Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tuo pleikkarin rattitilanne on tavallaan aika huono, vaikka monta rattia on markkinoilla. Jokaisen kanssa joutuu jotain kompromisseja tekemään.

T300:
- Ei kestä. Itse en enää ostaisi, ainakaan sillä oletuksella että tuolla useamman vuoden eteen päin pärjää

T150:
- Laatuongelmia ilmeisesti tässäkin. Kuitenkin jos halvan haluaa, niin ainoa vaihtoehto..

T500:
- Loistava ratti, mutta tulevaisuuden tuki jossain määrin kysymysmerkki.

G29:
- Ikivanha g27 uusissa kuorissa, ei pärjää forceissa Thrustmastereille. Varmaan kuitenkin ihan suht laadukas, vaikka jotain ongelmatapauksia näköjään tästäkin löytyy.

Tuleva Thrustmaster:
- Voi olla taas laadultaan ja hinnaltaan mitä tahansa.

Tuleva Fanatec:
- Oletettavasti hyvä, mutta kallis.

Siinä vaan sitten valitsee sen, mikä on vähiten huono omiin tarpeisiin.. Itsellä kallistuu tällä hetkellä tosiaan t500:aan, tulevaisuudessa kenties Fanateciin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Verkkiksellä T300 Alcantaran huoltoprosentti on alle 5, eli ei se nyt niin susi sentään ole, mitä täällä maalataan. Ongelmat koskevat varmaan enemmäm aiemman valmistuserän malleja, varhaisia T300 RS paketteja. Varmasti uusissakin on satunnaisesti vikoja, mutta kyllä siinä joku yhteys on, että Alcantaran huoltoprosentti on merkittävästi vanhempaa versiota alhaisempi.

Olisi suht absurdia, jos Thrustmaster ei olisi parin vuoden aikana muuttanut valmistusprosessia tai paikannut isoimpia heikkouksia millään tavalla. Eivät ne nyt sentään tahallaan tee hajoilevaa tusinaa ja tuollainen yli 10% defect rate on aivan varmasti päätynyt tuotekehityksen syyniin.

E. Jännä kyllä, pomminvarmaksi kehuttu T500 huoltoprosentti pyörii samoissa kuin T300RS eli selvästi Alcantaraa korkeampi. Samoin G29 on aavistuksen yli 5% silläkin. Eli en kyllä lähtisi nykymalleista sanomaan, mikä on kestävä ja mikä ei. Äänekäs jäävuoren huippu on saanut täälläkin tietyille laitteille tietynlaista mainetta, mutta ei niistä sentään yleistykseksi asti näytä olevan.

Hassuna faktana halvin T150 on noista se vähiten huollettu, ainakin verkkiksellä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Huoltoprossa on 5% joo, mutta kun ne eivät mielellään huolla niitä näköjään...
Palautusprosentti on käynyt jo yli 20% puolella verkkiksessä muutaman kerran ainakin. Systemastoressa +30% mikä ei toki näy missään mutta kun kaverin kautta tieto (eli pidetään se huhuna tms)...

Ehkä se ainoa halpa keino tällä hetkellä on tosiaan T150 jota oon miettinyt kakkosratiksi (päällystän sen itse alacantaralla!) koska G25:n polkimet sopii tuolla adapterilla kait siihenkin ja vaihteistokin löytys... Katotaan onko Gran Turismo 7 sen arvoinen sitten joskus.

Tai sitten diy-palikka joka ei maksa paljon mitään... Mietinkin vaan että toimko TH8A sitten usb:n kautta ps4 jos siinä käyttää laitetta joka kulkee G29:n firmwaren kautta... PrKele että on vaikeeta :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kyllä noissa Thrustmasterin rateissakin on vähintään 2 vuoden takuu jos suomesta ostaa, se on ihan laissa määrätty.

Onhan 2v takuu mainittu myös verkkokaupan t150/300/500 kohalla. Muistanko väärin,mut muistelisin,ett aikasemmin oli vuosi.
No,vielä on mun t300:ssa takuuta jälellä.:)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Onhan 2v takuu mainittu myös verkkokaupan t150/300/500 kohalla. Muistanko väärin,mut muistelisin,ett aikasemmin oli vuosi.
No,vielä on mun t300:ssa takuuta jälellä.:)
Joo aikaisemmin oli vuosi.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Jahas, ebay hukkas mun rattini mikä piti tulla jenkeistä. Ei muuta kun rahojen palautuksen jälkeen toista tulemaan kiinasta... Musta alkaa tuntua et olen kirottu näiden simuvermeiden kans, mikään ei mene yksiin tai kohdalle :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tuo pleikkarin rattitilanne on tavallaan aika huono, vaikka monta rattia on markkinoilla. Jokaisen kanssa joutuu jotain kompromisseja tekemään.

Tuleva Thrustmaster:
- Voi olla taas laadultaan ja hinnaltaan mitä tahansa.

Tuleva Fanatec:
- Oletettavasti hyvä, mutta kallis.

Siinä vaan sitten valitsee sen, mikä on vähiten huono omiin tarpeisiin.. Itsellä kallistuu tällä hetkellä tosiaan t500:aan, tulevaisuudessa kenties Fanateciin.

T500 ei uskalla ostaa, koska en halua tilannetta missä tuon joutuu myymään heti pois kun tuki loppuu PS4:ltä. Oikeastaan nyt on kaksi vaihtoehtoa, joko tuo Fanatecin CSL tai tuleva Thrustmaster. Viime päivinä paljon katsellut arvosteluja ja lukenut tuosta Fanatecin CSL setistä (bundlesta, mikä on varmaan vastaava mikä tulee pleikkarillekin). Tuon setin polkimet ovat olleet monen arvostelijan mielestävä vähän "meh"-tasolla, eli ihan jees muttei varsinaisesti hyvät. Moni on sanonut, että panostaa mielellään vaan suosiolla reilun 100e enemmän ja ostaa ne V3 polkimet (ja toimiiko nämä ps4?). Konsoleilla polkimet on kai pakko kiinnittää wheel baseen ja jos nyt oikein ymmärsin, niin siellä on 8bit ADC tällä tavalla joka kyllä syö todella paljon resoluutiota polkimista. Myös tuo rattiosa tuossa bundlessa on vähän.. maksimissaan ihan ok. Tuo itse wheel base on kai koko bundlen ehdotonta timanttia ja oikeasti hyvä värkki. Kuitenkin bundlekin pyörii siellä 700e toimituskuluineen eli jos siihen vaihtaa polkimet (+120e) ja rattiosan (+350e? tai formula +150e) niin kokonaishinta aika korkea. Tähän ei sisälly edes wheel standiä tai vaihdekeppiä. Toisaalta kun olisi ostanut kerran tuon HUB:n rattiin niin siihen saa halvalla uusia rimmejä.


Mutta miten sitten tuo Fanatec vertautuu Thrustmasterin DD moottoriin ja baseen. Tätä ei tietenkään kukaan osaa vielä suoraan sanoa, joten ensimmäisiä arvosteluja odotellessa. Thrustmasterilla vain nuo lisäosat (vaihdekeppi, formularimmi) ovat melko paljon huokeampia (ja toki muovisempia).


Varmasti toki molemmat näistä ovat aika mielettömiä päivityksiä kun kaapista löytyy MOMO racing force - ratti tällä hetkellä pölyttymässä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tuon setin polkimet ovat olleet monen arvostelijan mielestävä vähän "meh"-tasolla, eli ihan jees muttei varsinaisesti hyvät.

Mitä nyt muutaman arvostelun itse tuosta katselin, niin sellainen käsitys jäi, että noihin edeltäviin Csr Eliteihin ja Fanatecin Clubsporteihin verrattuna ei oikein loista, mutta kuitenkin ihan eri planeetalta kuin Thrustmasterin tai Logitechin polkimet.

Mutta miten sitten tuo Fanatec vertautuu Thrustmasterin DD moottoriin ja baseen. Tätä ei tietenkään kukaan osaa vielä suoraan sanoa, joten ensimmäisiä arvosteluja odotellessa. Thrustmasterilla vain nuo lisäosat (vaihdekeppi, formularimmi) ovat melko paljon huokeampia (ja toki muovisempia).

Sitten on vielä sekin kysymysmerkki, että onko sieltä ylipäänsä mitään Direct Drivea edes tulossa. Tuo päätelmä on ilmeisesti vedetty jostain GT-Yamauchin Japanista Englanniksi tulkin välityksellä tehdystä haastattelusta. Mitään virallista tietoahan tuosta ei ole ja aika moni seikka kuitenkin puoltaa sitä, että ei tule olemaan dd.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ei tule DD ja jos nyt sattuukin tulemaan niin voineen sanoa jo nyt että se on täysi susi, koska hinta ei nouse sille tasolle että se voisi olla kestävä tai laatuun olisi panostettu...

Tällä hetkellä en tiedä mitään järkevämpää kun hankkia T150, myydä se pois kun selviää jatkaako ne T500RS:n yhteensopivuutta sen uuden Thrustmasterin ilmestymisen jälkeen. Tällä hetkellä ei vaan kannata panostaa mihinkään rattiin jos ei halua sitä kohta taas vaihtaa... Tämä on syvältä että eletään tämmöstä aikakautta että kaikki joko maksaa saatanasti tai sitten ei vain ole koska joku on keksinyt kateudessaan rajoituksia ratteihin :D
Eri asia sitten pc, siellä ollaan ihan faceup.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Saisi kyllä tihkua vähän uutta tietoa tuosta koko Thrustmasterin ratista. Todella vähän siitä on kyllä saatavilla mitään infoa vaikka alkuperäinen julkistus olisi ollut siellä marraskuussa jos se olisi tullut GT sportin aikataulussa. Ehkä he haluavat myydä varastot tyhjiksi vanhoista T500:sta ym etteivät kuluttajat jää odottamaan uutta mallia.

Olen lukenut, ettei nyt ihan kaikki DD moottorit ole tajuttoman kalliita, että voisi siinä sellainenkin olla. Toivottavasti myös 600e hintalapulla vähän parempi kuin 450e huonompi viritelmä. En usko kuitenkaan, että Thrustmasterilla on varaa tehdä mitään ihan sysipaskaa viritelmää, eli joko hintaa ylös ja DD tai sitten perinteisempi viritelmä.

Voi olla kyllä, että ainoa asia mikä ratkaisee uuden Thrustmasterin ja Fanatecin välillä on lopulta se, kumpi niistä ylipäätään on aikaisemmin saatavilla kotiin, sen verran kyllä polttelee aihe nyt.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Sinällään OT, mutta meillä on DD:llä varustettu pesukone, joka toki oli kallis kuin mikä, mut samasta koneesta on paljon pienempi malli olemassa, jota on myyty jo alle 600e. Siinä on kuitenkin kaikkea muutakin kallista osaa ja DD moottori on aika paljon rajumpi, kuin ratissa, joten en sinällään näe mitään rahallista syytä, miksi ei voisi 400e ratissa olla DD, joka toimii.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Pc:lle jengi rakentelee noita Direct drive -ratteja tee-se-itse -meiningillä. Itsekin moista hetken aikaa harkitsin ennen kuin päädyin taas Pleikkarin hommaamaan. Halvimmat moottorit taitaa olla jotain reilu 200e. Kaikkineen pelkän wheel basen hinnaksi tulee väkisin lähemmäs tonni, vaikka miten halpoja osia koittaisi haalia.

En vaan millään siis jaksa uskoa, että Thrustmaster pystyy jollain max 600e hinnalla tuomaan markkinoille dd-ratin, jossa pitäisi olla vielä polkimet ja itse rattikin mukana. Mielelläni olisin kyllä väärässä, dd-ratti kelpaisi kyllä..
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

En ole seurannut tuota itserakentelua ja ei varmaan siihen maailmaan kannata PS4 omistajana lähteäkkään vaikka muuten kyllä kiinnostaisi.

Jos yksittäinen jamppa saa DD moottorin ~200e pintaan, niin Thrustmasterin volyymeilla saa kyllä 300e moottorin tuohon hintaan tai sen 200e moottorin reilusti alle 150eurolla. T500 maksaa 420-450e suomessa niin tähänhän saa päälle tuon DD moottorin hinnan niin pysytään siellä 600e kohdilla. Vai onko siellä jotain muitakin erityisen kalliita osia tai miksi hinta Thrustmasterilla kipuaisi tonniin?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Joo toki isommilla volyymeilla ja massatuotannolla saa hintoja alas varmasti huomattavastikin, mutta silti aika epärealistiselta kuulostaa. Saa nähdä, harmi kun infoa tulee varmaan vasta joskus lähempänä GT:n julkaisua, milloin ikinä se lopulta sitten tapahtuukaan..
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kuten todettu niin DD pyykinpesukoneita myydään siihen 600e halvimmillaan ja se sisältää enempi elektroniikkaa, isomman moottorin ja kalliimpia metallisia osia, joten kevyesti myydään sitä halvemmalla rattia jos sellaisen haluaa tehdä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kuten todettu niin DD pyykinpesukoneita myydään siihen 600e halvimmillaan ja se sisältää enempi elektroniikkaa, isomman moottorin ja kalliimpia metallisia osia, joten kevyesti myydään sitä halvemmalla rattia jos sellaisen haluaa tehdä.
Juu, mutta pesukoneissa on aavistuksen enemmän kilpailua, volyymit ihan eri luokkaa, tehokkaammat tuotantolinjat jne. Enkä usko, että se DD on itsessään niin kallis valmistaa, vaan tuotekehitys maksaa. Kun laite on testattu ja toimiva, niin suht samaan hintaan niitä sieltä linjalta pusketaan ulos.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Jep juuriki tuo setti on se mikä tod.näk tulee pleikkariversionakin. Kyllä tuo on varmasti hyvää vastinetta rahoille. Wheelbasesta lukenut melkein pelkästään hyvää. Polkimet kai muuten ajaa asiansa, mutta säätövaraa voisi olla kai vähän enemmän mutta tämä ei ainakaan itselle ole suuri deal breaker. Rimmin pinnoite on kai vähän liian kovaa kuitua, eli tuntuu melkein muovilta (lainaus joltain tubettajalta) sekä vaihdevivuista ei tule selkeää *click* vastetta.

Luin jotain Fanatecin blogia tuolta sivuilta ja ymmärsin, että nuo formularimmit ei toimi ainakaan xonella (?). CSL sarjaan oli ainakin kommenteissa kaipailtu mahdollisuutta halvemmalle F1 rimmille. Mielestäni nuo Fanatecin F1 rimmit näyttää mielettömän hyviltä ja jos hintaa pitäisi saada alas niin toivottavasti tiputtavat mielummin sitten noita shifterledejä ym 'turhakkeita' (koska basessa on nämä jo). Ei ainakaan liian muovista tekelettä. Tykkään myös tuosta Hubi-ajatuksesta, mutta jos tuon hinnasta saisi vaikka satkun pois niin siitä voisi mielestäni tehdä täysin ei-kustomoitavan hubin, koska en ainakaan itse noita todennäköisesti kuitenkaan jaksaisi erityisemmin alkaa ruuvailemaan.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mä hankkisin ehdottomasti tuon yleismallin pohjan jossa on napit valmiina, siihen sitten irtoratteja niin paljon kun tarvii.

https://www.fanatec.com/image/cache/data/wheels/CSW-RUHX/RUHX_01-1000x666.png

F1 ratti tietysti kun on vähän eri maailmastakin, on ongelma sitten että saako napit sopimaan.

Tuolla hinnalla että base ja polkimet 500€ paikkeilla ei ole imo. kallista. Todellakin toivon että edes TH8A vaihteisto toimii noiden kanssa yksiin nimittäin Fanatecilla ei hyviä "halpoja" vaihteistoja ole.

Nuo polkimet näyttää kyllä niin hyvältä että pitää laittaa ihan viivalle T3PA:n kanssa ja miettiä. Eikös nuo saanut adapterilla Thrustmasterin rattiinkin vai oliko ne jotkut toiset?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Xboxille wheel base 320e + polkimet ilman load cellia 90e ja ratti vähintään 150e ja lisäksi toimituskulut toki päälle. Eli kyllähän tuolle hintaa tulee kuitenkin ihan kiitettävästi, varsinkin jos parempia polkimia tai rattia haluaa vielä mukaan. Varmaan aika samoja hintoja voisi kuvitella ps4-versionkin aikanaan olevan.

Thrustmasterin kepit tuskin tulee toimimaan. Ei toimi tälläkään hetkellä muiden valmistajien rattien kanssa ja ei nuo ps4:n rattihommat ainakaan avoimempaan suuntaan ole viime aikoina mennyt..
 
Ylös Bottom