Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä konsoli ostoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Robotor
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mikä konsoli ostoon?

Niin no, et siltikään ilman MS:n tuotetta noita pelejä pelaisi PC:llä.

Eihän tätä voi kieltääkkään, kun linuxilla pelaaminen on mitä on. Mutta kuitenkin lähinnä tarkoitin sitä, että minulla on valinnan mahdollisuus kahden eri laitteen välillä, PC vai Boxi. Jotka ovat periaatteessa kaksi eri alustaa pelaamiselle.

Xbox 360:lle on kyllä suurempi valikoima (parempia pelejä) mutta jos kotoa löytyy pelitietokone niin konsolin parhaimmisto (Mass Effect, Gears of War, Bioshock...) ovat yleensä tietokoneella parempiakin. Pleikkarin yksinoikeudet ovat sen sijaan vain itse konsolille. Tuossa listaa Xboxin co-op peleistä http://www.co-optimus.com/system/1/xbox_360.html ja pleikkarin http://www.co-optimus.com/system/2/playstation_3.html. Näissähän on siis mainittuna vaan läpipelaaminen splitscreeninä tai onlinessa.

Eihän tätä voi kieltääkkään, kun linuxilla pelaaminen on mitä on. Mutta kuitenkin lähinnä tarkoitin sitä, että minulla on valinnan mahdollisuus kahden eri laitteen välillä, PC vai Boxi. Jotka ovat periaatteessa kaksi eri alustaa pelaamiselle.

Toki näinkin, mutta itse ainakin kuvittelin kirjoittaneeni nämä kaikki vuodet konsoleista eikä itseäni kyllä ole koskaan kiinnostanut pelailla PC:llä mitään (tai no, Football Manager ja tämän esi-isät on kyllä hakattu puhki), joten eikö täällä voida kuitenkin puhua yksinoikeudesta, jos joku peli ainoastaan yhdelle konsolille julkaistaan. Kun otsikkokin toki on "Mikä KONSOLI ostoon?".

Vaikka tämä nyt ei tähän liitykkään niin ihan vaan olen alkanut miettimään, että voidaanko puhua yksinoikeuspelistä jos peli julkaistaan myös PC:llä... :confused:
Mutta jatkakaa...

kun puhutaan konsoolin yksinoikeuksista niin niihin ei ole koskaan laskettu pc mukaan

No mainitsin jo että Xboxilla on parempi pelivalikoima ja enemmän co-op pelejä mutta itse pelaisin ne mielummin pc:llä. Kuitenkin, tässä tapauksessa Xbox 360 on parempi valinta :p

Kuitenkin, tässä tapauksessa Xbox 360 on parempi valinta :p

Niin tai siis ylipäätänsä Konsolifin.netin tapauksessa, muut tapaukset mm. Peliplaneetta.netissä ja Pelit.fissä, siellä mielummin tietokoneella pelaaville on toki omat keskustelunsa. Jos jostain konsolipelaajien kuuluisi olla yhtä mieltä, se on konsolipelaamisen ylivertaisuus pc-pelaamiseen, mutta tämä toki vain omasta mielestäni, itse olen ainakin aina ollut konsolipelaaja. Yllättävän moni PS3 -pelaaja tuntuisi olevan myös pc-pelaaja, muuten näin sivuhuomautuksen.

Keskusteluina tietokoneeseen liittyvät asiat eivät kuitenkaan kuulu tälle sivustolle, vaikka "Muu keskustelu" -puolella voikin jotain yrittää kirjoitella pc-pelaamisesta.

Konsolisota on typerää verrattuna ps3-pc taisteluun! ps3:ssa kun on todella paljon ominaisuuksia mitkä ovat olleet peeceen valttikortteja. Esim nyt kirjoittelen tänne ps3:lla:)

Liekkö ihan noin yksiselitteistä, kun siinä se selainvalmius on. ;)

Juuri näin, ja Wiillä selailu on itse asiassa aika mukavaa, jos väsyttää eikä jaksa sohvalta siirtyä PC:n ääreen. Saisivat kyllä päivittää Flashin, vaikka kyllähän Youtube-videoiden katselu ja Flash-pelien pelailukin onnistuu vallan mainiosti.

Tällainen vielä, niin sohvaperunaselailu tuntuu entistä kuulimmalta.
http://www.konsolifin.net/uutinen.php?site=cube&id=2539

Ei oo kyllä ilari paljoa asioihin perehtyny. No joo, itse sanon vaan, että ostakaa kaikki konsolit, jos on vain suinkin mahdollista. Näin pääsee nauttimaan joka alustan ykskäreistä. Itseltä löytyy tosin tällä hetkellä vain boksi, mutta pian myös pleikkari. Niin ja siskolla on Wii. :)

Terve!

Ajattelin ostaa joko PS3:n tai jonku Xbox 360:n mallin, antakaas vinkkejä mikä kannattais ostaa?

Pelaisin paljon NHL 09:a ja Fifaa yms, mutta myös muita. Aika paljon tulis varmaan netissä pelattua, joten hyvä nettipelaaminen ois aika korkeella kriteereissä.

Nyt on vanha putkitelkkari (eikä vähään aikaan omaan huoneeseen tule muuta, mutta olohuoneeseen saatetaan hankkia taulu-tv), eli onko grafiikoissa paljonkin eroja?

kun lukee noita ps3:n tehoja yms, saa kuvan että se olisi melko ylivoimainen loppujenlopuksi, mutta melko ylivoimainen on myös sen hintakin :D

Ohjain taitaa olla XO:ssa parempi, vaikka tottumiskysymyshän sekin on ?

Onko tuo PS3 nettipelaaminen lähelläkään tota Live-palvelun tasoa, esim. pystyykö änärissä pelaamaan ps3:lla online turnauksia, joissa jokaisella on oma joukkue ja on sarjataulukot ja pistepörssit ym. ?

Viimeksi muokannut moderaattori:

Terve!

Ajattelin ostaa joko PS3:n tai jonku Xbox 360:n mallin, antakaas vinkkejä mikä kannattais ostaa?

Pelaisin paljon NHL 09:a ja Fifaa yms, mutta myös muita. Aika paljon tulis varmaan netissä pelattua, joten hyvä nettipelaaminen ois aika korkeella kriteereissä.

Nyt on vanha putkitelkkari (eikä vähään aikaan omaan huoneeseen tule muuta, mutta olohuoneeseen saatetaan hankkia taulu-tv), eli onko grafiikoissa paljonkin eroja?

kun lukee noita ps3:n tehoja yms, saa kuvan että se olisi melko ylivoimainen loppujenlopuksi, mutta melko ylivoimainen on myös sen hintakin :D

Ohjain taitaa olla XO:ssa parempi, vaikka tottumiskysymyshän sekin on ?

Onko tuo PS3 nettipelaaminen lähelläkään tota Live-palvelun tasoa, esim. pystyykö änärissä pelaamaan ps3:lla online turnauksia, joissa jokaisella on oma joukkue ja on sarjataulukot ja pistepörssit ym. ?

Tehojen puolesta en osaa sanoa mitään, mutta graafisesti peleissä ei mitään kamalaa eroa ole ollut tähän mennessä. 360 kyllä tulee halvemmaksi ja on kätevästi liitettävissä mukana tulevalla johdolla joko putkitelkkariin tai taulutöllöön. XO:n ohjain on parempi mielestäni. Ainoa vika 360:n ohjaimessa on sen d-padin paskamainen tunnottomuus ja huonous. Muuten ohjain onkin mahtavuutta.

Nettipelaamisesta en yhtäkkiä osaa sanoa hirvittävän paljon tuon Ps3:n puolella, mutta ilmeisimmin ainakin pahimmista ongelmista jo on päästy siinäkin eroon(?).

Nettipelaamisesta en yhtäkkiä osaa sanoa hirvittävän paljon tuon Ps3:n puolella, mutta ilmeisimmin ainakin pahimmista ongelmista jo on päästy siinäkin eroon(?).

Juu, niistä taidettiin päästä jo eroon ennen laitteen julkaisua. Mahdolliset pelikohtaiset ongelmat on-linessä johtuvat pelistä itsestään, eikä sellaisiakaan ole hirveästi tullut vastaan.

Valitettavasti pleikka kolmosen "tehot" ovat vain Sonyn pr-skeidaa. Laitteessa on hitaampi näytönohjain verrattuna Xbox 360:n vastaavaan, kankeampi muistimalli, ja sinänsä suorituskykyinen prosessori ei ole parhaimmillaan pelikäytössä.

Tämän vuoksi pelit yksinkertaisesti näyttävät paremmilta ja pyörivät sulavammin Xboxilla.
Tästä alkanee taas hirmuinen kitinä, mutta noita konsolien välisiä pelivertailuja kyllä löytyy netistä.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Paolo kitjoitti:
Tämän vuoksi pelit yksinkertaisesti näyttävät paremmilta ja pyörivät sulavammin Xboxilla.

Tässäkin kohdassa pitäisi muistaa se että ne pelaajan mielestä hyvät pelithän ratkaisevat kaiken.
xbox 360 ei meikäläisen mielestä ole tällä hetkellä mitään kovinkaan mullistavaa pelattavaa. Aikalailla koostuu tuo tarjonta perus räiskinnöistä jne. Sen takia en nähnyt mitään syytä säilyttää itselläni kyseistä konsolia ps3 hankkiessani. Hmm... Pyörivät sulavammin? Ei ole minulla ainakaan mitään ongelmia tullut eteen pleikkarin kohdalla :D Enkä kyllä molempia konsoleita käyttäneenä voi sanoa että jommalla kummalla olisi paremmat grafiikat. Ja noista asioista kiisteleminen on nyt enemmänkin lapsellista. Xbox 360 on mielestäni räiskintä peleistä tykkäävien konsoli, ja pleikkari taas tarjoaa vähän sitä muutakin meininkiä enemmän. Tosin onhan boxille ilmestymässä pian Fable 2, joka näyttää ihan mukavalta. Ensimmäistä osaa pelanneena en tosin ole mitenkään harmissani että pistin boxin menemään. Ei ollut oikein hirveän mieleistä menoa minulle.

Juonikin oli vähän ööö... Moneen kertaan nähty. Meinaan, osasin kyllä arvata miten hommassa käy. Eniten kuitenkin minua on rassannut se, että kaikissa pelaamissani peleissä on ollut niin vähän hauskaa tekemistä. Toivottavasti eräs buzzle rakentelupeli(Jonka nimen voi päätellä jo nikistäni) tarjoaisi sitä edes jollain lailla. Mutta jotta tämä ei menisi täysin off- topikiksi, minusta molemmat konsolit ovat todella hyviä. Turhaa tapella jostain prosessorin tai näytönohjaimen paremmuudesta kun pelit lopulta ratkaisevat sen, kumman itse pelaaja haluaa ostaa. Minua vähän huolestuttaa tämä että niin monelle se Grafiikka merkkaa aivan älyttömästi. Minä olisin ollut valmis antamaan Fable ykkösen kehnon ulkoasun anteeksi jos siinä olisi ollut tarpeeksi paljon puuhasteltavaa, mutta homma kävi todella nopeasti tylsäksi.

Kyllä se uudelleen peluuarvo ja pitkäikäisyys peleissä on minusta se kaikkein tärkein juttu. Hyvä graffa tulee sitten mukavana lisänä jos on tullakseen. =)

Paolo kitjoitti:

Tässäkin kohdassa pitäisi muistaa se että ne pelaajan mielestä hyvät pelithän ratkaisevat kaiken.

Jep, nyt kun on MGS4 pelattu niin PS3 jäi keräämään pölyä.

Jep, nyt kun on MGS4 pelattu niin PS3 jäi keräämään pölyä.

Itsekään en aio edes ostaa tuota peliä :D Tuskinpa siitä pitäisin. Mutta little big planet, jonka elinvoima perustuu pelaajien itse rakentamiin omiin maailmoihin joita netistä voi itselleen ladata pelattavaksi, vaikuttaa jo sellaiselta joka ehkä, jos lupaukset lunastetaan, takaisi vuosien verran hauskaa tekemistä. odotan innolla mitä joku kahjo japanilainen(tai miksei suomalainen, mutta tuolla Japanissa tuntuu olevan ne älyvapaimmat tyypit) keksii rakentaa sen pelin editorilla :D Elinvoimaa tuolla tekeleellä näyttäisi olevan suunnaton määrä. Mutta totuuden näkee sitten seuraavan kuun 24 päivänä kun se ilmestyy.

Ylös Bottom