Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kengillä ajaen G29:n jarrutuntuma on varmasti mukavampi... ite en halua kenkiä, enkä varsinkaan ajohanskoja käyttää "virtuaaliajoissa".:)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kengillä ajaen G29:n jarrutuntuma on varmasti mukavampi... ite en halua kenkiä, enkä varsinkaan ajohanskoja käyttää "virtuaaliajoissa".:)

Suosittelen kokeilemaan olettaen, ettet ole kokeillut mitään kenkiä? Vaikka läpällä ja kännis jotain sisäpelikenkiä, jos nyt häiritsee vaikka onko mukavat pitää jne. niin nuo futsalkengät on mukavan virtaviivaiset ja kevyet pitää jalassa. Ajohanskat on sitten kai vähän hifistelyä.. :D Tietty jos jotain kestävyyskisoja vääntää niin ajaa asiansa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Suosittelen kokeilemaan olettaen, ettet ole kokeillut mitään kenkiä? Vaikka läpällä ja kännis jotain sisäpelikenkiä, jos nyt häiritsee vaikka onko mukavat pitää jne. niin nuo futsalkengät on mukavan virtaviivaiset ja kevyet pitää jalassa. Ajohanskat on sitten kai vähän hifistelyä.. :D Tietty jos jotain kestävyyskisoja vääntää niin ajaa asiansa.
Ainakin itellä ajohanskat paransi fiilistä ja tuntumaa. Tuntuu jotenkin oudolta nykyään ajaa ilman hanskoja, varsinkin Thrustmasterin Ferrari F1-rimmillä. Hanskojen pitää olla hyvin hengittävät ettei hikoa.

Kenkiä olen kans miettiny, kun joskus kipeytyy jarrujalan kantapää. Toki varmaan riittäis joku pehmuste kantapään alle.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ainakin itellä ajohanskat paransi fiilistä ja tuntumaa. Tuntuu jotenkin oudolta nykyään ajaa ilman hanskoja, varsinkin Thrustmasterin Ferrari F1-rimmillä. Hanskojen pitää olla hyvin hengittävät ettei hikoa.

Kenkiä olen kans miettiny, kun joskus kipeytyy jarrujalan kantapää. Toki varmaan riittäis joku pehmuste kantapään alle.


Suattaapi olla, että pitää paikkansa. Eipä minulla puhu kokemuksen syvä rintaääni mitä hanskoihin tulee. Ihmisen anatomiassa on se pyllystä, että on nanomillin joku nivel "väärässä" asennossa hetken niin kipeytyy. No eipä autolla ajaminen kovin luonnollista ole ihmisille ollutkaan :p Tosin jännä tuo kantapään kipeytyminen.. mutta suosittelen kenkiä mielummin kun saattaa tietty hetkeksi auttaa pehmuste mutta jalka on sitten enemmän "väärässä" asennossa ja tulee kipeäksi enemmän todnäk.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Suosittelen kokeilemaan olettaen, ettet ole kokeillut mitään kenkiä?
En ole tosiaan tainnut koskaan kokeilla simuajamista kengillä...voishan tuota joskus testata.:) Ajohanskoihinkin varmasti tottuisi ajan kanssa, mutta nahkapinnoite on niin kiva paljaaseen käteen ettei millään raaski!:D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Itselläkin helposti kantapää menee kipeäksi, johtuu varmaan jarrujalan jännittämisestä. Näin on käynyt kaikissa ajopenkeissä ja polkimilla viimiset 15 vuotta.

Itsekään en ole kengillä ajanut, mutta veikkaisin sen tuohon kyllä auttavan. Tukee jalkaa hyvin ja silloin varmaan liikuttaa jalkaterää enemmän nilkasta.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Hanskoja tuli joskus aikoinaan t500:n oston jälkeen harkittua, mutta ei sitten siihen hätään sopivia löytynyt, niin jäi ostamatta. Sittemmin ilmeisesti kädet tottunut tai ratin pinta muuttunut sen verran mukavammaksi, ettei ole osannut enää kaivata.

Kengät olisi kyllä varmaan ainakin jäykempien, voimaa vaativien, polkimien kanssa hyvät. Nykyiset load cell -modatut t500-polkimet on ihan siinä rajoilla, että pystyy vielä juuri ja juuri järkevästi sukkasillaan ajamaan. Pitänee jossain vaiheessa kokeilla miltä tuntuu kenkien kanssa. Useimpien liian löysien vakiopolkimien kanssa kyllä kyllä varmaan aika turhaa hifistelyä ja saattaa olla että saa vaan jarruttamisen entistä tunnottomammaksi.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

En ole tosiaan tainnut koskaan kokeilla simuajamista kengillä...voishan tuota joskus testata.:) Ajohanskoihinkin varmasti tottuisi ajan kanssa, mutta nahkapinnoite on niin kiva paljaaseen käteen ettei millään raaski!:D

Puukengät on parhaat..sit pitää olla ajohaalarit(turkishaalarit) ja ajokypärä ja kypärähuppu sen alla,ettei vilu yllätä kesken kisan.:D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

mutta nahkapinnoite on niin kiva paljaaseen käteen ettei millään raaski!:D

Luulen, että käy vähän samalla tavalla kunhan sen ratin saa kätösiin :D Kaikki on suhteellista ja yksilöllistä, kyllähän hanskat pelastaa jos vaikka rakkoja tulee helposti.

Puukengät on parhaat..sit pitää olla ajohaalarit(turkishaalarit) ja ajokypärä ja kypärähuppu sen alla,ettei vilu yllätä kesken kisan.:D

Hah kuten ylempänä sanoinkin niin kaikki on yksilöllistä, pelikokemuksesta voi tehdä minkälaisentahansawoooojeeeeeee!
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ei ole kyllä tullut pelatessa käytettyä hanskoja/kenkiä, ehkä muutenkin tulee jo vähän hiki niin pääasiassa siitä syystä ja itselle G29 orkkispolkimet tuntuu hyvältä ilman kenkiä, toki tietty "ajosukat" tarvii! Jonkin verran kokemusta ajohommista reaalimaailman puolelta ja hanskoista olen aina tykännyt, koska grippi paranee hanskojen takia = tarvitsee puristaa itse vähemmän. Nyt huomannut sitä, että puristan melko rajusti G29 rimmiä ja kädet väsyy hiukan välillä varsinkin jos on taukoa pelaamisesta.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

itselle G29 orkkispolkimet tuntuu hyvältä ilman kenkiä, toki tietty "ajosukat" tarvii!
Ei mullakaan orkkis jarrupolkimissa jalka mitenkään kipeytynyt tms. mutta kumityyny vastuksen vuoksi oli vaikea löytää jarruteho n. 80% - 100% väliltä. Aidomman tuntuinen alkuperäinen jarruvoima on, mutta itse saan paremman tuntuman, kun pedaalin pystyy "kopauttaan" helposti pohjaan ja paine on tasaisesti "kiristyvä" koko liikeradaltaan...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kyllä mulla mene sukka per 1000km ja hanskat pitää olla. Kenkiä olen itekin miettinyt, normi tennarit joissa vaan ohut mutta tasainen pohja on ok. Etenkin logitechin polkimet kun sukkien kanssa luistaa jalka jarrulta joka kerta, ajan välillä ilman sukkiakin ja se helpottaa vähän muta tulee kyllä typerä olo :D Poljinpinnat tekis mieli vaihtaa mutta kun mulla on kaasussa ruuvin kanta pyöreä ja sitä ei saa irti kun poraamalla. Mutta todennäkösesti vaihdan tohon jarruun levyn vielä joskus. Kaupan poljinpinnat on siis yksi hyvä vaihtoehto.

Btw. mulla saattaisi olla sellainen ratkaisu Thrustmasterin (kin) ratteihin että oksat pois, nimittäin button bokseja kun käytetään niin niitä ei voi ruuvata ratin kylkeen (eikä mielellään pöytäänkään aina) kiinni koska tulee reikiä. Teen prototyypin töissä tohon mun Logitech G25 joku päivä ja sitten näkee paremmin onko se toimiva ratkaisu. Siitä lisää sit myöhemmin ;)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kartingia ajellessa niin junnuna käytin painikenkiä. Vois olla just passelit tähänki hommaan. Tosi ohut pohja ym
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Olen kokeillut ajaa kevyillä salikengillä, mutta etenkin kaasu menee minusta turhan kevyeksi. T3PA jarrumodilla on ihan ok, mutta sitäkin käyttää ihan mieluusti vaan sukat jalassa. Ikävin pitkissä sessioissa on ehkä juuri tuo kantapään väsyminen. Olen harkinnut jotain liimamaton laittamista kantapään alle, mutta en ole jaksanut etsiä sopivaa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Olen kokeillut ajaa kevyillä salikengillä, mutta etenkin kaasu menee minusta turhan kevyeksi. T3PA jarrumodilla on ihan ok, mutta sitäkin käyttää ihan mieluusti vaan sukat jalassa. Ikävin pitkissä sessioissa on ehkä juuri tuo kantapään väsyminen. Olen harkinnut jotain liimamaton laittamista kantapään alle, mutta en ole jaksanut etsiä sopivaa.

Googleta 'Adidas swimming shoes' (kankainen päällinen). Noista oli joskus keskustelua ja yhä palvelevat minua mm. avantouinnissa, tenniksessä ja sim-ajoissa totta kai :). Tosi kevyet ja ilmavat. Suosittelen!
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Juu uimakengät tosiaan niistä olikin puhetta aiemmin, mulla taisi tökkiä hinta niiden kansa vs. normi lenkkarit.
Minusta ajokengät pitäs olla ohut mutta sellainen tietyllä tavalla jäykkä pohja, etenkin jäykkä kantapääosa mutta etupäästä taipuisa joten salitossut ei varmaan ole kovin hyvät... Kahdella polkimella käy varmaan nekin mutta välikaasun kanssa on ehdottomasti oltava jäykkä kantapää ja kulutusta kestävä myös.

Ne ei saa olla painavat, painolasti ei tee ajamisesta yhtään hauskaa koska polkimet pitää tuntea tietyllä tavalla, normaaliautoissahan nuo on melko jäykkiä joten talvikengälläkin tuntee, paitsi sit ihan uusimmat autot joissa itelläkin tuntuu että onko se kaasupoljin jalan alla vai polkeeko ilmaa joskus :D.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Nuot minun 'kenkäni' olivat alennuksessa silloin joskus vuosia sitten, eikä samanlaisia enää löydy näköjään.
Speedon kolmenkympin neopreenit menisi hankintaan, jos nyt olisi uusille tarvis. Koputan puuta. :cool:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Orait, project cars -ketjussa jo hehkutin hoosiannan säestämänä miten mahtawa rattipoljin -setti pelin kanssa on. Ennen joulua kun lueskelin g29 arvioita niin joku jossain taisi valittaa liian äänekkäistä rattaista, ei ne nyt mielestäni liian äänekkäät ole mutta esimerkiksi kun renkaat irtoavat maasta niin kuulostaa siltä, että rattaat naksuttaisivat kipeän oloisesti :D Eli siis välillä kun forcefeedback katoaa ja tulee takaisin niin aiheutuu "kovaa" rattaiden raksutusta mikä vaan kuulostaa siltä, ettei kestä sitä kauuaa. Vähän ehkä tällästä uutuuden jännitystä ja siitä onkin 15v+ kun viimeksi ratilla pelaillut :p Kertokaa vähän kokemuksia kyseisestä ratista, varsinkin ihmiset jotka ovat käyttäneet rattia kauemmin?

Edit. Nojoo tulee tuo ratasääni ihan normi ajossa, tosin noteerasin, että se kuuluu parhaiten vanhoilla f1 -autoilla. Liekö se sitten joku vahinkoffb -ominaisuus mene ja tiedä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Orait, project cars -ketjussa jo hehkutin hoosiannan säestämänä miten mahtawa rattipoljin -setti pelin kanssa on. Ennen joulua kun lueskelin g29 arvioita niin joku jossain taisi valittaa liian äänekkäistä rattaista, ei ne nyt mielestäni liian äänekkäät ole mutta esimerkiksi kun renkaat irtoavat maasta niin kuulostaa siltä, että rattaat naksuttaisivat kipeän oloisesti :D Eli siis välillä kun forcefeedback katoaa ja tulee takaisin niin aiheutuu "kovaa" rattaiden raksutusta mikä vaan kuulostaa siltä, ettei kestä sitä kauuaa. Vähän ehkä tällästä uutuuden jännitystä ja siitä onkin 15v+ kun viimeksi ratilla pelaillut [emoji14] Kertokaa vähän kokemuksia kyseisestä ratista, varsinkin ihmiset jotka ovat käyttäneet rattia kauemmin?

Edit. Nojoo tulee tuo ratasääni ihan normi ajossa, tosin noteerasin, että se kuuluu parhaiten vanhoilla f1 -autoilla. Liekö se sitten joku vahinkoffb -ominaisuus mene ja tiedä.
Hyvin tuo on itellä nyt 4kk toiminu. Project carsissa säädin forceja aika reilusti pienemmälle. Melko riskit forcet oli ainaki niissä autoissa millä ajoin. F1 2016:ssa saa forcet olla täysillä. Pitäs ajaa enemmän tuota project carsia, mutta perheenisänä kaiken peliajan on tällä hetkellä vieny F1 2016 mitä on vaan löytyny. Päivittäisessä käytössä ratti kyllä ollu kuitenki. Pikkuveljellä taas kesti viikon ja sai viedä takaisin kun rupes vinkumaan kääntäessä
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Hyvin tuo on itellä nyt 4kk toiminu. Project carsissa säädin forceja aika reilusti pienemmälle. Melko riskit forcet oli ainaki niissä autoissa millä ajoin. F1 2016:ssa saa forcet olla täysillä. Pitäs ajaa enemmän tuota project carsia, mutta perheenisänä kaiken peliajan on tällä hetkellä vieny F1 2016 mitä on vaan löytyny. Päivittäisessä käytössä ratti kyllä ollu kuitenki. Pikkuveljellä taas kesti viikon ja sai viedä takaisin kun rupes vinkumaan kääntäessä

Nojuu kiitti vinkistä vaikkei nyt rakettitiedettä ollutkaan :D Aika riskiltä forcet vaikuttaakin joten pitänee kokeilla kikkailla niiden kanssa. Toivon vaan, ettei tarvitse lähetellä britteihin takaisin koska odotella saisi taas :) *knok knok*
 
Ylös Bottom