Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä konsoli ostoon?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Robotor
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Lähinnä nuo Ridge Racerit, Kameot, Eternal Sonata, Blue Dragon ja niin edelleen osuivat tikkuina silmääni. Hirveetä tuubaa.

Toisaalta ois kyllä mielenkiintoista kuulla perusteluja miksi noi on "hirveetä tuubaa", mutta toisaalta ei kiinnosta pätkääkään kun olet jo ihan selvästi menettänyt pelin aikoja sitten.

Eikä nuo ole hirveetä tuubaa edes metacritic-normiston mukaan.
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Vedä se huppu syvemmälle päähäsi ja poistu sivummalle. Ilmesesti olet taas kaikkia noita pelannut kunnolla antaaksesi syväluotaavan analyysin tyypilliseen tapaasi. Eikö sinua koskaan hävetä olla itseään ihannoiva kriitikko, joka perustelee näkemyksiään..Noh, olemattomasti ja sillä perusteella, että on kaverillaan kokeillut peliä joskus....
Omaperäisyys nyt ei aina yksin riitä.

Häh? RR on tunnetusti vihaa/rakasta pelisarja, BD Toriyama lisenssillä porskuttava NES-peli, ES yksinkertaisesti paska (tätä en ole pelannut) ja Kameo hieno bumb-mapping demo.

Mikset kysynyt Pibeltä onko hän pelannut kaikki suosittelemansa pelit läpi?

mutta toisaalta ei kiinnosta pätkääkään kun olet jo ihan selvästi menettänyt pelin aikoja sitten.

No koita nyt hyvä mies päättää.
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Niin siis itseasiassahan Pibe luetteli sekä Pleikan että Xboxin pelejä. Eli Wiin listaa kehiin vaan! :)

Mario galaxy, mario kart, mario brawl, paper mario, mario ware, mario&sonic at the olympics, mario party, mario strikers, wii sports, wii play, wii fit, carnival games, cooking mama ja smarty pants! :O

Hitto, unohtui ihan monkey ball banana blitz ja donkey kong barrel blast. Sori. :(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Häh? RR on tunnetusti vihaa/rakasta pelisarja, BD Toriyama lisenssillä porskuttava NES-peli, ES yksinkertaisesti paska (tätä en ole pelannut) ja Kameo hieno bumb-mapping demo.

Mikset kysynyt Pibeltä onko hän pelannut kaikki suosittelemansa pelit läpi?
Koska Pibe on omistanut suurimman osan noista peleistä ja koska olen pelannut(tai omistanut) itse suurinta osaa noista peleistä. Ja kaikki muut ,paitsi näköjään sinä, osaavat lukea arvosteluja ja perustaa sanomansa kunnollisiin omakohtaisiin kokemuksiin, eikä "ES o vaan paska, ku mä sanon niin"-heittoihin.
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Mikset kysynyt Pibeltä onko hän pelannut kaikki suosittelemansa pelit läpi?

Blue Dragon, Lost Odyssey, Folklore, Forza, GT: Prologue, Eternal Sonata, Viva Pinata, Kameo, Tekken, Everybody's Golf, DMC4, Guitar Hero, Rock Band, Ridge Racerit, Ninja Gaiden, MotorStorm

Tummennetut on pelejä mitä en ole tahkonnut. Ensimmäiseen niistä olen kuitenkin jonkin verran perehtynyt. Kaikki tuossa on loistavia pelejä, paitsi Eternal Sonata joka on sellainen keskiverto ropeiluseikkailu. Kameo pelkkä bumppailuteknoilu? Itseasiassa se on aivan mahtava peli. Blue Dragon NES-peli? Mahtava ja todella aliarvostettu roolipeli. Ridge Racer taas on musiikin ja ajotykityksen täydellinen yhteensulautus, siis omasta mielestä paras arcadeajelu ikinä.
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Mario galaxy, mario kart, mario brawl, paper mario, mario ware, mario&sonic at the olympics, mario party, mario strikers, wii sports, wii play, wii fit, carnival games, cooking mama ja smarty pants! :O

Hitto, unohtui ihan monkey ball banana blitz ja donkey kong barrel blast. Sori. :(

OT ihan täysin:

Tässä on jankuttajille Wiin top-20 lista metacriticistä. Siis pelit ovat arvostelumenestyksen mukaan laitettu.

1 Super Mario Galaxy 97
2 Legend of Zelda: Twilight Princess, The 95
3 Super Smash Bros. Brawl 95
4 Resident Evil 4 Wii Edition 91
5 Metroid Prime 3: Corruption 90
6 Okami 89
7 Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure 87
8 Guitar Hero III: Legends of Rock 86
9 Super Paper Mario 85
10 Mario Kart Wii 84
11 MLB Power Pros 83
12 No More Heroes 83
13 Pro Evolution Soccer 2008 83
14 WarioWare: Smooth Moves 83
15 Bully: Scholarship Edition 83
16 Pinball Hall of Fame: The Williams Collection 81
17 Madden NFL 07 81
18 LEGO Star Wars: The Complete Saga 80
19 Wii Fit 80
20 Trauma Center: Second Opinion

Vaihtelun puutteesta EI VOI pelilistaa syyttää. Ei millään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Niinku wanhakansa wiisaana ruukas sanoa notta mielipideasioista ei voi väitellä..

Ok, täytyy nyt sen verran tietty muuttaa, että mielipideasioista voi ja tulee tietysti keskustella,kyseenalaistaa ja argumentoida mutta ei taas tämän threadin tapaan.

"OMPAS HYVÄ!"
-EIPÄ OO!

Totuushan on se, että jokaselle on se oma konsoli. Mikään näistä laitoksista ei ole täys susi ja parhaiten se itselle sopiva selviää kun vähän selaa sitä pelivalikoimaa, oman maun mukaan niitä tulevia pelejä/peliarvosteluita ja tarkastelee konsolin lisäominaisuuksia. Minä oon sitä mieltä että jos ei sen vertaa viitti ite vaivautua taikka ei ole kiinnostusta niin on ehkä pelaaminen väärä ala.
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Suurin ero noissa kahdessa on se että PS3:n peleistä puhuttaessa copypastetaan aina lista tulevista peleistä, XO:lla taas kaupan hyllystä löytyvistä peleistä.

Aivan, mutta jos nyt ostaa konsolin niin niitä pelejä alkaa juuri NYT tippua tasaiseen tahtiin ps3:lle. Totta, että Xboxilla jo on niitä yksinoikeuspelejä enemmän kuin pleikkarilla, sehän on kylmä fakta, mutta tuskin OP niitä tulee ostamaan tässä kaikkia heti jos koneen ostaa. Että ihan yhtä hyvin voi laittaa listaa tulevista(varmistetuista peleistä) kuin vanhoistakin. Turha tietysti mitään yli vuoden päästä tulevaa peliä listata, mutta tässä puolen vuoden sisälläkin on tulossa jo.

E: En voi tajuta miten Ridge Racerit ovat jonkun mielestä hyviä pelejä. No näissä ne makuasiat tulevat esiin :D... Luultavasti OP ei edes tämän threadin perusteella mitään konsolia osta, itse en ainakaan voisi kuvitella ostavani konsolia muiden mielipiteiden johdosta.
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Blue Dragon, Lost Odyssey, Folklore, Forza, GT: Prologue, Eternal Sonata, Viva Pinata, Kameo, Tekken, Everybody's Golf, DMC4, Guitar Hero, Rock Band, Ridge Racerit, Ninja Gaiden, MotorStorm

Tummennetut on pelejä mitä en ole tahkonnut. Ensimmäiseen niistä olen kuitenkin jonkin verran perehtynyt. Kaikki tuossa on loistavia pelejä, paitsi Eternal Sonata joka on sellainen keskiverto ropeiluseikkailu. Kameo pelkkä bumppailuteknoilu? Itseasiassa se on aivan mahtava peli. Blue Dragon NES-peli? Mahtava ja todella aliarvostettu roolipeli. Ridge Racer taas on musiikin ja ajotykityksen täydellinen yhteensulautus, siis omasta mielestä paras arcadeajelu ikinä.

Asia loppuun käsitelty.

En voi tajuta miten Ridge Racerit ovat jonkun mielestä hyviä pelejä. No näissä ne makuasiat tulevat esiin...

Sori sä olet selvä trolli kun et perustellut kantaasi.


Ja kaikki muut ,paitsi näköjään sinä, osaavat lukea arvosteluja ja perustaa sanomansa kunnollisiin omakohtaisiin kokemuksiin, eikä "ES o vaan paska, ku mä sanon niin"-heittoihin.

Ei kaikkea voi eikä pidä perustella. ES:n "ihanuudet" olen todennut videoista ja foorumien löpinöistä. Osa paatuneimmistakin anime-hörhöistä on julistanut tekeleen aivan kauheaksi peliksi. Moni "arvostelu" näytti tämän pelin kohdalla jälleen miten asiantuntevaa sakkia monissa medioissa on pallilla ja miten paljon niitä pitkiä pelejä yleensäkin pelataan ennenkuin aletaan rustaamaan tekstiä. Kyllähän peli on sellainen 8/10 tekele kun alkudemot ja ensimmäisen luolaston vetäisee läpi.
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Ei kaikkea voi eikä pidä perustella. ES:n "ihanuudet" olen todennut videoista ja foorumien löpinöistä.

Enough said. :rolleyes:

Wii, PS3 ja Volvo ovat paskoja - en perustele koska totesin asian foorumeita lukemalla.

Internetti on aivan ihanainen paikka; ei tarvitse enää itse kokea mitään kun muut tekevät sen puolestasi.
Päättävät jopa mielipiteistäsi! :eek:
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Ei kaikkea voi eikä pidä perustella. ES:n "ihanuudet" olen todennut videoista ja foorumien löpinöistä. Osa paatuneimmistakin anime-hörhöistä on julistanut tekeleen aivan kauheaksi peliksi. Moni "arvostelu" näytti tämän pelin kohdalla jälleen miten asiantuntevaa sakkia monissa medioissa on pallilla ja miten paljon niitä pitkiä pelejä yleensäkin pelataan ennenkuin aletaan rustaamaan tekstiä. Kyllähän peli on sellainen 8/10 tekele kun alkudemot ja ensimmäisen luolaston vetäisee läpi.

Ei Eternal Sonata ole mikään Final Fantasy, ja onhan siinä jätetty potentiaali käyttämättä loistavasta alkuasetelmasta, mutta ihan turha väittää, että se on paska tai edes huono. Eikö se yhtään kaivele mieltäsi, että uskot toisten sanaan sokeasti, et vaivaudu itse kokeilemaan ja kuitenkin esität täällä muille, kuinka tietäväinen asiasta olet? Montakohan hyvää peliä sulla jää tuon takia kokematta. Ajattele vaikka itse jumaloimaasi Killer7:aa, jos olisit sen kohdalla uskonut foorumeita ja arvosteluita (metassa 70), et olisi kenties koskaan peliin koskenut ja olisit missannut hyvän pelikokemuksen elämässäsi.
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

On erittäin vaikea ymmärtää tätä väittelyä siitä millä konsolilla on parhaat pelit. Jos tykkää pelata niin kyllä sitä sitten tykkää kaikkien konsolien peleistä jumalauta!

Mielipideasioista nyt on muutenkin aivan turha väitellä. Tuskin se toinen kaveri muuttaa mieltään kun sanot sille, että mun pelit on hyviä ja sun paskoja.
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Ei kaikkea voi eikä pidä perustella. ES:n "ihanuudet" olen todennut videoista ja foorumien löpinöistä. Osa paatuneimmistakin anime-hörhöistä on julistanut tekeleen aivan kauheaksi peliksi. Moni "arvostelu" näytti tämän pelin kohdalla jälleen miten asiantuntevaa sakkia monissa medioissa on pallilla ja miten paljon niitä pitkiä pelejä yleensäkin pelataan ennenkuin aletaan rustaamaan tekstiä. Kyllähän peli on sellainen 8/10 tekele kun alkudemot ja ensimmäisen luolaston vetäisee läpi.

Jos asenne ja mielipiteet ilmaistaan yhtä töykeästi totuuksina,niinkuin teikäläinen tekee, niin sitten sitä luulisi olevan jotain konkreettisempaakin sanottavaa, kuin paatuneitten anime-hörhöjen julistukset. Jos arvostelijatt näyttivä asiantuntijuutensa, niin mitäs sinä teet? Haukut paskaksi 90% peleistä perusteilla, joita kukaan itseään arvostava kriitikko ei kehtaisi käyttää. Kannattaisiko ehkä lopettaa tuo kritisoiminen, tai sitten aloittaa radikaalien mielipiteidensä parempi perusteleminen?
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Aivot repee. Ei en ole tehnyt enkä tee ostopäätöksiä foorumien perusteella, mutta en minä nyt jumalauta kaikkia maailman pelejä ala ostamaan siksi, että jotkut niistä "voisivat" olla hyviä. Mit vit?

ES ei ole ikinä näyttänyt, kuulostanut tai haissut kiinnostavalta. Videoissa se näytti kauhealta Tales-kopiolta (sarja jota vihaan) ja arvostelut vahvistivat ennakkoluuloni. Ja kyllä minä pidän foorumeita PALJON luotettavimpina kuin arvosteluja. En tosin ihan kaikkia foorumeita...

Niin ja tarkennuksena, että en minä usko mitään foorumien "yleistä" mielipidettä vaan tiettyjen käyttäjien tuntemuksia. Ja tottakai pyrin kokeilemaan kaikkia vähänkään mielenkiintoisia pelejä, mutta kuten sanoin, ei niitä kaikkia voi pelata.

Wii, PS3 ja Volvo ovat paskoja - en perustele koska totesin asian foorumeita lukemalla.

Eikun katoin Jackassia ja totesin, ettei kusi maistu hyvältä.


Kannattaisiko ehkä lopettaa tuo kritisoiminen, tai sitten aloittaa radikaalien mielipiteidensä parempi perusteleminen?

Niin tuosta listasta en ollut pelannut yhtä peliä ja vieläpä mainitsin sen suoraan. Melko radikaalia.
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Eikun katoin Jackassia ja totesin, ettei kusi maistu hyvältä.
Huono analogia; kusi ei ole tarkoitettu juotavaksi, mutta ES on tarkoitettu pelattavaksi.

Tuo aiemmin sanomasi oli sen luokan sammakko ettet siitä ihan pikkunäppäryyksillä ulos luikertele. :D

ES ei ole ikinä näyttänyt, kuulostanut tai haissut kiinnostavalta. Videoissa se näytti kauhealta Tales-kopiolta (sarja jota vihaan) ja arvostelut vahvistivat ennakkoluuloni.

Peli on siis yleisesti paska jos aihepiiri ei kinnosta sinua?

Ja kyllä minä pidän foorumeita PALJON luotettavimpina kuin arvosteluja.

Vinkki: Älä koskaan ryhdy tekemään kotonasi sähkö- tai putkitöitä. ;)
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Tuo aiemmin sanomasi oli sen luokan sammakko ettet siitä ihan pikkunäppäryyksillä ulos luikertele.

Jos sen irrottaa epäselvästä kontekstista niin ehkä. Ideana oli se, että jos minä suosittelen jotain pelejä tai varoitan, ettei niitä kannata pelata niin ei minun joka kerta tarvitse kirjoittaa tuhannen sanan paatosta jokaiselle pelille. Ne jotka pitävät pelimakuani paskana, automaagisesti pistävät suositukseni vain ignoreen. Ei pitäisi olla vaikeaa.

Toki perustelen näkemykseni tarvittaessa. ES:n tapauksessa ainoa perustelu on vain, että sitä pidetään yleisesti paskana (keskiverto JRPG=paska). Pahempi juttuhan olisi ollut jos en olisi vaivautunut mainitsemaan, että en ole pelannut kyseistä peliä sekuntiakaan.

Peli on siis yleisesti paska jos aihepiiri ei kinnosta sinua?

Missä olen sanonut, etteivät JRPG:t minua kiinnosta?

Vinkki: Älä koskaan ryhdy tekemään kotonasi sähkö- tai putkitöitä.

Katos näinhän tämä toimii.
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Jos sen irrottaa epäselvästä kontekstista niin ehkä. Ideana oli se, että jos minä suosittelen jotain pelejä tai varoitan, ettei niitä kannata pelata niin ei minun joka kerta tarvitse kirjoittaa tuhannen sanan paatosta jokaiselle pelille.
...
Pahempi juttuhan olisi ollut jos en olisi vaivautunut mainitsemaan, että en ole pelannut kyseistä peliä sekuntiakaan.
Et siis itse huomaa tässä mitään hämärää?


Ne jotka pitävät pelimakuani paskana, automaagisesti pistävät suositukseni vain ignoreen. Ei pitäisi olla vaikeaa.
Luulet että joku seuraa sinun pelimakuasi?


No tästä on turha jatkaa, paitsi jos asianomainen haluaa.
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Et siis itse huomaa tässä mitään hämärää?

Kolmatta kertaa. ES oli ainoa peli noista, jota en ollut pelannut ja A) Sen paskuus on yleisessä tiedossa, B) mainitsin asiasta.

Luulet että joku seuraa sinun pelimakuasi?

No ainakin sitä kommentoidaan joka toisessa viestissä, jotka minulle osoitetaan.
 
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Hitto, että on mukava muistella erinäisiä kommentteja arvostelujen luotettavuudesta, etenkin parin viime vuoden aikana. Ihan tässäkin ketjussa ja on niitä ollut hauska lueskella tuolla LO-ketjussa jne. Ihan näin ohi mennen. :p
 
Ylös Bottom