Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Katos vain,säkin hommannu ratin? Muistaakseni ajoit pcarsin sarjoissa padillä?

Pädillä sillon ajelin kyllä, mutta sitä se teettää ku lukee tätä foorumia ja osto halut vaan kasvo kevään mittaan ja menin sit 300rs:n ostamaan:D.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Onneks tuli heti tilattua ku huomasin tuon alennuksen täältä. Kiitoksia hiphein vinkille. :)

Seuraavaks verkkokauppa vois laittaa f1 rimmin puoleen hintaan ni sen vois ostaa. :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Onneks tuli heti tilattua ku huomasin tuon alennuksen täältä. Kiitoksia hiphein vinkille. :)

Seuraavaks verkkokauppa vois laittaa f1 rimmin puoleen hintaan ni sen vois ostaa. :D

Joka päivä käyn verkkiksen rattivermeet läpi,jos vaik sattuis olemaan jotain mielenkiintoista halvalla.:) T500rs vois ostaa,jos halvalla sais.;)

Aattelin ottaa t3pa tarjouksesta kuvakaappauksen ja laittaa tänne vasta ku hinta on noussu ja kysynyt,ett ostiko kukaa halpaan hintaan polkimia.:D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Nonii, sehän meni melkeen niinku elokuvissa. 26.8 tilattu T300 Alcantara. Neljä kisaa ajoin formulaa, yhdessä katos forcet ja toisessa kisassa mutkassa vedin seinään ku katos koko ratti. usb vaan irti ja takas ja matka jatkuu.
Gt6 tänään testiin ja kolme ekaa kisaa ok. Sitten kahvikuppitestissä? katos forcet ja siinä ajaessa sit hirveä haju nenään. Piuhat irti. Ratti on raskas kääntää ilman virtoja ja rahisee kun koitin vielä kytkeä kiinni. Ratin base haisee palaneelle. Pitää laittaa tuo takaisin kunhan tässä saa tietoa miten toimia. Kestihän se melekee 10 tuntia ajoa. :(
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Nonii, sehän meni melkeen niinku elokuvissa. 26.8 tilattu T300 Alcantara. Neljä kisaa ajoin formulaa, yhdessä katos forcet ja toisessa kisassa mutkassa vedin seinään ku katos koko ratti. usb vaan irti ja takas ja matka jatkuu.
Gt6 tänään testiin ja kolme ekaa kisaa ok. Sitten kahvikuppitestissä? katos forcet ja siinä ajaessa sit hirveä haju nenään. Piuhat irti. Ratti on raskas kääntää ilman virtoja ja rahisee kun koitin vielä kytkeä kiinni. Ratin base haisee palaneelle. Pitää laittaa tuo takaisin kunhan tässä saa tietoa miten toimia. Kestihän se melekee 10 tuntia ajoa. :(

Taattua T300:n laatua. No,onhan siinä takuu,mut vituttaahan se lähetellä niitä takaisin.:mad:
Seuraava 300:n voi ehkä kestää jopa 20tuntia,se on jo selkeä parannus.:D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

On se vaan jännä tämän rs300 kanss ku toisilla hajooa heti ja toisilla kestää. Mulla ollut sen pari vuotta käytössä ja toimii edelleen ihan moitteitta. Ei irtoa kumia ratista ja kaikki pelaa, enkä vois parempaa rattia toivoa. Logitechin ratit häviää tuntumassa satanolla.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

On se vaan jännä tämän rs300 kanss ku toisilla hajooa heti ja toisilla kestää. Mulla ollut sen pari vuotta käytössä ja toimii edelleen ihan moitteitta. Ei irtoa kumia ratista ja kaikki pelaa, enkä vois parempaa rattia toivoa. Logitechin ratit häviää tuntumassa satanolla.

Sulla taitaa olla niitä ekoja versioita? Itellä oli kans niitä ja kesti hyvin, sitten kun ne jossainvälissä loppui markkinoilta ja tuli uusi erä niin olivat kaikki aivan romuja. En tiedä mitä siinä on tapahtunut välillä mutta jotain kyllä.

Nykyään en voi suositella edes pahimmalle kilpailijalle tuota T300 rattia... Mikä tosin harmittaa ihan vietävästi :mad:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Eipä firma loputtomiin pystyssä pysy jos laatu tuollainen on, pakko niiden on parantaa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ei ole kunnollista kilpailua, niin pystyvät suoltamaan markkinoille ihan mitä tahansa ja kauppa käy.. Ei tuo uusin tulokas t150:kään ole tainnut ihan ongelmaton olla. Toivottavasti vaikka tuleva Fanatecin ps4-ratti edes pakottaisi skarppaamaan vähän sen tulevan gt-ratin laadun kanssa. Joka tapauksessa ei kyllä varmaan heti julkaisussa uskalla siihen rahojaan laittaa, kun laatu voi hyvinkin olla samaa kuin t300:n kanssa..
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ei ole kunnollista kilpailua, niin pystyvät suoltamaan markkinoille ihan mitä tahansa ja kauppa käy.. Ei tuo uusin tulokas t150:kään ole tainnut ihan ongelmaton olla. Toivottavasti vaikka tuleva Fanatecin ps4-ratti edes pakottaisi skarppaamaan vähän sen tulevan gt-ratin laadun kanssa. Joka tapauksessa ei kyllä varmaan heti julkaisussa uskalla siihen rahojaan laittaa, kun laatu voi hyvinkin olla samaa kuin t300:n kanssa..

Epäilen että tuo ei kilpailua pahemmin nosta jos hinnat on tuttua Fanatecia... Toisaalta se tuleva Gran Turismo edition tms. ratti voikin sitten olla ihan tehty "korvaaja" tuolle T300:n ongelmalle ja uskoisin että se on nimenomaan sen takia tehtykin... Senkään hinnasta ei ole vielä mitään käryä mutta en usko maksavan paljon T500:sta enempää.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Epäilen että tuo ei kilpailua pahemmin nosta jos hinnat on tuttua Fanatecia... Toisaalta se tuleva Gran Turismo edition tms. ratti voikin sitten olla ihan tehty "korvaaja" tuolle T300:n ongelmalle ja uskoisin että se on nimenomaan sen takia tehtykin... Senkään hinnasta ei ole vielä mitään käryä mutta en usko maksavan paljon T500:sta enempää.

Tuo on kyllä totta, että halvempien rattien osalta leikkikenttä pysyy edelleen tukevasti Thrustmasterin hallussa. Fanateciltahan pitäisi tulla jossain vaiheessa ps4-versio vasta julkaistusta CSL Elite -ratistaan, joten hinnankin voisi kuvitella pysyvän suht samalla, noin 600 euron tasolla. Jos Thrustmasterin tuleva Gt-ratti on tosiaan direct drive niin kuin on huhuiltu, niin t300:n korvaajaa siitä ei tule millään, vaan sekin menee varmasti tuonne selvästi korkeampaan hintaluokkaan.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kuinka paljon on sitten tehty kompromisseja, kun tehdään massoja kosiskelevaa direct drivea. Noiden hinnat ovat tähän mennessä olleet jotain ihan muuta, mutta GT brändäys viittaisi siihen, että tuota pyritään myymään vähän isommalle yleisölle. Joku 600€ alkaa varmaan olla niillä kipurajoilla vähän innokkaammallekin kotikurvailijalle, puhumattakaan lähelle tonnia kipuavista hinnoista. CSL Eliten Xone paketti Assettolla on liki 700€. Kovasti uskallan epäillä, että Thrustmasterin uutukainen ei pärjää laadussa tuolle ja siksi hinnan soisi olla satasen kaksikin alempi. Mutta paljonko se tosiaan edellyttää niitä kompromisseja laadun kustannuksella. Se kehä näytti ainakin suht hirveältä, jotain kovaa muoviakin laitettu siihen.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

On se vaan jännä tämän rs300 kanss ku toisilla hajooa heti ja toisilla kestää. Mulla ollut sen pari vuotta käytössä ja toimii edelleen ihan moitteitta. Ei irtoa kumia ratista ja kaikki pelaa, enkä vois parempaa rattia toivoa. Logitechin ratit häviää tuntumassa satanolla.

+1 ! 30cm alacantara-rimmillä ajokokemus esimerkiksi Assettossa on aivan mahtava. Toki tämäkin on ns. halpistuote ja esmes polkimet ovat aika lelut vaikka itse pidän niistäkin todellakin, voi sukkasillaan ajella kun vastus polkimissa on vähäinen ja silti muka hyvän tuntuman saan.

Jonain päivänä pitää sitten investoida joku huippusetti niin näkee tuoko se mitään lisää ajokokemukseen. Vaatimuksia on pleikkarin täydellinen tuki ja kestävyys jos tonnitolkulla tuohon satsaa. Mutta eipä ole kiire tuon kanssa, katellaan ensin GTSportin + PCars2 julkasu nyt ainakin tällä nykyisellä setillä. Jos vain kestää kop kop, vainoharhaseksihan täällä tulee kun lukee minkälaista sontalaatua moni on kyseisestä rattipaketista saanut.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kuinka paljon on sitten tehty kompromisseja, kun tehdään massoja kosiskelevaa direct drivea. Noiden hinnat ovat tähän mennessä olleet jotain ihan muuta, mutta GT brändäys viittaisi siihen, että tuota pyritään myymään vähän isommalle yleisölle. Joku 600€ alkaa varmaan olla niillä kipurajoilla vähän .

Tuo siinä vähän itseäkin mietityttää. PC-puolellahan porukka rakentelee noita Direct drive -ratteja itse tilaamalla tarvittavat osat ties mistä, mutta halvimmillakaan palikoilla ei oikein tahdo alle tonnilla selvitä. Ja tämäkin siis ilman esim mitään polkimia tai itse rattia, jotka Thrustmasterin kaiken järjen mukaan pitäisi pakettiin myös sisällyttää ja lisäksi tehdä vielä tuotteella jotain voittoakin.. Jännä siis nähdä mitä sieltä tulee lopulta..
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Täyttä paskaa thrustmasterilta tulee jatkossakin,t500:n jälkeen sieltä ei muuta oo tullukkaan rattipakettien muodossa. Niillä on liian kiire saaha ratteja myyntiin luotettavuuden kustannuksella.

Harmi vain,ku toi uus fanatec elite,ei toimi pleikalla...ainakaan vielä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kävin vähän Fanatecin omilla foorumeilla leikkimässä salapoliisia toiveissa löytää jotain infoa tuosta ps4-ratista. Jotain yleisellä tasolla ihan mielenkiintoisia juttuja ps4:n rattijutuista ainakin löytyi, nämä siis ilmeisesti firman ceo:n kirjoittamana viimeisen parin viikon ajalta eli voisi kai pitää aika luotettavana. Poimittu useammasta eri postauksesta:

Making an agreement with Sony is not a matter of money or effort or is anything we can influence. We can make proposals and they can accept it or not. They are not obliged to give us a license and there is no right for us to get one. If you think that it is simply a matter of money then ask yourself why we have no problem to pay royalties to Porsche, BMW or Microsoft but would not do so to the platform holder which gives us access to 65% of the wheel market. We are not stupid . And by the way, Sony is not asking for crazy royalties. It is the normal rate that anybody has to pay if he gets selected.

We only get such an agreement if we strictly and 100% follow their rules. If they want us to stop sending dev kits to the game developers then we do so. If we have to make our unlicensed wheels not compatible anymore then we do so. The only alternative we have is to have no licensed wheels at all.
And that means you not only have to buy a new base but you also need new steering wheels, shifters, handbrakes, static shifter paddles etc.

Making a Universal hub for PS4 would be our preferred choice and we suggested that idea to Sony. Unfortunately it was rejected with no reason given. Again, we cannot force them to accept something.
But there is a very positive aspect of that. On the Xbox it is impossible to use the popular Formula, BMW or Porsche steering wheels. It is likely that those steering wheels could be used on a potential PS4 base. Most of our customers have 2 or more steering wheels. It might be cheaper to replace the base than to replace all steering wheels.

If we can get a license then it will be for something based on the CSL Elite base. This is certainly a step down from a CSW BV2 but probably still a lot better than any other alternative for PS4. And if this PS4 Wheel is selling well then there is no reason that we cannot get another license for another wheel.

---

We gave a SDK to Kunos and they have implemented support for the CSW. Then Sony asked Kunos directly to take out support of our wheels.

---

our target is to have a Wheel before GT Sports comes out. I cannot give you any date or technical details. We know what the community wants and we try to achieve it.

At the moment it is most likely that the PS4 base also comes with a steering wheel as it Needs to have all the official buttons. I also understand that people would like to see a slightly upgraded version of the P1 rim. That should be possible.

---

We will make the best wheel for PS4 and this is all we can do. And I am sure we can give CSW B V2 customers a special Discount on such a base.

---

We will make sure that most of your current Equipment will still work without buying new stuff like pedals, shifters, handbrake, etc.

---

The CSL Elite was already almost to expensiive for them. They don't see that even more higher end wheels will sell enough and herefore will not license it. At least not for now. If the CSL is selling well then we plan and try again with a more high-end Wheel for PS4.

But trust me, if you get a CSL base plus ClubSport pedals and some ClubSport steering wheels then this is by far the best you can get for this console. Even though it is still not as good as a CSW B V2 of course.

---

Are you sure they are coming with a DD Wheel? I have not seen any official specs and the statement of Kazunori was highly misleading. I saw the wheel at E3 and what I saw was definitely not a DD wheel. I expect something on par with the CSL Elite or worse and certainly not much more expensive than the T500RS.

---

You make proposals by email and then they say yes or no. There usually is no reason given and they don't have to. Is it logic that it takes so long for us to get the license? Perhaps there is some but we never heard about it. We can always speculate but we will also continue to try and convince them.

---

We cannot give any technical Features about the PS4 Wheel yet until it is fully approved by Sony but there is a high Chance that all CS wheels incl. the universal hub would work as well.

---

The best way to convince Sony is to Show them that we can sell wheels. The royalty is per unit and with every Wheel we sell they also earn something. The more we can sell of the CSL for PS4 the better. And if they see that high-end wheels can make Money it is much easier for us to discuss new projects

---

please give me one or two weeks more to answer all your questions.

Tiivistettynä ainakin:

- Lisenssin saaminen on täysin Sonyn vallassa, eikä esim edes suoraan rahalla ostettavissa

- Tavoitteena julkaista CSL Eliten ps4-versio ennen Gt Sportia

- Sony ei suostu lisensoimaan kalliimpia high end -ratteja, CSL Elite ollut jo "kipurajoilla", jos ratti käy hyvin kaupaksi niin yrittävät neuvotella asiasta uudelleen

- Ei usko tulevan Thrustamasterin olevan Direct drive -ratti, nähnyt kyseisen laitteen E3:ssa. Odottaa jotain suunnilleen CSL eliten tasoista tai heikompaa
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tähän väliin joutuu taas puolustaan Logitech G29 settiä...ollut käytössä T150 ja T300 ratit, mutta en vaihtaisi enään niihin takaisin, vaikka laadultaan parempia olisivatkin. Forcet on pienemmät G29:ssä, mutta ajotuntumaltaan nuo kaikki "halpis" ratit ovat kuitenkin aika lähellä toisiaan.;)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mulla taas F1 ratti on niin tärkeä osa pelaamista nykyisin, ettei ole edes vaihtoehtoja markkinoilla millä ajaisi. En mistään hinnasta enää ajaisi missään pelissä (Pcars, F1, assetto corsa) normi ratilla formulaa. Toisaalta en koppiautoja tai rallia ajaisi F1 ratilla. Kaksi rattia on siis välttämättömyys fiiliksen kannalta ja siihen kun pääsee sisälle, ei tulisi esim g29 mieleenkään.
 
Ylös Bottom