Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Jospa Logitechia alkaisi taas peliohjainmarkkinat kiinnostamaan sen verran, että toisivat joskus tulevaisuudessa taas uusia rattejakin markkinoille.. Nojoo, ehkä turha toivo, mutta että eihän sitä koskaan tiedä. Pientä aktivoitumista kuitenkin havaittavissa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ehkä Logitechia alkaa kiinnostamaan enemmän rattimarkkinat siinä kohtaa kun joku muu valmistaja pääsee kohtuu lähelle heidän laatutasoaan...:)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

90-luvun puolella tuli Gran Turismo ykkösen parissa vietettyä varmaan tuhat tuntia ja veljen/kavereiden kanssa tuli tykitettyä kahden ratti/poljinsetin voimin tiukkaa kisaa. Myös Colin McRae rallyt ym oli kovassa huudossa. Sitten "aikuistumisen" myötä, ehkä enemmänkin rahatilanteen ja ajanpuutteen takia vähän harrastus jäi. Nyt kuitenkin PS4 VR ja GT Sport VR (Driveclub VR kiinnostaa myös) aiheutti todella vahvan tunteen, että nyt on aika rakentaa kunnon ajosimulaattori himaan. Nyt parin viikon aikana käyttänyt kymmeniä tunteja aiheesta lukemiseen ja sen parhaan vaihtoehdon metsästämiseen.

Olisi kiva tietenkin saada kaikki heti nyt, mutta kaippa sitä jaksaa tarvittaessa odottaakin. Harmillista, että GT sport myöhästyy ja ettei uutta julkaisupäivää ole vielä tiedossa. Toivottavasti se olisi edes Q1/2017 eikä pidempänä. Tämä on myös harmillista siksi, että kiinnostaisi hyvin paljon tuo Thrustmasterin GT sportin uusi ratti jonka release date on myös tuntematon. Tämän vaihtoehtona olisi T300 Alcantara edition, joka on luetun perusteella aika erinomainen vaihtoehto ja sen saisi heti, todennäköisesti myös paljon halvempi. Kiinnostaisi rakentaa kunnon Sim rig myös, mutta ehkä sitten seuraavaan kämppään missä on enemmän tilaa. Nyt olen pohtinut tuota Wheel stand Pro:ta, koska se kai ajaa asiansa(?) ja tilanpuutteen takia sen saisi hyvin piiloon. Playseat challenge olisi kans vaihtoehto.. mutta vaihdekeppiä ei taida saada tähän helpolla, toisinkuin Wheel standiin saisi TH8A kepin. Muutkin Playseatit taitaa taittua jonkinlaiseen nippuun, mutta ehkä hieman kömpelömpiä vaihtoehtoja ja naisystävä ei varmaan näitä kaipaa kiinteiksi asennuksiksi olohuoneen aitoipaikalle. Jos jollain 800e-900e saisi rakennettua tuon koko Thrustmaster GT sport paketin niin olisin aika tyytyväinen, jos menee paljon yli niin varmaan kyllä tuolla T300 Alcantarallakin ajelisi enemmän kuin mielellään.

Thrustmaster taitaa myös olla Logitechiä parempi vaihtoehto kun ehkä tulevaisuudessa kiinnostaisi tuo rimmi vaihtaa ja ainakin F1 rimmiä on tullut katseltua. Natiivi PS4 yhteensopivuus (ei PC) on iso plussa, siksi tiputin TS500 ja Fanatecin pois vaihtoehdoista.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tämän vaihtoehtona olisi T300 Alcantara edition, joka on luetun perusteella aika erinomainen vaihtoehto ja sen saisi heti, todennäköisesti myös paljon halvempi.

Onhan se erinomainen, jos vaan sattuu arpaonni suosimaan ja saa sellaisen yksilön, joka kestää edes viikon verran. Laatu noissa kaikissa t300-malleissa melkoisen heikkoa..

Kiinnostaisi rakentaa kunnon Sim rig myös, mutta ehkä sitten seuraavaan kämppään missä on enemmän tilaa. Nyt olen pohtinut tuota Wheel stand Pro:ta, koska se kai ajaa asiansa(?) ja tilanpuutteen takia sen saisi hyvin piiloon. Playseat challenge olisi kans vaihtoehto.. mutta vaihdekeppiä ei taida saada tähän helpolla, toisinkuin Wheel standiin saisi TH8A kepin. Muutkin Playseatit taitaa taittua jonkinlaiseen nippuun, mutta ehkä hieman kömpelömpiä vaihtoehtoja ja naisystävä ei varmaan näitä kaipaa kiinteiksi asennuksiksi olohuoneen aitoipaikalle.

Omien kokemuksien perusteella voisi sanoa, että noita perus-playseateja en suosittele. Ovat loppupeleissä oikeastaan aika rimpuloita ja vievät kuitenkin käytännössä saman tilan kuin kunnollinen kiinteä rig, koska ei noita kovin näppärästi kuitenkaan pieneen kokoon saa taiteltua. Wheel stand tai tuo challenge varmaan hyvä vaihtoehto, jos ei halua pysyvästi jotain huoneen nurkkaa pyhittää ajolaitteille.

Jos jollain 800e-900e saisi rakennettua tuon koko Thrustmaster GT sport paketin niin olisin aika tyytyväinen, jos menee paljon yli niin varmaan kyllä tuolla T300 Alcantarallakin ajelisi enemmän kuin mielellään.

Eiköhän tuon tule saamaan. Fanatecin toimitusjohtaja kertoili hiljattain, että Sony ei suostu lisenssejään myöntämään liian kalliille laitteille, hiljattain xboxille julkaistu Fanatecin CSL-setti, josta ps4-versio on tulossa on kuulemma hinnaltaan (n. 600€) aivan kipurajoilla. Tuon takia eivät voi esim Club Sport -settiään pleikkarille tuoda.. Tuskin siis tuleva Thrustmasterkaan paljon tuota kalliimpi voi olla.

Thrustmaster taitaa myös olla Logitechiä parempi vaihtoehto kun ehkä tulevaisuudessa kiinnostaisi tuo rimmi vaihtaa ja ainakin F1 rimmiä on tullut katseltua. Natiivi PS4 yhteensopivuus (ei PC) on iso plussa, siksi tiputin TS500 ja Fanatecin pois vaihtoehdoista.

Fanatecithan ei nykyisin toimi ps4:llä edes ei-natiivisti. Mutta tosiaan ennen Gt sportia sieltäkin pitäisi ps4-ratti tulla markkinoille.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Taitaa olla t500 ja g29 ainoat järkevät,jos haluaa kestävyyttä. Luvattoman paljon on t300:ssa ollut kestävyys ongelmia.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ihan käsittämätön juttu tuo Sonyn lisenssihomma. "Liian hyviä tuollaiset laitteet, pleikkarilla ei näillä pelailla". Alkaa vaakakuppi kääntyä Xboxin leiriin, Sonyn laitesekoilu konsoleinenn alkaa jo vähän nyppiä. Xboxille saa Fanatecit, ohjaimessa enemmän vaihtoehtoja, nykyiset ja tulevat konsolit vaikuttavat paremmilta, Forza vie Turismoa kuin märkää rättiä..
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ihan käsittämätön juttu tuo Sonyn lisenssihomma. "Liian hyviä tuollaiset laitteet, pleikkarilla ei näillä pelailla". Alkaa vaakakuppi kääntyä Xboxin leiriin, Sonyn laitesekoilu konsoleinenn alkaa jo vähän nyppiä. Xboxille saa Fanatecit, ohjaimessa enemmän vaihtoehtoja, nykyiset ja tulevat konsolit vaikuttavat paremmilta, Forza vie Turismoa kuin märkää rättiä..

Tohon ei paljon vaadita,ett hakkaa turismon...enkä nyt tarkota Pedroa.:D

Onhan toi naurettavaa touhua sonylta.Toivottavasti joskus tulevaisuudessa sony sallis kaikki fanatecin vermeet. Pari vuotta on ollut kauhee clubsportkuume ja pahenee vain.:p
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Onhan se erinomainen, jos vaan sattuu arpaonni suosimaan ja saa sellaisen yksilön, joka kestää edes viikon verran. Laatu noissa kaikissa t300-malleissa melkoisen heikkoa..
Tämä on kyllä pelottava kuulla ja monesta paikasta lukenut asiasta ja tässäkin ketjussa monella vähän huonoja kokemuksia. Ei todellakaan kiinnosta olla kovin usein palauttelemassa vehkeitä, eikä kiinnosta pelata koko ajan peläten sitä, että koska se leviää. Uudesta Thrustmaster GT sportin ratista ei tietty ole vielä kestävyystietoja/kokemuksia, mutta ainakin toivo elää, josko kalliimpi olisi laadukkaampi/T500 korvaaja voisi olla myös kestävä/DD ei niin paljon hajoavia osia ym. Parasta olisi, jos ei tarvitsisi ainakaan ennen seuraavaa konsolisukupolvea vaihtaa rattia ja toivottavasti ei vielä heti senkään jälkeen.


Eiköhän tuon tule saamaan. Fanatecin toimitusjohtaja kertoili hiljattain, että Sony ei suostu lisenssejään myöntämään liian kalliille laitteille, hiljattain xboxille julkaistu Fanatecin CSL-setti, josta ps4-versio on tulossa on kuulemma hinnaltaan (n. 600€) aivan kipurajoilla. Tuon takia eivät voi esim Club Sport -settiään pleikkarille tuoda.. Tuskin siis tuleva Thrustmasterkaan paljon tuota kalliimpi voi olla.
Tämä on samalla "hyvä asia" jos mietitään tulevan Thrustmaster GT sporttiratin hintaa ja tämän takia olen arvioinut, että se voisi olla siellä <600e tasolla. Onhan tämä vähän hassua Sonylta. Ehdottomasti pitää kyllä tsekata myös Fanatecin tuotteet jos sieltä tulee PS4 yhteensopivaa kamaa ennen GT sporttia.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ei missään nimessä T300 rattia ja eikä VR-laseja ennen kun niistä tulee virallinen testi. Koska on puhetta että ne lasit olisi kyllä 360 asteen näkymä, mutta se on sama kun laitat vessapaperirullat silmille ja yrität ajaa, eli niskat joutuu töihin ja simäkulmanäkymä katoaa. Odottelen itse sellasta virallista näyttöä niiden toimivuudesta.

Kyllä 600€ on ihan vi*un paljon ratista jos mukana ei tule kolmea poljinta ja vaihteistoa... Mä hankin sen 20€ tulitikkuaskin ja pelaan G25:lla kyllä ilomielin jos noin menee :D
Tuosta xboxista olen ollut jo pidemmän aikaa samoilla linjoilla, pitäskö tuo PS4 vaan heittää mäkeen... Tuollainen ns. "vi**uilu" ottaa päähän pidemmän päälle, tehdään Gran Turismo mutta ei anneta mitään millä ajaa sitä :D

Kun mietitään että jo GT5 aikoina voi ajaa ratilla joka ei hajoa ja joka on modausvapaa yms. yms., konsoli toimii, kuva toimii, jopa 3 näyttöä toimii, mitä noista saadaan nykyajan laitteilla..? Pelkkä hyvä kuva korkeintaan.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

No Sonyn tuntien mikään nyt tai lähitulevaisuudessa myytävistä rateista ei ole virallisesti PS5 yhteensopiva laite, joten se kannattaa varmaan unohtaa rattia valikoidessa. Toki mitä uudempi sitä todennäköisempää, että sillä voi pelata myös seuraavalla konsolisukupolvella.

Olisi kiva saada jo lisätietoa tuosta tulevasta Thrustmasterin vehkeestä. Jos saa ostaa pelkän basen ja tukee nykyistä ekosysteemiä, niin vahva vaihtoehto korvaamaan T300, jos tuosta aika jättää. Toiminut tosin ongelmitta, joten hyvällä säkällä itselle on sattunut kestävä yksilö.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ei missään nimessä T300 rattia ja eikä VR-laseja ennen kun niistä tulee virallinen testi. Koska on puhetta että ne lasit olisi kyllä 360 asteen näkymä, mutta se on sama kun laitat vessapaperirullat silmille ja yrität ajaa, eli niskat joutuu töihin ja simäkulmanäkymä katoaa. Odottelen itse sellasta virallista näyttöä niiden toimivuudesta.

Vr-laseja on ollut saatavilla vuosikaudet ja erilaisia testejä ja käyttökokemuksia on kyllä netti pullollaan. Oculus Riftin developer kitit ja lopullinen versio, vive jne. Tekniikka ei hirveästi psvr:stä kuitenkaan eroa.

Ihmisen näkökenttä ei ole 360 astetta ilman lasejakaan ja sivulle katsoessa joutuu päätä kääntämään. Mitään 360 asteen näkymää ei siis laseilla yritetä tehdä, eikä sellaista puhetta varmasti ole missään ollutkaan.. Vaikka ihan täysin ihmisen näkökenttää ei vastaakaan, niin näkökentän laajuus ei todellakaan ole mikään ongelma nykylaseilla, vaan ihan muut asiat, kuten alhainen resolutio.

Kannattaa oikeasti jossain edes jotain vr-vempelettä testata, jos ei mitään hajua ole aiheesta. Ebaysta vaikka parilla eurolla googlen cardboard -viritelmä, joka jo sekin antaa edes jonkinlaisen käsityksen mitä odottaa.. Mitään "vessapaperirullat silmille" efektiä ei tule edes siinäkään..
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kyllä varmaan omassakin tapauksessa on ihan fiksua, että on mahdollisuus pelata ihan norminäytöllä tarvittaessa (siksi myös wheel stand olisi tässä kämpässä se paras ratkaisu).

Hieman tosissaan pelottaa tuo resoluutio ja se, jaksaako noilla laseilla ajaa pitkiä vetoja tai aiheuttaako ne niskakipuja joihin on itselläni taipumusta muutenkin.
Yksi mikä hieman kans mietityttää on se, että millaisia kierrosaikoja VR laseilla ajaa. Sen verran kilpailuhenkinen olen, että en halua antaa muille pitkällä aikavälillä tasoitusta heikentämällä omaa suoritustani vain elämyksen takia. Vaikka tietenkin ainakin aluksi mukana on iso hauskuuselementti ja kokemus ym. Olen katsellut jotain videoita aiheesta ja joku mainitsi, että ratojen oppiminen ym on vaikeampaa VR laseilla ja on vaikeapi nähdä horisonttiin ja ns. ennustaa mitä sieltä on tulossa. Vastapainona taas mutkaan pystyisi ajamaan tarkemmin kun esim. renkaan paikan suhteessa kanttariin näkisi paremmin kuin norminäytöllä.

Tästä syystä odotan kyllä innolla Driveclub VR:ää vaikka Driveclub ei muuten napannut, niin tämä on kuitenkin ensikosketus ajosimuihin ja mitä PS 4 VR voi tarjota niin pakkohan se on ostaa vaikka pitää varmaan pitkään normi ps4 ohjaimella ajaa..
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

VR-laseissa ajan takaa just sitä että sun pitää kohdistaa päällä sinne mihin katsot, se ei tule toimimaan ajopeleissä... Ei sitten vaikka miten asiaa katsoo, se silmäkulmakuva pitää olla.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

VR-laseissa ajan takaa just sitä että sun pitää kohdistaa päällä sinne mihin katsot, se ei tule toimimaan ajopeleissä... Ei sitten vaikka miten asiaa katsoo, se silmäkulmakuva pitää olla.

Kyllä se vaan toimii.. Miten ihmeessä pään kääntäminen sivulle katsomiseksi on huonompi kuin sivulle katsominen nappia painamalla perinteisellä näytöllä? Edelleenkin vr-lasien näkökenttä tarjoaa sitä silmäkulmakuvaa huomattavasti enemmän kuin perinteinen näyttö. Varsinkin, jos on käytössä joku suht peruskokoinen näyttö/tv ja vähänkään realistinen fov.

Tuossa on jonkun suomalaisen aiemmin kolmen näytön setillä ajelleen iracing-kuskin suht positiivisia ensikokemuksia Oculus Riftistä: https://ollipahkala.wordpress.com/2016/06/19/virtual-reality-the-missing-element/
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ei tuo näkökentän laajuus ole minulle ollut ongelma, päätä ei tarvitse käännellä juuri normaali autolla ajamista enempää. Laajemmin vr laseilla näkee ohjaamo kuvakulmasta kuin yhdellä näytöllä ja päätä hieman kääntämällä näkee sisäkurvin kunnolla.
Myös ratojen korkeuserot näkee paremmin, Spa Assetto Corsassa on yksi parhaista mitä olen ajanut.
Dirt rallya olen tykännyt myös ajaa paljon. Hypyt tuntuu mahanpohjassa, siinä muutamalle kaverille on tullut huono olo ja ovat joutuneet lopettamaan ajamisen. Radalla ajaessa ei vastaavaa ole sattunut.
Suurin ongelma on resoluutio, mutta siihenkin on tottunut eikä enää haittaa pahemmin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kyllähän porukka käyttää TrackIR ihan tyytyväisenä, luulis että VR toimii tuota huomattavasti paremmin, mitä sivulle katsomiseen tulee.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Nyt olis ongelma, joka koskee Loghitechin G29 ratti + polkimet komboa. Liitteenä myös video tilanteesta. Elikkä rattia kääntämällä PS4-konsoli alkaa heittämään ruutuun valikoita kesken ajon. Vaikuttaisi siltä, että jostain syystä tuossa on mennyt kontrollit jotenkin väärin.

Kysymys kuuluukin, mistä ihmeestä nuo saisi otettua pois? Ja onko kysymyksessä edes kontrollien sekoaminen? Muita muutoksia ei ole tehty, kuin vaihdeltu päällä olevan napin avulla PS3/PS4 konsoleiden välillä.

Osaisiko joku kenties auttaa ja kertoa miten tässä pitäisi toimia?

Video YouTubessa: https://www.youtube.com/watch?v=ZzTHaR24ydQ
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Nyt olis ongelma, joka koskee Loghitechin G29 ratti + polkimet komboa. Liitteenä myös video tilanteesta. Elikkä rattia kääntämällä PS4-konsoli alkaa heittämään ruutuun valikoita kesken ajon. Vaikuttaisi siltä, että jostain syystä tuossa on mennyt kontrollit jotenkin väärin.

Kysymys kuuluukin, mistä ihmeestä nuo saisi otettua pois? Ja onko kysymyksessä edes kontrollien sekoaminen? Muita muutoksia ei ole tehty, kuin vaihdeltu päällä olevan napin avulla PS3/PS4 konsoleiden välillä.

Osaisiko joku kenties auttaa ja kertoa miten tässä pitäisi toimia?

Video YouTubessa: https://www.youtube.com/watch?v=ZzTHaR24ydQ
Ihme juttu, tekeeks se sama kaikissa pelissä?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Lyrde, juuri samaa on minullakin tehnyt pari kertaa Asseton kanssa ja aina on juurikin rattia käännettäessä hypännyt share-ruutuun. PCarsissa/Loebissä/DirtRallyssä ei ole ilmennyt vastaavaa. Ajattelin vahingossa nappuloineeni rattia ajon tiimellyksessä, mutta niin ei taida olla vaan joku ratin kääntämisessä aiheuttaa tuon virheen. Sinulla G29, täällä T300rs. Ratin softaa en ole päivittänyt kertaakaan ja se kävi mielessä jos ongelma pahenee, nyt siis pompannut tuonne shareen harvoin ja vain muutaman kerran vaikka ratti on ahkerassa käytössä ja kun tuo bugi ei sentään peliä keskeytä tai lopeta niin ei ole niin mahdottoman ärsyttävä kuten moni muu, mutta ei tuo tietenkään varsinkaan onlinepuolella hymyilytä jos alkaisi sielläkin ilmestyä, tähän asti vain yksinpelin puolella. Muistaaakseni.
 
Ylös Bottom