Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Onko tietoa, että onko noi clubsportin V3 pedaalit 100% yhteensopivat PS4/CSL eliten kanssa?

Eipä taida olla mitään varmaa tietoa ennen kun/jos Sony ja Fanatec joskus saavat lisenssineuvottelunsa valmiiksi. Fanatecin toimitusjohtaja oli kirjoitellut firman foorumeille että" We will make sure that most of your current Equipment will still work without buying new stuff like pedals, shifters, handbrake, etc." Eli on tuo nyt ainakin mahdollista..
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Laitan tän tänne, kun kysymys liittyy puhtaasti ajopeleihin ratilla ja ajopenkkiin.

Onko mitään ilmoitusta peleistä, jotka päivitetään PSVR:lle. F1 2016, dirt rally, assetto corsa, pcars, wrc6???

Ja vaikka ajatellaan, että nuo kaikki olisi VR pelejä, niin onko ajopeleissä tuosta nii paljon iloa, että maksaisi sen yli 400e?

Katselin nimittäin, että mikään muu peli ei ole kiinnostanut teknologiademoa enempää VR muodossa, joten ainut syy olisi ajopelit.

Lisäksi kamera täytyisi asentaa noin metrin päähän yläviistoon TV:n päälle, toimiiko koko psvr tuosta ollenkaan?

Jotenkin tuntuisi hullulta maksaa tuo summa vain ajopeleistä, mutta kun koko VR:lle pitäisi pelit keksiä uusiksi, ei ne toimi missään muussa.

Edelleen kyllä pelkään sitä, että kun ratti ja polkimet pysyy paikallaan, niin huonosta olosta ei pääse eroon mitenkään. Samoin silmälasien sopivuudesta lasien kanssa mietityttää..
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Eipä ole mitään muitakaan "kunnon pelejä" ilmoitettu päivitettävän VR yhteensopiviksi. Driveclub on liki ainoa ja sekin Sonyn oma teknologiademo. No ei se huono peli ole, mutta en VR:ää sen takia hankkisi.

Häiritsee hirveästi ajatuksena, että ei näkisi enää ohjaimia ollenkaan. Etenkin ajopeleissä ratin nappien näkeminen on ajoittain tärkeää. Kiva hapuilla sokkona L3 ja R3 nappeja T300 rungosta.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Project carsiinhan kai psvr-tukea lupailtiin joskus vuosia sitten, mutta eipä ole tainnut kuulua mitään sen koommin eli tuskinpa on tulossa. Assettoon ei 99% varmuudella ole tulossa, sen verran tuntui tekevän tiukkaa saada konsoliversio pyörimään kunnolla edes normaalinäytöillä ja studion resurssit muutenkin on mitä on. Ja lisäksi taitaa pc:lläkin olla vr-peliksi aika raskaasta päästä.

Vähän huolestuttavaa on sekin, ettei Gt sportin vr-tuestakaan ole kuulunut mitään alkuhypejen jälkeen.. Vähän pelottaa, että lopulta paljastuu joku todella rajoittunut vr-mode, jossa pääsee tyyliin vain katselemaan autoja jossain kuun pinnalla..

Itse maksaisin tuon 400e psvr:stä ilomielin, jos ajopeleihin kunnon tuki saataisiin, mutta tällä hetkellä kyllä vielä ainakin melkoisen heikkoa..


Häiritsee hirveästi ajatuksena, että ei näkisi enää ohjaimia ollenkaan. Etenkin ajopeleissä ratin nappien näkeminen on ajoittain tärkeää. Kiva hapuilla sokkona L3 ja R3 nappeja T300 rungosta.

Suurimmassa osassa peleistä saa kuitenkin napit uudestaan mapattua ja harvoin ajon aikana nyt kovin montaa nappia tarvitsee kuitenkaan, niin niillä helposti löytyvillä perusnapeilla pärjännee aika pitkälle.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

No näin vähän pelkäsinkin. Säästän rahat, kunnes on oikeasti jotain tarjolla..
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Joskus meinasin hommata ton adapterin ja clubsport pedaalit t300 kaverix. Jostain luin,ett joillaki oli jotain ongelmia pleikalla kyseisen kombon kanssa..voi olla,ett oli adapterissa väärä firmis tai jotain.

Onko sul kyseisestä adapterista kokemuksia? Kytketäänkö ratti ja pedaalit adapteriin ja adapteri pleikkaan?

Suunniteilla ois hommata tuleva elite base ja siihen clubsportin v3 pedaalit. Mut harkitaan cpx+v3 pedaaleja t300:n kaverix näin alux.

Adapteri minulla on, mutta en ole vielä niin pitkällä prosessissa että mitään Fanan polkimia löytyisi. :D Rasia kuitenkin kytketään polkimien ja Thrustmasterin basen väliin, eli baselle nuo näyttävät samalta kuin Thrustmasterin omat polkimet (resoluutio pyöristyy Thrustmasterin käyttämään). V1 ja V2 menevät suoraan omalla poljinkaapelillaan, V3:ssa liitin on vaihtunut joten niihin tarvitsee vähän erilaisen piuhan, joko CPX:n valmistajalta tai Fanan verkkokaupasta.

Pleikasta otetaan vain virta USBia käyttäen, tai sitten voi käyttää jotain muuta USB-virtalähdettä. Ja lisäominaisuutena voi säätää feikki-ABS:n käyttöön, eli potikasta säädetään jarrulle raja-arvo jonka jälkeen ABS-moottori alkaa väristä.

Ongelmiakin on noissa tainnut olla, mutta toisaalta näyttää että valmistaja on saanut niitä samaa tahtia ratkottua. Pientä virittelyähän tämmöiset saattavat pahimmillaan vaatia.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Adapteri minulla on, mutta en ole vielä niin pitkällä prosessissa että mitään Fanan polkimia löytyisi. :D Rasia kuitenkin kytketään polkimien ja Thrustmasterin basen väliin, eli baselle nuo näyttävät samalta kuin Thrustmasterin omat polkimet (resoluutio pyöristyy Thrustmasterin käyttämään). V1 ja V2 menevät suoraan omalla poljinkaapelillaan, V3:ssa liitin on vaihtunut joten niihin tarvitsee vähän erilaisen piuhan, joko CPX:n valmistajalta tai Fanan verkkokaupasta.

Pleikasta otetaan vain virta USBia käyttäen, tai sitten voi käyttää jotain muuta USB-virtalähdettä. Ja lisäominaisuutena voi säätää feikki-ABS:n käyttöön, eli potikasta säädetään jarrulle raja-arvo jonka jälkeen ABS-moottori alkaa väristä.

Ongelmiakin on noissa tainnut olla, mutta toisaalta näyttää että valmistaja on saanut niitä samaa tahtia ratkottua. Pientä virittelyähän tämmöiset saattavat pahimmillaan vaatia.
Kiitti selvennyksestä. Clubsportin v3+damper kit+cpx-adapteri on reilu 500€ kuluineen..eihän se oo ku 1-2 vkl:a selevinpäin ja ny ainaki jo ollu 4,joten rahat on tienattu tuplaten.:D

V3:ssa on load sell ja sitä pystyy kai säätää,tapahtuukohan säätö basesta vai onko load sellissä joku säätöjutska. Ja jos basesta joutuu säätää,onnistuukohan se t300:sta?

Täytyypä alkaa tutkimaan ja vakavasti harkita noitten hankkimista.:)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kyllähän se nyt on niin että VR-laseja et tarvitse ainakaan vuoteen vielä, ellei kahteenkaan... Ei todellakaan ole mitään vihapuhetta niitä vastaan vaan fakta on se että noiden pelien kanssa odotellaan kuin GT7:aa... Menee vuosia vielä. Kannattaa odottaa se aika ja lukea niitä arvosteluja yms. Vaikka kuinka himottaisi jo nyt niin malttia... :rolleyes:

Jostain kumman syystä mä en tajua miksi ihmiset haluavat "uuden" ja "heti, äkkiä, nyt" kun eivät todennäköisemmin saa rahalle vastinetta vielä... Oikeastaan kannattaa miettiä miksi ihmeessä maksaa nyt enemmän peleistä/laitteista eivät toimi tai ole valmiita, kun myöhemmin halvemmalla toimivan ja valmiin... Etenkin noiden lasien kohdalla ei tulisi mieleenkään ostaa mahdollisesti ekaa versiota.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kannattaa odottaa se aika ja lukea niitä arvosteluja yms. Vaikka kuinka himottaisi jo nyt niin malttia... :rolleyes:

Jostain kumman syystä mä en tajua miksi ihmiset haluavat "uuden" ja "heti, äkkiä, nyt" kun eivät todennäköisemmin saa rahalle vastinetta vielä...

Vaikka vähän OT. Miksi pitäisi olla malttia tässä asiassa? Hauskaahan se on olla uusissa jutuissa mukana ja nähdä kaiken heti. En minä ainakaan jaksaisi enää katsella noita youtube-videoita aiheesta vaan haluan päästä heti itse kokemaan tämän. Sen verran pieni sijoitus vielä täysin uudesta tekniikasta (ellet omista rift/vive), että ymmärrän hyvin miksi ihmiset ovat innoissaan. Toisekseen, olen ihan varma, että headsetin rauta ei päivity pariin vuoteen ja hinta ei ihan varmasti laske vuodessa edes alle 350e vaan jää hyvin todennäköisesti roikkumaan pitkäksi aikaa tuonne 350-450e tasolle. Eli ei siinä rahallisesti paljon edes voittaisi vaikka panttaisi noiden ostamista vuoden-kaksikin, ellei koko laitos nyt ihan totaalisesti floppaa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

V3:ssa on load sell ja sitä pystyy kai säätää,tapahtuukohan säätö basesta vai onko load sellissä joku säätöjutska. Ja jos basesta joutuu säätää,onnistuukohan se t300:sta?

Minun käsittääkseni polkimista voi säätää vaan sitä mekaanista jäykkyyttä ja Fanatecin basen kautta hoidellaan "brake sensitivity" tai vastaava. Adapteriin on kuitenkin laitettu myös potikka jarrun hienosäädölle, se auttanee ainakin jossain määrin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kyllä tuossa VR hommassa taitaa tulla PS4 tehot vastaan, kun noi pelit ei pyöri kunnolla edes hyvällä PC:llä. Jos sais tehdä pelkästään PS4 Pro:lle niin silloín kyllä olisi mahdollisuuksia.
Toisaalta onhan sieltä tulossa Driveclub, mutta siinä ajetaan pelkässä rännissä niin ei ehkä vaadi niin paljon tehoja.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Pahoittelut videon huonosta laadusta. Testailin tuollasta 10v vanhaa fullhd videokameraa. Täytynee vain ottaa jatkossa puhelimella, siinä on sen verran parempi kamera :D

Tässä näkee tositoimissa hiukan mun ajopenkkiä. Testissä todella karsea WRC6

 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tein puhelimen kameran kanssa sarjan, jossa näytän vain miltä mun setti näyttää eri peleissä. Ipadit esim on Pcarsia varten. Dirtistä ja pcarsista on kuukausien tauko, joten kylmiltään vain ajelin varmat suoritukset, kun ei ajotaito ollut nyt videoiden pointti:

Pcars:


Assetto Corsa:


F1 2016:


Dirt Rally:


WRC6:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Sulla on ratti omituisen alhaalla... 5cm ylemmäs pitäs olla, samalla tasolla kun näytöllä ratti, toki riippuu mihin on tottunut...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ratti oikealla korkeudella suhteessa näyttöön ja virtuaaliratti pois päältä (niissä peleissä missä saa) lienee se paras näkymä simuiluun. Haittapuolena toki sitten se, että ajopenkissä ei oikein järkevästi muuta pysty tekemään, kuin pelaamaan ajopelejä, kun ratti peittää puolet ruudusta..

Noin on itsellä ja jos haluaa jotain muuta pelailla tai leikkiä vaikka Share Factoryllä, joutuu käytännössä vaihtelemaan pleikkarista hdmi:tä että saa kuvan näkymään muualle.. Ratkaisu voisi tietty olla rakennella ajopenkin näytölle joku systeemi, millä saisi nostettua vähän ylemmäs tarvittaessa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Joo, ratin yläreunan ois hyvä olla suunnilleen leuan korkeudella. Kai tuokin on makuasia, mutta tuossa on nyt vähän sellainen karting ajoasento.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tuo suhde on siksi tuollainen, kun pelaan pädillä tuosta muitakin pelejä usein, eli pakko nähdä koko ruutu.
Virtuaalirattiin totutan itseni aina sen vuoksi, että youtube-videot on typeriä ilman sitä.


Mulla siis näkyy kuva samaan aikaan toisesta TV:stä, mutta usein siinä pyörii ihan TV samalla kun pelaan ja siksi istun itse penkissä.

Tuo ajoasento on hyvinkin rento kun siihen tottuu. Siinä, että TV:ssä on korkeus ja kallistussäädöt kyllä, mutta en ala joka pelisessioon niitä säätämään. :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Näyttö sulla on just optimaalisella korkeudella, se oli tuo Project carsin fov mikä mulla hämäs nyt kun katoin uudestaan, on vähän turhan kaukana tuulilasi. Tuo Assetton video on aika lailla oikea :rolleyes:
Periaatteessa jos tuosta haluaisi vähän parannella niin sen sijaan että nostaisi rattia tai liikutaisi tv:tä, pitäisi istuin saada varmaan alemmas...

Tosta tulikin mieleen että onko kellään käytännön kokemuksia GT omegan triplemonitor standista? Lienee ehkä yksi parhaista kolmelle monitorille ja joka ei ole kiinteä ajopenkin kanssa...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Assetton fovi voi joo olla oikea, mutta en jaksa sitä köröttelyä yhtään. Vaikka miten ajaa 200 taulussa, vauhti tuntuu 40km/h ja se on puuduttavaa, sekä vaikeaa kun ei voi vauhdista päätellä sitä, että koska puskee, tai koska jarrutellaan. Menee aina pitkäksi, ku luulee et ajaa alinopeutta.

Pcarsissa näkymä on väärä, mutta nopeudentunne paras.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Verkkokauppa hyvitti ostohinnan T300 Alcantarasta kun lähetin sen palaneen ratin takuuhuoltoon. Aikaa meni ratin lähettämisestä vajaa kaksi viikkoa.
 
Ylös Bottom