Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ///saMuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Noniin, tänään tuli sitten DFGT:n ratti postissa :)
Illan mittaan tullut testailtua DFGT:tä ja G25:sta, täytyy sanoa että tuo oma G25 tuntuu huonommalta, niin tuntumaltaan kuin forcejenkin osalta, polkimissa toki G25 vie 100-0.

Parhaimmalta DFGT tuntui F1 2013 pelin kanssa ja huonoimmalta WRC 4:ssa, jossa ei ollut forceja nimeksikään eikä tietä tuntenut näpeissä kunnolla (karmea kokemus). Gran Turismo 5:n kohdalla oli vähän kaksijakoiset fiilikset, ajaminen oli helppoa ja tuntuma jokseenkin hyvä, mutta siinäkin heikot forcet ja sladien tunteminen ratissa ei vakuuttanut.
Voikohan mulla olla vikaa Ps3:ssa vai mistä tuo johtuu? Jotkut sanovat että DFGT:llä ajaessa jopa pöytä tärisee forcejen voimasta, mutta ei ainakaan itsellä.

Onko normaalia että ratissa on sellainen pieni välys kääntämisen alussa, entä tuntuuko teidän ratit kevyiltä kääntää vaikka forcet tapissa, vai pistääkö vastaan rata-ajossa?

En tiedä, jotenkin kuulostaa niin oudolta tuo koko asetelma. Eikös G25:ssa ole kaksi moottoria kun DFGT:ssä vain yksi. Vaikea kuvitella, että siinä olisi muka heikommat forcet yms. Nyt kun ongelmia molemmissa rateissa?

Kyllähän noilla pelien sisäisillä asetuksella voi ja pitääkin kikkailla tuntuma omiin käsiin sopivaksi.

Noita ratin tuntemuksia on tietysti hankala kuvailla tekstinä, vielä vaikeampi tulkita pelkästään lukemalla. Vähän oudolta sekin kuulostaa, että PS3:ssa olisi jotain vikaa. Kuvittelisin, että olisi on/off-akselilla toimiva. Joko toimii ratin kanssa normaalisti, tai ei sitten ollenkaan. Hämärää... :)

Voisikohan USB-portissasi olla jotain häikkää? Vai onkohan sekin on/off-periatteella toimiva.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

En tiedä, jotenkin kuulostaa niin oudolta tuo koko asetelma. Eikös G25:ssa ole kaksi moottoria kun DFGT:ssä vain yksi. Vaikea kuvitella, että siinä olisi muka heikommat forcet yms. Nyt kun ongelmia molemmissa rateissa?

Kyllähän noilla pelien sisäisillä asetuksella voi ja pitääkin kikkailla tuntuma omiin käsiin sopivaksi.

Noita ratin tuntemuksia on tietysti hankala kuvailla tekstinä, vielä vaikeampi tulkita pelkästään lukemalla. Vähän oudolta sekin kuulostaa, että PS3:ssa olisi jotain vikaa. Kuvittelisin, että olisi on/off-akselilla toimiva. Joko toimii ratin kanssa normaalisti, tai ei sitten ollenkaan. Hämärää... :)

Voisikohan USB-portissasi olla jotain häikkää? Vai onkohan sekin on/off-periatteella toimiva.

Tuossa DFGT:ssä force tuntuu ainakin omaan käteen pehmeämmältä, kun taas G25:ssa se on sellainen koliseva ja rahiseva. Voi se olla että vika on omassa päänupissa :D

Joka pelissä kuitenkin oli force feedbackit täysillä ja F1 2013 oli ainoa missä kunnolla tuntui kanttareiden ylitykset sun muut. Wrc 4:ssä ei tuntunut mitään tärinöitä ja tuntuma oli muutenkin todella perseestä.

No tuskinpa konsolissa tai usb-portissa vikaa on, voi se olla että mitään vikaa ei olekaan, ei vaan kumpikaan ratti tehnyt vielä sitä vau-efektiä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Tuossa DFGT:ssä force tuntuu ainakin omaan käteen pehmeämmältä, kun taas G25:ssa se on sellainen koliseva ja rahiseva. Voi se olla että vika on omassa päänupissa :D

Joka pelissä kuitenkin oli force feedbackit täysillä ja F1 2013 oli ainoa missä kunnolla tuntui kanttareiden ylitykset sun muut. Wrc 4:ssä ei tuntunut mitään tärinöitä ja tuntuma oli muutenkin todella perseestä.

No tuskinpa konsolissa tai usb-portissa vikaa on, voi se olla että mitään vikaa ei olekaan, ei vaan kumpikaan ratti tehnyt vielä sitä vau-efektiä.

G sarjalaisessa pitäis nimenomaan olla pehmeät ja DFGT:ssä oli todella koliseva ja rahiseva.

Ja sit taas Forcehan ei ole pelkkää tärinää, vaan sitä miten huomaat auton puskevan (esim f1:ssä ratti menee löysäksi), tai jos perä lähtee alta niin huomaat pidon katoamisen jne. F1:ssähän saa myös sen voiman tälle forcelle määriteltyä. Itse pidän sitä 50%:ssa, koska muutoin on 100% kisan jälkeen on kädet todella kipeät.

Ne tärinät on sitten asia erikseen ja esim WRC:ssä en kyllä jaksais jatkuvaa tärinää, eikä siinä onneksi niitä edes ole, eikä ole tarkoituskaan olla. F1:ssä ne on ihan perusteltuja niiden kanttarien ylityksessä. Muistelen hämärästi GT:ssäkin DFGT:n ainakin kolisseen aivan julmetusti niistä kanttareista.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

No pitää jatkaa ajamista ja testailla kaikkea, jos se hyvä tuntuma sieltä löytyisi.

Tuo wrc4 ei silti tuntunut yhtään hyvälle, eihän siinä tunne yhtään tietä alla kun forcet on niin pienellä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

No pitää jatkaa ajamista ja testailla kaikkea, jos se hyvä tuntuma sieltä löytyisi.

Tuo wrc4 ei silti tuntunut yhtään hyvälle, eihän siinä tunne yhtään tietä alla kun forcet on niin pienellä.

Kyllä siinä pitäis tuntea eturenkaat ihan hyvin ja senkin koska perä lähtee sivulle. Jotenkin alkaa tuntumaan et sulla on siellä ps3:n puolella jotain häikkää.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Kyllä siinä pitäis tuntea eturenkaat ihan hyvin ja senkin koska perä lähtee sivulle. Jotenkin alkaa tuntumaan et sulla on siellä ps3:n puolella jotain häikkää.

Toivottavasti ei :D

En löytäny PS3:n ohjainasetuksistakaan mitään ratin säätöjä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Löytyykö keltään Playseat Alcantara pelituolia? Millä tavalla olette kiinnittäneet polkimet tuohon?

Tämä penkki löytyy itseltä
http://www.conrad.com/medias/global/ce/9000_9999/9500/9510/9511/951151_BB_00_FB.EPS_1000.jpg

DFGT:n polkimia ei saa kiinni mukana tulleilla ruuveilla koska polkimien pohjassa ei ole paikkaa niille, toisin kuin G25 ja G27:n polkimissa.
Paketissa tuli myös mukana muutama palanen sellaista teippiä jossa toisella puolella on tarrakiinnitys, tuntuu vaan aika heppoiselta jos noilla alkaa kikkailemaan polkimet kiinni.

Pysyy polkimet periaatteessa tuon levyn päällä ilman kiinnittämistäkin, mutta pääsevät vähän liikkumaan.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Löytyykö keltään Playseat Alcantara pelituolia? Millä tavalla olette kiinnittäneet polkimet tuohon?

Tämä penkki löytyy itseltä
http://www.conrad.com/medias/global/ce/9000_9999/9500/9510/9511/951151_BB_00_FB.EPS_1000.jpg

DFGT:n polkimia ei saa kiinni mukana tulleilla ruuveilla koska polkimien pohjassa ei ole paikkaa niille, toisin kuin G25 ja G27:n polkimissa.
Paketissa tuli myös mukana muutama palanen sellaista teippiä jossa toisella puolella on tarrakiinnitys, tuntuu vaan aika heppoiselta jos noilla alkaa kikkailemaan polkimet kiinni.

Pysyy polkimet periaatteessa tuon levyn päällä ilman kiinnittämistäkin, mutta pääsevät vähän liikkumaan.

En tiedä onko edes hyvä idea, mutta jos sulta löytyy pora ja sopivan paksunen terä, niin voisiko varovasti poraten tehdä alut/kiinnityskohdat polkimiin. Omalla vastuulla tietenkin tuollaiset ghetto-modit.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

En tiedä onko edes hyvä idea, mutta jos sulta löytyy pora ja sopivan paksunen terä, niin voisiko varovasti poraten tehdä alut/kiinnityskohdat polkimiin. Omalla vastuulla tietenkin tuollaiset ghetto-modit.

Tuli värkkäiltyä jo noista tarrateipeistä kiinnikkeet, hyvin pysyy, G25:n polkimet saa sitten ruuveilla kiinni :)

Tuommoinen vanhemman mallin teline olisi ollut kyllä paljon parempi ainakin DFGT:n polkimille.
http://smoketronics.com/images/Playseat GT5_Pedal.jpg
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

http://i1.ytimg.com/vi/fAgGpxuiId0/maxresdefault.jpg

Kuvassa näkyy wrc4 pelin virallinen demolaite messuilla jne. Ajelin tänään tuollaisella.

Tosiaan sitikan "ohjaamo" pienoiskoossa, sisällä G27 ja erillinen käsijarrukahva. Tärinät penkissä.
Pelinä PS3 versio wrc4:sta.

Eli miten G27:aan saa tuon käsijarrukahvan ja vieläpä toimimaan PS3:ssa? Entäs sitten persukseen tulevat tärinät penkkiin?

Kuitenkin "virallisia" ohjaamoita, joten ei luulis millään purkkaviritelmin toteutettu. Ja jos joku modi on niin onko ohjeita miten tuon saa tehtyä..onko valmiita kamoja jossain? Lähinnä käsijarrukahva kiinnostaa, mutta toki tärinätkin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Oliko kässäri analoginen?

Arvausta, todennäköisesti kässäri ohjelmoitu johonkin vaihdekepin nappiin ja sitten ryöstetty liittimeltä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Oliko kässäri analoginen?

Arvausta, todennäköisesti kässäri ohjelmoitu johonkin vaihdekepin nappiin ja sitten ryöstetty liittimeltä.

Oli joo. Onko tuo vaihdekeppi miten helppo aukaista? Ja onko siellä juotettu liittimet vai miten? Onko sillä vaihdekepin kytkimellä jotain kriteerejä? Muuta kuin, että on on/off?

Edit: http://www.chilicoke.com/mods/ebrake.htm

Tuossa pistetään ympyrään, mikä on ihan ok kun kuitenkin voi aina mapata uusiksi. Mutta jos tuon kytkee noin, toimiiko ympyrä sekä vaihdekepin ympyrä napista ja käsijarrusta, vai vaan käsijarrusta..se kun on myös takaisin nappi valikoissa.

Jokin erillinen kytkin olisi saatava, koska haluan ralliauto tyyppisen pystyssä olevan kepin vaihdekepin viereen.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Tuolla saa vain on/off, mutta se on helpoin ja mukava lisä on että kun se on asennettu napin rinnalle niin periaatteessa molemmat toimivat kuhan ei yritä painella yhtäaikaa.
Jarrukahva kannattaa modata / hankkia sellainen joka ei lukitu.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Juu, ajattelin itse rakentaa koko kepin, tosiaan pystysuorassa oleva pitkä keppi, kuten ralliautoissakin. Koko penkki kun on rakennettu muutenkin itse:
http://omenanraato.1g.fi/kuvat/ajokaukalo/

Periaatteessa nykymuotoinen (ainoastaan lonkero tölkin kohdalla on mukiteline):
http://omenanraato.1g.fi/kuvat/ajokaukalo/modaus2/kuva+9.JPG

Tosiaan täytyy vain miettiä millainen kytkin tuohon sopii, eli onko sillä jotain kriteerejä, kunhan on esim autosähköpuolelta löytyvä on/off kytkin?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

... Kirjoitin jo jonkin näköisen ohjeistuksen, mutta joutuukin miettimään asian uudestaan, heräsi epäilys että mulla tuli ajatusvirhe tuon kytkinten rinnakkaisuuden suhteen.

Periaatteessa mikä tahansa vapauttava, ei lukittuva kytkin käy tuohon toiminnallisuuteen. Muistaakseni (muisti ei vaan tunnu nyt toimivan kunnolla.. :D ) ovikytkin toimi juuri näin, eli esim. Bilteman 43-011.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Nii kyllähän ne rinnakkain on melkein toimittava. Siitä mitään tule et valikoissa joutuis pakittelee käsijarrulla. :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Tarkoitin tuota linkkaamaasi ohjetta, onko syntyvässä kytkennässä napit rinnakkain.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

Mitä tossa kaverilta kysäisin, joka tota elektroniikkaa harrastelee enemmänkin (mulla elektroniikka-asentajan paperit ja en silti muista näistä mitään :)), niin sanoi että molemmat napit toimii kyllä tuolla mun linkkaamalla ohjeella. Se on se tärkein. Näyttää myös siistimmältä ja helpommalta tavalta. Mutta miksi se juotetaan ennen vastusta, eikä vastuksen jälkeen kuten orkkisnappi.
 
Ylös Bottom