Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Onkos tuosta tulevasta Thrustmasterin "gran turismo"-ratista tihkunut missään lisätietoja. Mihinkähän hintaluokkaan tulee asettumaan.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Onkos tuosta tulevasta Thrustmasterin "gran turismo"-ratista tihkunut missään lisätietoja. Mihinkähän hintaluokkaan tulee asettumaan.
Eip.. Mutta jos sieltä oikeasti direct drive -ratti tulee niin kuin on huhuiltu, niin hintaa tulee kyllä aivan varmasti olemaan reilusti. Tällä hetkellä halvimmat tuota tekniikkaa edustavat ratit on siellä tonnin hintaluokassa ja nekin enemmän tai vähemmän tee-se-itse -viritelmiä, valmiit setit sitten vielä kalliimpia.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Onkos tuosta tulevasta Thrustmasterin "gran turismo"-ratista tihkunut missään lisätietoja. Mihinkähän hintaluokkaan tulee asettumaan.
Ei ole. PlayStation Meeting 7.9. saattaa olla seuraava paikka, missä paljastetaan tuostakin yksityiskohdat..

Edit: ohjeah on muuten nopea :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Jännä muuten nähdä, miten Gran Turismon myöhästyminen vaikuttaa tuon uuden Thrustmasterin tulemiseen. Voisipa melkein kyllä veikata, että siirtyi sitten sekin ensi vuodelle, kun niin vahvasti gt-brändätty laitos taitaa kuitenkin olla.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Nyt kohta saa lähteä ratit ja ajokaukalot menee.

TAHDON TÄLLÄISEN *itkupotkuraivarit lattialla huutaen*

 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

No jaa. Ihan hauska idea, mutta tuolla persveivillä ohjaaminen näyttää vähintäänkin hankalalta. Taitavasti tehty kyllä ja vaihtajat ym. osat taitavat olla ihan oikeita pyörän osia.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

90 luvulla jo oli vastaavalla systeemillä kolikkopelejä huoltoasemilla jne. Toimi todella loistavasti.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

^ Toisaalta niissä kallistui se koko pärrä kun tuossa näyttää kallistuvan vain satula.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Nyt kohta saa lähteä ratit ja ajokaukalot menee.

Eihän se edes kallistellut.

[video=youtube;1cnXQD2ZIo4]https://www.youtube.com/watch?v=1cnXQD2ZIo4&feature=youtu.be[/video]

Itse haluaisin tämmösen

[video=youtube;zxcRVFoLFWs]https://www.youtube.com/watch?v=zxcRVFoLFWs[/video]
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ostat jonkun www.simrac.fi :n vanhan pelin ku ne rakentaa joskus uutta. :) ois kaik valmiina.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Älkääs nyt, mä just tossa mietiskelin että jos rakentaisi hävittäjäsimulaattorin :D Iso putki päistä kiinni jotta sillä pääsee ylösalaisin, neljä näyttöä lasien tilalle jne. :D
Moottoripyörä olis helpohko rakentaa mut se vaatis tuulta edestä ja pyörivät pyörät jotta siihen saa tuntuman ja kyllähän sen pitää kallistuakin...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Käyttääkö muut hanskoja ajaessaan? Mulla kädet vähän hikoaa pidemmissä sessioissa ja alcantara menee aavistuksen ikäväksi pidellä. Kokeilin pyöräilyhanskat kädessä ja olivat itse asiassa aika hyvät, mitä nyt kämmenen geelitoppaukset ovat vähän turhat. Nettivideoissa näkee jonkun verran ihan kunnon ajohanskoja käytettävän, mutta kuinka hyvin nuo paloturvalliset hanskat mahtavat hengittää? Nuo sormettomat pyöräilyhanskat ovat hyvät ja kämmen hikoaa itse asiassa vähemmän, mitä suoraan alcantaraa vasten.

Pahus, kun en löytänyt vanhoja hanskojani, missä on nahkainen kämmenpinta ja huomattavasti vähemmän toppausta. Pitää vielä etsiä, koska sopisivat varmaan paremmin tuohon hommaan.
 
Itsellä on tälläiset työhanskat. Hengittää hyvin, maksaa ehkä euron pari ja on loistavat ratin kanssa.

01930e64344fac0f8fff8c0e35555059.jpg


Edit: vuodessa ihan hyvin irronnut mustaa hanskoihin. :)

Edit: motonetissa aika saman näköiset 4e
http://motonet.fi/fi/tuote/4010774/Asentajan-sormikkaat-vuohennahka
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

prod60136_Black_NE_01


Tuollaiset mulla pitäisi olla jossain ja olisivat varmaan juuri passelit. Uusissa hanskoissa on tosiaan tuhdimpi toppaus ja sellaista geelikumia, mikä tekee otteesta vähän turhankin tahmaavan.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Itse käytän juuri pyöräilyhanskoja, sellaisia joista sormen päät puuttuu. Henkilökohtaisesti kivempi kun sormissa tuntee vaihdeläpyskät ja muut namiskat. Melko kevyt geelitoppaus niissä joten sekään ei haittaa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Itellä kans ihan tavalliset jotkut kympin Tegerat, ainoa mikä noissa mulla on ns. vatimus että kämmenpuoli on tasainen jotta ratista saa sen ratin otteen ja että eivät ole tiukat. Monesti joku sauma rupee hiertään käteen kun tarpeeksi kauan pitää ratista kiinni jos siellä on jokin paksu ommel. Läppävaihteita varten mietin fillarin ajohanskojakin mutta kun olen kokeillut niitä niin lähinnä ongelma oli siinä et hanskojen sormien reunat ottaa läppävaihteiden reunaan kiinni joten ainakaan mulla ne ei tunnu olevan hyvät, tietty se ei ole iso ongelma. Hyvin ne kyllä hengittää. Eli jos fillarihanskoja miettii niin ehkä paras on ohut kämmenpuolen kangas tai nahka.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Paljain käsin mennään. Ensimmäisen kerran kun nykyistä t500:aa testaili, niin tuntui että jotkut käsineet pitäisi hommailla, mutta ei kuitenkaan mieleisiä heti löytynyt ja seuraavilla ajokerroilla jo yllättäen tuntuikin ratti ihan hyvältä ilman. Liekö se kaikkein epämukavin ja tahmein kumipinta kulunut saman tien pois tms. Myös Thrustmasterin f1-ratti ja nahkapintainen oikean auton ratti käytössä, eikä noidenkaan kanssa ole ilmennyt käsineille tarvetta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

T300rs ja normi rimmi, paljain käsin ajelen. Kokeilin ajaa hanskojenkin kanssa, mutta en oikee tykännyt.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Alkaa tympii t300rs. Se tekee itestään toimintoja,menee optionstilaan,syttyy valot päälle,kahtoo sivulle,vaihtaa pienemmälle,muuttaa jarrubalanssia,muuttaa luistonestoon,muuttaa kuvakulmaa ym. Pcars,lööppi,dirt,f1 2016 ja assetto, kaikissa ja kaikilla mun rimmeillä(orkkis,f1,599xx) tekee omia toimintoja.
Firmiksen laitoin uuestaan,mut ei auttanut. Assettossa laitoin kaikki forcet 0%,ettei kanttarin tärinät vaikuta. Tekee omia vaik ajaa suoraan ja oottellessa lähtövaloja koskematta rattiin tai polkimiin.
Täytyy puhistaa rimmin ja basen liittimet. Ehkä liikaa vaihellu rimmejä,liitimet löystyneet tai jotain.
Rimmit ei pääse löystymään,ku aina laitan sen pikkulukitusruuvin kiinni.

Joskus ku on hyvä säkä,saattaa mennä muutama päivä ilman ongelmia.:)
 
Ylös Bottom