitä voi klikata ollenkaan.
Aikasemmin oon tehny ostoja sieltä, nyt en enää voi.
Tämä ei mikään varma korjaus ole, mutta suosittelisin kuitenkin kokeilemaan hard-boottia, eli ihan kunnollista laitteen uudelleenkäynnistystä. Siis, ei sammuta konsoli-valinnan kautta, vaan nimenomaan käynnistä konsoli uudelleen-toiminnon kautta. Jos sekään ei auta ongelmaan, niin kokeilisin vielä laitteen sammuttamista ja sitten virtajohdon irrottamista hetkeksi. Ja sitten johdon kiinnittämisen jälkeen uudelleen käynnistys. Itselläni nämä keinot ovat ainakin joskus auttaneet joihinkin storessa ilmenneisiin ongelmiin.
 
"Thank you for contacting Microsoft Flight Simulator Support today.

A transaction was stuck in a pending state, which is why the "Buy & Download" button was grayed out. We have manually terminated the transaction and the "Buy and Download" button should be restored now.

In the future, if you click on purchase and nothing happens for a few minutes we recommend signing out, waiting 60 seconds or more then restarting the sim. This should force the transaction to fail or succeed, and the Buy and Download button should become available again. If it wasn't the case, you can always contact us."

Ongelma siis ratkesi, kiitos vastauksista ja neuvoista.
 
Kokeilin tätä kun vihdoin tietokone jolla pystyy pelaamaan. Muistin nopeasti miksi en ole koskaan lentokonepeleistä tykännyt. Ihan saakelin vaikea ohjata koneita. Hirveesti pieniä nippeleitä joita pitää millin tuhannesosa säätää. Vielä kun mistää mittareista ja säädöistä ei tiedä yhtään mitään mitä ne edes tarkoittaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom