Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä noissa euroopan julkasuissa kestää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pipeweed
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

pipeweed

New Member
Olen pettynyt kovasti euroopan pahaan tapaan julkaista kaikki pelit yms paljon myöhemmin kuin muualla! Mikä tuossa oikeasti kestää.. usassa on metroid julkaistu jo "aikoja" sitten ja täällä vasta maaliskuussa.. homma kusee.. :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan pipeweed
Olen pettynyt kovasti euroopan pahaan tapaan julkaista kaikki pelit yms paljon myöhemmin kuin muualla! Mikä tuossa oikeasti kestää.. usassa on metroid julkaistu jo "aikoja" sitten ja täällä vasta maaliskuussa.. homma kusee.. :)

Pelien julkaisuajat menevät markkinoiden mukaan. Ensin Japani, sitten USA ja viimeisenä Eurooppa. Euroopan pelien julkaisemisessa kestää, koska PAL käännöksiä tehdään niin pirun kauan. Kauheinta on se, että kun peliä on käännetty PAL versioksi 11 kuukautta ja se ilmestyy ja huomataa, että PAL versio käännetty ihan päin... sanonko mitä? Niinkuin sanoit... homma kusee. Ja pahasti!

Nintendon herkku pelejä ainaskin saa odottaa ihan huolella...
hyvänä esimerkkinä Metroid ja Zelda, uskon että Zelda oltaisiin saatu pihalle myös euroopassa maaliskuussa mutta kun Metroid tulee niin peliä siirrettiin kesään. Nintendolla on aina olleet "firstparty" pelit niin tärkeitä että ne julkaistaan mahdollisemman erillään toisistaan etteivät vain söisi toisiltaan markkinoita.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan pez_q
Nintendolla on aina olleet "firstparty" pelit niin tärkeitä että ne julkaistaan mahdollisemman erillään toisistaan etteivät vain söisi toisiltaan markkinoita.
Tekemällä näin muutenkin myöhästelevien pelien kanssa Nintendo vain syö itsensä markkinoilta Euroopassa IMO. :\

Ja useinhan noissa Amerikan ja Japanin versioissa on bugeja. Joten yleensä bugin korjauskin vie aikaa, koska ne tietenkin yritetään korjata PAL versioon. Mutta olen samaa mieltä, aivan hävyttömän kauan tämä touhu kestää.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan arca
Ja useinhan noissa Amerikan ja Japanin versioissa on bugeja. Joten yleensä bugin korjauskin vie aikaa, koska ne tietenkin yritetään korjata PAL versioon.
Harvemmin kyllä korjataan mitään bugeja PAL-versioihin. Ainoa peli, mikä tulee nyt mieleen, on Luigi's Mansion.

PAL-versioiden ongelmana on se, että pelit pitää aina lokalisoida Euroopan tärkeimmille kielille, ja tähän menee tietenkin paljon aikaa. Vaihtoehtona tietysti olisi, että pelit julkaistaisiin eri aikoihin eri Euroopan maissa. Ongelmana tässä on se, että pelejä alettaisiin sitten importoida muista maista ja viralliset maahantuojathan eivät tästä tykkäisi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan arca
Siis jokin isohko bugi on löydetty tottakai se korjataan PAL versioon.
Esimerkkejä, kiitos. Itse en oikeasti keksi yhtään peliä, jonka PAL-versio olisi parempi kuin NTSC (paitsi tuo Luigi), tai johon olisi korjattu joku bugi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Esimerkkejä, kiitos. Itse en oikeasti keksi yhtään peliä, jonka PAL-versio olisi parempi kuin NTSC (paitsi tuo Luigi), tai johon olisi korjattu joku bugi.

Ainakin ton Metroid Primen bugeja aiotaan korjata, ja pelin vaikeusastetta tiukentaa PAL-versioon. Jostain ainakin tälläistä kuulin. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Onhan noita aina välillä. Viimeaikaisista Cuben peleistä tulee mieleen PSO Episode I & II, jonka japsi-versiossa oli bugi joka mahdollisti tavaroiden monistamisen offline-tilassa. Tuo bugi korjattiin jenkki-versioon ja luonnollisestikkin se on korjattuna myös tulevassa PAL-versiossa.

...Ja kun PSO:sta tuli puhe, niin olihan DC:n PSO ver.2:n PAL-versio parempi kuin NTSC-versiot siinä mielessä, ettei siinä ollut ollenkaan nettipeli-maksua.

PAL-versioiden ongelmana on se, että pelit pitää aina lokalisoida Euroopan tärkeimmille kielille, ja tähän menee tietenkin paljon aikaa.
Paljon ja paljon... Jos käännös tehdään samalla kun peliä koodataan niin keskimäärin aikaa kuluu viikon verran lisää.

Ylös Bottom