Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä konsoli ostoon?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Robotor
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

about_to_cry

Herra Spock, taidatte olla huijari!

Tuo "rationaalinen ajattelu" on niin hirmuinen kompastuskivi että sitä ei välttämättä kannata yrittää tuoda omien näkemystensä perusteluksi, ellei ole oikeasti verkon sisällä asuva tunteeton tekoälyohjelma. :)

"Rationaalisuutta" ei ainakaan auta jos tietoisesti tai tiedostamatta jättää valintakriteerejä pois sen oman "rationaalisen" johtopäätöksen alta. Varmuuden vuoksi: kannattaa vielä kerran lukea se aloitusviesti ja miettiä, miksi joku saattaa tuoda esille aivan täysin järjettömiä vaihtoehtoja. On täysin epärationaalista olettaa, että oikea vaihtoehto ei välttämättä olekaan X, Y eikä edes W, ja että näitä vaihtoehtoja pitäisi tutkia. Rationaalinen ratkaisu on hypätä suoraan johtopäätöksiin, ja samalla säästyä siltä sanassa vihjatulta vaivalloiselta ajatuksien "johdettavuuden" vaivalta. Kun joihinkin johtopäätöksiin on kerran päädytty, ne ovat varmasti jokaisessa tapauksessa aina oikeat. Rationaalista, eikö vain?

Ei välttämättä kannata myöskään vihjata, että tämä "rationaalinen ajattelu" minkä tahansa näkökulman kanssa olisi oma etuoikeus. Ominaisuutta kun on havaittu aika laajaltikin ihmisten keskuudessa. Lisäksi jotkut hurjat harhaoppineet ovat saattaneet jopa väittää, että rationaalinen ajattelukin voi kummuta erilaisista lähtökohdista.

Paljon on kirjoitettu väitetyn "rationaalisuuden" ajatusvirheestä. Scifi-henkisenä tyyppinä arvostat kenties vaikka tällaista tarkastelua.
Herra Spock, taidatte olla peikko! Tais olla yksi järjettömimmistä viesteistä mitä olen näillä foorumeilla hetkeen lukenut.

Ei mutta ihan tosissaan, jos vähintään 34,7% siitä konsolin käytöstä ei ole tuota kaivattua netissä surffailua, en Wiitä menisi suosittelemaan. Tämän lisäksi aloittaja musta toi aika hyvin esille että pelkästään ps3 ja xo on harkinnassa olevat vaihtoehdot. Sen sijaan jos vaikka tasoloikkia, partypelejä, yleensäkin japanilaista pelituotantoa tai "jotain vaihtelua perinteiseen pelaamiseen" kaivattaisiin, saattaisin suositella Wiitä. Näyttäisi vielä siltä ett suurin osa muistakin tähän ketjuun postanneista on joko xo:n tai ps3:n kannalla joten kannattaa ehkä noista vertailla niitä pelilistoja ja kattoa kumpi tuntuu niiden perusteella paremmalta.

EDIT: vaikka vieläkin kyllä olen sitä mieltä, että PC on alkukriteerien perusteella paras vaihtoehto, mutta koska tässä nyt nimenomaan konsolia haettiin, niin...
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

tämä keskustelu on jo täysin turha koska harvoilta tulee puolueettomia postauksia kun kaikki on johonkiin suuntaan kalellaan.
toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, jokaisella on oma mielipide, mut onko se sitten puolueeton? ni se on sit asia erikseen.
jos joku on ostanu ps3:men ni sit sitä tääl hehkuttaa et se on mahtava ja ihana ja kaikkea että osta tämä jne.
osta nyt hyvä ihminen se mikä sinua eniten houkuttaa, jos et tiedä et minkä ostasit, niis uskon että ostatpa minkä konsolin hyvänsä ni uskon että sinä siihen "rakastut" ja olet sitä omaasi täällä muiden lisäksi edustamassa.
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Vielä uudestaan siis ketjun aloittajalle: XO ja PS3 ovat suht. tasavahvoja ehdokkaita. Musta tuo valinta riippuu kahdesta asiasta: kuinka paljon arvostat noita ei-peliominaisuuksia (PS3 näissä parempi, jos ei muuten niin ainakin linuxin ansiosta) ja kummalta löytyy mielestäsi paremmat pelit. Ota vaikka aikaa ja vertaile tätä ja tätä listaa keskenään. Kummasta löytyy enemmän kiinnostavia nimiä?


Nuo linkit eivät todellakaan tasavertaisia... Miksi? Koska Xbox 360 on ollut markkinoilla jo noin 2,5 vuotta. PS3 taas on ollut markkinoilla noin vuoden. PS3:lle tulee tänä ja ensi vuonna lähes kaikki konsolin odotetuimmat pelit, samoin kun Xbox 360:lle tuli samaisena ajanjaksona konsolin julkaisusta katsottuna. Vuoden päästä toi lista on jo varmasti paljon PS3 ystävällisempi, puhumattakaan konsolisukupolven lopussa. ;)

Jos on rahaa ja ostaa vain yhden konsolin, niin omasta mielestä sen kannattaisi olla PS3. Blu-Ray on tietenki yksi tulevaisuuden sana, jonka lisäksi netti on tulossa yhä vahvemmin esille konsoleissa. PS3:een tulee parhaillaan paljon nettiuudistuksia, kuten päivien sisällä julkistettava uusi Store ja jossain vaiheessa kevät/kesästä tuleva Home. Muuten palvelut olisivat aika tasoissa, mutta Xbox 360:llä verkkopalveluista (Live) täytyy maksaa. 60 vuodessa tekee helposti esim 5:ssä vuodessa sen 300. Tulevaisuutta kannattaa kanssa vähän miettiä.

Itse Xbox 360:stä sen verran, että nykyisellä pelivalikoimalla vahva. Itse en näe konsolin tulevaisuuden näkymiä hirveän hyvänä, koska viime vuoden lopussa tulivat kaikki parhaimmat yksinoikeudet ja siitä huolimatta konsolinmyynnit jäävät tasaiseen tahtiin kilpailijoista jälkeen (ainakin VGChartzin mukaan, jonka tiedot eivät toisaalta ole aivan tarkkoja). Xbox 360:n ulkoinen HD-DVD asema hävisi muiden mukana myös formaattisodan Blu-Raylle keväällä. Edellä mainittu ei kaikesta huolimatta poista konsolin hyviä yksinoikeuspelejä mihinkään. Itse parhaillaan juuri tästä syystä mietin laitteen ostoa. Ehkä jouluksi, tai sitten kesäksi Ninja Gaiden 2:n julkaisuun (vaikkei peli ihan suosikkisarjoja olekaan).
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Sulkekaa modet tämä ketju jo, tai siirtäkää konsolisodan jatkoksi.
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Wow, tulipas tästä kiperä keskustelu. Kiitän kaikkia aikaa ja vaivaa asiaan sijoittaneita. Selveni pää ainakin sen verran että tarpeeksi pelattavaa löytyy molemmille koneille (sorry Wii:karit, ostan Nipan vaimolle ehkä joskus) eli taidan mennä kokeilemaan että kumpi ohjain sopii paremmin kätöseen ja ehkä odottelen E3:sen yli että mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Kiitos, kumarrus ja loistavaa kevättä kaikille asiaan osallistuneille.

Ps. Oon mukana väsäämässä uutta Suomalaista kauhuleffaa: www.WashYourSins.com irtoiskohan tosta peliä kummallekaan platformille :D
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Wow, tulipas tästä kiperä keskustelu. Kiitän kaikkia aikaa ja vaivaa asiaan sijoittaneita. Selveni pää ainakin sen verran että tarpeeksi pelattavaa löytyy molemmille koneille (sorry Wii:karit, ostan Nipan vaimolle ehkä joskus) eli taidan mennä kokeilemaan että kumpi ohjain sopii paremmin kätöseen ja ehkä odottelen E3:sen yli että mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Kiitos, kumarrus ja loistavaa kevättä kaikille asiaan osallistuneille.

Ps. Oon mukana väsäämässä uutta Suomalaista kauhuleffaa: www.WashYourSins.com irtoiskohan tosta peliä kummallekaan platformille :D

En ole lukenut, mitä sinulle on vastattu, koska arvasin heti, että on arka aihe.
PS3:n ja XO:n välillä oleva valinta on mielestäni kolikon heitto. PS3 toimii jonkin verran parempana multimedia laitteena, XO:lle on isompi pelikirjasto. PS3:ssa on puheiden mukaan enemmän potentiaalia, XO:ta käytetään paljon pääkehtiysalustana ja on helpompi ohjelmoitava jne. Vaikea lähteä subjektiivisesti suosittelemaan kumpaakaan.
Itsellä PS3 käytössä ja olen ollut todella tyytyväinen. Kaipailen kuitenkin XO:n perään (vaikka MS on minulle erittäin hyi hyi), koska sille on paljon mielenkiintoisia yksinoikeuspelejä.

Minun suositukseni on, että lähdet tähän ihan fiiliksen mukaan! Ihmettele laitteita ja kuuntelet kavereiden mielipiteitä, mikäli he laitteen omistavat. Fanaattisimmat heput (kavereista, myyjistä, foorumikeskustelijoista ym.) kannattaa jättää omaan arvoonsa arvaamattomaan.

P.S. Alkoi tuo leffa kiinnostamaan kovasti. :)
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Jälkiviisaus sucks, mutta miten olisi threadin käynyt jos sen olisi alunperinkin vienyt "Yleistä keskustelua konsoleista & peleistä" -alueelle? Todennäköisesti niin, että se olisi jouduttu lopulta siirtämään "Konsolisotaan" joten ketjun aloittaja oli kaukaa viisas, toisin kuin minä.

Miksi silloin ei ollut nettiä käytössä, kun piti väitellä kasvotusten Atari ST:n parhaudesta Amiga-miesten kanssa?
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Ne on perkele vieköön pelikonsoleita. Pelikonsolit eivät ole minulle aihe jossa pitäisi alkaa pitämään jonkun valmistajan puolia.

Näinpä ja juuri tämän takia aloin alunperin taas kirjoittamaan. Missä tahansa päin Konsolifiniä ja missä mielessä vaan tulee PS3:n pelitarjonta puheeksi, siellä on heti jengi kirjoittelemassa kuinka pelejä ei ole ja laite on tarkoitettu vain leffa/audio-käyttöön. "Pelittömyys" on menneisyyttä (itselläni PS3:n pelitarjonta on kyllä silti ollut koko ajan vallan mahtavaa) ja kaikkialla muualla maailman foorumeilla se on tajuttu, paitsi täällä. Ja osa tekstistäni menikin siis ohi sinun viestistäsi. Vaikka kuottasin sinua, teksti ei ollut suoraan sinulle ja se unohtui välissä.

Kuitenkin the pointti on, että PS3:n päätarkoitus on pelaaminen ja sillä osa-alueella konsoli onnistuu helvetin hyvin. Sitä ei tarvitse epäillä.
Jos taas pelata haluaa, niin montako peliä tässä ennen vuoden loppua tarvitsee? Molemmille löytyy jo nyt parit Rainbow Six Vegasit, Oblivion, Orange Box, Call of Duty 4 ja Burnout Paradise. Boxilla on Mass Effect, Bioshock, Halo 3 ja Gears of War. Pleikkarilla taas Heavenly Sword, Ratchet & Clank, Uncharted, Eye of Judgment, Resistance, Warhawk ja Unreal Tournament 3. Noihin kun lisää loppuvuodesta ilmestyvät pelit, niin kyllä sitä massia saa ihan reilulla kädellä kauppaan kantaa. Ja joskus voisi olla hyvä tehdä jotain muutakin kuin pelata.

PS3:n ja Xbox 360:n pelimäärien vertailu on vähän sama kuin vertaisi Välimeren kokoa Tyyneen mereen, kun tarkoituksena on pelkästään käydä pikaisesti uimassa. Molemmissa kastuu, eikä tila ole ensimmäiseksi loppumassa.

Siinä hyvää tekstiä mitä kannattaa lukea miettiessä.
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Kerronpa tässä oman kantani asiaan. HUOM kyseessä ei ole absoluuttinen totuus vaan omia kokemuksiani. Mielipiteeni on siinä mielessä objektiivinen että en juuri nyt omista mitään konsolia. ;)

Playstationin ostin syksyllä 2007 ja pari päivää sitten myin sen pois. Aluksi pelailin HS:ää ja Motorstormia mutta myöhemmin en löytänyt laitteelle kertakaikkiaan juuri mitään pelattavaa. Lähes kaikki pelit ovat 3d-räiskintöjä tai 3d-tasoloikkia(räiskintöjä). Missä 2d? Coop-pelit? Missä pelit mitä tyttöystäväkin voisi pelata? Ehkä sitä alkaa tulla vanhaksi kun näitä kaipaa... PS3:n pelihylly näkyy koostuvan lähinnä harmaasävyisistä räiskinnöistä.
Pleikalle ei warhawkia lukuunottamatta ole myöskään ilmestynyt yhtään järkevää kaksinpeliä, urheilun lisäksi. Odottelin LBP:ia joka varmasti onkin mainio paikkaus pelitarjontaan. Myöhästymisten takia into lopahti ja aloin miettiä muita vaihtoehtoja. PS3 ei ole huono, päinvastoin. Ainakaan minulle se ei vaan tarjonnut pelikoneena paljoa. Video-, valokuva-, netti-, ym. muussa käytössä, ja ehkä toisella pelimaulla se on varmasti hyvä laite. Ohjaimesta kun vielä kysyit, niin mielestäni PS3:n ohjain on loistava, kevyt, kestävä ja akku kestää pitkään.

Näillä näkymin seuraava konsolini tulee olemaan xbox360. Live Arcaden pelit vaikuttavat mielenkiintoisilta ja tarjonta on laajaa (myös co-op saralla) ja mielenkiintoista verrattuna PSN:n storeen. Niin, ja ne PSN:n lataussetelit eivät sitten koskaan saapuneetkaan. Boxin kestosta en sitten tiedä, täytyy ainakin olla tarkkana tai muuten on edessä loputon korjausrumba. XO:n mediaominaisuuksista ja ohjaimesta minulla ei ole mitään käsitystä.

Wii? Kyllä. Siinä pelikone jossa on jotain uutta mutta valitettavasti DVD-toiston puuttuminen rajoittaa sen oman olohuoneeni ulkopuolelle. Lisäksi pelitarjonta on laadultaan hyvin vaihteleva.

Osta mikä konsoli vain, mutta kokemuksella voin sanoa että ei ole mukavaa odotella jotain vuoden-parin päästä tulevia huippupelejä vailla pelattavaa - itse päädyin siksi konsolin vaihtoon. Tärkeintä on että pelaaminen on hauskaa. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Lähes kaikki pelit ovat 3d-räiskintöjä tai 3d-tasoloikkia(räiskintöjä).

Jotenkin tuntuu, ettet kovin tarmokkaasti pelivaikoimaan tutustunut? Mielestäni valikoima on erittäinkin monipuolinen nimenomaan eri pelityyppien osalta. Tuon perusteella saatat kokea pettymyksen Xboxin pelityyppien repertuaarin kohdalta.


PSN Storessa nyt ainakin.


Kaupan hyllyssä ja storessa on valikoimaa ihan kiitettävästi tälläkin saralla. Tiedä sitten mitä erityisesti co-op osastolta kaipasit.

Missä pelit mitä tyttöystäväkin voisi pelata?

Storesta ja kaupanhyllyiltä löytyy. Riippuu tietysti mitä arvon neito osaa arvostaa, mutta meillä esim. perinteinen Singstar ja yllättävästi Eye of Judgment ovat menneet hyvin kaupaksi.
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Enpä ole ilennyt tähän sotaan vielä kertaakaan lähteä, mutta heitänpä nyt omat käsitykseni tähän. Olen tietysti pimennossa PS3:n varsinaisista hyvistä ja huonoista puolista, koska omistan vain boksin, mutta tämmöset pinttymät mulla on päässä:

Xbox 360
+ Hinta
+ Käyttöliittymä
+ Live (marketplace:n tarjonta ja toimivuus & hyvät mahdollisuudet nettipelaamiseen)
+ Ohjain
+ Pelikanta
+ Suorituskyky (jostain olen aina välillä lukenut että tietyissä peleissä saa nähdä parempaa grafiikkaa ja vähemmän tökkimistä kuin PS3:n puolella - mene ja tiedä)
+ Ulkonäkö (mielipidekysymys, mutta esim. PS3:n päälle ei voi kasata toisia konsoleita sen muodon vuoksi, myös valkoinen väri on henk. kohtaista silmäkarkkia)
- Blu-rayn puuttuminen (henk. kohtaiset mieltymykset tulevat myös tässä vastaan, itse en tarvitse kyseistä ominaisuutta pelikonsoliin, vaan ostan sen tulevan tietokoneen yhteydessä)
- Melutaso
- Hajoamisprosentti (näin olen kuullut, vaikka omani on kestänyt 2006:n marraskuusta aivan täysin tähän päivään saakka)

PlayStation 3
+ Blu-ray
+ Hiljaisuus
+ Suorituskyky
+ Mediaominaisuudet (internet-selailu, Blu-ray jne...)
- Pelikanta
- Hinta
- Moninpelimahdollisuudet (ainakin jokin aika sitten olin vielä kuulevinani että edes pelikaverilistaa ei ole tarjolla, on voinut tulla päivityksiä)
- Ulkonäkö (kaikki tallaa tavallaan, mutta minun mielestäni Spiderman-fontti ja kaareva muotoilu eivät ole kovinkaan kaunista katseltavaa, varsinkaan kun muita konsoleita ei voi asettaa konsolin päälle)

Siinä siis kärjistetty tietämykseni, Pleikkaria en ole ikinä omistanut, niin vähän paha mennä siitä juttuja laittelemaan. Pääosin tietämykseni perustuukin vertailuihin ja foorumitietoon. Peace, älkää sotiko tällaisista asioista... tai ylipäänsä mistään! :p
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Rainbow Six Vegasit, Oblivion, Orange Box, Call of Duty 4 ja Burnout Paradise. Boxilla on Mass Effect, Bioshock, Halo 3 ja Gears of War. Pleikkarilla taas Heavenly Sword, Ratchet & Clank, Uncharted, Eye of Judgment, Resistance, Warhawk ja Unreal Tournament 3

Heha ja sitten vielä ihmetellään kun Wii käy kaupaksi.
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Jos meinaat räiskintäpainoittuneisuutta, niin kyllähän sieltä löytyy muutakin kuten vaikka nuo tummentamattomat, Blue Dragon, Lost Odyssey, Folklore, Forza, GT: Prologue, Eternal Sonata, Viva Pinata, Kameo, Tekken, Everybody's Golf, DMC4, Guitar Hero, Rock Band, Ridge Racerit, Ninja Gaiden, MotorStorm ja niin etelleen. Ihan turha itkemisen aihe taas tuo rämistely.
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Jos meinaat räiskintäpainoittuneisuutta, niin kyllähän sieltä löytyy muutakin kuten vaikka nuo tummentamattomat, Blue Dragon, Lost Odyssey, Folklore, Forza, GT: Prologue, Eternal Sonata, Viva Pinata, Kameo, Tekken, Everybody's Golf, DMC4, Guitar Hero, Rock Band, Ridge Racerit, Ninja Gaiden, MotorStorm ja niin etelleen. Ihan turha itkemisen aihe taas tuo rämistely.

Löytyyhän niitä muutama, mutta kyllä se vaaka on aika selvästi räminäsuuntaan kääntynyt isoilla koneilla. Ja tuossa listassakin on kyllä aika paljon keskinkertaista scheisseä ja Rock Band joka nähdään täällä ensi vuosituhannella.
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Löytyyhän niitä muutama, mutta kyllä se vaaka on aika selvästi räminäsuuntaan kääntynyt isoilla koneilla. Ja tuossa listassakin on kyllä aika paljon keskinkertaista scheisseä ja Rock Band joka nähdään täällä ensi vuosituhannella.

Okei, mielipideasioitahan nämä ovat, mutta jos nuo Piben luettelemat pelit ovat "keskinkertaista scheisseä", niin on se hyvä ettei tarvitse Wiillä pelata, kun siellä on kuitenkin niin paljon heikompaa tarjolla. ;)
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Ja tuossa listassakin on kyllä aika paljon keskinkertaista scheisseä
Ja sitähän ei löydy varsinkaan muilta konsoleilta :D....otetaan vielä tuo keskinkertainen sana pois kaupanpäälle.
Huvikses heitä se toisten konsolien hyvien pelien lista itse, niin katsotaan kuinka hienoa se on kun pelattavaa löytyy....veikkaan että hyvien pelien määrä liikkuu suht samoissa luvuissa kuin pleikalla;)
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Ja sitähän ei löydy varsinkaan muilta konsoleilta :D....otetaan vielä tuo keskinkertainen sana pois kaupanpäälle.
Huvikses heitä se toisten konsolien hyvien pelien lista itse, niin katsotaan kuinka hienoa se on kun pelattavaa löytyy....veikkaan että hyvien pelien määrä liikkuu suht samoissa luvuissa kuin pleikalla;)

Niin siis itseasiassahan Pibe luetteli sekä Pleikan että Xboxin pelejä. Eli Wiin listaa kehiin vaan! :)
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Sanoinko, että kaikki olivat keskinkertaisia mitä häh? Ja jos luulette, että Wiitä alan hehkuttamaan muiden konsolien yli niin turha luulo, paskaa on sillekin ihan tarpeeksi. Itseasiassa kiistattoman laadukkaita pelejä varmaan vähemmän kuin muille koneille, mutta sattuvat sentään olemaan omaperäisiä.

Lähinnä nuo Ridge Racerit, Kameot, Eternal Sonata, Blue Dragon ja niin edelleen osuivat tikkuina silmääni. Hirveetä tuubaa.
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Sanoinko, että kaikki olivat keskinkertaisia mitä häh? Ja jos luulette, että Wiitä alan hehkuttamaan muiden konsolien yli niin turha luulo, paskaa on sillekin ihan tarpeeksi. Itseasiassa kiistattoman laadukkaita pelejä varmaan vähemmän kuin muille koneille, mutta sattuvat sentään olemaan omaperäisiä.

Lähinnä nuo Ridge Racerit, Kameot, Eternal Sonata, Blue Dragon ja niin edelleen osuivat tikkuina silmääni. Hirveetä tuubaa.
Vedä se huppu syvemmälle päähäsi ja poistu sivummalle. Ilmesesti olet taas kaikkia noita pelannut kunnolla antaaksesi syväluotaavan analyysin tyypilliseen tapaasi. Eikö sinua koskaan hävetä olla itseään ihannoiva kriitikko, joka perustelee näkemyksiään..Noh, olemattomasti ja sillä perusteella, että on kaverillaan kokeillut peliä joskus....
Omaperäisyys nyt ei aina yksin riitä.
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Ostan tuohon Wiin kaveriksi PS3:n. Odottelen kuitenkin vielä sen aikaa, että saavat sen uuden vähävirtaisemman, sekä dualshock 3 ohjaimella varustetun mallin markkinoille.
 
Ylös Bottom