Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä mätkintä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wombut
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Wombut

Jäsen
ostaisinko DoA3, vai odottaisinko Soul Calibur II vai kenties VF 4.1?

sanokaas oma mielipiteenne näistä peleistä... yhtäkään kun en ole aikasemmin pelanut =)

Mun mielestä DC:n Soul Calibur potkii lyttyyn DoA3:n.... (MUN MIELESTÄ) Joten jos kakkosessa on pieniäkää parannuksia ni todellaki ootan sitä :D

Doa3 on nätti, mutta Soul Calibur 2:sta tulee s*atanan kova taistelupeli...suosittelen ehdottomasti SC2:n odottamista.
Olen tahkonnut serkun kanssa näihin päiviin asti Dreamcastin Soul Caliburia, ja väitän että SC on edelleen paras taistelupeli tällä hetkellä, sillä SC tarjoaa kokeneille pelaajille ajoittain aivan uskomattomia eriä. Serkun kanssa pelatessa miekat kilisevat ja rauta kajahtaa, sillä molemmat osaa puolustaa erinomaisesti, koska tiedetään eri hahmojen liikkeet ja tällöin kysymys onkin omien hyökkäysten ajoittamisesta puolustamisen välissä. Ja kun taistelutempo on SC:ssä kovinta luokkaa 3D-mätkinnöissä, on meno hurjaa ja erittäin näyttävän näköistä molempien torjuessa toistensa hyökkäyksiä kiivaalla tahdilla...loistopeli, jonka syrjäyttää vain tämän jatko-osa.

Virtua Fighter 4:sta pelasin demolaitteella ja peli oli sekä jäykähkö, että melkoisen intensiivitön...eli ei ollut kunnon tappelufiilistä mukana. Jos tällä tavoiteltiin realistisuutta, ei päästy tavoitteeseen, sillä useat taistelut ovat enemmän kiivaita, kuin jäykän oloisia. Jos tavoite oli saavuttaa jotain muuta, mitä se oli? Liikkeitä sain aikaiseksi, vaan niitäkin tuntui olevan aika rajoitettu määrä. Eikä visuaalisestikaan useista kikoista huolimatta mikään ihmeellinen esitys.
Vertaan siis vuoden -98 SC:tä juuri ilmestyneeseen VF4:een ja oma kantani on, ettei VF4:sta löydy samaa tatsia kuin SC:sta.
Tosin täytyy ottaa huomioon että SC on taistelupeli, ei pelkkä tappelupeli, koska siinä on aseet käytössä eli VF4 kilpailee enemmän Tekken4:n sekä DOA3:n kanssa...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Corca
Liikkeitä sain aikaiseksi, vaan niitäkin tuntui olevan aika rajoitettu määrä.
Virtua Fighterin ideana on ollut taisteluliikkeiden yhdisteleminen itse, ei niinkään valmiiksi purkitetut kombot.

Sama kombojen luovuus on käytössä Doassakin, joskaan ei aivan samassa määrässä kuin VF:ssä. Siten Doa osuukin Tekkenin ja VF:n väliin. Kuitenkin, paras vaihtoehtohan on ostaa kaikki. Pääseepähän nöyryyttämään kavereita jokaisessa pelissä... :)

Ja muutenkin, aika eri aikaanhan nuo taitavat ilmestyä, eli jos ostaa nyt Doa:n, kesäkuussa sitten SC2:n ja joskus syksystä VF:n, niin tuskin tuo liikaa lompakon päälle käy. Sietokyky tappelupeleihin voi kyllä tulla vastaan.

Minä taas en ole oikein lämmennyt koskaan noista mätkypeleistä...tai no joo...joskus teinipoikana 80-luvulla tuli kotimikrolla väänettyä ihan upeita 2D-grafiikalla totutettuja Kung Fu/Karate-henkisiä moduuli-pelejä ;) Kotimikro ei tuolloin ollut C64 vaan MSX Spectravideo.Mutta se siitä,eli itse asiaan...mm. E3-messuilla oli esillä myös "Vultures" niminen taistelupeli ja katsoin tuon trailerin ja se näytti minusta aika lupaavalta sekä varsin tunnelmalliselta,kannattaa katsoa tuon tulevan XB-pelin traileri jos joku ei sitä ole vielä nähnyt! Tuo ko. XB-peli taidetaan julkaista kuitenkin vasta joskus 2003.

:rolleyes:

maapähkintä

entäs Kakuto Chojin tai Tao Feng, nää molemmat näyttää aika hiton hyviltä vaikka Taofeng onkin vielä vähän asteessa.

vähän kommentii näistä...ite ainakin odotan K-Xää (kakuto chojin) jos siinä on sellanen "vastustaja reagoi täysin eri tavalla samoihin iskuihin" juttu mitä on luvattu.... ja ne graffatkaan ei oo ihan mitään huonoo luokkaa.

kakuto chojin kuvii
http://gamespot.com/gamespot/filters/products/screenindex/0,11104,475158,00.html

tao feng kuvii
http://gamespot.com/gamespot/filters/products/screenindex/0,11104,561601,00.html

Itse hakkasin tuon doa3:n storymoodin läpi muutamassa tunnissa. Ei siis minkään näköistä vastusta. olen TOSI PETTYNYT! Hyvin mallinnetut typytkään ei jaksa kiinnostaa ku ehkä jotain murrosikäisiä eli EN SUOSITTELE kyseistä peliä muille kuin tosi hakkauspeli fanaatikoille. Eikä se Ein hahmokaan tuonu peliin mitään uutta...

Lopputulos: pelasin peliä päivän ja siinä se, sen jälkeen en oo peliin koskenu ja tuskin koskenkaan.:mad:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan shondel
Itse hakkasin tuon doa3:n storymoodin läpi muutamassa tunnissa. Ei siis minkään näköistä vastusta. olen TOSI PETTYNYT! Hyvin mallinnetut typytkään ei jaksa kiinnostaa ku ehkä jotain murrosikäisiä eli EN SUOSITTELE kyseistä peliä muille kuin tosi hakkauspeli fanaatikoille. Eikä se Ein hahmokaan tuonu peliin mitään uutta...

Lopputulos: pelasin peliä päivän ja siinä se, sen jälkeen en oo peliin koskenu ja tuskin koskenkaan.:mad:

No, DoA3 nyt ansaitsee paikkansa pelihyllyssä moninpelin takia, eikä yksinpelinsä ansiosta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO

No, DoA3 nyt ansaitsee paikkansa pelihyllyssä moninpelin takia, eikä yksinpelinsä ansiosta.

no tuolloin me pelattiin sitä kavereiden kans sillai vuorotellen ja sit vastakkainki ja tylsää oli, mut kai siitäki jollekkin iloo irtoo... kallis ja hienografiikkainen pelihän se kuitenki on.

SC2 tulee olemaan (toivottavasti) paras mätkintäpeli kautta aikojen:o
Mutta jos rahaa löytyy ja haluu NYT hyvän pelin niin suosittelisin DoA3:sta.:p

Ite oon jotenkin tykästynyt Virtua Fighter 4:een. Ei mitään helvetin mörköjä tai turhia miekkoja ja sellaista, vaan rehellistä yks-vastaan-yks tappelua käsin ja jaloin, ei muuta. Kuitenkin kun realistisuus on tän päivän sana, niin kyllä tämä on se peli joka ottaa kruunun.

Itse tosin vähän petyin Pleikkarikäännöksen graffaan, kun oli huonompaa kuin 3:ssa, mutta muuten todella asia peli.

Tietääkö kukaan onko Pleikkarilla joku yksinoikeus tuohon sarjaa, vai voiko sitä odotella joskus tulevaisuudessa myös Boxille.

VF4:stä on vähän paha sanoa. Toisaalla saa lukea, että peli on yksinoikeuspeli ja toisaalla sanotaan ettei se ole. Mutta kukaan ei osaa sanoa, että tuleeko se muille konsoleille. Mitään virallista siitä ei ole ilmoitettu. Toisaalta omasta puolestani saisivat tehdä VF4:stä Xboxille erikoisversion jossa on Evolution pohjana ja päälle rakennettu Live-tuki. Se olisi jo jotain.

Ylös Bottom