Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mulla taas F1 ratti on niin tärkeä osa pelaamista nykyisin, ettei ole edes vaihtoehtoja markkinoilla millä ajaisi. En mistään hinnasta enää ajaisi missään pelissä (Pcars, F1, assetto corsa) normi ratilla formulaa. Toisaalta en koppiautoja tai rallia ajaisi F1 ratilla. Kaksi rattia on siis välttämättömyys fiiliksen kannalta ja siihen kun pääsee sisälle, ei tulisi esim g29 mieleenkään.
Tuo on kyllä ymmärrettävää, mutta yleisrattina G29 on vallan mainio autoon kuin autoon eikä rahapussi "kevene" jälkikäteen "ylimääräisiin" lisäosiin...:)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mulla taas F1 ratti on niin tärkeä osa pelaamista nykyisin, ettei ole edes vaihtoehtoja markkinoilla millä ajaisi. En mistään hinnasta enää ajaisi missään pelissä (Pcars, F1, assetto corsa) normi ratilla formulaa. Toisaalta en koppiautoja tai rallia ajaisi F1 ratilla. Kaksi rattia on siis välttämättömyys fiiliksen kannalta ja siihen kun pääsee sisälle, ei tulisi esim g29 mieleenkään.

+ TH8A, sekään ei pelitä G29:n kanssa yhteen... Prkle! :mad:


Kaikista paras näemmä on ottaa vanha G25/27 ja modata siihen itse F1 ratti ja ajella sitä sillä pienellä tikkuaskilla millä sen saa PS4 yhteensopivaksi G29:n kustannuksella... Itse aion ainakin kokeilla sitä kunhan saan osat hankittua ja aikaa väsätä se.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Natiseeko muilla T300 siitä ratin liitoskohdasta sillai vähän ärsyttävästi? Löysällä tuon ei pitäisi olla, mutta muovi vasten muovia ei tietenkään ole koskaan ihan jämpti. Pitäisi varmaan irroittaa kehä ja sipaista vähän vaseliinia kierteille.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Natiseeko muilla T300 siitä ratin liitoskohdasta sillai vähän ärsyttävästi? Löysällä tuon ei pitäisi olla, mutta muovi vasten muovia ei tietenkään ole koskaan ihan jämpti. Pitäisi varmaan irroittaa kehä ja sipaista vähän vaseliinia kierteille.

Juu mulla natisi ainakin, se oli sellainen kohta josta tuli "muovinen fiilis" ratista. En tiedä kannattaako siihen laittaa mitään "liukastetta" koska ratti voi alkaa kiertyä auki jos ei käytä sitä pientä ruuvia lukitsimena. Miten toimisi tavallinen kangasteippi väliin, pieni siivu mailateippiä kierteiden pohjalle...? :rolleyes: Uskoisin että siellä on kuitenkin väljää sen verran.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mulla on se ruuvi paikallaan, koska omistan vain yhden kehän eikä ole syytä usein irroitella sitä. Teipin kanssa voi mennä äkkiä turhankin tiukaksi. Taidan kokeilla sitä rasvaa.

Ei nyt varmaan aivan mahdottomia maksaisi tehdä tuollaiset liitokset ihan metalliosista. Tuota rpientä rakenteeseen kierrettävää ruuvia myös ihmettelin kasausvaiheessa, että vähän pilipali ratkaisu.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tulipa modailtua load cell -jarru t500-polkimiin tee-se-itse -meiningillä. Aika simppeli homma loppujen lopuksi, vaikka muutama mutka matkassa olikin. Onnistunee varmaan samalla periaatteella muihinkin Thruystmasterin polkimiin..


Tarvittavat nippelit ja nappelit:

- Sopiva Load Cell. Omani otin Wiin tasapainolaudasta. (Siinä oli noita neljä kappaletta, eli jos joku haluaa yrittää rakennella vastaavaa, niin halvalla lähtee..)

- Load Cell Amplifier

- Joku kumitötterö tms polkimen ja load cellin väliin pehmikkeeksi


Työvaiheet yksinkertaisuudessaan:

- Polkimien purkaminen atomeiksi

- Alkuperäiset polkimien piirilevyltä jarrun sensorille menevät johdot poikki

- Load cell amplifier kiinni noihin johtoihin

- Load Cellin neljä johtoa kiinni amplifieriin

- Polkimet takaisin kasaan ja load cellin kiinnitys sopivaan paikkaan

- Toista niin monta kertaa, että kaikki johdot lopulta sattuu tuurilla oikeisiin kohtiinsa ja saat muutkin sekalaiset ongelmat ratkaistua


Isoin ongelma oli, että Wiin load cell on sellaisenaan aivan liian jäykkä, eikä jarrua saanut painettua pohjaan asti millään. Kokeilevana ratkaisuna oli porata pari reikää load cellin kylkeen, joka ilmesesti heikensikin rakennetta sen verran, että nyt jarru reagoi jo ihan järkevällä voimalla painaessa. Tiedä sitten onko tuosta porailemisesta pidemmän päälle jotain haittaa, mutta tuntuisipahan ainakin toistaiseksi toimivan..


Parit kuvat projektista:

SSj9pVJ.jpg

i0Sfajh.jpg

FIcKRo4.jpg

g2CHWYX.jpg

IgbmUl3.jpg

VmsSRYw.jpg

(Viimeisissä kuvissa load cell paikallaan ylösalaisin eli jos tämän pohjalta rakentelee, eikä meinaa toimia niin siinä saattaa olla syy..)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

F1 rimmi meni.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Privaa Ramse laitettu! Taidan sittenkin laittaa rahat uuteen pro playstationiin. Upea tilaisuus jollekin ostaa f1 ratti!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Alkaa tympii t300rs. Se tekee itestään toimintoja,menee optionstilaan,syttyy valot päälle,kahtoo sivulle,vaihtaa pienemmälle,muuttaa jarrubalanssia,muuttaa luistonestoon,muuttaa kuvakulmaa ym. Pcars,lööppi,dirt,f1 2016 ja assetto, kaikissa ja kaikilla mun rimmeillä(orkkis,f1,599xx) tekee omia toimintoja.
Firmiksen laitoin uuestaan,mut ei auttanut. Assettossa laitoin kaikki forcet 0%,ettei kanttarin tärinät vaikuta. Tekee omia vaik ajaa suoraan ja oottellessa lähtövaloja koskematta rattiin tai polkimiin.
Täytyy puhistaa rimmin ja basen liittimet. Ehkä liikaa vaihellu rimmejä,liitimet löystyneet tai jotain.
Rimmit ei pääse löystymään,ku aina laitan sen pikkulukitusruuvin kiinni.

Joskus ku on hyvä säkä,saattaa mennä muutama päivä ilman ongelmia.:)
Nyt on toiminut taas moitteetta. Puhistuksen yhteydessä "selvitin" johdot..usb ja virtapiuhat oli kiertyneet muutaman kerran toistensa ympärille reilun metrin matkalta. Nyt piuhat ei ees kosketa toisiinsa,eikä ongelmia ole.
Epäilen tota piuhojen kiertymistä ratin omatoimisuuden aiheuttajaksi.
Täytyy tulevaisuudessa vähän skarpata,jos piuhat sekaisin,selvittää ne ennen kytkemistä/ajamista.

Paras keino estää kiertyminen on ottaa ne irti ja laittaa kiepille erikseen. Aikasemmin otin irti ja yhessä laitoin kiepille shifterin toimiessa "säilytystelineenä".
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

xqklcz.jpg


Tuli hankittua netistä halvalla tuollainen vaihdekepin nuppi. Juuri passeli kokonsa puolesta, koska menee syvälle, mutta ei osu levyyn kuitenkaan. Tuon hatun saa ruuvattua pois ja musta holkki irtoaa helposti. En pidä siitä hirveästi ja ajattelin korvata sen joko ihan kangasteipillä tai esim. fillarin tankonauhalla. Joku kiva tankonauha maksaisi tosin jo noin tuplasti tuon nupin verran, mutta tulisi varmaan aika hieno.

Tuo, että menee syvälle pohjaan tuo nuppi, tekee vaihtamisen liikeradasta aavistuksen lyhyemmän ja sekventiaaliin muoto on juuri passeli.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

xqklcz.jpg


Tuli hankittua netistä halvalla tuollainen vaihdekepin nuppi. Juuri passeli kokonsa puolesta, koska menee syvälle, mutta ei osu levyyn kuitenkaan. Tuon hatun saa ruuvattua pois ja musta holkki irtoaa helposti. En pidä siitä hirveästi ja ajattelin korvata sen joko ihan kangasteipillä tai esim. fillarin tankonauhalla. Joku kiva tankonauha maksaisi tosin jo noin tuplasti tuon nupin verran, mutta tulisi varmaan aika hieno.

Tuo, että menee syvälle pohjaan tuo nuppi, tekee vaihtamisen liikeradasta aavistuksen lyhyemmän ja sekventiaaliin muoto on juuri passeli.
Mul on toisessa shifterissä aikalailla samalla korkeudella bilteman nahkanuppi. Toisessa on noin 10cm korkeemmalla bilteman alunuppi.
Tein uudet(lyhyen ja pitkän)varret 8mm haponkestävästä pyörötankosta. Shifterit on vierekkäin wheel stand pron rgs-telineessä.


Täytyy miettiä malttaisko myydä Ompulle h-kaaviolevyä.:)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mitä mitä, onko sul kaks? Et sä sillon kahta levyä tarvi! Itsekin miettinyt toisen kepin ostoa, mutta en täyteen hintaan. Ku sais alle satasella ni sit.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mitä mitä, onko sul kaks? Et sä sillon kahta levyä tarvi! Itsekin miettinyt toisen kepin ostoa, mutta en täyteen hintaan. Ku sais alle satasella ni sit.

Jep,ostin Szuperilta toisen dirtin takia,siinä käytän toista shifteriä käsijarruna ja assettossa on hyvä ku ei tarvi vaiheilla levyjä eeestaas.
Pitäs ostaa kolmas ja toinen rgs-teline..oikeanpuolista ohjausta varten.:D


Ohjeah prkl,oot myyny shifteris.:)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ohjeah prkl,oot myyny shifteris.:)

Joo möin pois, kun ei tuota juuri tullut käytettyä. Ei riittänyt motivaatio opetella kunnolla h-kaaviolla ja kytkimellä ajamaan niin oli lähinnä koriste-esineenä.. Ja muutenkin vähän tuntuu, että hyppään ehkä noista Thrustmasterin vermeistä Fanatecin kelkkaan sitten aikanaan, kunhan saavat sen ps4-rattinsa ulos.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Sellasen levyn tekee itsekin ohkasesta vanerista, saa vielä märitettyä itse vaihdon pituutta muutaman millimetrin ehkä. Samalla laittaisin inan vahvemman jousen siihen levyyn kun mitä on vakiolevyssä. Ainakaan ei menetä mitään kokeilemalla...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Jahas, systemastoren uudessa verkkokaupassa oli eilen TH8A 125€, kerkesin lunastaa itelleni yhden :D
Mikäs juttu tämä on et heitetään muutamaksi tunniksi tuote aleen ja poistetaan ale kun niitä on mennyt muutamia, joku uusi buumi verkkokaupoilla?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Jahas, systemastoren uudessa verkkokaupassa oli eilen TH8A 125€, kerkesin lunastaa itelleni yhden :D
Mikäs juttu tämä on et heitetään muutamaksi tunniksi tuote aleen ja poistetaan ale kun niitä on mennyt muutamia, joku uusi buumi verkkokaupoilla?
Todennäköisesti kauppa on neuvotellut hinnan jostain kampanjaerästä tai sitten tosiaan alennetaan vain ehdoin, että X-aikaa tai X määrä myyntejä ja sitten hinta takas normiksi. Tuolla saa hyvin sanaa liikkeelle ja käyntejä uusille sivuille.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Todennäköisesti kauppa on neuvotellut hinnan jostain kampanjaerästä tai sitten tosiaan alennetaan vain ehdoin, että X-aikaa tai X määrä myyntejä ja sitten hinta takas normiksi. Tuolla saa hyvin sanaa liikkeelle ja käyntejä uusille sivuille.

Aivan totta, kyllähän siellä oli paljon muutakin kivaa alennuksessa :rolleyes:
 
Ylös Bottom