Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

http://www.autofinesse.co.uk/alcantara-cleaning-guide/

Pitääkin ostaa jotain ainetta ja rätillä puhdistaa ratin rimmi. Ihan hyvässä kunnossa on vielä, mutta pienet käyttöjäljet näkyy puolen vuoden käytön jälkeen. Jostain syystä mulla ei kädet hikoile ollenkaan ratin kanssa, vaikka PS4 ohjaimen kanssa välillä hikoileekin.

Parasta 599xx alacantara-rimmissä on muiden omainaisuuksien lisäksi juuri tuo 'hengittävyys', ei kädet hikoile tuntienkaan rallin vääntämisen jälkeen toisin kuin muovisilla pinnotteilla kädet oli kuin liisterissä jo puolen tunnin ajon jälkeen. Myös täällä rimmi pysynyt hyväkuntoisena vaikka kilometrejä on paljon ja en itse näe vielä tarvetta sitä alkaa puhdistelemaan.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Parasta 599xx alacantara-rimmissä on muiden omainaisuuksien lisäksi juuri tuo 'hengittävyys', ei kädet hikoile tuntienkaan rallin vääntämisen jälkeen toisin kuin muovisilla pinnotteilla kädet oli kuin liisterissä jo puolen tunnin ajon jälkeen. Myös täällä rimmi pysynyt hyväkuntoisena vaikka kilometrejä on paljon ja en itse näe vielä tarvetta sitä alkaa puhdistelemaan.

Joo, mulla vartti ja heitän hanskat käteen koska T300 vakiorimmi kuluttaa kädet rikki kun hikoilee ja tarttu "liikaa" kiinni. Tohon pesuun käy ihan tavallinen auton sisustan siivous spray, saa melkein mistä vaan tarvikeliikkeestä. Mutta älkää ruiskiko sitä rattiin vaan siihen millä pyyhitte sitä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Se olis melkeinpä sitten näytön vaihto, eli 40" lähtee olohuoneen tv:ksi ja tilalle alesta tommonen: http://www.jimms.fi/fi/Product/Show/119351/vn289h-15v/asus-28-vn289h-full-hd-monitori-musta

Ei ole muuten paha hintainen, VA-paneelilla vieläpä eikä perus TN. Mulla kun on PC tossa samassa kiinni niin 2x HDMI on ihan ok ja jos nyt tulevaisuuteen katsoo niin ne VR lasit kuullostaa kamalan kivoilta joten autopelien suhteen näyttö ei ole sitten enään rajoite millään tavalla. Kyllä tämä 40" on vähän turhan iso mulle kun sen äärellä vietän joskus 12-16 tuntiakin melkein putkeen. Sen lisäksi olen nyt alkanut huomaamaan pikselit ruudulta PS4:n kanssa, tämä on vähän ongelma, kun "grafiikka menee rikki", se kertoo siitä että pikselitiheys on liian laaja :rolleyes: Ei tuo aiemmin haitannut mutta kun nyt oon tuon huomannut niin se on ärsyttävämpi ominaisuus kuin näytön koko sinällään...
 
Vastaus: DiRT Rally

Moi,ostin T150-ratin,kun ostan siihen vaihdekepin,niin täytyykö mun ostaa siihen myös,kytkin,jarru,kaasupolkimet,vai toimiiko pelkkä vaihdekeppi,kun ei ole varaa heti sijoittaa noin 300€.
Moi vähän tietoa noista T80 ja T150 jarru-kaasupolkimista,mulla meni T150:sestä kaasupolkimen jousi poikki,no ei muuta kuin avaamaan setti ja ottamaan T80 uusi jousi,pieni yllätys oli se että T80 oli tuplajouset kummassakin polkimessa,niistäkin oli yksi kaasupolkimen jousi poikki,kun taas T150 yhdet jouset.T150 on noin kolmeviikkoa vanhat.Nyt toimii taas vähän aikaa toivottavasti,kunnes saan uuden poljinsetin.
 
Vastaus: DiRT Rally

Moi vähän tietoa noista T80 ja T150 jarru-kaasupolkimista,mulla meni T150:sestä kaasupolkimen jousi poikki,no ei muuta kuin avaamaan setti ja ottamaan T80 uusi jousi,pieni yllätys oli se että T80 oli tuplajouset kummassakin polkimessa,niistäkin oli yksi kaasupolkimen jousi poikki,kun taas T150 yhdet jouset.T150 on noin kolmeviikkoa vanhat.Nyt toimii taas vähän aikaa toivottavasti,kunnes saan uuden poljinsetin.

Tuplajouset? Oliko siis kaksi jousta sisäkkäin vai miten? Mielenkiintoista että te saatte poljettua poikki noita jousia...:D No, tuo on kait joku Thrustamsterin säästökeino taas ilmeisesti... Laatu siis sitä miltä tuntuu ja näyttääkin... :mad:
 
Vastaus: DiRT Rally

Tuplajouset? Oliko siis kaksi jousta sisäkkäin vai miten? Mielenkiintoista että te saatte poljettua poikki noita jousia...:D No, tuo on kait joku Thrustamsterin säästökeino taas ilmeisesti... Laatu siis sitä miltä tuntuu ja näyttääkin... :mad:

Moi,T80:ssä oli kaksi jousta vierekkäin molemmissa polkimessa,kun taas T150:ssä oli yksi jousi.Sitä tässä minäkin ihmettelen,miten noin kolmen viikon käytön jälkeen jouset menee poikki.
 
Vastaus: DiRT Rally

Moi,T80:ssä oli kaksi jousta vierekkäin molemmissa polkimessa,kun taas T150:ssä oli yksi jousi.Sitä tässä minäkin ihmettelen,miten noin kolmen viikon käytön jälkeen jouset menee poikki.

Aivan joo, aika ihmeellinen systeemi. Se johtunee siitä että jouset on huonolaatuisia, eli halvimpia mitä vaan saadaan tuonne laitettua. Kait ne olettaa että ihmiset ostaa tuon T3PA:n tilalle... :rolleyes:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mitäs olette mieltä, paljonkohan käytetystä T300RS:stä kanattaa pyytää... Olen ehkä myymässä tuon oman ja PCarsin myös... Ei aika riitä pelaamiseen nykyään niin paljon joten G25/ TH8A:lla vois ajella sitten PC:llä vaan... :rolleyes:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kyllä nyt ainakin 150€ pitäs saada lähes uuden veroisesta mutta ilman virallista takuuta :rolleyes:
Mutta sielläpä tuo nyt on kauppaosiossa kaupan. Shifterinkin laitoin sinne jospa ne saisi yhdessä lähteä uuteen osoitteeseen, jos ei mene viikossa niin ehkä myyn shifterin erikseen, tätä pitää miettiä vielä, se kun on ainakin käytännössä uusi vielä ja takuutakin reippaasti joten luulis että sen sais myytyä melkein ostohintaan tai vähän alle... :rolleyes:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Olisko kellään antaa joitakin mittoja tuosta Ferrari F1 add-on ratista, tekis mieli tehdä tosta vanhasta G25 ratista sellainen itse tai ainakin kokeilla tehdä... Leveys, korkeus käden sijoista ja keskeltä ja varmaan pitäs kiinnittää huomiota painoonkin hieman... :rolleyes:

Toinen juttu että onko joku nähnyt jossain sellasta snap-off ratin pikairroituskeskiötä jossa tulisi mukana osat kahdelle ratille vai pitääkö hankkia kaksi niitäkin...?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Olisko kellään antaa joitakin mittoja tuosta Ferrari F1 add-on ratista, tekis mieli tehdä tosta vanhasta G25 ratista sellainen itse tai ainakin kokeilla tehdä... Leveys, korkeus käden sijoista ja keskeltä ja varmaan pitäs kiinnittää huomiota painoonkin hieman... :rolleyes:

Leveys about 28cm, korkeus keskeltä 18,5cm.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mites ajattelit tuon tehdä? Meinaan kun ei se koko, vaan se tuntuma käsissä. Siis ihan se miten ne "kahvat" on muotoiltu ja miten ne istuu käteen. Eli ei riitä et g25:n ratista vaan sahaa poikki.

Helpompi melkein tehdä alusta alkaen itse, kuin ruveta G25:sta tekemään F1 rattia.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mites ajattelit tuon tehdä? Meinaan kun ei se koko, vaan se tuntuma käsissä. Siis ihan se miten ne "kahvat" on muotoiltu ja miten ne istuu käteen. Eli ei riitä et g25:n ratista vaan sahaa poikki.

Helpompi melkein tehdä alusta alkaen itse, kuin ruveta G25:sta tekemään F1 rattia.

Tuo ei kyllä kaarru tarpeeksi F1 ratin tyyliin mutta ajattelin jonkinlaista LMP luokan tai SuperGT-luokan auton ratin näköstä. Formuloita ei tule ajeltua mutta GT-luokkia sitäkin enemmän.

Näytä liitetiedosto 15707

Jotain tuon tyylistä, ylös vähän leveämpi tuo ledinahakohta, ehkä jätän ledit pois kokonaan kun olis tarkotus purkaa G25 vaihteistosta nappipaneeli ja siitä konffata napit...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tänään hain postista Szuperilta ostamani TH8A shifterin..nyt on kax shifteriä.
Toista käytän dirtissä käsijarruna ja toista kaaviona/sekventaalina. Ehkä pitäs olla kolmaskin,ku alkaa ärsyttää vaihella kaavio/sekventaalilevyjä.:(

Toivottavasti tulevat pelit(assetto corsa,gt sport ym) tukevat shifteriä myös usbilla pleikkaan yhistettynä. Käsijarrua en tarvi ratavehkeissä,mut nyt ei tarvi vaihtaa noita levyjä. Jos ei tue usbi kytkentää,on kuiteski vaivattomampaa vaihtaa rattiin menevän piuhan päähän shifteriä,kuin kaavio/sekventaalilevyjä.:)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tänään hain postista Szuperilta ostamani TH8A shifterin..nyt on kax shifteriä.
Toista käytän dirtissä käsijarruna ja toista kaaviona/sekventaalina. Ehkä pitäs olla kolmaskin,ku alkaa ärsyttää vaihella kaavio/sekventaalilevyjä.:(

Toivottavasti tulevat pelit(assetto corsa,gt sport ym) tukevat shifteriä myös usbilla pleikkaan yhistettynä. Käsijarrua en tarvi ratavehkeissä,mut nyt ei tarvi vaihtaa noita levyjä. Jos ei tue usbi kytkentää,on kuiteski vaivattomampaa vaihtaa rattiin menevän piuhan päähän shifteriä,kuin kaavio/sekventaalilevyjä.:)

Tuon on näemmä huomannut moni muukin kun olen katsonut videoita youtubesta niin esim. Digiprostilla on 2 shifteriä käytössä, parilla muullakin on 2 eri shifteriä.
Aika hyvä myyntikikka kyllä Thrustmasterilta mutta en kyllä usko että olis ihan suunniteltu juttu :rolleyes:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tuon on näemmä huomannut moni muukin kun olen katsonut videoita youtubesta niin esim. Digiprostilla on 2 shifteriä käytössä, parilla muullakin on 2 eri shifteriä.
Aika hyvä myyntikikka kyllä Thrustmasterilta mutta en kyllä usko että olis ihan suunniteltu juttu :rolleyes:

Th8a shifteriä pystyy käyttämään pc:llä myös analogisena käkkärinä..eli on portaaton. Konsoli käytös ei toimi analogisena.
https://youtu.be/rcX3NYMIO9E
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Th8a shifteriä pystyy käyttämään pc:llä myös analogisena käkkärinä..eli on portaaton. Konsoli käytös ei toimi analogisena.
https://youtu.be/rcX3NYMIO9E

Eikö tuo toimi jos jättää vaan sekventaalista levyn pois ja konfaa sen napilla käkkäriksi? Luulin että tuo toimis konsolillakin noin kuten videossa...

Käsijarru on tosiaan yksi puuttuva tekijä autopeleissä konsolilla mutta mä epäilen että Thrustmasterilla on huomattu se joten sieltä vois ehkä jossainvälissä tulla jarrukahvaakin...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Eikö tuo toimi jos jättää vaan sekventaalista levyn pois ja konfaa sen napilla käkkäriksi? Luulin että tuo toimis konsolillakin noin kuten videossa...

Käsijarru on tosiaan yksi puuttuva tekijä autopeleissä konsolilla mutta mä epäilen että Thrustmasterilla on huomattu se joten sieltä vois ehkä jossainvälissä tulla jarrukahvaakin...
Luultavasti ei toimi pleikassa noin. Uskon ettei pelit tunnista tota vapaan väliä,vaik miten yrittäis konfata. Eli pleikassa ei toimi käkkäri analogisena. Shifteri täytyy muuttaa thrustmasterin sivuilla analogisex pc:llä, eikä se muutos taia jäähää keppiin muistiin,jos pleikkaan kytkee.

Pitää kuiteski testata,mut epäilen ettei toimi.



Edit:Ei toiminu pleikalla. Thrustmasterin sivuilta jos valitsi alustakseen pleikan,ei ole mahdollista valita analogia. Jos valitsee alustakseen pc:n,silloin onnistuu.
Kuiteski kokelin pleikalla tehä samalla tavalla kuten videossa,mut peli tunnistaa kepin h-kaaviona tai sekventaalina dirtissä.
Pc:llä dirtti tunnisti videolla kepin käsijarrutoiminossa "inverte y-axis" ja pleikalla ei tapahtunu mitään,ku yritin käsijarrutoiminnon ohjelmoida y-akseliin. Käsijarru on mulla dirtissä sekventaalin +asennossa ja dirtti tunnistaa sen "gear stick up"

Mut onhan se paljon parempi tollaki tavalla käyttää käkkäriä kepistä,kuin napista ja fiilis on aivan erilainen ja simumaisempi,jota haenki.:)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom