Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

No joo jos se toimii noin että sekventaalina vetona on käsijarru niin sekin on paljon parempi kuin nappi... Napilla kun olen itse koittanut niin en mä ainakaan saa sitä fiilistä ja napilla tulee sössittyä kässärikäännökset useimmiten... Mutta vielä huonompi oli ratin vaihdeläpyskä, suorastaan karmea pitää käsijarruna kun kokeilin...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kytkinpolkimeen kun tottui niin se on nopeudeltaan ja käytettävyydeltään jopa edellä käsijarrukahvaa. Toki fiilis ei ole sama, mutta eipä ps4 puolella paljoa vaihtoehtojakaan ole..
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kytkinpolkimeen kun tottui niin se on nopeudeltaan ja käytettävyydeltään jopa edellä käsijarrukahvaa. Toki fiilis ei ole sama, mutta eipä ps4 puolella paljoa vaihtoehtojakaan ole..

Olihan se kytkinpolkimestakin parempi käyttää,kuin napista.
Ite en tykänny,jos uhrasin kytkinpolkimen käsijarrux...joissakin tilanteissa joutuu sitomaan kaasulla/jarrulla samaan aikaan ja sit pitäs myös käyttää käsijarrua,tosin riippuu autosta/pätkästä ja ajotyylistä. Ja käytän kytkintä/kaaviota,joten kytkinpoljinta tarvin.

Jokainen käyttäköön niitä "tapoja" ajamiseen,mitkä ovat itelleen sopivimmat/parhaimmat.

Kyl välil iskee kova pc kuume,ton ps4:n lisälaitteiden liittettävyyden takia.:(
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mites tuo muuten on kun rallipeleissä tulee neulansilmä, eikö se tarvi just kytkintä kun käyttää käsijarrua? Luulisi et perän saa irti helpommin kun veto poissa vai onko samanaikainen parempi?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Eihän ne oikeassakaan ralliautossa mitään kytkintä käytä, kytkinpoljinta edes käytetä kuin liikkeelle lähdössä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Eihän ne oikeassakaan ralliautossa mitään kytkintä käytä, kytkinpoljinta edes käytetä kuin liikkeelle lähdössä.

Käyttäähän ne vanhoissa mis ei oo suorakytkentälootaa ja nekin on oikeita ralliautoja.;)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

En nyt tiedä kuuluuko tää tänne, mutta piti testata jos mun DFGT ratti toimii PC:llä ja yksi ongelma on eli en löydä virtajohtoa mistään. Eli millainen sen pitää olla? Vois uuden ostaa jos vaan tietäis milaisen.. :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Käyttäähän ne vanhoissa mis ei oo suorakytkentälootaa ja nekin on oikeita ralliautoja.;)

Mä muistelen näin kans et noissa vanhoissa vois olla vai olikohan ne peräti näitä hill climb autoja... Niissähän on sellanen sekventaalivipu mutta vaativat kytkintä kun vaihdetaan vaihdetta alaspäin, ylös ei tarvi kuin irrottaa kaasusta tai jotain. Aikanaan 90 luvun alun Le Mans autoissakin muistaisin että oli näitä virityksiä :rolleyes:

Mutta joo, ei kai ne WRC:ssä nykyään käytä kun automatisoituja... Ettei olis jopa niin että niiden käsijarru katkoo vedon takapyöriltä automaattisesti?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kai noissa Burnsinkin aikaisissa autoissa vielä oli kytkin, kuten 03 Subaru. Ainakin RBR rally schoolin perusteella.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mä muistelen näin kans et noissa vanhoissa vois olla vai olikohan ne peräti näitä hill climb autoja... Niissähän on sellanen sekventaalivipu mutta vaativat kytkintä kun vaihdetaan vaihdetta alaspäin, ylös ei tarvi kuin irrottaa kaasusta tai jotain. Aikanaan 90 luvun alun Le Mans autoissakin muistaisin että oli näitä virityksiä :rolleyes:

Mutta joo, ei kai ne WRC:ssä nykyään käytä kun automatisoituja... Ettei olis jopa niin että niiden käsijarru katkoo vedon takapyöriltä automaattisesti?

En tiedä oikeista ralliautoista mutta ainakin Ken Pölkyn neliveto driftausautoissa on juuri tuollainen käsijarru että katkaisee vedon takapyörille.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Täällä taisi joskus olla jotain juttua polkimien liikeradoista eri kilpa-ajoneuvoissa, niin ilmeisesti F1 autoissa jarrupolkimen liike vain sentin verran ainakin Valtteri Bottaksen mukaan.

Valtteri Bottas vastasi F1-katsojien lähettämiin kysymyksiin MTV3-kanavan lauantaisessa F1 Paalupaikka -ohjelmassa.
Tällä kertaa kysyttiin kuinka pitkä on F1-auton polkimen liike. Bottaksen mukaan jarrupoljin on erittäin jäykkä, eikä siinä liikkumavaraa ole kuin sentin verran. Bottaksen mukaan kaasupolkimissa on vaihtelua eri kuljettajien ja tallien välillä.
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/...f1-auton-polkimen-liike-bottas-vastaa/5894742
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

First Images of New Gran Turismo Sport Branded Thrustmaster Wheel.

http://www.isrtv.com/thrustmaster/first-images-of-new-gran-turismo-sport-branded-thrustmaster-wheel/

[video=youtube;74FtElq7mdA]https://www.youtube.com/watch?v=74FtElq7mdA[/video]

Mitä tähänkin nyt sanois, aika muoviselta lelulta näyttää... :)
Mutta onkohan eka ratti jossa on oikeesti kiertokytkimet, liekö vaan 3 asetusta noissakin... Ratin halkaisija kiinnostaa myös...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mitä tähänkin nyt sanois, aika muoviselta lelulta näyttää... :)
Mutta onkohan eka ratti jossa on oikeesti kiertokytkimet, liekö vaan 3 asetusta noissakin... Ratin halkaisija kiinnostaa myös...
Leluiltahan nuo Thrustmasterin ratit ainakin vakioratin osalta näyttää aina. Eiköhän tuohonkin saa sitten parempaa rimmiä vaihdettua, jos siltä tuntuu. Toivottavasti nyt vaan sisällä on kunnon tekniikkaa. Toiveissa olisi kunnon seuraaja T500:lle tuonne ns ylempään luokkaan.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kyllähän tuon ratin tärkein juttu on ne kaksi analogi tikkua! Melkein jo sen vuoksi voisi ostaa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Onnex näytti siltä,ett rimmi on vaihdettavissa,on sen verran ruma kapistus.:p
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kyllähän tuon ratin tärkein juttu on ne kaksi analogi tikkua! Melkein jo sen vuoksi voisi ostaa.
Tyhmä kysymys, mutta mihin noita tarvitsee? Tai siis en ole ainakaan itse osannut moisia ajaessa kaivata, enkä oikein nyt äkkiseltään ainakaan keksi mitään kovin tarpeellista käyttöä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Valokuvaustilat, autojen tuunaustilat jne.

Esim PS3:lla nascarissa oli pidettävä ohjain rinnalla, jotta pääsi edes pakollisia sponsoreita lätkimään autoon, kun vaati tikut.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Valokuvaustilat, autojen tuunaustilat jne.

Esim PS3:lla nascarissa oli pidettävä ohjain rinnalla, jotta pääsi edes pakollisia sponsoreita lätkimään autoon, kun vaati tikut.
Aivan juu, enpä osannut moisia ajatellakaan. Tuollaisissa käyttökohteissa kieltämättä voisikin olla ihan näppärä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

On spekuloitu, että tuo uusi T-masteri olisi suoraveto-ratti, mutta silloin hinta olisi kyllä varmaan lähempänä tonnia.
Joka tapauksessa ISR oli kysynyt ratista Kazilta paikan päällä ja on kuulemma voimaa ja vääntöä ratissa paljon. Muuta ei ollut irronnut spekseistä, mutta Yamauchi-san on ollut mukana ratin kehittelyssä. Tullee siten markkinoille GT Sportin kanssa samaan aikaan.
 
Ylös Bottom